Το ζήτημα του αποκλεισμού του Ολλανδού τραγουδιστή Τζουστ Κλάιν, από τη Eurovision λίγες ώρες πριν τον μεγάλο τελικό στο Μάλμε, ενδέχεται να έχει και συνέχεια. Και αυτό γιατί ο Ολλανδός τραγουδιστής μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με κατηγορίες για παράνομες απειλές, σύμφωνα με την σουηδική αστυνομία.

Η αποβολή του Κλάιν, που θεωρούνταν ένα από τα φαβορί για τη νίκη, αποτελεί πρωτοφανές γεγονός στην 68χρονη ιστορία του διαγωνισμού. Ακολούθησε καταγγελία μέλους του συνεργείου παραγωγής στη σουηδική αστυνομία για "περιστατικό στα παρασκήνια".

Αν και ο εκπρόσωπος της σουηδικής αστυνομίας δεν θέλησε να διευκρινίσει τι ακριβώς συνιστά "παράνομες απειλές", τόνισε στον Guardian ότι η έρευνα έχει ολοκληρωθεί και η απόφαση για το αν θα απαγγελθούν κατηγορίες στον Κλάιν θα ληφθεί "μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες".

Πάντως, ο αστυνομικός που χειρίζεται την υπόθεση δήλωσε στο σουηδικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο SVT πως είναι "πολύ πιθανό να υπάρξει δίωξη", η οποία πιθανότατα θα είναι "επιταχυνόμενη", λαμβάνοντας υπόψη ότι ο διαπληκτισμός δεν φέρεται να αφορά σοβαρότερο έγκλημα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Sydsvenska του Μάλμε, η ποινή για το αδίκημα της απειλής στην Σουηδία είναι συνήθως πρόστιμο σε περίπτωση καταδίκης.

«Έδειξε ότι δεν ήθελε να βιντεοσκοπηθεί»

Ο ολλανδικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας Avotros δήλωσε «σοκαρισμένος» από την απόβαση αποβολής του Κλάιν, διευκρινίζοντας ότι ο τραγουδιστής έκανε μια «απειλητική κίνηση» προς μία γυναίκα καμεραμάν, την οποία δεν την είχε αγγίξει.

«Ενάντια στη συμφωνία που είχε γίνει σαφώς, ο Τζουστ βιντεοσκοπήθηκε όταν μόλις είχε κατέβει από τη σκηνή και έπρεπε να σπεύσει στο green room. Τότε, ο Τζουστ έδειξε επανειλημμένα ότι δεν ήθελε να βιντεοσκοπηθεί. Αυτό δεν έγινε σεβαστό» ανακοινώθηκε.

Ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας ισχυρίστηκε ότι είχε προτείνει «διάφορες λύσεις» στην EBU, αλλά ο Κλάιν αποβλήθηκε.

Οι διοργανωτές δεν έχουν δώσει περισσότερες πληροφορίες για το περιστατικό κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, αλλά διευκρίνισαν ότι «δεν αφορούσε κανέναν άλλο καλλιτέχνη ή μέλος της αντιπροσωπείας», λόγω των φημών ότι αφορούσε την αντιπροσωπεία του Ισραήλ.

Κι αυτό επειδή όταν η ισραηλινή τραγουδίστρια ενημερώθηκε ότι δεν χρειάζεται να απαντήσει σε ερώτηση δημοσιογράφου για το εάν η παρουσία της αποτελούσε κίνδυνο, ο Κλάιν, λίγο πριν αποκλειστεί, διέκοψε για να ρωτήσει «Γιατί όχι;».

Στο στόχαστρο η EBU

Τη Δευτέρα, η EBU εξέδωσε ανακοίνωση εν μέσω επικρίσεων για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τις εντάσεις για τον πόλεμο ΙσραήλΓάζας, επισημαίνοντας ότι «λυπάται» επειδή ορισμένες αντιπροσωπείες «δεν σεβάστηκαν το πνεύμα των κανόνων».

«Τα διοικητικά όργανα της EBU θα επανεξετάσουν, μαζί με τους επικεφαλής των αντιπροσωπειών, τα γεγονότα γύρω από τον [διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision] στο Μάλμε, ώστε να προχωρήσουν με θετικό τρόπο και να διασφαλίσουν ότι οι αξίες της εκδήλωσης γίνονται σεβαστές από όλους» αναφέρει σε ανακοίνωση.

Παράπονα από Πορτογαλία και Ιρλανδία

Η EBU επιβεβαίωσε ότι αρκετοί διαγωνιζόμενοι και αντιπροσωπείες είχαν υποβάλει παράπονα. Ο εθνικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Πορτογαλίας RTP διαμαρτυρήθηκε για την καθυστέρηση στην ανάρτηση της εμφάνισης της διαγωνιζόμενης Iolanda στο YouTube μετά τον τελικό. H EBU απάντησε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν στο ότι η Iolanda είχε βάψει τα νύχια της με σχέδια εμπνευσμένα από το keffiyeh - τα παλαιστινιακά μαντήλια που χρησιμοποιούνται για να δείξουν την υποστήριξή τους στη χώρα.

Το Bambie Thug, που εκπροσώπησε την Ιρλανδία επιβεβαίωσε επίσης ότι έκανε πολλαπλά παράπονα κατά την προετοιμασία του τελικού και κατηγόρησε τον ισραηλινό ραδιοτηλεοπτικό φορέα Kan ότι «υποκίνησε τη βία» εναντίον τους κατά τη διάρκεια της κάλυψης της εμφάνισής του.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου ημιτελικού, ένας σχολιαστής του Kan είπε ότι το Bambie Thug είχε «μιλήσει αρνητικά για το Ισραήλ», προσθέτοντας: «Αλλά μπορούμε να μιλήσουμε γι' αυτό αργότερα. Ετοιμάστε τις κατάρες σας».

«"Ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας [Kan] δεν υπάκουσε στους κανόνες και ελπίζω του χρόνου [το Ισραήλ] να μην μπορεί να διαγωνιστεί εξαιτίας αυτού» δήλωσε το Bambie Thug στους δημοσιογράφους μετά τον διαγωνισμό.