In order to fully operate this website you need to enable Javascript in your browser.
Σχετικά Άρθρα

AeroMobil 4.0: Σε… λειτουργία πτήσης

AUTO, 21.04.2017 14:30 |

Νατάσσα Κοντογιάννη


Το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο παραγωγής, σλοβακικής έμπνευσης και παραγωγής είναι γεγονός και ήδη δέχεται τις πρώτες παραγγελίες με ορίζοντας παράδοσης το 2020.

Η ιδέα ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι προϋπήρξε ακόμα και της έννοιας του ίδιου του αυτοκινήτου παραμένοντας ωστόσο μέχρι σήμερα μια κινηματογραφική ουτοπία.

Αυτό αναμένεται να αλλάξει από το 2020, τουλάχιστον σύμφωνα με τις συστάσεις ενός σλοβάκου κατασκευαστή ο οποίος μετά από πλείστα πρωτότυπα πετούμενων τετράτροχων, υπόσχεται την τελειοποίηση της έκδοσης παραγωγής ως το τέλος της δεκαετίας, παρουσιάζοντας μάλιστα και ένα –ακόμα- αντίστοιχο πρωτότυπο στην επικείμενη διοργάνωση «Top Marques» που πραγματοποιείται στο Μονακό. 

Η ιστορία των ιπτάμενων πρωτότυπων της Aeromobil ξεκινά από τον Οκτώβριο του 2014, όταν παρουσιάστηκε και το πρώτο του είδους προκαλώντας τον ανάλογο θαυμασμό. Η γοητεία του project υπέστη ορισμένες ζημιές ένα χρόνο αργότερα όταν ένα από τα δοκιμαστικά πρωτότυπα κατέπεσε στη Σλοβακία κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης.


Αυτό πλέον φαίνεται να ανήκει στο παρελθόν καθώς μετά από δύο χρόνια περαιτέρω εξέλιξης και βελτιώσεων επανέρχεται δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα προ-παραγγελίας στους ενδιαφερόμενους οι οποίοι ωστόσο θα πρέπει να περιμένουν έως το 2020 προκειμένου να παραλάβουν το ιπτάμενο αυτοκίνητό τους ενώ απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί και μια αξιοσέβαστη οικονομική επιφάνεια καθώς το Aeromobil αναμένεται να ξεκινά κοντά στο ένα εκατομμύριο ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές του, το Aeromobil 4.0 διαθέτει ένα monocoque αθρακονημάτινο πλαίσιο το οποίο υπόσχεται προστασία σε ενδεχόμενο ατύχημα. Όταν δεν βρίσκεται εν πτήσει τα φτερά και το πίσω τμήμα αναδιπλώνονται επιτρέποντας του να κινηθεί στο δρόμο. Προκειμένου ωστόσο να επανέλθει στην ιπτάμενη διαμόρφωσή του και να ανοίξουν τα φτερά απαιτούνται τρία λεπτά, ενώ αναγκαίος για την απογείωση κρίνεται και ένας σχετικά άδειος δρόμος που θα αναλάβει το ρόλο αεροδιαδρόμου.

Στην καρδιά του βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας boxer 2,0 λίτρων ισχύος 300 ίππων ο οποίος σε λειτουργία πτήσης αναλαμβάνει και ρόλο γεννήτριας, φορτίζοντας τις μπαταρίες οι οποίες με τη σειρά τους, θα τροφοδοτήσουν τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ που αναλαμβάνουν να κινήσουν το Aeromobil στην άσφαλτο. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του, στο δρόμο το Aeromobil φτάνει την μέγιστη ταχύτητα των 160 χλμ./ώρα ενώ στον αέρα τα 354 χλμ./ώρα. Η ιπτάμενη αυτονομία του διαμορφώνεται σε 700 χλμ.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην ασφάλεια καθώς εκτός από το monocoque πλαίσιο που αναλαμβάνει και ρόλο κλωβού ασφαλείας το ιπτάμενο τετράτροχο πληροί τόσο τις αμερικανικές όσο και τις ευρωπαϊκές προϋποθέσεις ασφαλείας που απαιτούνται τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα μικρά αεροσκάφη διαθέτοντας μεταξύ άλλων, πλήθος αερόσακων, αλεξίπτωτα για όλους τους επιβάτες καθώς και αλεξίπτωτο ασφαλείας για το ίδιο το αυτοκίνητο σε περίπτωση που κάτι δεν λειτουργήσει όπως θα έπρεπε.


TAGS: