In order to fully operate this website you need to enable Javascript in your browser.

Η «ακριβοπληρωμένη» ασυλία του ΟΠΑΠ στα ΜΜΕ

ΣΤΗΛΕΣ, 05.12.2016 09:07 |

Γιάννης Κουρτάκης


Οι διαφημίσεις, ο φόβος των περικοπών και η στρατολόγηση των πολιτικών

Το προηγούµενο Σάββατο τα «ΠΑΡΑΠΟ ΛΙΤΙΚΑ» παρουσίασαν ένα εµπεριστατω µένο ρεπορτάζ για τη σκανδαλώδη τροπή που έχει πάρει η υπόθεση µε τα VLTs του ΟΠΑΠ. Ενα θέµα που, εκτός από τις πολιτικές και επιχειρηµατικές διαστάσεις που λαµβάνει, έχει και άµεσο αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο, σε µια εποχή που µια µεγάλη µερίδα πολιτών αντιµετωπίζει σοβαρό πρόβληµα επιβίωσης. Παρά τα αποκαλυπτικά στοιχεία που περιείχε το ρεπορτάζ µας, κανένα µέσο ενηµέρωσης δεν τόλµησε να γράψει ούτε µονόστηλο, επιβεβαιώνοντας αυτό που αποτελεί εδώ και χρόνια κοινό µυστικό στην πιάτσα. Οτι ο ΟΠΑΠ των Τσέχων έχει καταφέρει να λειτουργεί επιχειρηµατικά κάτω από ένα ιδιότυπο καθεστώς, όπου κυριαρχούν η ΣΙΩΠΗ και η ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ. Κανείς δεν τολµά να γράψει ή να πει οτιδήποτε, γιατί αυτοµάτως θα υπάρξει αντίκτυπος µε το «κόψιµο» της διαφήµισης.

 

Στην περίπτωση του ΟΠΑΠ κυριαρχεί η ΟΜΕΡΤΑ, ακόµη κι αν πρόκειται για οικονοµικά εγκλήµατα. Τα χρήµατα είναι πολλά, µε αποτέλεσµα σε αυτή τη διαλυµένη σε όλα τα επίπεδα «πιάτσα» να εξαγοράζονται εύκολα ακόµα και αυτοί που θα επιθυµούσαν να παρουσιάσουν «στεγνά» ειδησεογραφικά όσα συµβαίνουν στον χώρο των τυχερών παιχνιδιών µε πρωταγωνιστή τον ΟΠΑΠ. Κανείς, µα κανείς, δεν τολµά να σπάσει το απόστηµα, αφήνοντας µια αµφιλεγόµενη επιχειρηµατική παρέα να κάνει ό,τι θέλει, «επιχορηγώντας», εκτός από τα media, συνδικαλιστές, ακόµη και βουλευτές, για να σιωπούν όταν πρέπει. Η αποκάλυψη των «Παραπολιτικών», ότι ουδέποτε απαντήθηκε από τον υπουργό Οικονοµικών η ερώτηση που είχαν καταθέσει αρκετοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, δείχνει και λέει πολλά. Ωστόσο, σε µια κοινωνία που δοκιµάζεται, είναι τουλάχιστον επικίνδυνο για την ίδια τη λειτουργία της ∆ηµοκρατίας ∆ικαιοσύνη και πολιτικοί να παραµένουν θεατές σε ένα ιδιότυπο παζάρι, όπου εν έτει 2016 «εξαγοράζεται» η δηµοσιοποίηση των γεγονότων.

 

Με βάση όσα γνωρίζουµε, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι, αν αύριο το πρωί ένας εκ των µετόχων του ΟΠΑΠ προβεί σε µια έκνοµη ενέργεια, έστω και ένα Μέσο που λαµ- βάνει χορηγία από τον συγκεκριµένο Οργανισµό θα τολµήσει να δηµοσιοποιήσει «στεγνά» την είδηση. Ακόµη ένα έγκληµα θα µπορούσε να συγκαλυφθεί επικοινωνιακά, από τη στιγµή που εξακολουθούν να είναι οι «χρυσοί χορηγοί» των media. Οι πρακτικές που ακολουθούν τόσο οι αλλοδαποί όσο και οι εγχώριοι παίκτες του ΟΠΑΠ δεν έχουν ιστορικό προηγούµενο. Απεναντίας, παραπέµπουν σε χώρες όπου η ∆ηµοκρατία και, κατ’ επέκταση, η ενηµέρωση των πολιτών βρίσκονται στον «γύψο». Και, ενώ όλοι γνωρίζουν το κοινό µυστικό, κανείς δεν τολµά να το αποκαλύψει…

 Ετσι, ανενόχλητοι οι Τσέχοι ιδιοκτήτες του ΟΠΑΠ συνεχίζουν την όποια δραστηριότητά τους, παραµένοντας στο απυρόβλητο κάθε Αρχής, είτε αυτή είναι δικαστική είτε κρατική. Ουδείς τολµά να µιλήσει για τη σκανδαλώδη απόφαση που ελήφθη για τα VLTs, µα κυρίως κανείς δεν µιλάει για τον κοινωνικό αντίκτυπο που θα έχει η ανεξέλεγκτη καζινοποίηση της χώρας. Ακόµη και η κυβέρνηση της Αριστεράς αποδέχεται την πραγµατικότητα, όπως την «παρήγγειλαν» οι Τσέχοι. Στο Μέγαρο Μαξίµου κάνουν σαν να µην είδαν και κυρίως σαν να µην άκουσαν, ρίχνοντας το µπαλάκι στον νέο πρόεδρο της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Το απόλυτο άλλοθι για να αιτιολογηθεί το τέλειο έγκληµα. Μπροστά σε αυτή την πραγµατικότητα της «επιχορηγούµενης» σιωπής, η Ν.∆. του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι υποχρεωµένη να αντιδράσει. Να «σηκώσει» ψηλά το θέµα της άναρχης καζινοποίησης και να αναζητήσει ευθύνες -αν όχι και διαδροµές χρήµατος- εκεί όπου υπάρχουν. Αν δεν το πράξει, θα είναι εκτεθειµένη σε µια φήµη που είναι ευρέως γνωστή στην «αγορά», σύµφωνα µε την οποία ο ΟΠΑΠ, εκτός από media και συνδικαλιστές, έχει καταφέρει να «στρατολογήσει» και βουλευτές. Επειδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει καµία σχέση µε τέτοιου είδους άθλιες πρακτικές, έχει µια τεράστια ευκαιρία να σπάσει το απόστηµα, δίνοντας οριστικά τέλος στο καθεστώς της «επιχορηγούµενης ασυλίας» του ΟΠΑΠ.