Μετρό: Εργοτάξια σε Βεΐκου και πλατείες Κολωνακίου – Κυψέλης για τη Γραμμή 4 – Ποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υπάρξουν
Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», η όχληση στη λειτουργία της πόλης θα είναι περιορισμένη
Στη λεωφόρο Βεΐκου και στις πλατείες Κολωνακίου και Κυψέλης θα δημιουργηθούν τα μεγαλύτερα ανοιχτά εργοτάξια για την κατασκευή των σταθμών της γραμμής 4 του μετρό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν κατά κύριο λόγο με υπόγεια εκσκαφή, με τα μηχανήματα να εισέρχονται στο υπέδαφος από μικρών διαστάσεων ανοίγματα -μια μέθοδος που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη κλίμακα σε έργα μετρό στη χώρα μας.
Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο η «Αττικό Μετρό» υπέγραψε την πρώτη σύμβαση-πλαίσιο για την κατασκευή της γραμμής 4 (η οποία αφορά την προετοιμασία των σημείων όπου θα κατασκευαστούν οι 15 σταθμοί και τα 9 φρέατά της).
Τον Ιούνιο αναμένεται να υπογραφεί και η κύρια σύμβαση, που αφορά την κατασκευή του έργου, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια μακρά περίοδος τουλάχιστον 8 ετών, όπως ορίζει η σύμβαση.
Σύμφωνα, πάντως, με την «Αττικό Μετρό», η όχληση στη λειτουργία της πόλης θα είναι περιορισμένη, σε σχέση με το μέγεθος του έργου. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι σταθμοί δεν θα κατασκευαστούν με ανοιχτό όρυγμα, αλλά ως μεικτές κατασκευές, με το τμήμα των αποβαθρών να διαμορφώνεται με υπόγεια διάνοιξη με συμβατικά μηχανικά μέσα και ο υπόλοιπος σταθμός και οι είσοδοι με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης.
Με τη μέθοδο του ανοιχτού ορύγματος θα κατασκευαστούν μόλις τέσσερις από τους 15 σταθμούς: στο Κολωνάκι (κάτω από την πλατεία), στην Κυψέλη (στην πλατεία Κανάρη) και–πιο περιορισμένα– στο Γουδί (στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γεωργίου Παπανδρέου και Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου) και στην Πανεπιστημιούπολη.
Στο Γουδί αναμένεται να υπάρξουν αρκετά εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γύρω από τον νέο σταθμό (στη συμβολή της λεωφόρου Γ. Παπανδρέου με την οδό Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου).
- Στο Γαλάτσι, τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας (προέκταση της Βεΐκου) και Πρωτοπαπαδάκη (προέκταση της Γαλατσίου).
- Στην Ελικώνος, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στο παρκάκι που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος.
- Στα Δικαστήρια, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Στόχος είναι να μη διαταραχθεί η κυκλοφορία στην Ευελπίδων.
- Στην Αλεξάνδρας τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από ένα μικρό παρκάκι στη συμβολή της οδού Μουστοξύδη με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Η κυκλοφορία στη λεωφόρο δεν πρόκειται να τροποποιηθεί.
- Στα Εξάρχεια για την κατασκευή του σταθμού θα καταληφθεί το μεγαλύτερο μέρος της πλατείας και ένα τμήμα της οδού Θεμιστοκλέους.
- Στην Ακαδημία, το όρυγμα θα ανοιχθεί στον πεζόδρομο της οδού Μασσαλίας, δίπλα στο κτίριο της Νομικής. Θα ανοιχθούν επίσης δύο φρέατα (με μικρή κατάληψη χώρου) στη συμβολή της Ακαδημίας με τη Σίνα και τη Ρήγα Φεραίου.
- Στον «Ευαγγελισμό» τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από το παρκάκι της οδού Ριζάρη, δίπλα στον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3.
- Στην Καισαριανή, το όρυγμα θα ανοιχτεί στο παρκάκι στη συμβολή των λεωφόρων Εθνικής Αντιστάσεως και Βασ. Αλεξάνδρου. Ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από τη λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως.
- Στα Ιλίσια, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Ινδού, ενώ τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στην πλατεία Αόρνου.
- Στου Ζωγράφου, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Γ΄ Ορεινής Ταξιαρχίας και το όρυγμα θα δημιουργηθεί σε παρκάκι επί της λεωφόρου Παπάγου.
- Τέλος, το σημείο εισόδου του έτερου μετροπόντικα θα είναι σε πάρκινγκ, πίσω από τον σταθμό Κατεχάκη, οπότε δεν θα υπάρχει ιδιαίτερη όχληση στην κυκλοφορία.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν κατά κύριο λόγο με υπόγεια εκσκαφή, με τα μηχανήματα να εισέρχονται στο υπέδαφος από μικρών διαστάσεων ανοίγματα -μια μέθοδος που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη κλίμακα σε έργα μετρό στη χώρα μας.
Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο η «Αττικό Μετρό» υπέγραψε την πρώτη σύμβαση-πλαίσιο για την κατασκευή της γραμμής 4 (η οποία αφορά την προετοιμασία των σημείων όπου θα κατασκευαστούν οι 15 σταθμοί και τα 9 φρέατά της).
Τον Ιούνιο αναμένεται να υπογραφεί και η κύρια σύμβαση, που αφορά την κατασκευή του έργου, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια μακρά περίοδος τουλάχιστον 8 ετών, όπως ορίζει η σύμβαση.
Σύμφωνα, πάντως, με την «Αττικό Μετρό», η όχληση στη λειτουργία της πόλης θα είναι περιορισμένη, σε σχέση με το μέγεθος του έργου. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι σταθμοί δεν θα κατασκευαστούν με ανοιχτό όρυγμα, αλλά ως μεικτές κατασκευές, με το τμήμα των αποβαθρών να διαμορφώνεται με υπόγεια διάνοιξη με συμβατικά μηχανικά μέσα και ο υπόλοιπος σταθμός και οι είσοδοι με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης.
Στη λεωφόρο Βεΐκου το μεγαλύτερο εργοτάξιο
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, το μεγαλύτερο εργοτάξιο της γραμμής 4 του μετρό θα στηθεί επί της λεωφόρου Βεΐκου, περίπου στο ύψος του κλειστού γυμναστηρίου του δήμου. Έτσι, το ρεύμα από Γαλάτσι προς ΟΑΚΑ αναμένεται να κλείσει εντελώς σε μήκος περίπου 250 μέτρων, με την κυκλοφορία και των δύο ρευμάτων να εκτρέπεται στο έτερο ρεύμα της Βεΐκου και στους γύρω δρόμους.Με τη μέθοδο του ανοιχτού ορύγματος θα κατασκευαστούν μόλις τέσσερις από τους 15 σταθμούς: στο Κολωνάκι (κάτω από την πλατεία), στην Κυψέλη (στην πλατεία Κανάρη) και–πιο περιορισμένα– στο Γουδί (στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γεωργίου Παπανδρέου και Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου) και στην Πανεπιστημιούπολη.
Στο Γουδί αναμένεται να υπάρξουν αρκετά εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γύρω από τον νέο σταθμό (στη συμβολή της λεωφόρου Γ. Παπανδρέου με την οδό Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου).
Όσον αφορά στους υπόλοιπους σταθμούς:
- Στο Αλσος Βεΐκου (στη συμβολή των οδών Βεΐκου και Τραλλέων) θα ανοιχθούν δύο ορύγματα εκατέρωθεν της λεωφόρου Βεΐκου, κάτω από την οποία θα κατασκευαστεί ο σταθμός.- Στο Γαλάτσι, τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας (προέκταση της Βεΐκου) και Πρωτοπαπαδάκη (προέκταση της Γαλατσίου).
- Στην Ελικώνος, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στο παρκάκι που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος.
- Στα Δικαστήρια, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Στόχος είναι να μη διαταραχθεί η κυκλοφορία στην Ευελπίδων.
- Στην Αλεξάνδρας τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από ένα μικρό παρκάκι στη συμβολή της οδού Μουστοξύδη με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Η κυκλοφορία στη λεωφόρο δεν πρόκειται να τροποποιηθεί.
- Στα Εξάρχεια για την κατασκευή του σταθμού θα καταληφθεί το μεγαλύτερο μέρος της πλατείας και ένα τμήμα της οδού Θεμιστοκλέους.
- Στην Ακαδημία, το όρυγμα θα ανοιχθεί στον πεζόδρομο της οδού Μασσαλίας, δίπλα στο κτίριο της Νομικής. Θα ανοιχθούν επίσης δύο φρέατα (με μικρή κατάληψη χώρου) στη συμβολή της Ακαδημίας με τη Σίνα και τη Ρήγα Φεραίου.
- Στον «Ευαγγελισμό» τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από το παρκάκι της οδού Ριζάρη, δίπλα στον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3.
- Στην Καισαριανή, το όρυγμα θα ανοιχτεί στο παρκάκι στη συμβολή των λεωφόρων Εθνικής Αντιστάσεως και Βασ. Αλεξάνδρου. Ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από τη λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως.
- Στα Ιλίσια, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Ινδού, ενώ τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στην πλατεία Αόρνου.
- Στου Ζωγράφου, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Γ΄ Ορεινής Ταξιαρχίας και το όρυγμα θα δημιουργηθεί σε παρκάκι επί της λεωφόρου Παπάγου.
- Τέλος, το σημείο εισόδου του έτερου μετροπόντικα θα είναι σε πάρκινγκ, πίσω από τον σταθμό Κατεχάκη, οπότε δεν θα υπάρχει ιδιαίτερη όχληση στην κυκλοφορία.