Τέμπη: Τρία σενάρια για το πότε θα ξαναλειτουργήσουν τα τρένα
Οι βασικές εισηγήσεις και ο «αντίκτυπος»
Απάντηση στο ερώτημα «πότε θα επαναλειτουργήσει και υπό ποιες προϋποθέσεις ο σιδηρόδρομος;» αναμένεται να δώσει σήμερα το πρωί στις 11 πμ στην προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου στη Γ.Γ. Ενημέρωσης, ο υπουργός Επικρατείας, μεταβατικός επικεφαλής του υπ. Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης ο οποίος τις προηγούμενες μέρες, παράλληλα με τις επισταμένες προσπάθειές του για την επίσπευση των ερευνών που αφορούν στο δυστύχημα των Τεμπών, ασχολήθηκε με την «επόμενη μέρα» και του ΟΣΕ και των μέσων μαζικής μεταφοράς γενικότερα.
Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από τεχνοκράτες, εμπειρογνώμονες, συναδέλφους του πανεπιστημιακούς κτλ, συνάντησε τους εκπροσώπους των εργαζομένων που του έθεσαν τα πράγματα καλύτερα από τον οποιονδήποτε. Οι βασικές εισηγήσεις είναι δύο: α) να μπει το τρένο μπροστά όσο το δυνατόν συντομότερα, σε μια βδομάδα – δέκα μέρες, όταν δηλαδή αποκατασταθεί το σύστημα ηλεκτροδότησης και β) να αναστείλει τελείως τις διαδρομές μέχρι τον Αύγουστο - Σεπτέμβριο όταν ετοιμαστεί και τεσταριστεί το πρόγραμμα της τηλεδιοίκησης.
Στην πρώτη περίπτωση οι εκπρόσωποι των εργαζομένων λένε πως έχουν σχέδια που θα εξασφαλίσουν την ομαλότητα, ωστόσο μηχανοδηγοί και προσωπικό συρμών που θρηνεί 11 νεκρούς από την περασμένη Τρίτη, το σκέφτονται έως το απορρίπτουν. Στη δεύτερη, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, διότι αν το δίκτυο σταματήσει επί τόσους μήνες θα λεηλατηθεί κυριολεκτικώς. «Τη νύχτα που μετράγαμε νεκρούς, οι Ρομά έκλεψαν 350 μέτρα καλώδια για χαλκό… Αν το παρατήσουμε 6 μήνες δεν θα βρούμε ούτε τις ράγες» έλεγαν. Βεβαίως λύση υπάρχει, ειδικά για τις κλοπές και την πρότειναν κιόλας. Αντί η Αστυνομία να ψάχνει τις συμμορίες τους σε 700 χιλιόμετρα σιδηρόδρομο, ας ελέγξει τις 8-10 εταιρίες σκραπ που αγοράζουν τα καλώδια. Κι αυτό σημαντικό, αλλά το πρόβλημα παραμένει. Πιθανόν να προκριθεί ένα τρίτο σενάριο, εκείνο της λειτουργίας μόνο των εμπορικών τρένων.
Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από τεχνοκράτες, εμπειρογνώμονες, συναδέλφους του πανεπιστημιακούς κτλ, συνάντησε τους εκπροσώπους των εργαζομένων που του έθεσαν τα πράγματα καλύτερα από τον οποιονδήποτε. Οι βασικές εισηγήσεις είναι δύο: α) να μπει το τρένο μπροστά όσο το δυνατόν συντομότερα, σε μια βδομάδα – δέκα μέρες, όταν δηλαδή αποκατασταθεί το σύστημα ηλεκτροδότησης και β) να αναστείλει τελείως τις διαδρομές μέχρι τον Αύγουστο - Σεπτέμβριο όταν ετοιμαστεί και τεσταριστεί το πρόγραμμα της τηλεδιοίκησης.
Στην πρώτη περίπτωση οι εκπρόσωποι των εργαζομένων λένε πως έχουν σχέδια που θα εξασφαλίσουν την ομαλότητα, ωστόσο μηχανοδηγοί και προσωπικό συρμών που θρηνεί 11 νεκρούς από την περασμένη Τρίτη, το σκέφτονται έως το απορρίπτουν. Στη δεύτερη, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, διότι αν το δίκτυο σταματήσει επί τόσους μήνες θα λεηλατηθεί κυριολεκτικώς. «Τη νύχτα που μετράγαμε νεκρούς, οι Ρομά έκλεψαν 350 μέτρα καλώδια για χαλκό… Αν το παρατήσουμε 6 μήνες δεν θα βρούμε ούτε τις ράγες» έλεγαν. Βεβαίως λύση υπάρχει, ειδικά για τις κλοπές και την πρότειναν κιόλας. Αντί η Αστυνομία να ψάχνει τις συμμορίες τους σε 700 χιλιόμετρα σιδηρόδρομο, ας ελέγξει τις 8-10 εταιρίες σκραπ που αγοράζουν τα καλώδια. Κι αυτό σημαντικό, αλλά το πρόβλημα παραμένει. Πιθανόν να προκριθεί ένα τρίτο σενάριο, εκείνο της λειτουργίας μόνο των εμπορικών τρένων.