Gov.gr: Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας σε 277 δήμους της χώρας
Ποια είναι τα βήματα
Η βεβαίωση εκδίδεται από τον δήμο όπου υπάγεται η διεύθυνση κατοικίας, εντός 10 ημερών
Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr είναι από την Τετάρτη η Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας για τους κατοίκους 277 δήμων της χώρας.
Οπως προβλέπει η σχετική ΚΥΑ των υπουργών Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου, οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους και να παραλάβουν τη βεβαίωση στη Θυρίδα του πολίτη, στο gov.gr
Η βεβαίωση εκδίδεται από τον δήμο όπου υπάγεται η διεύθυνση κατοικίας, εντός 10 ημερών. Στην περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία και δεν υπάρξει απάντηση, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδώσουν μόνοι τους την βεβαίωση online. Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Διεύθυνση κατοικίας και επικοινωνίας».
Σταδιακά θα ενταχθούν στο gov.gr και θα υποδέχονται αιτήσεις έκδοσης μόνιμης κατοικίας και οι υπόλοιποι δήμοι, καθώς οι υποδομές και οι εφαρμογές έχουν ήδη δημιουργηθεί και για τους 322 δήμους της χώρας.
Επισημαίνεται πως ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την ΚΕΔΕ, το υπουργείο Εσωτερικών, τη γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για την υποβολή της αίτησης
Οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet.
Καταχωρούν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, επισυνάπτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλουν την αίτησή τους.
Με την υποβολή, η αίτηση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην Θυρίδα του δήμου που βρίσκεται η διεύθυνση κατοικίας, για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 10 ημερών.
Αν παρέλθει το χρονικό διάστημα των 10 ημερών χωρίς απάντηση, οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν online την βεβαίωση μέσω του gov.gr, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βεβαίωση αποστέλλεται στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και οι πολίτες ενημερώνονται με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.
Η βεβαίωση, που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.
Οπως προβλέπει η σχετική ΚΥΑ των υπουργών Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου, οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους και να παραλάβουν τη βεβαίωση στη Θυρίδα του πολίτη, στο gov.gr
Η βεβαίωση εκδίδεται από τον δήμο όπου υπάγεται η διεύθυνση κατοικίας, εντός 10 ημερών. Στην περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία και δεν υπάρξει απάντηση, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδώσουν μόνοι τους την βεβαίωση online. Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Διεύθυνση κατοικίας και επικοινωνίας».
Σταδιακά θα ενταχθούν στο gov.gr και θα υποδέχονται αιτήσεις έκδοσης μόνιμης κατοικίας και οι υπόλοιποι δήμοι, καθώς οι υποδομές και οι εφαρμογές έχουν ήδη δημιουργηθεί και για τους 322 δήμους της χώρας.
Επισημαίνεται πως ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την ΚΕΔΕ, το υπουργείο Εσωτερικών, τη γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για την υποβολή της αίτησης
Οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet.
Καταχωρούν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, επισυνάπτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλουν την αίτησή τους.
Με την υποβολή, η αίτηση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην Θυρίδα του δήμου που βρίσκεται η διεύθυνση κατοικίας, για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 10 ημερών.
Αν παρέλθει το χρονικό διάστημα των 10 ημερών χωρίς απάντηση, οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν online την βεβαίωση μέσω του gov.gr, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βεβαίωση αποστέλλεται στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και οι πολίτες ενημερώνονται με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.
Η βεβαίωση, που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.