Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Στο Παρίσι ταξιδεύει το κύπελλο του Σπύρου Λούη
Έκθεση στο Μουσείο του Λούβρου
Στο Παρίσι, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες, διοργανώνεται η μεγάλη έκθεση “Ολυμπισμός, Σύγχρονη εφεύρεση, Αρχαία κληρονομιά” στο Μουσείο του Λούβρου
Πάμε Γαλλία; Όχι για αναψυχή αλλά για επιμόρφωση, και μάλιστα με χρώμα ελληνικό. Τι εννοούμε; Όχι, δεν πρόκειται να δανείσουμε ακριβώς ελληνικές αρχαιότητες σε κάποιο από τα περιώνυμα μουσεία της. Αλλά οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Ελλάδας, ενόψει των καλοκαιρινών του Παρισιού, οσονούπω και πάλι θα απασχολήσουν τους φιλοτέχνους. Πώς ακριβώς; Συνεχίστε την ανάγνωση.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Με το βαρύτιμο κύπελλο του Σπύρου Λούη, του πρώτου νικητή στον Μαραθώνιο των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 1896, θα ανοίξει η μεγάλη έκθεση «Ολυμπισμός, Σύγχρονη εφεύρεση, Αρχαία κληρονομιά» στο Μουσείο του Λούβρου - ένα έκθεμα τεράστιας συμβολικής αξίας, που δίνεται ως δάνειο από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Η φιλόδοξη έκθεση -που θα παρουσιαστεί από τις 24 Απριλίου έως τις 6 Σεπτεμβρίου- πλαισιώνει ιδανικά τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς του 2024, που θα διεξαχθούν στη γαλλική πρωτεύουσα, και περιλαμβάνει μία τεράστια συλλογή από ελληνικές αρχαιότητες, τρόπαια, αναμνηστικά, γραμματόσημα, αφίσες, καρτ ποστάλ.
Επιπλέον, το γαλλικό μουσείο θα παρουσιάσει το πολιτικό και ιστορικό πλαίσιο εντός του οποίου δημιουργήθηκαν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα: τις εικονογραφικές πηγές στις οποίες βασίστηκε η αναβίωσή τους μαζί με τεκμήρια και ντοκουμέντα, αλλά και την ίδια την ιστορία των διοργανωτών που είχαν την ιδέα να ξαναζωντανέψουν τους αθλητικούς αγώνες της αρχαίας Ελλάδας.
«Φως» στις απαρχές των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 1896 ρίχνει η έκθεση στο Παρίσι
Η έκθεση ρίχνει άπλετο φως στις απαρχές των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, αρχίζοντας από τον Πιέρ ντε Κουμπερτέν και την πρωτοβουλία του για την επαναδιοργάνωσή τους, παρουσιάζοντας όμως και άλλους, Γάλλους και Έλληνες, οι οποίοι συμπαρατάχθηκαν για την επιτυχία του ευγενούς στόχου. Προσωπικότητα όχι ευρέως γνωστή αλλά σημαντική στην αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν και ο Εμίλ Ζιλιερόν (1850-1924), ο Ελβετός σχεδιαστής που εκπαιδεύτηκε στη σχολή Beaux-Arts του Παρισιού και περνούσε ατελείωτες ώρες στο Λούβρο αντιγράφοντας τα αρχαιοελληνικά αριστουργήματα.
Ο Ζιλιερόν είχε εγκατασταθεί στην Ελλάδα ως επίσημος καλλιτέχνης των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 και των Μεσολυμπιακών του 1906, σχεδιάζοντας τα τρόπαια των νικητών, με την έμπνευσή του να αντλεί αποκλειστικά από την αρχαία ελληνική τέχνη. Στη δε έκθεση του Λούβρου πρόκειται να παρουσιαστούν για πρώτη φορά αρχαιότητες που ενέπνευσαν τον Εμίλ Ζιλιερόν, με βάση τη μελέτη της συλλογής του, που πρόσφατα δώρισε η οικογένειά του στη Γαλλική Σχολή της Αθήνας. Με άλλα λόγια; Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Παρίσι.