In order to fully operate this website you need to enable Javascript in your browser.
Σχετικά Άρθρα

Συριζοποίηση των ΕΛ.ΤΑ - Καταγγελίες για παράνομες προσλήψεις


Σε θέσεις-κλειδιά στη διοίκηση της εταιρείας τοποθετούνται πρώην συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ

Σημεία και τέρατα» συμβαίνουν στα ΕΛ.ΤΑ., σύμφωνα με επώνυμες καταγγελίες συνδικαλιστών, την ίδια ώρα που η ιστορική δημόσια εταιρεία βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής καταστροφής. Η κορυφή του παγόβουνου, όπως τονίζουν εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ - ΕΛ.ΤΑ. μιλώντας στα «Π», είναι η πλήρης και πρωτοφανής «συριζοποίηση» της διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ., με δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα: γενικός διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, όπως επισημαίνουν, είναι ο επί 30 χρόνια συνδικαλιστής -αρχικά προσκείμενος στο ΠΑΣΟΚ και αργότερα στον ΣΥΡΙΖΑ- Γιάννης Βερίγος, ενώ προσωπάρχης είναι η Βάια Κουκλάκη, η οποία στις πρόσφατες εκλογές για το σωματείο των εργαζομένων Αττικής ήταν υποψήφια με την ΠΑΚ - ΕΛ.ΤΑ.! Ο κ. Βερίγος, μάλιστα, σε συνάντηση που έγινε προ ημερών στη Βουλή με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για το σχέδιο εξυγίανσης των ΕΛ.ΤΑ., εκπροσώπησε εκείνος τη διοίκηση της εταιρείας. Η τοποθέτηση όχι απλώς «φίλων» του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά συνδικαλιστών εκλεγμένων με την υποστήριξή του, σε τέτοιες θέσεις-κλειδιά έχει οδηγήσει σε πρακτικές βγαλμένες από το βαθύ παρελθόν.

Όπως καταγγέλλουν τα στελέχη της ΔΑΚΕ - ΕΛ.ΤΑ., η εκδικητική συμπεριφορά της διοίκησης έχει υπερβεί τα εσκαμμένα: Εκλεγμένο στέλεχος με τη ΔΑΚΕ μετατέθηκε «ετσιθελικά» από τα Ιωάννινα στο Θεσπρωτικό Πρεβέζης. Η προϊσταμένη στα ΕΛ.ΤΑ. Σοφάδων υποβαθμίστηκε. Ενας άλλος εκλεγμένος στο δευτεροβάθμιο όργανο της ομοσπονδίας εκδιώχθηκε από τη θέση προϊσταμένου στις ταχυμεταφορές Θεσσαλονίκης. Στην Αθήνα, δύο διευθυντές με μεγάλη εμπειρία μπήκαν στο «ψυγείο», διότι δεν ήταν αρεστοί στη διοίκηση. Σε μία άλλη περίπτωση, μετά τη συνταξιοδότηση διευθυντή σε μονάδα της Αθήνας, αντί να επιλεγεί στη θέση του ένας υπάλληλος με συνάφεια αντικειμένου και προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης, προτιμήθηκε ένας «ημέτερος» του ΣΥΡΙΖΑ με ελάχιστα προσόντα και ελάχιστη εμπειρία.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Οι καταγγελίες δεν σταματούν εδώ. Στον προϋπολογισμό του 2019, όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, έχει περιληφθεί κονδύλι ύψους περίπου 13,5 εκατομμυρίων ευρώ για μίσθωση προσωπικού, κάτι που, όπως τονίζουν, απαγορεύεται, καθώς, σύμφωνα με τον νόμο, τα ΕΛ.ΤΑ. μπορούν να προσλαμβάνουν εποχικό προσωπικό μόνο μέσω συμβάσεων κατόπιν διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Αυτή τη στιγμή, υπογραμμίζουν, στα ΕΛ.ΤΑ. απασχολούνται ήδη περί τα 1.100 άτομα με το καθεστώς αυτό των ενοικιαζόμενων εργαζομένων, στους οποίους μάλιστα κάποιοι υπόσχονται μελλοντική μονιμοποίηση.

Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που τα ΕΛ.ΤΑ. βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού. «Οι ζημίες των ΕΛ.ΤΑ. στα χρόνια αυτής της τετραετίας είναι υπέρτερες των αντίστοιχων της περιόδου 1828-2015, δηλαδή από της ιδρύσεώς τους μέχρι και τον Γενάρη του 2015», υποστηρίζει η ΔΑΚΕ - ΕΛ.ΤΑ. Η φήμη των ΕΛ.ΤΑ. έχει πληγεί βάναυσα από την αποκάλυψη ότι παρακρατούσαν τα χρήματα των καταναλωτών που πληρώνουν μέσω των ταχυδρομείων τους λογαριασμούς τους στη ΔΕΗ, ένα γεγονός που «έδιωξε» πελάτες από την εταιρεία, ενώ ορισμένοι καλούνται, μάλιστα, να πληρώσουν ξανά τους λογαριασμούς.

Την ίδια ώρα, ο κύκλος εργασιών των ΕΛ.ΤΑ. μειώνεται διαρκώς. Το 2016 έπεσε στα 311,8 εκατ. ευρώ από 337 εκατ. ευρώ το 2015 και από 370 εκατ. ευρώ το 2014.

ΣΤΟ ΝΑΔΙΡ ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ

Το πιο ανησυχητικό για την εταιρεία, όπως σημειώνει στην τελευταία του έκθεση το λεγόμενο Υπερταμείο, είναι οι σημαντικές αρνητικές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες την τελευταία τετραετία. Τα ΕΛ.ΤΑ. το 2016 είχαν αρνητικές ταμειακές ροές 22,4 εκατ. ευρώ, το 2015 23,9 εκατ. ευρώ, το 2014 26,2 εκατ. ευρώ και το 2013 ήταν στα -44,6 εκατ. ευρώ! Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων επίσης μειώνεται συνέχεια, έχοντας καταλήξει το 2016 στα 28,1 εκατ. ευρώ από 41,8 εκατ. ευρώ το 2015 και 50,6 εκατ. ευρώ το 2014. Με αυτά τα δεδομένα, το σχέδιο στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018-2021, που παρουσίασε η εταιρεία PwC έπειτα από παραγγελία της νέας διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ., προτείνει, μεταξύ άλλων, τη μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.036 θέσεις εργασίας (σήμερα είναι 5.900) και τη μείωση των καταστημάτων σε 450 από 700 σήμερα.

*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ