Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class - Τεχνολογικά προηγμένη
Σπορ και άνεση
Η πίεση σε μοντέλα όπως η Mercedes-Benz C-Class και των ανταγωνιστών του, BMW Σειρά 3 και Audi A4 είναι μεγάλη. Μέχρι πρότινος ήταν αποτελούσαν τις πρώτες επιλογές σε εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά τώρα αρχίζουν να νιώθουν τις πιέσεις από τη νέα νομοθεσία, τους φόρους και τις εναλλακτικές ηλεκτρικές προτάσεις.
Αυτή η τάση φυσικά δεν περνάει απαρατήρητη από τη Mercedes-Benz. Έτσι, στη νέα γενιά των «μικρών» πολυτελών οχημάτων, με κωδική ονομασία W205, η γερμανική μάρκα ξεπέρασε όλα τα εμπόδια όσον αφορά την τεχνολογία, την ποιότητα και, ναι, τον εξηλεκτρισμό. Κάθε έκδοση του μοντέλου διαθέτει κάποια μορφή αυτής. Εντυπωσιατήκαμε από τη C 300 όταν τη δοκιμάσαμε πρόσφατα, αλλά τώρα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μια C 220 d που παραδοσιακά αποτελεί την αιχμή του δόρατος στις πωλήσεις.
Στην ίδια βάση, με άλλη εκτέλεση
Ανακεφαλαιώνοντας, αυτή η C-Class έχει την ίδια πλατφόρμα με την προκάτοχό της, αλλά οι ρυθμίσεις της είναι σημαντικά ανανεωμένες. Η βασική αρχιτεκτονική της ανάρτηση μένει αναλλοίωτη, με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά το προφίλ της και οι ρυθμίσεις της είναι εντελώς διαφορετικές. Επίσης, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει δυο εκατοστά περίπου.
Δείτε τις τιμές στην Ελλάδα της νέας Mercedes-Benz C-Class
Η C 220 d χρησιμοποιεί τον ίδιο 4κύλινδρο κινητήρα με της 300 d, αλλά με πιο ήπια απόδοση. Ακόμα και έτσι, οι 200 ίπποι αντιπροσωπεύουν μια μεγάλη αύξηση σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, ενώ και τα 440 Nm ροπής προσφέρουν εντυπωσιακές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Όπως και σε όλα τα μοντέλα της νέας γενιάς της C-Class, έτσι και η 220 d διαθέτει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Αυτό χρησιμοποιεί μια μίζα – γεννήτρια που ανακτά μέσω της πέδησης ενέργεια η οποία σε άλλη περίπτωση θα πήγαινε χαμένη και μετά τη στέλνει πίσω στο σύστημα για να βελτιώσει την αποδοτικότητα κατά την επιτάχυνση.
Ταξιδιάρα…
Στην πράξη τίποτα από αυτά δεν γίνεται αντιληπτό πίσω από το τιμόνι της C 220 d. Ο 2λιτρος κινητήρας ομολογουμένως διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία που συνδυάζει με επιδόσεις και μπόλικη ροπή, η οποία είναι διαθέσιμη από τις, μόλις 1.600 σ.α.λ. και κατά το μεσαίο φάσμα στροφών, που βοηθάει στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο (με τα 0-100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνονται σε λίγο πάνω από τα επτά δευτερόλεπτα να μοιάζει συντηρητική προσέγγιση). Το καλύτερο κομμάτι του κινητήρα είναι γύρω από τις 3.000 σ.α.λ. που σημαίνει ότι λειτουργεί στο ωφέλιμο εύρος στροφών ενός 4κύλινδρου diesel κινητήρα.
Το κιβώτιο βοηθάει. Το 9άρι αυτόματο που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις διακρίνεται για τη λειτουργία του, τις ομαλές αλλαγές του και το έξυπνο πρόγραμμα με το οποίο γίνεσαι σύντομα… ένα. Η C 220 d είναι πραγματικά ένα εύκολο αυτοκίνητο για να κινηθεί γρήγορα και με μόλις 1.400 σ.α.λ. που απαιτεί για να κινηθεί με κάτι περισσότερο από 110 χλμ./ώρα, είναι επίσης και αρκετά ήσυχη.
Σπορ και άνεση
Το πλαίσιο ακολουθεί το μηχανικό σύνολο, αν και σε αυτή τη φάση, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι το γερμανικών προδιαγραφών αυτοκίνητο που είχαμε για δοκιμή ήταν εξοπλισμένο με την προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και το σύστημα τετραδιεύθυνσης, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα σε όλες τις αγορές.
Το μεγαλύτερο διάστημα κινηθήκαμε έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Comfort, εκεί που η C-Class προσφέρει μια πιο πολυτελή διάσταση από τις BMW Σειρά 3 και Audi A4. Μόνο στα πιο άσχημα κομμάτια, οι εγκάρσιες ανωμαλίες περνάνε μέσα στην καμπίνα, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων η C-Class κάνει εξαιρετική δουλειά, ισοπεδώνοντας κάθε κακοτεχνία.
Οι πιο ενθουσιώδεις οδηγοί που αρέσκονται να κινούνται στην αριστερή λωρίδα θα απολαύσουν τη λειτουργία Sport. Σφίγγει το πλαίσιο και κάνει πιο άμεσες τις αντιδράσεις του, με το τιμόνι να αποκτά περισσότερο βάρος, δίνοντας πιο άμεση απόκριση. Ακόμα και αν η BMW Σειρά 3 διατηρεί τον αιχμηρό χαρακτήρα της σε επίπεδο συμπεριφοράς και συμμετοχικότητας, η διαφορά με το αυτοκίνητο δοκιμής φαίνεται να είναι μικρότερη από ποτέ και μάλιστα με δεδομένη την επιπλέον άνεση που προσφέρει. Αλλά θα πρέπει να περιμένουμε τη C-Class με τα συμβατικά αμορτισέρ πριν καταλήξουμε σε οριστικό συμπέρασμα.
Τεχνολογία αιχμής
Η Mercedes-Benz αναμφίβολα ανέβηκε επίπεδο όσον αφορά την τεχνολογία στο εσωτερικό της C-Class, με στοιχεία από την πιο πρόσφατη S-Class. Μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και δίπλα της δεσπόζει μια άλλη στο κέντρο του ταμπλό με διάσταση 11,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Επιπλέον, υπάρχει η εξελιγμένη μορφή του συστήματος φωνητικών εντολών “Hey Mercedes”, το οποίο μπορεί να μην αλάνθαστο, αλλά παρουσιάζεται βελτιωμένο, με καλύτερη απόκριση, ακρίβεια και περισσότερη… νοημοσύνη από πριν.
Αυτό είναι θετικό, γιατί ενώ η οθόνη έχει καλή ευκρίνεια, γίνονται τόσα πολλά που μερικές φορές το λογισμικό κάνει τα πράγματα περίπλοκα. Για παράδειγμα, ενώ η οθόνη προβάλει τον χάρτη πλοήγησης, μπορεί ξαφνικά να εμφανίσει στο κέντρο της μια εικόνα από την μπροστινή κάμερα που να κρύβει τις πληροφορίες.
Κορυφαία ποιότητα, αλλά όχι και χώροι
Όσον αφορά την ποιότητα του εσωτερικού δεν έχουμε καμία αμφιβολία, αφού είναι καταπληκτική. Το φινίρισμα είναι κορυφαίο και τα καθίσματα εξαιρετικά, κοιτώντας στα μάτια τον ανταγωνισμό της κατηγορίας, αλλά και αρκετά μοντέλα από την αμέσως ανώτερη. Συνολικά το εσωτερικό δείχνει πιο εστιασμένο στους εμπρός επιβάτες, παρά στους πίσω. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz πίσω υπάρχει πλέον περισσότερος κατά 35 χιλ. χώρος για τα γόνατα, αλλά παρά το μεγαλύτερο μεταξόνιο, αυτοί με ύψος πάνω από 1,8 μ. θα χρειαστεί να κάνουν κάποιους συμβιβασμούς.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών μένει ίδιος με 455 λίτρα, κάνοντας σαφές πως οι πελάτες της C-Class δεν έκαναν παράπονα. Ωστόσο, να επισημάνουμε ότι η C-Class έχει κατά 25 λίτρα μικρό χώρο από την άμεση ανταγωνίστρια BMW Σειρά 3.
Η τιμή της Mercedes-Benz C 220 d στην ελληνική αγορά είναι 54.800 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων. Θερμαινόμενα καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης MBUX, κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό, ασύρματη φόρτιση, προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Συμπέρασμα
Ο κόσμος των εταιρικών αυτοκινήτων φαίνεται να προχωράει μπροστά από τα πολυτελή sedan με τους συμβατικούς κινητήρες και ειδικότερα αυτά που έχουν diesel κάτω από το καπό τους. Αλλά αν αυτή η C 220 d είναι η τελευταία του «είδους», τότε είναι πραγματικά καλή. Αναμένουμε να δοκιμάσουμε την έκδοση με τις τελικές προδιαγραφές, αλλά όσον αφορά αυτή τη C 220 d, προσφέρει έναν εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, άνεση και ποιότητα στο εσωτερικό της, που θα ήταν αδιανόητη για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας πέντε χρόνια πριν και χωρίς πιθανή αύξηση στην τιμή της. Εντυπωσιακό.
Αυτή η τάση φυσικά δεν περνάει απαρατήρητη από τη Mercedes-Benz. Έτσι, στη νέα γενιά των «μικρών» πολυτελών οχημάτων, με κωδική ονομασία W205, η γερμανική μάρκα ξεπέρασε όλα τα εμπόδια όσον αφορά την τεχνολογία, την ποιότητα και, ναι, τον εξηλεκτρισμό. Κάθε έκδοση του μοντέλου διαθέτει κάποια μορφή αυτής. Εντυπωσιατήκαμε από τη C 300 όταν τη δοκιμάσαμε πρόσφατα, αλλά τώρα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μια C 220 d που παραδοσιακά αποτελεί την αιχμή του δόρατος στις πωλήσεις.
Στην ίδια βάση, με άλλη εκτέλεση
Ανακεφαλαιώνοντας, αυτή η C-Class έχει την ίδια πλατφόρμα με την προκάτοχό της, αλλά οι ρυθμίσεις της είναι σημαντικά ανανεωμένες. Η βασική αρχιτεκτονική της ανάρτηση μένει αναλλοίωτη, με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά το προφίλ της και οι ρυθμίσεις της είναι εντελώς διαφορετικές. Επίσης, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει δυο εκατοστά περίπου.
Δείτε τις τιμές στην Ελλάδα της νέας Mercedes-Benz C-Class
Η C 220 d χρησιμοποιεί τον ίδιο 4κύλινδρο κινητήρα με της 300 d, αλλά με πιο ήπια απόδοση. Ακόμα και έτσι, οι 200 ίπποι αντιπροσωπεύουν μια μεγάλη αύξηση σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, ενώ και τα 440 Nm ροπής προσφέρουν εντυπωσιακές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Όπως και σε όλα τα μοντέλα της νέας γενιάς της C-Class, έτσι και η 220 d διαθέτει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Αυτό χρησιμοποιεί μια μίζα – γεννήτρια που ανακτά μέσω της πέδησης ενέργεια η οποία σε άλλη περίπτωση θα πήγαινε χαμένη και μετά τη στέλνει πίσω στο σύστημα για να βελτιώσει την αποδοτικότητα κατά την επιτάχυνση.
Ταξιδιάρα…
Στην πράξη τίποτα από αυτά δεν γίνεται αντιληπτό πίσω από το τιμόνι της C 220 d. Ο 2λιτρος κινητήρας ομολογουμένως διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία που συνδυάζει με επιδόσεις και μπόλικη ροπή, η οποία είναι διαθέσιμη από τις, μόλις 1.600 σ.α.λ. και κατά το μεσαίο φάσμα στροφών, που βοηθάει στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο (με τα 0-100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνονται σε λίγο πάνω από τα επτά δευτερόλεπτα να μοιάζει συντηρητική προσέγγιση). Το καλύτερο κομμάτι του κινητήρα είναι γύρω από τις 3.000 σ.α.λ. που σημαίνει ότι λειτουργεί στο ωφέλιμο εύρος στροφών ενός 4κύλινδρου diesel κινητήρα.
Το κιβώτιο βοηθάει. Το 9άρι αυτόματο που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις διακρίνεται για τη λειτουργία του, τις ομαλές αλλαγές του και το έξυπνο πρόγραμμα με το οποίο γίνεσαι σύντομα… ένα. Η C 220 d είναι πραγματικά ένα εύκολο αυτοκίνητο για να κινηθεί γρήγορα και με μόλις 1.400 σ.α.λ. που απαιτεί για να κινηθεί με κάτι περισσότερο από 110 χλμ./ώρα, είναι επίσης και αρκετά ήσυχη.
Σπορ και άνεση
Το πλαίσιο ακολουθεί το μηχανικό σύνολο, αν και σε αυτή τη φάση, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι το γερμανικών προδιαγραφών αυτοκίνητο που είχαμε για δοκιμή ήταν εξοπλισμένο με την προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και το σύστημα τετραδιεύθυνσης, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα σε όλες τις αγορές.
Το μεγαλύτερο διάστημα κινηθήκαμε έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Comfort, εκεί που η C-Class προσφέρει μια πιο πολυτελή διάσταση από τις BMW Σειρά 3 και Audi A4. Μόνο στα πιο άσχημα κομμάτια, οι εγκάρσιες ανωμαλίες περνάνε μέσα στην καμπίνα, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων η C-Class κάνει εξαιρετική δουλειά, ισοπεδώνοντας κάθε κακοτεχνία.
Οι πιο ενθουσιώδεις οδηγοί που αρέσκονται να κινούνται στην αριστερή λωρίδα θα απολαύσουν τη λειτουργία Sport. Σφίγγει το πλαίσιο και κάνει πιο άμεσες τις αντιδράσεις του, με το τιμόνι να αποκτά περισσότερο βάρος, δίνοντας πιο άμεση απόκριση. Ακόμα και αν η BMW Σειρά 3 διατηρεί τον αιχμηρό χαρακτήρα της σε επίπεδο συμπεριφοράς και συμμετοχικότητας, η διαφορά με το αυτοκίνητο δοκιμής φαίνεται να είναι μικρότερη από ποτέ και μάλιστα με δεδομένη την επιπλέον άνεση που προσφέρει. Αλλά θα πρέπει να περιμένουμε τη C-Class με τα συμβατικά αμορτισέρ πριν καταλήξουμε σε οριστικό συμπέρασμα.
Τεχνολογία αιχμής
Η Mercedes-Benz αναμφίβολα ανέβηκε επίπεδο όσον αφορά την τεχνολογία στο εσωτερικό της C-Class, με στοιχεία από την πιο πρόσφατη S-Class. Μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και δίπλα της δεσπόζει μια άλλη στο κέντρο του ταμπλό με διάσταση 11,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Επιπλέον, υπάρχει η εξελιγμένη μορφή του συστήματος φωνητικών εντολών “Hey Mercedes”, το οποίο μπορεί να μην αλάνθαστο, αλλά παρουσιάζεται βελτιωμένο, με καλύτερη απόκριση, ακρίβεια και περισσότερη… νοημοσύνη από πριν.
Αυτό είναι θετικό, γιατί ενώ η οθόνη έχει καλή ευκρίνεια, γίνονται τόσα πολλά που μερικές φορές το λογισμικό κάνει τα πράγματα περίπλοκα. Για παράδειγμα, ενώ η οθόνη προβάλει τον χάρτη πλοήγησης, μπορεί ξαφνικά να εμφανίσει στο κέντρο της μια εικόνα από την μπροστινή κάμερα που να κρύβει τις πληροφορίες.
Κορυφαία ποιότητα, αλλά όχι και χώροι
Όσον αφορά την ποιότητα του εσωτερικού δεν έχουμε καμία αμφιβολία, αφού είναι καταπληκτική. Το φινίρισμα είναι κορυφαίο και τα καθίσματα εξαιρετικά, κοιτώντας στα μάτια τον ανταγωνισμό της κατηγορίας, αλλά και αρκετά μοντέλα από την αμέσως ανώτερη. Συνολικά το εσωτερικό δείχνει πιο εστιασμένο στους εμπρός επιβάτες, παρά στους πίσω. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz πίσω υπάρχει πλέον περισσότερος κατά 35 χιλ. χώρος για τα γόνατα, αλλά παρά το μεγαλύτερο μεταξόνιο, αυτοί με ύψος πάνω από 1,8 μ. θα χρειαστεί να κάνουν κάποιους συμβιβασμούς.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών μένει ίδιος με 455 λίτρα, κάνοντας σαφές πως οι πελάτες της C-Class δεν έκαναν παράπονα. Ωστόσο, να επισημάνουμε ότι η C-Class έχει κατά 25 λίτρα μικρό χώρο από την άμεση ανταγωνίστρια BMW Σειρά 3.
Η τιμή της Mercedes-Benz C 220 d στην ελληνική αγορά είναι 54.800 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων. Θερμαινόμενα καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης MBUX, κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό, ασύρματη φόρτιση, προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Συμπέρασμα
Ο κόσμος των εταιρικών αυτοκινήτων φαίνεται να προχωράει μπροστά από τα πολυτελή sedan με τους συμβατικούς κινητήρες και ειδικότερα αυτά που έχουν diesel κάτω από το καπό τους. Αλλά αν αυτή η C 220 d είναι η τελευταία του «είδους», τότε είναι πραγματικά καλή. Αναμένουμε να δοκιμάσουμε την έκδοση με τις τελικές προδιαγραφές, αλλά όσον αφορά αυτή τη C 220 d, προσφέρει έναν εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, άνεση και ποιότητα στο εσωτερικό της, που θα ήταν αδιανόητη για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας πέντε χρόνια πριν και χωρίς πιθανή αύξηση στην τιμή της. Εντυπωσιακό.