Όταν η πρώτη γενιά του Volvo XC60 παρουσιάστηκε το 2009 κατάφερε να γίνει σύντομα το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της μάρκας. Η έκδοση δεύτερης γενιάς ήρθε το 2017 να συνεχίσει την επιτυχία στις πωλήσεις, παρέχοντας έναν εντυπωσιακό συνδυασμό άνεσης, ποιότητας, και τεχνολογία ασφάλειας, στοιχεία, που το κατέστησαν για πολλούς ανώτερο των περισσότερων αντιπάλων του που προέρχονται από τη Γερμανία και το Η. Βασίλειο.


Πως όμως μπορείς να βελτιώσεις τη συνταγή της επιτυχίας; Αυτό είναι ένα ερώτημα που καλείται να απαντήσει η ανανεωμένη εκδοχή του XC60. Πιστεύουμε ότι η Volvo τα κατάφερε, καθώς το πακέτο των βελτιώσεων έκαναν αυτό το SUV, ένα ακόμα πιο λαμπερό προϊόν.


Οι τιμές του στην ελληνική αγορά και όσον αφορά την εισαγωγική έκδοση XC60 MHEV B5 με τους 250 ίππους ξεκινούν από 59.259 ευρώ, ενώ η έκδοση δοκιμής μας που είναι η XC60 Recharge T6 Plug-in Hybrid βενζίνης με τους 340 ίππους και το πακέτο R-Design στοιχίζει 63.143 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, διακρίνεται για τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό του. Μεταξύ άλλων διαθέτει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, αυτόματα φώτα LED, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, αισθητήρες παρκαρίσματος περιμετρικά του αμαξώματος, διζωνικό κλιματισμό, επαγωγική φόρτιση για το smartphone, στοιχείο το οποίο η Land Rover χρεώνει έξτρα στο Discovery Sport.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιάζεται με το σύστημα T6 Recharge Plug-in Hybrid, ενώ η εξοπλιστική έκδοση είναι η σπορ R-Design, που προσθέτει στη σχεδίαση πιο άγρια εμφάνιση, με μεγαλύτερους τροχούς 19 ιντσών και σπορ καθίσματα.

Η Volvo υιοθέτησε κάποια συντηρητικά σχεδιαστικά στοιχεία για την ανανέωση του XC60, ωστόσο, κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο αιχμηρό από πριν. Υπάρχει μια νέα μάσκα, ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και κάποιες επιπλέον επιλογές όσον αφορά στα σχέδια των τροχών. Επίσης, οι απολήξεις των εξατμίσεων τώρα δεν υπάρχουν, αφού έχουν κρυφτεί από το χαμηλότερο προφυλακτήρα.

Volvo-XC60-2021-facelift-front-cabinVolvo-XC60-2021-facelift-dialsVolvo-XC60-2021-facelift-screen
Volvo-XC60-2021-facelift-gearshift-Volvo-XC60-2021-facelift-rear-seats
Από μέσα…
Στο εσωτερικό τα πράγματα παραμένουν λίγο έως πολύ τα ίδια. Το XC60 συνεχίζει να είναι από τους ηγέτες όσον αφορά τον εσωτερικό σχεδιασμό, με τη σουηδική αύρα να συμπληρώνεται από ένα νέο τιμόνι με επενδύσεις vegan, χειριστήρια αφής για τον έλεγχο λειτουργίας της ηλιοροφής (αν την επιλέξετε) και αναβαθμισμένη έκδοση του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που τώρα διαθέτει βελτιωμένα γραφικά.

Ωστόσο, αυτό που αποτελεί τη μεγάλη αλλαγή στο εσωτερικό είναι το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με τη βοήθεια της Google και υιοθέτηση του νέου λειτουργικού Android Automotive. Η βελτίωση, σε σχέση με το παλιό σύστημα που ήταν εξελιγμένο από τη Volvo, είναι μεγάλη και αποτελεί ένα από τα καλύτερα της αγοράς. Όλες οι λειτουργίες εξακολουθούν να είναι κρυμμένες σε υπομενού, με τις βασικότερες όμως λειτουργίες της καθημερινότητας, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, ο κλιματισμός και τα χειριστήρια του ραδιοφώνου, μπορείτε να τις διαχειριστείτε με φωνητική λειτουργία και τη φράση “Hey Google”. Το παλιό σύστημα πλοήγησης έχει αντικατασταθεί τώρα από το “Google Maps” με αποτέλεσμα, λίγα premium SUV να διαθέτουν ένα τόσο ολοκληρωμένο navigation.

Καθώς πρόκειται για Volvo, ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης. Κάθε έκδοση του XC60 διαθέτει πλέον μια νέα λειτουργία αυτόματης πέδησης πίσω, η οποία ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα όταν το αυτοκίνητο κινείται με όπισθεν και αναγνωρίσει εμπόδιο, από κολώνα ή σταθμευμένο όχημα.

Στο δρόμο…
Το κινητήριο σύνολο με το οποίο εφοδιάζεται το XC60 T6 Plug-in Hybrid συνδυάζει ένα 4κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα βενζίνης 250 ίππων που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και μια μπαταρία 11,6 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 87 ίππων που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Είναι λίγο πιο ραφιναρισμένο από το σύστημα PHEV του Audi Q5 50 TFSI, καθώς ο κινητήρας είναι λίγο πιο αθόρυβος και επιτυγχάνει πιο ομαλή μετάβαση από τον ηλεκτρικό στον θερμικό κινητήρα.



Επίσης, εντυπωσιάζει με την ταχύτητά του. Η Volvo ανακοινώνει για το XC60 T6, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ., που είναι περίπου 0,4 δλ. καλύτερο από το χρόνο που απαιτεί για την ίδια διαδικασία το Volkswagen Golf GTi. Ο ηλεκτρικός κινητήρας επίσης παρέχει άμεση ροπή 250 Nm, επιπλέον της απόδοσης των 350 Nm του κινητήρα βενζίνης, που σημαίνει ότι υπάρχει αρκετή ροπή αν χρειαστεί να προσπεράσετε.

Με δεδομένο ότι διατηρείτε την μπαταρία γεμάτη, η Volvo ανακοινώνει κατανάλωση 2,4 λτ./100 χλμ., αλλά σύμφωνα με την εμπειρία μας, αυτές οι τιμές δεν είναι εύκολο να επιτευχθούν σε πραγματικές συνθήκες και ιδιαίτερα όταν η μπαταρία είναι άδεια. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάποιος λόγο να την κρατάτε άδεια, αφού μια ολοκληρωμένη φόρτιση απαιτεί μόνο περίπου τρεις ώρες, με φορτιστή 3,2 kW, με τη μέγιστη αυτονομία να είναι 50 χιλιόμετρα, τιμή περισσότερο από ικανοποιητική για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης.

Το XC60 εξακολουθεί να μην είναι από τα πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα όσον αφορά την οδήγηση, αλλά αυτό δεν ήταν ποτέ μεγάλο πρόβλημα. Αντίθετα, αυτό το SUV δίνει έμφαση στην άνεση, οπότε η ανάρτηση είναι πιο μαλακή σε ρύθμιση από των περισσότερων ανταγωνιστών από τη Γερμανία. Όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, τα στάνταρ ατσάλινα ελατήρια απορροφούν κάθε κακοτεχνία που θα βρουν στο δρόμο, αν και η άνεση είναι λίγο καλύτερη με την προαιρετικά διαθέσιμη αερανάρτηση.

Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, έτσι ώστε να γνωρίζεις που σημαδεύουν οι εμπρός τροχοί και το σύστημα τετρακίνησης με τη σειρά του δίνει αρκετή πρόσφυση, ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Αν χρειάζεστε περισσότερη αυτοπεποίθηση όταν ο καιρός γίνεται πιο κακός, μπορείτε να επίσης να κλειδώσετε το σύστημα κίνησης σε λειτουργία τετρακίνησης, -κάτι που γίνεται μέσα από το σύστημα πολυμέσων- και εμπλέκει μόνιμα τον ηλεκτρικό κινητήρα και κάνει σημαντική διαφορά στην πρόσφυση που παρέχει.

Συμπέρασμα
Η Volvo με αυτή την ανανέωση έκανε το XC60 ακόμα καλύτερο. Το σύστημα T6 PHEV εξακολουθεί να προσφέρει ένα καλό συνδυασμό δύναμης και οικονομίας και το νέο σύστημα πολυμέσων από την Google με τις φωνητικές εντολές σου επιτρέπει να το χειρίζεσαι χωρίς να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο. Αν αναζητάτε ένα άνετο και κομψό μεσαίο SUV με υβριδική τεχνολογία, τότε μην ψάχνετε άλλο.