Το εντελώς νέο Kia Sportage ευρωπαϊκών προδιαγραφών ξεκινάει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά. Πατάει στη νέα πλατφόρμα N3 που του δίνει πρόσβαση σε όλες τις νέες τεχνολογίες και παράλληλα είναι ικανή να προσφέρει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, υψηλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας στο δρόμο.

Σχεδιαστικά αποστασιοποιείται από τον προκάτοχό του, υιοθετώντας νέες γραμμές, πιο δυναμικές και μοντέρνες που το καθιστούν δίχως άλλο ξεχωριστό. Ανάλογα σύγχρονο είναι και το εσωτερικό του, με διαφορετική σχεδίαση και αρχιτεκτονική, αλλά και πλούσια τεχνολογία. Οδηγοκεντρικά τοποθετημένα τα πάντα, με το ταμπλό να φιλοξενεί στην κορυφή του τη μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

 

Αυτή ενώνεται με τον πίνακα οργάνων, ο οποίος με τη σειρά του αποτελείται από μια επίσης ψηφιακή οθόνη ίδιας διάστασης και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Η φαρδιά κεντρική κονσόλα βρίθει θηκών, δίνοντας ξεκάθαρα προτεραιότητα στην πρακτικότητα και την ευχρηστία. Κάποια φυσικά χειριστήρια έχουν διατηρηθεί με γνώμονα την εργονομία, ενώ στη βάση της κεντρικής κονσόλας ο επιλογέας στις αυτόματες εκδόσεις είναι ένα περιστροφικός διακόπτης, ο οποίος με τη σειρά του απελευθερώνει ακόμα περισσότερο χώρο.

Σε επίπεδο μεγέθους του νέο Kia Sportage έχει μήκος 4,515 μ., πλάτος 1,86 μ., ύψος 1,64 μ. και μεταξόνιο που ανέρχεται στα 2,68 μ. Με αυτά τα δεδομένα το νέο Sportage υπόσχεται αξιόλογους χώρους για τους επιβαίνοντες, αλλά και για τις αποσκευές τους, με τον όγκο σε κανονικές συνθήκες να είναι 591 λίτρα και να φτάνει τα 1.780 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Η νέα πλατφόρμα, όπως προαναφέραμε, επιτρέπει στο Sportage να κάνει χρήση των εξηλεκτρισμένων συνόλων της εταιρείας. Έτσι, είναι διαθέσιμο σε mild hybrid έκδοση, full hybrid, αλλά και Plug-in hybrid. Στην υβριδική έκδοση η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ στην έκδοση PHEV με τη μεγαλύτερη μπαταρία, αυτή έχει τοποθετηθεί πιο κεντρικά στο αμάξωμα και ανάμεσα στους δύο άξονες, έτσι ώστε να διατηρηθεί η καλή κατανομή βάρους.

 

Η έκδοση 1.6 T-GDI βενζίνης με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V αποδίδει ανάλογα με την έκδοση 150 ή 180 ίππους, με τη ροπή να είναι 250 Nm και 265 Nm αντίστοιχα για τις δύο αυτές εκδόσεις. Επιπλέον, διαθέσιμη είναι και μια έκδοση diesel 1.6 CRDi με απόδοση 136 ίππους και 280 Nm ροπής, η οποία επίσης συνεργάζεται με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Για τη μετάδοση της κίνησης που περνάει στους εμπρός τροχούς (υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις) φροντίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, τεχνολογίας iMT, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη ή ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.

Η έκδοση Plug-in Hybrid συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.6 T-GDI 180 ίππων, με ένα ηλεκτρικό 91 ίππων. Αθροιστικά αποδίδουν 265 ίππους και 350 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με τον ίδιο κινητήρα βενζίνης, αλλά αποδίδει 60 ίππους από τον ηλεκτρικό κινητήρα, με τη συνδυαστική απόδοση σε αυτή την περίπτωση να είναι 230 ίπποι και 350 Nm ροπής.

Το νέο Kia Sportage είναι διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις Dynamic, Titanium και GT Line, με τον εξοπλισμό να είναι πλούσιος και να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού DriveWise.