Οι δηλώσεις του Herbert Diess αποτελούν την πιο επίσημη επιβεβαίωση των σχεδίων των εταιρειών του Ομίλου Volkswagen να εισέλθει με τις μάρκες της Audi και της Porsche στη Formula 1 το 2026. Τότε θα κάνουν το ντεμπούτο τους και οι καινούργιες μονάδες ισχύος οι οποίες δε θα έχουν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα (MGU-H), αλλά το υβριδικό τους σύστημα θα είναι πολύ πιο ισχυρό. Επίσης, θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα και θα υπάρχει περιορισμός εξόδων και για τους κατασκευαστές κινητήρων. Audi και Porsche βλέπουν τις αλλαγές κανονισμών του 2026 ως την μοναδική ευκαιρία για την επόμενη δεκαετία να προσχωρήσουν στην F1. Ωστόσο, η Audi θα πρέπει να βρει με ποια ομάδα θα συνεργαστεί. Πρόσφατα, ο Όμιλος VW είχε ανακοινώσει ότι περιμένει την πρώτη έκδοση των κανονισμών για το 2026 που θα αφορούν τις μονάδες ισχύος. F1 και FIA θέλουν να έχει συμβεί αυτό είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου, αν και κάποιοι πιστεύουν ότι ενδέχεται να καθυστερήσει έως το φθινόπωρο, δεδομένων των διαφωνιών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή.


Στις δηλώσεις του, ο Herbert Diess ανέφερε: «Η Formula 1 αναπτύσσεται εξαιρετικά θετικά παγκοσμίως. Το μάρκετινγκ που γίνεται εκεί, καθώς και το Netflix, έχουν οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των οπαδών της Formula 1 και στις ΗΠΑ. Η Ασία αναπτύσσεται σημαντικά, συμπεριλαμβανομένων νεαρών ομάδων πελατών. Αν κοιτάξετε τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα ή εκδηλώσεις στον κόσμο, είναι γεγονός ότι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πραγματικά μόνο η Formula 1 μετράει και διαφοροποιείται όλο και περισσότερο. Αν κάνεις μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα πρέπει να ασχοληθείς με τη Formula 1, καθώς εκεί είναι ο μεγαλύτερος αντίκτυπος. Επιπλέον, δεν μπορείς να εισέλθεις στη Formula 1 αν δεν ανοίξει ένα τεχνολογικό παράθυρο, το οποίο σημαίνει αλλαγή των κανονισμών, έτσι ώστε όλοι να ξεκινήσουν πάλι από το ίδιο σημείο».


«Όπως μου λέει πάντα ο Markus Duesman (πρόεδρος της Audi και πρώην επικεφαλής της BMW στο τμήμα κινητήρων F1), συνήθως κερδίζεις ένα δευτερόλεπτο ανά σεζόν σε μια μεσαίου μεγέθους πίστα αγώνων απλά βελτιστοποιώντας τις λεπτομέρειες. Αλλά δεν μπορείς να το προλάβεις αυτό όταν συμμετέχεις με μια νέα ομάδα. Χρειάζεσαι 5 ή 10 χρόνια για να βρεθείς ανάμεσα στους πρωτοπόρους. Με άλλα λόγια, μπορείς προσχωρήσεις μόνο αν υπάρχει μια σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς. Αυτό θα συμβεί 2026, όταν οι κινητήρες θα είναι εξηλεκτρισμένοι σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, συμπεριλαμβανομένων των συνθετικών καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεσαι μια νέα εξέλιξη κινητήρα και χρειάζεσαι 3 με 4 χρόνια για να εξελίξεις έναν καινούργιο κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να αποφασίσεις τώρα να εισέλθεις στη Formula 1, καθώς δε θα υπάρξει άλλη ευκαιρία για τα επόμενα 10 χρόνια. Και οι δύο πολυτελείς μάρκες μας πιστεύουν ότι αυτό είναι το σωστό και δίνουν προτεραιότητα σε αυτό».


«Η Volkswagen δε θα εμπλακεί. Δεν ταιριάζει και η μάρκα δε θα συμμετέχει. Η Porsche πρέπει να είναι η πιο σπορ μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο, οπότε η Porsche πρέπει να είναι ενεργή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Και καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι εάν η Porsche κάνει μηχανοκίνητο αθλητισμό, το πιο αποτελεσματικό πράγμα είναι να εισέλθει στη Formula 1. Η Audi είναι μια πολύ πιο αδύναμη μάρκα από την Porsche. Δεν μπορεί να απαιτεί τόσο υψηλές τιμές. Η Audi βρίσκεται στην πραγματικότητα σε καλύτερη θέση για τη Formula 1, διότι παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης για τη μάρκα. Κινείται όμως προς στα ανώτερα επίπεδα, στον ανταγωνισμό με την Mercedes, και τότε η Audi θα αποτελεί επίσης μια περίπτωση όπου αυτό έχει νόημα. Η Audi μεταφέρει επίσης 4 – 5 δισεκατομμύρια το χρόνο στο Wolfsburg, και θα μεταφέρει περισσότερα με τη Formula 1 παρά χωρίς αυτήν».

Herbert Diess, CEO VWMarkus Duesmann, πρόεδρος AudiThomas Laudenbach, αντιπρόεδρος αγωνιστικού τμήματος Porsche
PorscheAudi R18
«Τότε, απλά ξεμένεις από επιχειρήματα. Μπορείς να πεις, ‘Μα δεν πιστεύω στη Formula 1‘, αλλά υπάρχουν καλά επιχειρήματα που λένε ότι η Formula 1 θα αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον. Γιατί να τους περιορίσεις, αν στο μέλλον θα αποδίδει περισσότερα χρήματα; Η συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο δεν ήταν ομόφωνη. Σίγουρα έχουμε άλλες στρατηγικές προτεραιότητες. Δεν είναι απαραίτητα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, αλλά τα αυτοκίνητά μας πρέπει να είναι σύγχρονα τεχνολογικά, πρέπει να μπορούμε να οδηγούμε αυτόνομα, χρειαζόμαστε τις δυνατότητες λογισμικού, χρειαζόμαστε μπαταρίες για τα αυτοκίνητά μας. Έχουμε αρκετά να κάνουμε και δεν χρειάζεται να ασχοληθούμε με τη Formula 1».

«Αλλά οι πολυτελείς μάρκες μας λένε ότι αυτός είναι ο πιο σημαντικός τρόπος για να αυξήσουμε την αξία της μάρκας για να καταφέρουμε να αυξήσουμε λίγο περισσότερο την τιμή των αυτοκινήτων. Και επίσης, για να αποδείξεις στον ανταγωνισμό ότι έχεις ανώτερη τεχνολογία, στην περίπτωση της Audi. Για αυτό το Διοικητικό και Εποπτικό Συμβούλιο ψήφισαν υπέρ αυτού. Η Audi πρέπει ακόμη να αποφασίσει σε ποιο συνασπισμό και με ποια ομάδα. Αλλά και οι δύο έχουν ξεκινήσει να εξελίσσουν κινητήρες».