Η εξάπλωση της αρθρωτής αρχιτεκτονικής ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota, E-TNGA, επάνω στην οποία βασίστηκε το Toyota bZ4X και τα SUV Subaru Solterra και Lexus RZ, δίνει στην ιαπωνική εταιρεία την ευελιξία που απαιτείται για να προχωρήσει στη δημιουργία ηλεκτρικών μοντέλων σε κάθε κατηγορία. Έπειτα από την ανακοίνωση της Toyota στα τέλη του περασμένου έτους ότι σκοπεύει να λανσάρει 30 καινούργια, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030, ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια οποιασδήποτε αυτοκινητοβιομηχανίας.


Η Toyota έχει αποκαλύψει 15 concept ηλεκτρικών οχημάτων (4 εκ των οποίων ήταν της Lexus), συμπεριλαμβανομένου ενός μικροσκοπικού αστικού crossover, ενός sedan που θα ανταγωνίζεται το Tesla Model 3, ενός φορτηγού pick-up. Στα σκαριά είναι και ένα διθέσιο αυτοκίνητο που θα αποτελέσει το πρώτο αμιγώς σπορ ηλεκτρικό μοντέλο με επιθετικό σχεδιασμό, το οποίο αναμένεται να εξελιχθεί στο σύγχρονο αντίστοιχο του MR2.


Η ιαπωνική εταιρεία έχει εκφράσει τους τελευταίους μήνες την πεποίθησή της ότι η μεταστροφή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία δεν είναι η μόνη προσέγγιση που μπορεί να ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία για να εκμηδενίσει τις εκπομπές CO2. Επίσης, έχει τονίσει τη συνεχή δέσμευσή της για κινητήρια σύνολα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Επίσης, έχει και ανασχεδιάσει ορισμένους από τους υπάρχοντες κινητήρες επιδόσεων για να λειτουργούν με υδρογόνο.


Αλλά με μια διαθέσιμη αρχιτεκτονική αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και ένα ταχύτατα αναβαθμιζόμενο διεθνές δίκτυο φόρτισης για την εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών τέτοιων αυτοκινήτων, ένα αμιγώς ηλεκτρικό διθέσιο λογικά ταιριάζει στη γκάμα της εταιρείας. Οι αναλογίες του cabrio concept φαίνονται αρκετά ρεαλιστικές ώστε να μεταφερθούν απαράλλακτες σε ένα μοντέλο παραγωγής. Δεν είναι σαφές αν το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα διατηρήσει το «R» του ονόματος του MR2. Την εξέλιξή του όμως αναμένεται να αναλάβει το τμήμα υψηλών επιδόσεων της Gazoo Racing.