Διαβάστε στο motorone.gr: Porsche 911 GT3 RS - Ο εξτρεμιστής
H πιο σκληροπυρηνική και ακραία -κυριολεκτικά και μεταφορικά- εκδοχή της 911 εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό σε δοκιμές εξέλιξης δίνοντας μια γεύση από τα χαρακτηριστικά της που αναμενόμενα αντλούν τις επιρροές τους από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
H καθ΄όλα αναγνωρίσιμη σιλουέτα της 911 GT3 RS δίνει μια ακόμα ευκαιρία παρατήρησης της με φόντο το ταιριαστό για το είδος περιβάλλον του Nurburgring όπου διανύει την τελευταία φάση των δοκιμών εξέλιξης καθώς η πρεμιέρα της αναμένεται να πραγματοποιηθεί λίαν συντόμως.
Όπως ισχύει για κάθε προηγούμενη αντίστοιχη έκδοση, η 911 GT3 RS θα αποτελέσει την κορωνίδα της γκάμας του μοντέλου που ούτως ή άλλως αποτελεί ορόσημο στα sportscar.
Αφετηρία για την RS αποτελεί η 911 GT3 η οποία κατέφτασε το 2021, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση, οι βελτιώσεις έχουν οδηγηθεί σε άλλο επίπεδο, όπως προδίδει η ακόμα πιο γενναιόδωρου μεγέθους αεροδυναμική πτέρυγα που παρεπιδημεί στο πίσω τμήμα.
Εκτός από στοιχείο που καθιστά, με την πρώτη ματιά, σαφείς με τις προθέσεις της έκδοσης, αποτελεί επίσης και ένα δείγμα των δυνατοτήτων των μηχανικών της Porsche όταν δεν περιορίζονται από τους αυστηρούς κανόνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Σε ό,τι αφορά την «λειτουργία» της, η νέα πτέρυγα αναμένεται να είναι ενεργή ενσωματώνοντας DRS το οποίο, όπως είναι γνωστό από τα μονοθέσια της F1, αλλάζει συνεχώς την κλίση εξασφαλίζοντας βελτιστοποιημένη αεροδυναμική στις ευθείες ή συμβάλλει στην αύξηση της κάθετης δύναμης, στις αλλαγές κατεύθυνσης υπό πίεση.
Εκτός από την πτέρυγα, η παρατήρηση αποκαλύπτει τις χαρακτηριστικές οπές απαγωγής αέρα που φιλοξενούνται πάνω από τους μπροστινούς τροχούς και πίσω από τους πίσω, και οι οποίες προφανώς συμβάλλουν στην καλύτερη ψύξη των φρένων και των τροχών.
Στις σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες της έκδοσης συγκαταλέγονται επίσης οι μεγαλύτερες και περισσότερες εισαγωγές αέρα, το νέο splitter ενώ στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν ο επιθετικά σχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης και οι απολήξεις της εξάτμισης οι οποίες εκτός από το μεγάλο μέγεθος έχουν και μια παράδοξη κλίση προς την άσφαλτο αν και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο θα τη διατηρήσουν και στην έκδοση παραγωγής.
Στην αθέατη πλευρά της 911 GT3 RS θα βρεθεί ο ατμοσφαιρικός επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας των 4,0 λίτρων ο οποίος αναμένεται να κερδίσει λίγους επιπλέον ίππους (περίπου +20) σε σχέση με την GT3 (510 ίπποι). Ωστόσο με δεδομένο ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει φτάσει στο όριο των δυνατοτήτων του, οι μηχανικοί της Porsche θα επενδύσουν περισσότερο στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της RS –ανάρτηση και αεροδυναμική- προκειμένου να τις εξασφαλίσουν υψηλότερες επιδόσεις παρά στη βελτίωση του κινητήρα.
Η ισχύς θα μεταδίδεται παραδοσιακά στον πίσω άξονα με την συνδρομή του αυτόματου κιβωτίου PDK. Μένει να αποδειχθεί κατά πόσο η γερμανική φίρμα θα προσφέρει την επιλογή και ενός μηχανικού κιβωτίου στα πρότυπα της GT3. Η ιστορία πάντως των εκδόσεων GT3 RS συντείνει προς το αντίθετο μιας και η συγκεκριμένη έκδοση είναι σαφώς προσανατολισμένη στον κυνήγι των επιδόσεων σε περιβάλλον πίστας.