Διαβάστε στο motorone.gr: Bentley Mulliner Batur - Το ισχυρότερο μοντέλο της βρετανικής μάρκας
Με 740 ίππους η Bentlet Mulliner Batur είναι το πιο ισχυρό μοντέλο της βρετανικής μάρκας, αλλά και ένα από τα πλέον συλλεκτικά, αφού θα κατασκευαστούν μόνο για 18 αυτοκίνητα
Η Bentley αλλάζει εποχή. Το 2025 θα παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτή η Bentley Mullin Batur μας δίνει μια πρώτη γεύση από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα ακολουθήσει η βρετανική φίρμα στο άμεσο μέλλον.
Ωστόσο, σε αυτή τη φάση και σε συνέχεια του Bacalar, ως ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής από το εσωτερικό τμήμα Mulliner, η Batur με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευάσει η Bentley.
Αποκαλύφθηκε στο Monterey Car Week, με την Bentley να τονίζει ότι η Batur «ενσαρκώνει την αρχή μιας σχεδιαστικής επανάστασης, που θα αποτελέσει φάρο για το σχεδιασμό της μελλοντικής γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων της Bentley».
Αυτό υποστηρίζεται σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, από τρεις πυλώνες που εστιάζουν στην ισχυρή υπόσταση του αυτοκινήτου, την έντονη κομψότητα και το ατελείωτο καπό.
Ως αποτέλεσμα και ενώ η Batur έχει ανάγκη ψύξης του πανίσχυρου κινητήρα της και άρα μιας μεγάλης εισαγωγής από τη νέας σχεδίασης εμβληματική μάσκα, αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει στοιχείο και της νέας ηλεκτρικής γκάμας της Bentley.
Η μάσκα της Batur συνοδεύεται από μια επίσης μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, που διαθέτει πτερύγια στις δύο άκρες του και πλαισιώνεται από ένα ζευγάρι νέων, λεπτότερων προβολέων, που αποτελεί μεγάλη διαφοροποίηση από τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς της Bentley.
Το παραδοσιακό μακρύ καπό της εταιρείας εξακολουθεί να υπάρχει, φιλοξενώντας τον τεράστιο κινητήρα, ενώ οι λείες επιφάνειες στα πλευρά του αυτοκινήτου διαθέτουν μικρές, ακριβείς λεπτομέρειες, όπως οι αεραγωγοί πίσω από τους μπροστινούς τροχούς που καταλήγουν στις μακριές πόρτες, βελτιώνοντας την αεροδυναμική, καθώς και οι εντυπωσιακές, συμπαγείς κολόνες C του Batur.
Στο πίσω μέρος, η έντονα κεκλιμένη οροφή καταλήγει σε μια στρογγυλεμένη ουρά που διαθέτει μια ενεργή αεροδυναμική αεροτομή και εξαιρετικά λεπτούς συνδυασμούς πίσω φώτων. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα MSP με την τρέχουσα Continental GT, η Batur μια πόρτα χώρου αποσκευών σε στιλ κουπέ. Μεγάλο μέρος του αμαξώματος της Batur είναι από ανθρακονήματα ή συνθετικά υλικά από φυσικές ίνες – μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τα ανθρακονήματα, όπως υποστηρίζει η Bentley.
Με το εσωτερικό να προέρχεται από την Continental GT, η Bentley έκανε τις απαραίτητες αλλαγές προκειμένου να του δώσει μια ξεχωριστή νότα. Μεταξύ άλλων έχει τμήματα κατασκευασμένα σε 3D εκτυπωτή από χρυσό 18 καρατίων, που συναντάμε στους αεραγωγούς και τον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εστιάζουν στη βιωσιμότητα, με στόχο το χαμηλό έως μηδενικό αποτύπωμα, ενώ ως δημιουργία της Mulliner έχει αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Κάτω από το μακρύ καπό της Batur βρίσκεται ο γνωστός W12 κινητήρας των 6,0 λίτρων με τα δύο turbo της Bentley. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως έχει ρυθμιστεί να αποδίδει 740 ίππους και 1.000 Nm ροπής. Οι βελτιώσεις που έγιναν για τη βελτίωση της απόδοσης αφορούν το σύστημα εισαγωγής, τα intercooler και τα turbo καθώς επίσης και το πρόγραμμα.
Η δύναμη περνάει και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις, με το σύστημα εξαγωγής να είναι τιτανίου, με απολήξεις σχεδιασμένες σε 3D εκτυπωτή. Σε αυτή τη φάση η Bentley δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τεχνικά στοιχεία επιδόσεων, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα.
Οι ρυθμίσεις του πλαισίου έχει γίνει έτσι ώστε να συνεργάζεται ιδανικά με τις δυνατότητες του κινητήρα, ενώ υπάρχει ένα διαφορικό eLSD, -που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Continental GT Speed-, το οποίο φροντίζει για τη σωστή μεταφορά της δύναμης στο δρόμο, μαζί με το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Η αερανάρτηση της Batur συνδέεται με τα προγράμματα οδήγησης, Comfort, Sport και Custom, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους carbon 410 χιλ. με 10πίστονες δαγκάνες. Η Bentley θα κατασκευάσει μόνο 18 Batur, με την τιμή του αυτοκινήτου να είναι κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι φόροι κατά χώρας, αλλά και αυτή των έξτρα επιλογών εξοπλισμού. Η πληροφορία αυτή είναι καθαρά εγκυκλοπαιδική, αφού όλα τα αυτοκίνητα έχουν ήδη πωληθεί, με τις παραδόσεις της Bentley Mulliner Batur να έχουν προγραμματιστεί για τα μέσα του 2023.
Ωστόσο, σε αυτή τη φάση και σε συνέχεια του Bacalar, ως ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής από το εσωτερικό τμήμα Mulliner, η Batur με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευάσει η Bentley.
Αποκαλύφθηκε στο Monterey Car Week, με την Bentley να τονίζει ότι η Batur «ενσαρκώνει την αρχή μιας σχεδιαστικής επανάστασης, που θα αποτελέσει φάρο για το σχεδιασμό της μελλοντικής γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων της Bentley».
Αυτό υποστηρίζεται σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, από τρεις πυλώνες που εστιάζουν στην ισχυρή υπόσταση του αυτοκινήτου, την έντονη κομψότητα και το ατελείωτο καπό.
Ως αποτέλεσμα και ενώ η Batur έχει ανάγκη ψύξης του πανίσχυρου κινητήρα της και άρα μιας μεγάλης εισαγωγής από τη νέας σχεδίασης εμβληματική μάσκα, αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει στοιχείο και της νέας ηλεκτρικής γκάμας της Bentley.
Η μάσκα της Batur συνοδεύεται από μια επίσης μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, που διαθέτει πτερύγια στις δύο άκρες του και πλαισιώνεται από ένα ζευγάρι νέων, λεπτότερων προβολέων, που αποτελεί μεγάλη διαφοροποίηση από τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς της Bentley.
Το παραδοσιακό μακρύ καπό της εταιρείας εξακολουθεί να υπάρχει, φιλοξενώντας τον τεράστιο κινητήρα, ενώ οι λείες επιφάνειες στα πλευρά του αυτοκινήτου διαθέτουν μικρές, ακριβείς λεπτομέρειες, όπως οι αεραγωγοί πίσω από τους μπροστινούς τροχούς που καταλήγουν στις μακριές πόρτες, βελτιώνοντας την αεροδυναμική, καθώς και οι εντυπωσιακές, συμπαγείς κολόνες C του Batur.
Στο πίσω μέρος, η έντονα κεκλιμένη οροφή καταλήγει σε μια στρογγυλεμένη ουρά που διαθέτει μια ενεργή αεροδυναμική αεροτομή και εξαιρετικά λεπτούς συνδυασμούς πίσω φώτων. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα MSP με την τρέχουσα Continental GT, η Batur μια πόρτα χώρου αποσκευών σε στιλ κουπέ. Μεγάλο μέρος του αμαξώματος της Batur είναι από ανθρακονήματα ή συνθετικά υλικά από φυσικές ίνες – μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τα ανθρακονήματα, όπως υποστηρίζει η Bentley.
Με το εσωτερικό να προέρχεται από την Continental GT, η Bentley έκανε τις απαραίτητες αλλαγές προκειμένου να του δώσει μια ξεχωριστή νότα. Μεταξύ άλλων έχει τμήματα κατασκευασμένα σε 3D εκτυπωτή από χρυσό 18 καρατίων, που συναντάμε στους αεραγωγούς και τον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εστιάζουν στη βιωσιμότητα, με στόχο το χαμηλό έως μηδενικό αποτύπωμα, ενώ ως δημιουργία της Mulliner έχει αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Κάτω από το μακρύ καπό της Batur βρίσκεται ο γνωστός W12 κινητήρας των 6,0 λίτρων με τα δύο turbo της Bentley. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως έχει ρυθμιστεί να αποδίδει 740 ίππους και 1.000 Nm ροπής. Οι βελτιώσεις που έγιναν για τη βελτίωση της απόδοσης αφορούν το σύστημα εισαγωγής, τα intercooler και τα turbo καθώς επίσης και το πρόγραμμα.
Η δύναμη περνάει και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις, με το σύστημα εξαγωγής να είναι τιτανίου, με απολήξεις σχεδιασμένες σε 3D εκτυπωτή. Σε αυτή τη φάση η Bentley δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τεχνικά στοιχεία επιδόσεων, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα.
Οι ρυθμίσεις του πλαισίου έχει γίνει έτσι ώστε να συνεργάζεται ιδανικά με τις δυνατότητες του κινητήρα, ενώ υπάρχει ένα διαφορικό eLSD, -που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Continental GT Speed-, το οποίο φροντίζει για τη σωστή μεταφορά της δύναμης στο δρόμο, μαζί με το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Η αερανάρτηση της Batur συνδέεται με τα προγράμματα οδήγησης, Comfort, Sport και Custom, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους carbon 410 χιλ. με 10πίστονες δαγκάνες. Η Bentley θα κατασκευάσει μόνο 18 Batur, με την τιμή του αυτοκινήτου να είναι κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι φόροι κατά χώρας, αλλά και αυτή των έξτρα επιλογών εξοπλισμού. Η πληροφορία αυτή είναι καθαρά εγκυκλοπαιδική, αφού όλα τα αυτοκίνητα έχουν ήδη πωληθεί, με τις παραδόσεις της Bentley Mulliner Batur να έχουν προγραμματιστεί για τα μέσα του 2023.