Οι αξίες είναι αυτές που κάνουν κάποιον – κάτι να ξεχωρίζει. Η δύναμη που έχεις να τις στηρίξεις και να αντισταθείς στο ρεύμα της εποχής, να μην ενσωματωθείς με το σύνολο και να μην αλλοιώσεις τον χαρακτήρα σου. Το Opel Astra με ιστορία που ξεπερνάει τα 30 χρόνια, αναμφίβολα έχει σμιλέψει στο πέρασμα των ετών ένα χαρακτήρα δυνατό, μια προσωπικότητα ξεχωριστή, που του επέτρεψε όλα αυτά τα χρόνια να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στα θηρία της μικρομεσαίας και άλλοτε κραταιής κατηγορίας.


Σήμερα, στην επέλαση των SUV και ηλεκτρικών μοντέλων, καλείται να αποδείξει όλα τα παραπάνω και παράλληλα να υψώσει ανάστημα, διατηρώντας την ταυτότητά του. Πόσο εύκολο είναι όμως αυτό, ειδικά όταν το νέο Astra προέκυψε και μέσα από τη νέα πρόσφατη ένωση της Opel με τον Όμιλο PSA, που σήμερα ακούει στο όνομα Stellantis.


Αξιοποιώντας την πλούσια προίκα του Ομίλου, το νέο Astra έρχεται με μια πλατφόρμα (EMP2) που βρίθει τεχνολογιών και επιτρέπει στο γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο να κινηθεί με ηλεκτρισμό, σε έκδοση που θα δούμε στο άμεσο μέλλον, υβριδικά Plug-in που μπαίνουν στην πρίζα, αλλά και ως «απλό» καθημερινό αυτοκίνητο, όπως αυτά που έχουμε συνηθίσει και θα μας λείπουν αργότερα, με θερμικό κινητήρα, βενζίνης και diesel, χωρίς άλλα… παραμφερνάλια.


Σαν την έκδοση της δοκιμής μας, η οποία εφοδιάζεται με τον 1.2 turbo κινητήρα βενζίνης, άμεσου ψεκασμού, με απόδοση 130 ίππων και 230 Nm ροπής. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων AT8, που όπως μαρτυρά η ονομασία του, είναι 8 σχέσεων.

Νέα αρχή…
Η σχεδιαστική προσέγγιση του νέου Opel Astra αποτελεί μια συνάμα μια δήλωση για αλλαγή, για μια νέα αρχή, με νέα δεδομένα. Αποτινάσσει τον συντηρητισμό, προσεγγίζοντας το θέμα με πιο μοντέρνα ματιά. Χωρίς όμως υπερβολές. Οι ευθείες γραμμές συνθέτουν ένα σύνολο που δεν περνάει απαρατήρητο, το αντίθετο θα λέγαμε, ενώ οι χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της γερμανικής μάρκας, όπως το OpelVizor στο εμπρός μέρος, με τα φώτα Intelli-LuxLED PixelLight με 168 στοιχεία, αποτελούν το νέο πρόσωπο του Asta, προσδίδοντας στο μοντέλο ξεχωριστό χαρακτήρα. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών της έκδοσης δοκιμής μας και η ωραία διχρωμία του αμαξώματος.



Στο μέσο της μικρομεσαίας κατηγορίας, όσον αφορά τις διαστάσεις του, το νέο Astra έχει μήκος 4,374 μ. και πλάτος 1,860 μ. που μεταφράζεται σε προσθήκη 4 χιλ. όσον αφορά την πρώτη διάσταση. Από τη χρήση της νέας πλατφόρμας, κέρδος έχει προκύψει και στο μεταξόνιο, το οποίο με μήκος 2,675 μ. είναι κατά 13 χιλ. μεγαλύτερο. Κίνηση που λειτουργεί ευεργετικά όσον αφορά και τους εσωτερικούς διαθέσιμους χώρους.

Αλλαγές από μέσα…
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η σχεδίαση του εσωτερικού, αν και εδώ οι αλλαγές γίνονται πιο αισθητές σε σχέση με το… παρελθόν. Το περιβάλλον είναι πιο σύγχρονο και πλήρως ψηφιακό, με τις οθόνες του Pure Panel να γεμίζουν το ταμπλό, κυριαρχώντας στο μάτι. Δίπλα στην οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων τώρα υπάρχει μια ψηφιακή επίσης οθόνη για τον πίνακα οργάνων, που προβάλει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες με καλή ευκρίνεια. Την ίδια στιγμή ο οδηγός υποστηρίζεται από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως το head-up display αλλά και το Intelli-Drive 1.0, που ενσωματώνει πολλές τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένης της κάμερας 360⁰ Intelli-Vision.



Ο επιλογέας με τη μορφή πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα, απελευθέρωσε χώρο, πολύτιμο για τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας και μαζί με τις υπόλοιπες θήκες ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, αλλά και αυτές στις πόρτες κάνουν το νέο Astra σημαντικά πιο πρακτικό από τους προκατόχους του. Άξια αναφορά είναι δίχως άλλο θα αναπαυτικά καθίσματα με πιστοποίηση AGR, που φροντίζουν να προσφέρουν άνεση υψηλού επιπέδου, αλλά και σωστή στήριξη στο σώμα.

Η άνεση συνοδεύει και τους πίσω επιβάτες, που θα απολαύσουν τους αξιόλογους χώρους, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι και παρά την γυάλινη οροφή που υπήρχε στο αυτοκίνητο δοκιμής μας και κόβει από τον ωφέλιμο χώρο. Ανάλογα, ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικός, με 422 λίτρα σε κανονικές συνθήκες, που φτάνει τα 1.339 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Με την άνεση ψηλά…
Ψηλά στην ιεραρχία του νέου Astra έχουν τοποθετήσει την άνεση οι μηχανικοί της Opel. Η αρχιτεκτονική της ανάρτηση είναι τυπική, αφού αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ωστόσο, η ρύθμισή της είναι προσεγμένες με έμφαση στην άνεση και ήπιες εν γένει αντιδράσεις. Δεν είναι μαλακό, αλλά άνετο, αν αναλογιστείς ότι δεν θα αντιδράσει άτσαλα σε καμία σχεδόν περίπτωση, ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών που εξοπλίζονταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.


Ευέλικτο στην καθημερινότητα, με θετικό πάτημα αν πιέσεις, αξιοποιεί τη στιβαρότητα του πλαισίου και στρίβει με αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα. Το τιμόνι προσφέρει ελαφριά αίσθηση στα χέρια του οδηγού, αλλά με καλή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών. Αυτό το Astra σε προτρέπει να κινηθείς σβέλτα, επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη σταθερότητα και συμμετοχικότητα, κάνοντας τη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν.

Τα φρένα ακολουθούν, με δυνατή αίσθηση και αποτελεσματικότητα, δίνοντας επιπλέον σιγουριά στον οδηγό. Σε αυτό το μήκος κύματος κινείται η τεχνολογία ασφάλειας, με το σύστημα ευστάθειας, κοινώς ESP, να μην απενεργοποιείται και να επεμβαίνει σχετικά νωρίς, για να αποτρέψει κάθε κίνδυνο ή να προλάβει λάθος του οδηγού.

Με turbo και μπόλικη ροπή
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 3κύλινδρος κινητήρα 1,2 λίτρων με turbo και ισχύ 130 ίππων και ροπή 230 Nm. Γνωστός από άλλες εφαρμογές του σε μοντέλα του Ομίλου, έχει περάσει τις εξετάσεις του με επιτυχία, αποτελώντας ένα δυνατό χαρτί και για το νέο Astra. Στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων, που διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του.

Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Στην πράξη νιώθεις το νεύρο του κινητήρα, με το καλό κιβώτιο να σιγοντάρει το έργο του. Αλλάζει γρήγορα, χωρίς να χαζεύει όταν κινείσαι με πιο ήπιους ρυθμούς, παρουσιάζοντας μόνο μια μικρή… αναποφασιστικότητα, όταν ζητήσεις όλο το διαθέσιμο γκάζι, πιέζοντας το δεξί πεντάλ βαθιά στο πάτωμα. Σε τέτοιες περιπτώσεις ζημιωμένη βγαίνει η κατανάλωση, η οποία μπορεί να ξεπεράσει και διψήφιο αριθμό, ενώ με πιο συνετή χρήση και πιο ελαφρύ πόδι, μια ρεαλιστική μέση τιμή είναι κοντά στα 8 λτ./100 χλμ.



Η πλούσια ροπή όμως σου επιτρέπει να κινηθείς ξεκούραστα, χωρίς να χρειαστεί να πιέζεις έντονα, αφού είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. και μέχρι ψηλά, χωρίς να παρουσιάζει κενά. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι παιχνιδάκι, αφού και η δύναμη είναι αρκετή, αναλαμβάνοντας έργο στις πιο χηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Ταξιδεύει άνετα και ήσυχα, χάρη στην καλή ηχομόνωση και την προσεγμένη αεροδυναμική του. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης για να προσαρμόσεις τη λειτουργία του ανάλογα με τις ανάγκες σου, Eco, Normal και Sport, ενώ διαθέτει και paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Το Opel Astra ήταν και παραμένει μια υπολογίσιμη δύναμη στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών μοντέλων. Σε αυτή την γενιά έρχεται να προσθέσει τη μοντέρνα αισθητική, τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο δρόμο και την πλούσια τεχνολογία, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, εκεί όπου έχει ένα γεμάτο οπλοστάσιο διαθέσιμο. Τα πιο πάνω, μαζί με τη γενικότερη κρίση, έχουν επηρεάσει και την τιμή του μοντέλου, που ξεκινάει από τα 23.900 ευρώ για την έκδοση 1.2Τ με τους 110 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο. Η εισαγωγική έκδοση Edition με τον κινητήρα της δοκιμής μας με τους 130 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο στοιχίζει 25.900 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο ανεβαίνει στα 32.500 ευρώ, αλλά και σε εξοπλιστικό επίπεδο που έχει ως εισαγωγικό το Elegance.

Φωτογραφίες: MotorOne