Διαβάστε στο motorone.gr: F1 – GP Βελγίου - Ο Verstappen νικητής από τη 14η θέση
O Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στο GP Βελγίου από τη 14η θέση (με μία κενή θέση μπροστά του στο grid), για να σημειώσει ένα απίστευτο ρεκόρ, όντας ο πρώτος άνθρωπος από τα GP ΗΠΑ και Αργεντινής του 1959 και 1960 και τον Bruce McLaren (ιδρυτή της ομώνυμης ομάδας), που κερδίζει δύο συνεχόμενους αγώνες εκκινώντας από τη 10η θέση και κάτω.
O Ολλανδός και η Red Bull βρίσκονταν σε άλλο επίπεδο σήμερα. Κανονικά θα επρόκειτο για μία εύκολη νίκη, αν είχε εκκινήσει από την pole position, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά μία ποινή για επιπλέον εξαρτήματα μονάδας ισχύος τον έριξε στη 14η θέση του grid.
click here
Ο Verstappen, έχοντας αποφύγει τους μπελάδες στον πρώτο γύρο, τον οποίο ολοκλήρωσε στην 8η θέση, ευνοήθηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας των αρχικών γύρων, το οποίο εκμηδένισε τις μικρές διαφορές που είχαν δημιουργηθεί. Επίσης, διέθετε τη μαλακή γόμα, που θα έφτανε ταχύτερα στην ιδανική της θερμοκρασία.
click here
Ο Ολλανδός προσπέρασε 2 μονοθέσια στον 5ο γύρο, τον Vettel στον 6ο, τον Alonso στον 7ο και τον Russell στον 8o, για να βρεθεί στην 3η θέση. Ήταν σαφέστατα ταχύτερος από τον Sergio Perez, παρότι ο Μεξικανός είχε μέση γόμα και προσπέρασε τον team mate του στο 12ο γύρο.
Η Ferrari προσπάθησε να προλάβει την επίθεση του Ολλανδού, καλώντας πρώτη στα pits τον επικεφαλής εκείνη τη στιγμή, Carlos Sainz, ο οποίος είχε εκκινήσει και αυτός με τη μαλακή γόμα, στο τέλος του 11ου γύρου, παρότι θα έβγαινε πίσω από ορισμένα πιο αργά μονοθέσια. Ο Verstappen από την πλευρά του ήθελε να επεκτείνει το πρώτο του stint με τη μαλακή γόμα. Η Ferrari αντιμετώπιζε προβλήματα υπερβολικής -θερμικής- καταπόνησης με τα ελαστικά.
Παρότι επέλεξε ρυθμίσεις με περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο, η F1-75 συνέχιζε να ολισθαίνει στις στροφές και ο Verstappen δεν αντιμετώπισε καμία δυσκολία να καλύψει τη διαφορά 5 δλ. που είχε ο Sainz στο 16ο γύρο, έπειτα από το pit stop του Ολλανδού. Μόλις δύο γύρους αργότερα, ο Verstappen ήταν επικεφαλής, με ένα εύκολο προσπέρασμα με DRS στην ευθεία Kemmel.
Αφότου έφτιαξε μία απόσταση ασφαλείας, ο Verstappen πήγε συντηρητικά για να προφυλάξει το μονοθέσιό του. Κανείς δεν έδειχνε σε θέση να αντισταθεί στην ταχύτητα του Ολλανδού, o οποίος επέλεξε τα σημεία στα οποία έκανε τις προσπεράσεις του και αποκάλεσε το μονοθέσιο της Red Bull πύραυλο.
Η Red Bull εξασφάλισε το «1-2» αλλά ο Sergio Perez δεν είχε τη δυνατότητα να κινηθεί στο ρυθμό του Verstappen. O Μεξικανός εκκίνησε με τη μέση γόμα, διότι δεν είχε καινούργιο σετ μαλακής, έπειτα από μία πολύ κακή εκκίνηση με πολύ σπινάρισμα, έπεσε από τη 2η στην 5η θέση.
Στην ευθεία Kemmel του πρώτου γύρου, o Perez κατάφερε να προσπεράσει ξανά τον Russell και επωφελήθηκε από τη σύγκρουση των Hamilton και Alonso για να βρεθεί και πάλι 2ος έως την 5η στροφή. Εντούτοις, αντιμετώπισε υπερβολική καταπόνηση ελαστικών στο πρώτο stint του αγώνα και δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Sainz όταν ο Ισπανός άρχισε να αντιμετωπίζει δυσκολίες με τη μαλακή γόμα.
Δύσκολο Σαββατοκύριακο για τη Ferrari
Στον αντίποδα, ο ρυθμός της Ferrari όλο το Σαββατοκύριακο δεν ήταν αντίστοιχος αυτού που είχε τη δυνατότητα να επιδείξει πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Ο ρυθμός αγώνα της Mercedes, στα χέρια του Russell ήταν καλύτερος από αυτόν του Sainz σήμερα.
Η ιταλική ομάδα έχει παραδεχθεί ότι έχει αναγκαστεί να τροποποιήσει το δάπεδο της F1-75 για να πληροί τις προϋποθέσεις της τεχνικής υπόδειξης που τέθηκε σε εφαρμογή από αυτό τον αγώνα. Από την πλευρά της, η Red Bull ανέφερε ότι δεν επηρεάστηκε από τα νέα μέτρα της FIA. Υπάρχει περίπτωση η διαφορά απόδοσης στο Spa μεταξύ της Red Bull και της Ferrari να οφείλεται σε αυτό;
Η τεχνική υπόδειξη είναι στην ουσία ο μοναδικός παράγοντας που άλλαξε, καθώς η Red Bull δεν χρησιμοποιούσε ακόμα το ελαφρύτερο (κατά 5 κιλά;) monocoque που προετοιμάζει, το οποίο πιστεύει ότι θα της αποφέρει επιπλέον κέρδος 2-3 δέκατων του δλ. Ενδέχεται να συνέβαλαν και τα χαρακτηριστικά της πίστας του Spa, με τις μεγάλες ευθείες, στις οποίες η Ferrari υστερεί, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες.
Παρά τις ρυθμίσεις επιπλέον αεροδυναμικού φορτίου, η Ferrari ολίσθαινε, το οποίο σημαίνει ότι δεν είχε αρκετή αρνητική άντωση. Αυτό ενδέχεται να συνέβη εάν η ιταλική ομάδα αναγκάστηκε να αυξήσει την απόσταση του μονοθεσίου της από το έδαφος, παρότι ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε ότι δεν επρόκειτο για αεροδυναμικό πρόβλημα, αλλά διαχείρισης ελαστικών. Ωστόσο αυτά τα δύο συνδέονται άρρηκτα.
Επίσης, δεν είδαμε καλό ρυθμό από τις Ferrari ούτε στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως συμβαίνει συνήθως. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί και στο GP Ολλανδίας, σε μία πίστα της οποίας τα χαρακτηριστικά είναι τελείως διαφορετικά. Ο Sainz πιστεύει ότι επρόκειτο για ένα μεμονωμένο Σαββατοκύριακο και πιστεύει ότι το Zandvoort θα ευνοήσει περισσότερο το ιταλικό μονοθέσιο.
Οι δυσκολίες της Ferrari τονίστηκαν από το γεγονός ότι ο George Russell με τη Mercedes, είχε τη δυνατότητα να πλησιάζει τον Sainz με ρυθμό κατά 1 δλ. ταχύτερο στο γύρο σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο Βρετανός έκανε ένα πολύ καλό αγώνα, αλλά όπως ανέφερε, στα τελικά στάδια, καθώς πλησίαζε τον Sainz, είχε δύο κακούς γύρους, η θερμοκρασία των ελαστικών του έπεσε υπερβολικά και μετά δεν κατάφερε να τα επαναφέρει στο ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας.
Εκεί κατάλαβε ότι το βάθρο είχε χαθεί. Ο Russell δήλωσε ότι είχε μεικτά συναισθήματα, καθώς πριν από τον αγώνα θα δεχόταν ως καλό αποτέλεσμα την 4η θέση, αλλά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Sainz και τερμάτισε μόλις 2 δλ. πίσω από τη Ferrari, τον απογοήτευσε.
Αποφάσεις του pit wall της Ferrari
O Charles Leclerc είχε έναν αγώνα που θα προτιμούσε να ξεχάσει. Εκκίνησε από την 15η θέση και στο τέλος του 1ου γύρου βρισκόταν στην 9η θέση, ακριβώς πίσω από τον Verstappen. Ωστόσο, μία ζελατίνα από την καλύπτρα του κράνους κάποιου οδηγού (ενδέχεται του Verstappen) παγιδεύτηκε στον αεραγωγό του εμπρός δεξιού φρένου της Ferrari του Μονεγάσκου και αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, για να πέσει στη 16η θέση.
Από εκεί και πέρα, στόχος του Leclerc ήταν η 5η θέση. Υπήρξε ένας διάλογος με το pit wall της Scuderia όσον αφορά την επιλογή ελαστικών, με τον Μονεγάσκο να θέλει να αποφύγει τη σκληρή γόμα, έπειτα από τα παθήματα της Ουγγαρίας.
Με δύο γύρους να απομένουν, ο Leclerc είχε εξασφαλισμένη την 5η θέση, με απόσταση σχεδόν ενός pit stop από τον Fernando Alonso. Ωστόσο, η Ferrari ήθελε να τον φέρει στα pits για ένα σετ μαλακής γόμας, σε μία προσπάθεια να αποσπάσει τον ταχύτερο γύρο από τον Verstappen. O Leclerc ανέφερε ότι θα προτιμούσε να μη ρισκάρει το pit stop, ωστόσο το pit wall της Ferrari επέμεινε.
Ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Alonso και ο Ισπανός κατάφερε να τον προσπεράσει με DRS στην ευθεία Kemmel. Ο Μονεγάσκος έπρεπε να προσπεράσει και την Alpine, αλλά ίσως το DRS να τον βοηθούσε να βελτιώσει περισσότερο το χρόνο του στον τελευταίο γύρο. Τελικά, ούτε με διπλό DRS δεν κατάφερε να καταρρίψει τον χρόνο του Verstappen.
Επιπλέον, ο Leclerc είχε υπερβεί το όριο ταχύτητας στο pit lane κατά 1 χλμ./ώρα. Συνεπώς, οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 5 δλ., η οποία τον έριξε στην 6η θέση. Ο Leclerc ανέλαβε την ευθύνη, δηλώνοντας ότι ήταν δικό του λάθος, αλλά ο Binotto δήλωσε ότι η Ferrari έψαχνε ακόμα τα δεδομένα για να βρει γιατί συνέβη. Όπως και να έχει, o Μονεγάσκος έχασε μία θέση από το ρίσκο της Ferrari, αν και ο Binotto αρνήθηκε ότι η ομάδα δεν θα έπρεπε να το διακινδυνεύσει λόγω των επιπλοκών που μπορεί να φέρει ένα pit stop.
Συγκρούσεις 1ου γύρου
O Fernando Alonso έκανε έναν πολύ καλό αγώνα με την Alpine. O Ισπανός ήταν 2ος στην ευθεία Kemmel, με τις δύο Mercedes πίσω του. Ο Lewis Hamilton προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική στο chicane της Les Combes, αλλά δεν άφησε αρκετό χώρο για την Alpine στην εσωτερική, τα δύο μονοθέσια συγκρούστηκαν, με τη Mercedes να απογειώνεται.
Η προσγείωση στο έδαφος προκάλεσε κάποιο πρόβλημα στο μονοθέσιο του Hamilton, που τον ανάγκασε να το παρκάρει μετά τη Stavelot, έπειτα από εντολή του pit wall της Mercedes. O Hamilton ανέλαβε την ευθύνη για το συμβάν, δηλώνοντας ότι νόμιζε πως είχε αφήσει αρκετό χώρο για τον Alonso, τον οποίο δεν μπορούσε να δει διότι βρισκόταν στο τυφλό του σημείο, αλλά δεν το είχε κάνει.
Ο Alonso ήταν επέκρινε άμεσα τον Βρετανό στον ασύρματο, κατηγορώντας τον ότι ξέρει να οδηγεί μόνο αν εκκινεί από την 1η θέση. Από τη σύγκρουση, το μονοθέσιο του Alonso υπέστη μικρότερες ζημιές, καθώς ανέμιζε το πτερύγιο επάνω από το εμπρός ελαστικό και το πλευρικό τοίχωμα της εμπρός αεροτομής από την αριστερή πλευρά, αλλά αυτό δεν φαίνεται να του στοίχισε σε απόδοση, καθώς δήλωσε ότι δεν το ένιωσε.
Ο Sebastian Vettel ακολουθούσε από κοντά τον Alonso στα αρχικά στάδια του αγώνα, έχοντας ωθήσει εκτός πίστας τον team-mate του Lance Stroll στον πρώτο γύρο, στην έξοδο της Les Combes, με αποτέλεσμα ο Καναδός να χάσει αρκετές θέσεις. Ωστόσο, έπειτα από το πρώτο pit stop του Γερμανού, η Aston Martin δεν ήταν σίγουρη αν θα ακολουθούσε στρατηγική 1 ή 2 pit stop και αυτό ενδέχεται να της κόστισε σε συνολικό ρυθμό αγώνα.
Έπειτα από το δεύτερο pit stop του, ο Vettel βρέθηκε πίσω από τον Gasly και καθυστέρησε, γεγονός που επέτρεψε στον Esteban Ocon να επιτεθεί και στους δύο, πραγματοποιώντας ένα προσπέρασμα που θύμισε ελάχιστα αυτό του Mika Hakkinen επί του Michael Schumacher στο ίδιο σημείο το 2000, με τον Γερμανό να βρίσκεται στη μέση.
F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Βελγίου 2022F1 - GP Βελγίου ΒάθροF1 - GP Βελγίου Επανεκκίνηση
F1 - George Russell (Mercedes), GP Βελγίου 2022F1 - Fernando Alonso (Alpine), GP Βελγίου 2022F1 - Sebastian Vettel (Aston Martin), GP Βελγίου 2022
Αυτό δεν ήταν το μοναδικό διπλό προσπέρασμα που κατάφερε ο Ocon κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς είχε καταφέρει να περάσει μαζί τους Albon και Ricciardo στην προσέγγιση του τελευταίου chicane κατά τη διάρκεια του 15ου γύρου. Στον πρώτο γύρο, η μάχη του Ocon με τον Nicholas Latifi ήταν αυτή που ώθησε τον Καναδό να πιέσει περισσότερο, πατώντας στα χαλίκια.
Ο Latifi έχασε τον έλεγχο της Williams, βρέθηκε κάθετα στη μέση της πίστας και ο Valtteri Bottas προσπάθησε να τον αποφύγει μέσα από τα γρασίδια. Η εμπρός αεροτομή της εκτός ελέγχου Williams ακούμπησε ελάχιστα τον πίσω τροχό του Bottas, ο οποίος έκανε μισό τετ-α-κέ και παγιδεύτηκε στα χαλίκια, εγκαταλείποντας. Το συμβάν αυτό σε συνδυασμό με την ακινητοποιημένη Mercedes του Hamilton επέβαλαν την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Βαθμολογούμενη δεκάδα
Εντέλει, ο Ocon τερμάτισε στην 7η θέση, εμπρός από τον Vettel, με τον Pierre Gasly να βλέπει την καρό σημαία πίσω τους. Ο Γάλλος, που θα εκκινούσε κανονικά από την 8η θέση, αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά της AlphaTauri, η οποία δεν έπαιρνε μπροστά. Συνεπώς, ο Γάλλος εκκίνησε από το pit lane, μαζί με τον team-mate του, Yuki Tsunoda, στου οποίου το μονοθέσιο είχε αντικατασταθεί η μονάδα ισχύος μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.
Το μονοθέσιο του Gasly πήρε εμπρός μόλις 90 δλ. πριν από την εκκίνηση και ο Γάλλος κατάφερε να ξεκινήσει. Μετά τον αγώνα, ο Gasly ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη στρατηγική της ομάδας του, δηλώνοντας ότι έκανε όλες τις σωστές κινήσεις, αλλά θα ήθελε να δει τι θα μπορούσε να έχει πετύχει αν είχε εκκινήσει κανονικά από τη θέση του στο 100ό Grand Prix του στη Formula 1.
Παρά την πολύ κακή εκκίνηση με αρκετό σπινάρισμα που είχε, ο Alex Albon έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, για να τερματίσει στη 10η θέση, με ένα τρενάκι DRS αποτελούμενο από πολλά μονοθέσια να τον ακολουθεί, χωρίς όμως να μπορεί να τον προσπεράσει. Ο Albon χαρακτήρισε το GP Βελγίου ως τον πιο δύσκολο αγώνα που έχει κάνει στη Formula 1.
Με τις θερμοκρασίες να έχουν ανέβει σήμερα, οι επιλογές στησίματος της Williams μειονεκτούσαν, καθώς η βρετανική ομάδα είχε πάει για υψηλή τελική ταχύτητα, με χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο. Συνεπώς, το μονοθέσιο γλιστρούσε περισσότερο στις στροφές, υπερθερμαίνοντας τα ελαστικά. Παραταύτα, ο Albon κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τα μονοθέσια που τον ακολουθούσαν, για να σημειώσει δύο βαθμούς.
Πίσω από τον Ταϊλανδό είδε την καρό σημαία ο Lance Stroll, ο οποίος θα μπορούσε να έχει πετύχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα χωρίς το στρίμωγμα από τον Vettel, που οδήγησε σε έξοδό του από την πίστα κατά τη διάρκεια του 1ου γύρου. Κακή ημέρα για τη McLaren, που δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί και είδε την Alpine να απομακρύνεται περαιτέρω στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
O Ολλανδός και η Red Bull βρίσκονταν σε άλλο επίπεδο σήμερα. Κανονικά θα επρόκειτο για μία εύκολη νίκη, αν είχε εκκινήσει από την pole position, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά μία ποινή για επιπλέον εξαρτήματα μονάδας ισχύος τον έριξε στη 14η θέση του grid.
click here
Ο Verstappen, έχοντας αποφύγει τους μπελάδες στον πρώτο γύρο, τον οποίο ολοκλήρωσε στην 8η θέση, ευνοήθηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας των αρχικών γύρων, το οποίο εκμηδένισε τις μικρές διαφορές που είχαν δημιουργηθεί. Επίσης, διέθετε τη μαλακή γόμα, που θα έφτανε ταχύτερα στην ιδανική της θερμοκρασία.
click here
Ο Ολλανδός προσπέρασε 2 μονοθέσια στον 5ο γύρο, τον Vettel στον 6ο, τον Alonso στον 7ο και τον Russell στον 8o, για να βρεθεί στην 3η θέση. Ήταν σαφέστατα ταχύτερος από τον Sergio Perez, παρότι ο Μεξικανός είχε μέση γόμα και προσπέρασε τον team mate του στο 12ο γύρο.
Η Ferrari προσπάθησε να προλάβει την επίθεση του Ολλανδού, καλώντας πρώτη στα pits τον επικεφαλής εκείνη τη στιγμή, Carlos Sainz, ο οποίος είχε εκκινήσει και αυτός με τη μαλακή γόμα, στο τέλος του 11ου γύρου, παρότι θα έβγαινε πίσω από ορισμένα πιο αργά μονοθέσια. Ο Verstappen από την πλευρά του ήθελε να επεκτείνει το πρώτο του stint με τη μαλακή γόμα. Η Ferrari αντιμετώπιζε προβλήματα υπερβολικής -θερμικής- καταπόνησης με τα ελαστικά.
Παρότι επέλεξε ρυθμίσεις με περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο, η F1-75 συνέχιζε να ολισθαίνει στις στροφές και ο Verstappen δεν αντιμετώπισε καμία δυσκολία να καλύψει τη διαφορά 5 δλ. που είχε ο Sainz στο 16ο γύρο, έπειτα από το pit stop του Ολλανδού. Μόλις δύο γύρους αργότερα, ο Verstappen ήταν επικεφαλής, με ένα εύκολο προσπέρασμα με DRS στην ευθεία Kemmel.
Αφότου έφτιαξε μία απόσταση ασφαλείας, ο Verstappen πήγε συντηρητικά για να προφυλάξει το μονοθέσιό του. Κανείς δεν έδειχνε σε θέση να αντισταθεί στην ταχύτητα του Ολλανδού, o οποίος επέλεξε τα σημεία στα οποία έκανε τις προσπεράσεις του και αποκάλεσε το μονοθέσιο της Red Bull πύραυλο.
Η Red Bull εξασφάλισε το «1-2» αλλά ο Sergio Perez δεν είχε τη δυνατότητα να κινηθεί στο ρυθμό του Verstappen. O Μεξικανός εκκίνησε με τη μέση γόμα, διότι δεν είχε καινούργιο σετ μαλακής, έπειτα από μία πολύ κακή εκκίνηση με πολύ σπινάρισμα, έπεσε από τη 2η στην 5η θέση.
Στην ευθεία Kemmel του πρώτου γύρου, o Perez κατάφερε να προσπεράσει ξανά τον Russell και επωφελήθηκε από τη σύγκρουση των Hamilton και Alonso για να βρεθεί και πάλι 2ος έως την 5η στροφή. Εντούτοις, αντιμετώπισε υπερβολική καταπόνηση ελαστικών στο πρώτο stint του αγώνα και δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Sainz όταν ο Ισπανός άρχισε να αντιμετωπίζει δυσκολίες με τη μαλακή γόμα.
Δύσκολο Σαββατοκύριακο για τη Ferrari
Στον αντίποδα, ο ρυθμός της Ferrari όλο το Σαββατοκύριακο δεν ήταν αντίστοιχος αυτού που είχε τη δυνατότητα να επιδείξει πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Ο ρυθμός αγώνα της Mercedes, στα χέρια του Russell ήταν καλύτερος από αυτόν του Sainz σήμερα.
Η ιταλική ομάδα έχει παραδεχθεί ότι έχει αναγκαστεί να τροποποιήσει το δάπεδο της F1-75 για να πληροί τις προϋποθέσεις της τεχνικής υπόδειξης που τέθηκε σε εφαρμογή από αυτό τον αγώνα. Από την πλευρά της, η Red Bull ανέφερε ότι δεν επηρεάστηκε από τα νέα μέτρα της FIA. Υπάρχει περίπτωση η διαφορά απόδοσης στο Spa μεταξύ της Red Bull και της Ferrari να οφείλεται σε αυτό;
Η τεχνική υπόδειξη είναι στην ουσία ο μοναδικός παράγοντας που άλλαξε, καθώς η Red Bull δεν χρησιμοποιούσε ακόμα το ελαφρύτερο (κατά 5 κιλά;) monocoque που προετοιμάζει, το οποίο πιστεύει ότι θα της αποφέρει επιπλέον κέρδος 2-3 δέκατων του δλ. Ενδέχεται να συνέβαλαν και τα χαρακτηριστικά της πίστας του Spa, με τις μεγάλες ευθείες, στις οποίες η Ferrari υστερεί, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες.
Παρά τις ρυθμίσεις επιπλέον αεροδυναμικού φορτίου, η Ferrari ολίσθαινε, το οποίο σημαίνει ότι δεν είχε αρκετή αρνητική άντωση. Αυτό ενδέχεται να συνέβη εάν η ιταλική ομάδα αναγκάστηκε να αυξήσει την απόσταση του μονοθεσίου της από το έδαφος, παρότι ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε ότι δεν επρόκειτο για αεροδυναμικό πρόβλημα, αλλά διαχείρισης ελαστικών. Ωστόσο αυτά τα δύο συνδέονται άρρηκτα.
Επίσης, δεν είδαμε καλό ρυθμό από τις Ferrari ούτε στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως συμβαίνει συνήθως. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί και στο GP Ολλανδίας, σε μία πίστα της οποίας τα χαρακτηριστικά είναι τελείως διαφορετικά. Ο Sainz πιστεύει ότι επρόκειτο για ένα μεμονωμένο Σαββατοκύριακο και πιστεύει ότι το Zandvoort θα ευνοήσει περισσότερο το ιταλικό μονοθέσιο.
Οι δυσκολίες της Ferrari τονίστηκαν από το γεγονός ότι ο George Russell με τη Mercedes, είχε τη δυνατότητα να πλησιάζει τον Sainz με ρυθμό κατά 1 δλ. ταχύτερο στο γύρο σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο Βρετανός έκανε ένα πολύ καλό αγώνα, αλλά όπως ανέφερε, στα τελικά στάδια, καθώς πλησίαζε τον Sainz, είχε δύο κακούς γύρους, η θερμοκρασία των ελαστικών του έπεσε υπερβολικά και μετά δεν κατάφερε να τα επαναφέρει στο ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας.
Εκεί κατάλαβε ότι το βάθρο είχε χαθεί. Ο Russell δήλωσε ότι είχε μεικτά συναισθήματα, καθώς πριν από τον αγώνα θα δεχόταν ως καλό αποτέλεσμα την 4η θέση, αλλά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Sainz και τερμάτισε μόλις 2 δλ. πίσω από τη Ferrari, τον απογοήτευσε.
Αποφάσεις του pit wall της Ferrari
O Charles Leclerc είχε έναν αγώνα που θα προτιμούσε να ξεχάσει. Εκκίνησε από την 15η θέση και στο τέλος του 1ου γύρου βρισκόταν στην 9η θέση, ακριβώς πίσω από τον Verstappen. Ωστόσο, μία ζελατίνα από την καλύπτρα του κράνους κάποιου οδηγού (ενδέχεται του Verstappen) παγιδεύτηκε στον αεραγωγό του εμπρός δεξιού φρένου της Ferrari του Μονεγάσκου και αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, για να πέσει στη 16η θέση.
Από εκεί και πέρα, στόχος του Leclerc ήταν η 5η θέση. Υπήρξε ένας διάλογος με το pit wall της Scuderia όσον αφορά την επιλογή ελαστικών, με τον Μονεγάσκο να θέλει να αποφύγει τη σκληρή γόμα, έπειτα από τα παθήματα της Ουγγαρίας.
Με δύο γύρους να απομένουν, ο Leclerc είχε εξασφαλισμένη την 5η θέση, με απόσταση σχεδόν ενός pit stop από τον Fernando Alonso. Ωστόσο, η Ferrari ήθελε να τον φέρει στα pits για ένα σετ μαλακής γόμας, σε μία προσπάθεια να αποσπάσει τον ταχύτερο γύρο από τον Verstappen. O Leclerc ανέφερε ότι θα προτιμούσε να μη ρισκάρει το pit stop, ωστόσο το pit wall της Ferrari επέμεινε.
Ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Alonso και ο Ισπανός κατάφερε να τον προσπεράσει με DRS στην ευθεία Kemmel. Ο Μονεγάσκος έπρεπε να προσπεράσει και την Alpine, αλλά ίσως το DRS να τον βοηθούσε να βελτιώσει περισσότερο το χρόνο του στον τελευταίο γύρο. Τελικά, ούτε με διπλό DRS δεν κατάφερε να καταρρίψει τον χρόνο του Verstappen.
Επιπλέον, ο Leclerc είχε υπερβεί το όριο ταχύτητας στο pit lane κατά 1 χλμ./ώρα. Συνεπώς, οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 5 δλ., η οποία τον έριξε στην 6η θέση. Ο Leclerc ανέλαβε την ευθύνη, δηλώνοντας ότι ήταν δικό του λάθος, αλλά ο Binotto δήλωσε ότι η Ferrari έψαχνε ακόμα τα δεδομένα για να βρει γιατί συνέβη. Όπως και να έχει, o Μονεγάσκος έχασε μία θέση από το ρίσκο της Ferrari, αν και ο Binotto αρνήθηκε ότι η ομάδα δεν θα έπρεπε να το διακινδυνεύσει λόγω των επιπλοκών που μπορεί να φέρει ένα pit stop.
Συγκρούσεις 1ου γύρου
O Fernando Alonso έκανε έναν πολύ καλό αγώνα με την Alpine. O Ισπανός ήταν 2ος στην ευθεία Kemmel, με τις δύο Mercedes πίσω του. Ο Lewis Hamilton προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική στο chicane της Les Combes, αλλά δεν άφησε αρκετό χώρο για την Alpine στην εσωτερική, τα δύο μονοθέσια συγκρούστηκαν, με τη Mercedes να απογειώνεται.
Η προσγείωση στο έδαφος προκάλεσε κάποιο πρόβλημα στο μονοθέσιο του Hamilton, που τον ανάγκασε να το παρκάρει μετά τη Stavelot, έπειτα από εντολή του pit wall της Mercedes. O Hamilton ανέλαβε την ευθύνη για το συμβάν, δηλώνοντας ότι νόμιζε πως είχε αφήσει αρκετό χώρο για τον Alonso, τον οποίο δεν μπορούσε να δει διότι βρισκόταν στο τυφλό του σημείο, αλλά δεν το είχε κάνει.
Ο Alonso ήταν επέκρινε άμεσα τον Βρετανό στον ασύρματο, κατηγορώντας τον ότι ξέρει να οδηγεί μόνο αν εκκινεί από την 1η θέση. Από τη σύγκρουση, το μονοθέσιο του Alonso υπέστη μικρότερες ζημιές, καθώς ανέμιζε το πτερύγιο επάνω από το εμπρός ελαστικό και το πλευρικό τοίχωμα της εμπρός αεροτομής από την αριστερή πλευρά, αλλά αυτό δεν φαίνεται να του στοίχισε σε απόδοση, καθώς δήλωσε ότι δεν το ένιωσε.
Ο Sebastian Vettel ακολουθούσε από κοντά τον Alonso στα αρχικά στάδια του αγώνα, έχοντας ωθήσει εκτός πίστας τον team-mate του Lance Stroll στον πρώτο γύρο, στην έξοδο της Les Combes, με αποτέλεσμα ο Καναδός να χάσει αρκετές θέσεις. Ωστόσο, έπειτα από το πρώτο pit stop του Γερμανού, η Aston Martin δεν ήταν σίγουρη αν θα ακολουθούσε στρατηγική 1 ή 2 pit stop και αυτό ενδέχεται να της κόστισε σε συνολικό ρυθμό αγώνα.
Έπειτα από το δεύτερο pit stop του, ο Vettel βρέθηκε πίσω από τον Gasly και καθυστέρησε, γεγονός που επέτρεψε στον Esteban Ocon να επιτεθεί και στους δύο, πραγματοποιώντας ένα προσπέρασμα που θύμισε ελάχιστα αυτό του Mika Hakkinen επί του Michael Schumacher στο ίδιο σημείο το 2000, με τον Γερμανό να βρίσκεται στη μέση.
F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Βελγίου 2022F1 - GP Βελγίου ΒάθροF1 - GP Βελγίου Επανεκκίνηση
F1 - George Russell (Mercedes), GP Βελγίου 2022F1 - Fernando Alonso (Alpine), GP Βελγίου 2022F1 - Sebastian Vettel (Aston Martin), GP Βελγίου 2022
Αυτό δεν ήταν το μοναδικό διπλό προσπέρασμα που κατάφερε ο Ocon κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς είχε καταφέρει να περάσει μαζί τους Albon και Ricciardo στην προσέγγιση του τελευταίου chicane κατά τη διάρκεια του 15ου γύρου. Στον πρώτο γύρο, η μάχη του Ocon με τον Nicholas Latifi ήταν αυτή που ώθησε τον Καναδό να πιέσει περισσότερο, πατώντας στα χαλίκια.
Ο Latifi έχασε τον έλεγχο της Williams, βρέθηκε κάθετα στη μέση της πίστας και ο Valtteri Bottas προσπάθησε να τον αποφύγει μέσα από τα γρασίδια. Η εμπρός αεροτομή της εκτός ελέγχου Williams ακούμπησε ελάχιστα τον πίσω τροχό του Bottas, ο οποίος έκανε μισό τετ-α-κέ και παγιδεύτηκε στα χαλίκια, εγκαταλείποντας. Το συμβάν αυτό σε συνδυασμό με την ακινητοποιημένη Mercedes του Hamilton επέβαλαν την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Βαθμολογούμενη δεκάδα
Εντέλει, ο Ocon τερμάτισε στην 7η θέση, εμπρός από τον Vettel, με τον Pierre Gasly να βλέπει την καρό σημαία πίσω τους. Ο Γάλλος, που θα εκκινούσε κανονικά από την 8η θέση, αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά της AlphaTauri, η οποία δεν έπαιρνε μπροστά. Συνεπώς, ο Γάλλος εκκίνησε από το pit lane, μαζί με τον team-mate του, Yuki Tsunoda, στου οποίου το μονοθέσιο είχε αντικατασταθεί η μονάδα ισχύος μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.
Το μονοθέσιο του Gasly πήρε εμπρός μόλις 90 δλ. πριν από την εκκίνηση και ο Γάλλος κατάφερε να ξεκινήσει. Μετά τον αγώνα, ο Gasly ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη στρατηγική της ομάδας του, δηλώνοντας ότι έκανε όλες τις σωστές κινήσεις, αλλά θα ήθελε να δει τι θα μπορούσε να έχει πετύχει αν είχε εκκινήσει κανονικά από τη θέση του στο 100ό Grand Prix του στη Formula 1.
Παρά την πολύ κακή εκκίνηση με αρκετό σπινάρισμα που είχε, ο Alex Albon έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, για να τερματίσει στη 10η θέση, με ένα τρενάκι DRS αποτελούμενο από πολλά μονοθέσια να τον ακολουθεί, χωρίς όμως να μπορεί να τον προσπεράσει. Ο Albon χαρακτήρισε το GP Βελγίου ως τον πιο δύσκολο αγώνα που έχει κάνει στη Formula 1.
Με τις θερμοκρασίες να έχουν ανέβει σήμερα, οι επιλογές στησίματος της Williams μειονεκτούσαν, καθώς η βρετανική ομάδα είχε πάει για υψηλή τελική ταχύτητα, με χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο. Συνεπώς, το μονοθέσιο γλιστρούσε περισσότερο στις στροφές, υπερθερμαίνοντας τα ελαστικά. Παραταύτα, ο Albon κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τα μονοθέσια που τον ακολουθούσαν, για να σημειώσει δύο βαθμούς.
Πίσω από τον Ταϊλανδό είδε την καρό σημαία ο Lance Stroll, ο οποίος θα μπορούσε να έχει πετύχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα χωρίς το στρίμωγμα από τον Vettel, που οδήγησε σε έξοδό του από την πίστα κατά τη διάρκεια του 1ου γύρου. Κακή ημέρα για τη McLaren, που δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί και είδε την Alpine να απομακρύνεται περαιτέρω στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.