Το Kona δεύτερης γενιάς δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του. Είναι ακόμη πιο φουτουριστικό σε εμφάνιση, με κυρίαρχα στοιχεία την λεπτή φωτεινή μπάρα, που η κορεατική μάρκα ονομάζει Seamless Horizon, στο εμπρός και πίσω μέρος, και τη χαρακτηριστική γραμμή «Ζ» στο πλάι. Το βασικότερο ωστόσο είναι πως το νέο μοντέλο μεγάλωσε αρκετά σε διαστάσεις μέσα – έξω και με μήκος 4.355 χιλ., φλερτάρει πλέον με τη μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV.
Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζεται στους χώρους που προσφέρει το νέο Kona. Όχι, δεν είναι αντίστοιχοι ενός μεγάλου C-SUV, αλλά είναι μεγαλύτεροι από τα περισσότερα B-SUV και πολύ άνετοι για 4+1 ενήλικες και τις αποσκευές τους. Η μεγαλύτερη βελτίωση συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, σε επίπεδο ευρυχωρίας, είναι βέβαια στο πορτμπαγκάζ, το οποίο αυξήθηκε στα 466 λίτρα (από 374 λτ.).
Τα υλικά στο ταμπλό, τις πόρτες και την κονσόλα είναι σκληρά στο σύνολό τους και έχουν ικανοποιητική υφή και προσεγμένη συναρμογή, ενώ στα θετικά της καμπίνας συγκαταλέγεται αναμφίβολα η εργονομία, χάρη και στην ύπαρξη ξεχωριστών διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες της κεντρικής οθόνης και τον κλιματισμό.
Στις εκδόσεις Distinctive και N-Line (πλην της βασικής Premium δηλαδή), οδηγός έχει μπροστά του δύο οθόνες 12,3’’ η καθεμία, ενωμένες μεταξύ τους, με κυρτή δομή. Αριστερά βρίσκεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει χρώμα και λογική αναλόγως του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης, και δεξιά η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα και πλοήγηση.
Το Hyundai Kona δεύτερης γενιάς είναι αρχικά διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με κινητήρες βενζίνης 1.0 Turbo 120 ίππων και 1.6 Turbo 198 ίππων, καθώς και σε έκδοση full hybrid 1.6 HEV 141 ίππων. Ο 1.000άρης κινητήρας στην έκδοση με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο διαθέτει στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (mild hybrid). Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) προσφέρεται εναλλακτικά στις εκδόσεις βενζίνης (7 σχέσεις) και είναι στάνταρ στην έκδοση HEV (6 σχέσεις). Ειδικά το Kona 1.6 Turbo 198 PS 7DCT, διατίθεται και ως τετρακίνητο.
Η γκάμα θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο με το αμιγώς ηλεκτρικό Kona Electric που θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις:
- με 156 ίππους και μπαταρία 48,4 kWh,
- με 218 ίππους και μπαταρία 65,4 kWh.
Στην επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου στην Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το προσθικίνητο Kona 1.6 Turbo 198 PS N-Line με το χειροκίνητο κιβώτιο. Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι η αίσθηση στιβαρότητας του πλαισίου. Το νέο Kona δίνει αυτοπεποίθηση στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και διαχειρίζεται αποτελεσματικά την ταχύτητα μέσα στη στροφή.
Αν παρασυρθείς από τα λογότυπα N-Line και περιμένεις σπορ χαρακτήρα, θα κρίνεις την ανάρτηση ως μαλακή. Παρόλα αυτά, δεν έχουμε να κάνουμε με σπορ μοντέλο, αλλά με ένα ταξιδιάρικο SUV που μπορεί να αναπτύσσει με άνεση υψηλές ταχύτητες και διακρίνεται για την ποιοτική κύλιση που προσφέρει. Και ως τέτοιο, μπορεί να κινείται ταχύτατα, ασφαλέστατα και αποτελεσματικότατα, με τον οδηγό να εκτιμά το άμεσο τιμόνι, την έλλειψη πλεύσεων του αμαξώματος, την εξαιρετική αίσθηση του κιβωτίου και τα δυνατά φρένα.
Στην πρώτη μας επαφή, το νέο Hyundai Kona μας έπεισε πως θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά τους επόμενους μήνες. Η Hyundai πολύ έξυπνα το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας B-SUV, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη αλλά και πιο προσιτή εναλλακτική στα C-SUV. Με τιμή εκκίνησης 26.290 € για την έκδοση 48V Hybrid των 120 ίππων και σύντομο χρόνο παράδοσης (2 μήνες), σύντομα το Kona δεύτερης γενιάς θα είναι συχνή εικόνα στους ελληνικούς δρόμους.