Αναμφισβήτητα ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα στον κόσμο, η Dino 246 GT, που τροφοδοτείται από τοn πρώτο εμβληματικό V6 της Ferrari, δεν πήρε ποτέ το σήμα του Cavallino Rampante, αλλά έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ιστορία της εταιρείας του Maranello.

Προς δημοπρασία θα διατεθεί μια δεξιοτίμονη Dino 246 GT του 1971. «Μικροσκοπική, λαμπρή, ασφαλής … σχεδόν μια Ferrari» ανέφερε το αρχικό προωθητικό φυλλάδιο, ωστόσο, συχνά υποστηρίζεται ότι αυτή η Dino δεν είναι απλώς μια πραγματική Ferrari, αλλά αναμφισβήτητα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της. Το αυτοκίνητο αυτό αποτέλεσε την πρώτη συνεργασία μεταξύ των πανίσχυρων εταιρειών Fiat και Ferrari, και δεν είχε ποτέ επίσημα το σήμα με το Cavallino Rampante.

Μη θέλοντας να μειώσει τις πωλήσεις των εμβληματικών του μοντέλων V12, ο Enzo Ferrari έδωσε στη νέα του μάρκα το όνομα του πρωτότοκου γιου του Alfredo (χαϊδευτικά: Dino), ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 24 ετών. Παρά το γεγονός αυτό, η Dino εξακολουθούσε να αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της εταιρείας, καθώς ήταν η πρώτη Ferrari με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα που κατασκευάστηκε για το δρόμο, μια διάταξη που πλέον είναι στενά συνδεδεμένη με τη μάρκα.

Σχεδιασμένη από τον Pininfarina, η Dino είναι εκπληκτική, και οι κομψές καμπύλες και οι απαλές γραμμές της της χάρισαν το βραβείο του 10ου πιο όμορφου αυτοκινήτου όλων των εποχών, όπως ψηφίστηκε από μια ομάδα πάνω από 20 κορυφαίων σχεδιαστών αυτοκινήτων. Η ομορφιά αυτής της Ferrari Dino 246 GT του 1971 ενισχύεται χάρη σε μια πρόσφατη διαδικασία αποκατάστασης διάρκειας 12 ετών.

Έτσι, ενώ βρισκόταν σε πολύ κατάσταση, η προσέγγιση δεν άφησε καμία λεπτομέρεια χωρίς προσοχή, και επανέφερε την Dino στην παλιά της δόξα, σε ένα εργαστήριο αποκατάστασης με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Απογυμνωμένη μέχρι το γυμνό μέταλλο, πολλά πάνελ έχουν επισκευαστεί ή αντικατασταθεί. Όλα τα εσωτερικά πάνελ έχουν αφαιρεθεί και το εσωτερικό κέλυφος έχει υποστεί αμμοβολή, αφήνοντας μια τέλεια βάση για τις εκτεταμένες αισθητικές εργασίες.

Όπου τα αυθεντικά εξαρτήματα δεν ήταν διαθέσιμα, αναζητήθηκαν αναπαραγωγές υψηλής ποιότητας, όπως ζάντες Superperformance, τιμόνι και ταπετσαρίες ανθεκτικές στο ξεθώριασμα. Μία από τις λίγες μοναδικές προσθήκες είναι το σήμα της Ferrari στο πίσω μέρος. Το αυτοκίνητο είναι πλέον επαληθευμένο και καταχωρημένο στο Dino Compendium, μια λεπτομερή έκδοση για την ιστορία του μοντέλου.

Η εξαντλητική αποκατάσταση επεκτείνεται και στο V6 κινητήρα 2.418 κ. εκ. με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής, ο οποίος έχει πλήρως ανακατασκευαστεί. Η εμβληματική μονάδα ήταν πανίσχυρη στην εποχή της και χάρη στο χαμηλό απόβαρο της 246 GT (μόλις 1.080 κιλά), είναι ικανή να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα των 238 χλμ/ώρα. Λειτουργώντας χωρίς προβλήματα σήμερα, αυτός ο ηχηρός κινητήρας ήταν ο πρώτος μιας μακράς σειράς λαμπρών V6 της Ferrari, μια σειρά που εκτείνεται μέχρι τη σημερινή 296 GTB.

Αυτή η δεξιοτίμονη μονάδα, συνοδεύεται από 52 χρόνια εκτενούς ιστορικού και τεκμηρίωσης. Διατηρεί το αρχικό τιμολόγιο αγοράς και τα στοιχεία και των πέντε προηγούμενων ιδιοκτητών στο αρχείο ιστορικού. Μια σημαντική συλλογή φωτογραφιών συνοδεύει το αυτοκίνητο, όπου περιγράφεται λεπτομερώς η 12ετής αποκατάσταση, μαζί με αντίγραφα γνωστών εκδόσεων που έχουν παρουσιάσει αυτή την Dino, που έχει διανύσει μόλις 1.100 χιλιόμετρα από την ολοκλήρωση της αποκατάστασης του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Hagerty UK, οι τιμές των Dino 246 ήταν σταθερές για αρκετά χρόνια, μέχρι το 2021, όταν η μέση τιμή πώλησης σκαρφάλωσε λίγο κάτω από εκείνη της Ferrari Daytona. Η δημοπρασία της Dino 246 GT του 1971 αναμένεται να αποφέρει μεταξύ 330.000 και 360.000 λιρών Αγγλίας.