H Lancia θα επιστρέψει στους αγώνες ράλλυ
H Lancia επιστρέφει στους αγώνες ράλλυ, σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού περιοδικού Autosprint. Η είδηση είναι συγκλονιστική, αλλά ήταν γνωστό εδώ και καιρό ότι κάτι συνέβαινε στο παρασκήνιο. Αυτή η αναβίωση της Lancia στην ειδικότητά της έρχεται σε μια εποχή που η FIA πρέπει να λάβει σημαντικές αποφάσει για το μέλλον του WRC, όταν τα σημερινά αυτοκίνητα Rally 1 θα αποσυρθούν στο τέλος του 2026 και θα αντικατασταθούν από ό,τι φαίνεται από τα εξελιγμένα Rally 2.
Με δεδομένη την επιθυμία του διοικητικού συμβουλίου της Stellantis να βρει το δρόμο της προς τα ράλλυ, αποφασίστηκε να δοθεί το πράσινο φως σε ένα νέο εγχείρημα της Lancia αντί να επικεντρωθεί στην περαιτέρω εξέλιξη ενός άλλου αυτοκινήτου του ομίλου, όπως το Citroen C3. Το εν λόγω αυτοκίνητο θα είναι η Lancia Ypsilon, η οποία θα παράγεται σε διαμόρφωση Rally 2, με ένα πρόγραμμα εξέλιξης που θα ξεκινήσει φέτος, με προγραμματισμένο ντεμπούτο για το 2025.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lancia, Luca Napolitano, ο οποίος έχει δηλώσει ότι «θα θέλαμε μια ομάδα επαγγελματιών για να χτίσουμε μαζί το μέλλον της μάρκας Lancia, αξιοποιώντας ένα τεράστιο δυναμικό που αποτελείται από πάθος, δέσμευση και όραμα», φαίνεται να πραγματοποιεί τις υποσχέσεις του. Το Φεβρουάριο, η Lancia θα λανσάρει στην αγορά τη νέα Ypsilon. Με την ευκαιρία του λανσαρίσματος, θα υπάρξει μια περιορισμένη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Cassina (ιταλική εταιρεία επίπλων που έχει αναλάβει τον εσωτερικό διάκοσμο της Ypsilon) σε μόλις 1906 μονάδες, που συμβολίζουν τη χρονιά ίδρυσης της μάρκας.
Ο δεσμός μεταξύ της Lancia και των αγώνων ράλλυ είναι άρρηκτος, καθώς η ιταλική μάρκα εξακολουθεί να είναι η κάτοχος του ρεκόρ κατάκτησης περισσότερων Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών στο WRC, με 10 τίτλους, παρότι αποχώρησε από το σπορ το 1993. Σε αυτές τις επιτυχίες θα πρέπει να προστεθούν οι τέσσερις τίτλοι οδηγών που κατέκτησαν με την Delta ο Juha Kankkunen το 1987 και το 1991 και ο Miki Biasion το 1988 και το 1989. Η Lancia έχει κατακτήσει 73 νίκες στο WRC και έχει δει τα πληρώματά της στο βάθρο 193 φορές, επικρατώντας σε 2.340 ειδικές διαδρομές.
Περιμένοντας τον όμιλο Stellantis να κάνει την επίσημη ανακοίνωση για την επιστροφή της Lancia στα ράλυ, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι ο CEO της εταιρείας, Carlos Tavares, είναι ενθουσιώδης λάτρης που των αγώνων και έχει τρέξει αρκετές φορές στο ιστορικό Ράλλυ Monte Carlo. Τα ράλλυ είναι το μόνο πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού που λείπει από τον όμιλο Stellantis, αφού έχει λάβει μέρος στη Formula 1 (με την Alfa Romeo), τη Formula E (DS και Maserati), και στο WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) με την Peugeot.