Honda ZR-V e: HEV – Ο νεότερος εκπρόσωπος της Honda ενσωματώνει ουσία και έρχεται χωρίς σχεδιαστικές τυμπανοκρουσίες, ποντάροντας στην ευρύχωρη πρακτικότητα, την τεχνολογία και την απόδοση.

Με το νέο ZR-V, η Honda ισχυρίζεται ότι μια νέα προσθήκη στην κατηγορία των SUV θα προσφέρει έναν βιρτουόζο που συνδυάζει τον αποδοτικό υβριδικό κινητήρα, το ευρύχωρο εσωτερικό, την απαράμιλλη Ιαπωνική ποιότητα και την υπερεξοπλισμένη και τεχνολογικά επίκαιρη γκάμα.

Το ZR-V είναι σχεδιασμένο να τοποθετηθεί μεταξύ του κομπακτ HR-V και του μεγαλύτερου CR-V στη γκάμα SUV της Honda, αν και είναι πιο κοντά στο δεύτερο. Η Honda αναφέρει ότι έχει DNA απο Civic e:HEV», οπότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια Crossover εκδοχή του δημοφιλούς οικογενειακού hatchback.

Κάτι που αυτομάτως το φέρνει σε θέση να αντιμετωπίσει ισχυρά ονόματα της κατηγορίας του μιας και βρίσκεται στην «καρδιά» των οικογενειακών SUV.

Σύνθημα διακριτικότητας

Η Honda προσπάθησε να κάνει το ZR-V να έχει την δική του ταυτότητα και το κατάφερε. Στόχος της ήταν να μην μιμηθεί ένα Civic σε υπερυψωμένη μορφή κάτι που πέτυχε. Οπτικά αναγνωρίζεις μια κομψή σιλουέτα που χαρακτηρίζεται από ρευστές γραμμές και σχεδιαστική ουδετερότητα στο SUV του ανάστημα.

Η σχεδιαστική του γλώσσα είναι συγκρατημένη στο συντηρητικό τρόπο έκφρασης, δεν προσφέρει εξωστρέφεια και καινοτομία, αλλά διαθέτει την αεροδυναμική που κολακεύουν την οπισθέλκουσα. Οι λεπτοί LED προβολείς, η προτεταμένη μάσκα, ο τροποποιημένος προφυλακτήρας εμπρός, τα μαύρα πρόσθετα φρύδια των φτερών όπου μαζί με τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών τονίζουν την εμφάνιση και οι χρωμιωμένες απολήξεις εξατμίσεων πίσω, είναι στην έκδοση Sport της δοκιμής μας οι δυναμικές πινελιές που ξεχωρίζουν στο ZR-V.

Η τρίτη κολόνα από την άλλη είναι αρκετά μικρή και το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη πόρτα για το χώρο αποσκευών που είναι σαφώς σχεδιασμένη για να προσφέρει χαμηλό κατώφλι. Σπορτιφ και πρακτικό δηλαδή σε συσκευασία του ενός!

Με μήκος 4,568 μ. και πλατφόρμα με μεταξόνιο 2,657 μ. τοποθετείται στην «καρδιά» της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV και στέκεται με αξιώσεις στο οικογενειακό του καθήκον.

Αντιλαμβάνεσαι την ευρυχωρία με το που αντικρίσεις το εσωτερικό, όπου επικρατεί γεύση από Civic με ότι συνεπάγεται αυτό σε ιαπωνική συνέπεια ποιότητας, συναρμολόγησης, υλικών και φινιρίσματος. Χαρακτηριστική η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, με τους εργονομικούς διακόπτες που αφορούν το πρωτοποριακό κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης που η Honda ονομάζει eCVT, αλλά και η κυψελωτή φάσα που τρέχει στο ταμπλό.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας πίνακας οργάνων TFT 7΄΄ όπου συνδυάζει τον πλουραλισμό πληροφόρησης από τις ψηφιακές ενδείξεις με αναλογικό ταχύμετρο, ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 9΄΄ ή 10,2 ιντσών φροντίζει για την ενσωμάτωση του χρήστη στην ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Εργονομικά σφάλματα δεν παρατηρούνται με τους σχεδιαστές της καμπίνας να διατηρούν τα κουμπιά για την διαχείριση του συστήματος κλιματισμού, ενώ πολλές λειτουργίες γίνονται και από διακόπτες πάνω στο τιμόνι.

Η τεχνολογία για το ZR-V δεν σταματά εδώ και στο ρεπερτόριο του φυσικά είναι και μια σειρά λειτουργιών υποβοήθησης του οδηγού που απλοποιεί τις συνθήκες πίσω από το τιμόνι τόσο όσον αφορά την ευκολία όσο και την ασφάλεια. Στα υψηλά επίπεδα ασφάλειας συγκαταλέγεται η δομή του αμαξώματος που έχει δημιουργηθεί με την τεχνολογία ACE (Advanced Compatibility Engineering). Δηλαδή ενισχύσεις σε σημεία κλειδιά και τμήματα που απορροφούν τις δυνάμεις που εκτονώνονται κατά μια σύγκρουση σε περίπτωση ατυχήματος. Συν τοις άλλοις υπάρχουν συνολικά 10 αερόσακοι, συμπεριλαμβανομένου ενός μπροστινού κεντρικού αερόσακου που αποτρέπει τις επαφές μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης και ενός αερόσακου γονάτων για τους μπροστινούς επιβάτες.

Το digital περιβάλλον και οι τεχνολογίες υποβοήθησης Honda SENSING συνδυάζονται με ένα ταξιδιάρικο περιβάλλον που προκύπτει από μια χωροταξική πληθωρικότητα. Μια ενήλικη παρέα δεν θα αργήσει να αναγνωρίσει τις μεταφορικές δυνατότητες του ZR-V, ενώ το ευχάριστο σαλόνι προσφέρει bonus φωτεινότητα και ευφυείς αποθηκευτικούς χώρους, θύρες σύνδεσης και φόρτισης USB-Α και USB-C καθώς και το εξελιγμένο σύστημα HMI για διασύνδεση με τον έξω κόσμο μέσω και των οικοσυστημάτων Apple CarPlay και Android Auto. Λύσεις γενικά που θα κάνουν την καθημερινότητα στο εσωτερικό ευχάριστη για τους επιβάτες, αλλά και πρακτική για αποσκευές από 390 έως 1.311 λίτρων.


Κουλτούρα Ιαπωνίας

Το προηγμένο αυτοφορτιζόμενο full hybrid σύστημα που γνωρίζουμε από την τελευταία γενιά του Civic τώρα φιλοξενείται και στο οικογενειακό SUV της Honda. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια σειριακή διάταξη, όπου τον πρώτο λόγο έχει ένας δυνατός ηλεκτροκινητήρας, που αντλεί ενέργεια είτε απευθείας, είτε μέσω μιας μικρής επαναφορτιζόμενης μπαταρίας, από έναν βενζινοκινητήρα.

Η Honda επιλέγει παραδοσιακά τη λύση ενός 2λιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, ο οποίος είναι αποτελεσματικότερος σε υβριδικές εφαρμογές. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης, προκύπτει φυσικά χάρη και στο φημισμένο VTEC για το χρονισμό των βαλβίδων αλλά και το σύστημα άμεσου ψεκασμού.

Το υβριδικό σύνολο μπορεί να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine Drive απρόσκοπτα και με γνώμονα την αποδοτικότητα. Οι Ιάπωνες παρά τα έντονα εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά θέλησαν να δώσουν μια πιο παραδοσιακή αίσθηση στην οδήγηση. Η εκκίνηση γίνεται σχεδόν πάντοτε ηλεκτρικά, και αν υπάρχει αυτοσυγκράτηση, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση. Σε αντίθετη περίπτωση, το σύστημα, είτε μέσω της απευθείας εμπλοκής του βενζινοκινητήρα είτε μέσω του κιβωτίου που προσομοιάζει τις παραδοσιακές αλλαγές σχέσεων και ο οδηγός ικανοποιείται από αυτό που οδηγεί.

Η συνδυαστική ισχύς των 184 ίππων και η ροπή των 315 Nm, εξασφαλίζουν απόδοση και επιδόσεις που πάνε πακέτο με χαμηλές καταναλώσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα των 173 χλμ./ώρα μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως το ZR-V δεν είναι εδώ για να εντυπωσιάσει σε επιδόσεις αλλά για να ενσωματώσει την απόδοση με καθαρό αποτύπωμα και χαμηλές καταναλώσεις. Και όλα αυτά να μην το περιορίζουν στις μετακινήσεις του. Αποδεικνύεται άλλωστε οικονομικό και στην πράξη όπου δεν περνά ποτέ σε διψήφιο νούμερο όσο βάναυσα και αν του φερθείς, ενώ η μέση τιμή των 6 λτ./100 χλμ. δείχνει κτήμα του.

Σε αστικό περιβάλλον δείχνει αγχολυτικό και στον ανοιχτό δρόμο ήσυχο και καλοτάξιδο. Μπορεί να μην συναγωνίζεται το Civic σε δρόμο με στροφές, καταφέρνει όμως να απλοποιεί την διαδικασία με ευκολία, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, ενώ ικανοποιεί και σε πληροφόρηση για τα SUV δεδομένα. Το άμεσο και ακριβές τιμόνι του Civic εκφράζεται και στο ZR-V, ενώ η ανάρτηση φιλτράρει σωστά τις κακοτοπιές και το πίσω μέρος συμβάλλει ποιοτικά στην συμπεριφορά του με την εξήγηση να έρχεται από τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Συνολικά το ZR-V δείχνει σαν ένα καλοστημένο και πρόθυμο για αλλαγές κατεύθυνσης hatchback που καλείται να περάσει την υπόλοιπη ζωή του σε ένα SUV ανάστημα. Τα 180 χιλ. από το έδαφος βέβαια δεν συνοδεύονται με τετρακίνηση, αλλά στην σύγχρονη ζωή του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας, ποιος την χρειάζεται;

Η ουσία είναι ότι το SUV της Honda προσφέρει ένα ολοκληρωμένο προφίλ δυναμικών χαρακτηριστικών, είτε όταν νοιώσει ο οδηγός την σπορ διάθεση να κυριαρχεί την ώρα που εκφράζεται με το τιμόνι στα χέρια, είτε αναζητά ασφάλεια, ανέσεις και φιλικότητα.

Προσόντα Honda;

Είναι το Honda ZR-V, η ευχάριστη έκπληξη στα D-SUV; Η μια πλευρά της αλήθειας είναι ότι δεν φέρνει τούμπα την κατηγορία ώστε να προκαλέσει σεισμό, από την άλλη βέβαια υπάρχει και το δεδομένο μιας άρτιας δομημένης κατασκευής έτσι όπως μας συνηθίζει διαχρονικά η ιαπωνική εταιρεία. Εν ολίγοις το νέο μοντέλο της Honda στην SUV γκάμα είναι compact, αλλά ταυτόχρονα ευρύχωρο, ισορροπεί την ευελιξία με την απόδοση και με όπλο του την υβριδική ταυτότητα διαπρέπει σε οικονομία και ουσία στην καθημερινότητα. Είναι μια ευρύχωρη και εκδρομικότερη εκδοχή της νέας εποχής Civic που θυσιάζει λίγη σπορτίφ ουσία προς όφελος της SUV φιλοσοφίας. Αν είχε και ελκυστικότερη τιμή…