Διαβάστε στο motorone.gr: Όλες οι τελευταίες εξελίξεις στη Formula 1
Τα πρώτα συμπεράσματα από τις τρεις ημέρες δοκιμών στο Μπαχρέιν πριν από την έναρξη της νέας αγωνιστικής σεζόν της Formula 1, συνιστούν ότι η Red Bull εξακολουθεί να έχει προβάδισμα. Αυτό ισχυρίζονται οι περισσότερες ομάδες. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, είχε υπολογίσει το προβάδισμα στα 0,3 δλ. στο γύρο. Άλλοι εκτιμούν πως το προβάδισμα σε ρυθμό αγώνα είναι 0,2 άλλοι υποστηρίζουν ότι είναι 0,5 δλ. Ο Sergio Perez όμως, δήλωσε ότι ίσως οι διαφορές είναι πολύ μικρότερες.
Το πραγματικό πλεονέκτημα της Red Bull φαίνεται στις μεγάλες ακολουθίες γύρων, τις περισσότερες από τις οποίες φαίνεται ότι ο Verstappen πραγματοποίησε ξεκινώντας με φορτίο καυσίμου 85 κιλών, από όσο μπορούσαν να υπολογίσουν οι αντίπαλες ομάδες από τα δεδομένα του GPS, και πολύ συντηρητικές ρυθμίσεις στο υβριδικό σύστημα. Ωστόσο, ο Verstappen πραγματοποίησε stint που θα μπορούσαν να αντιστοιχούν σε προσομοίωση αγώνα, με ταχύτατους χρόνους.
O Charles Leclerc με τη Ferrari έκανε αντίστοιχη προσομοίωση αλλά δεν ολοκλήρωσε το τρίτο stint, οπότε υπάρχει ένα ερωτηματικό για το φορτίο καυσίμου, αν και οι ιταλικές πηγές αναφέρουν ότι είχε ξεκινήσει με φορτίο 100 κιλών καυσίμου. Οι χρόνοι του Μονεγάσκου βρίσκονταν πολύ κοντά σε αυτούς του Verstappen. Για αυτό και υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία στη Ferrari και κάποιοι υποστηρίζουν ότι μπορεί να είναι η πιο δυνατή αντίπαλος της Red Bull.
Λίγο πιο μπερδεμένη είναι η εικόνα για τη Mercedes, που δεν άνοιξε τα χαρτιά της. Κάποιοι θεωρούν ότι σε ρυθμό αγώνα η W15 βρίσκεται ελάχιστα μπροστά από τη Ferrari. Αμφότερες οι ομάδες ήθελαν να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του μονοθεσίου τους και να το κάνουν πιο προβλέψιμο και εύκολο στην οδήγηση και φαίνεται ότι τα κατάφεραν. Ο διευθυντής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, δήλωσε ότι ο ρυθμός αγώνα είναι το δυνατό σημείο της W15, ενώ υπάρχει δουλειά ακόμα να γίνει στον ένα γρήγορο γύρο κατατακτήριων δοκιμών.
Οι McLaren και Aston Martin φαίνεται ότι βρίσκονται λίγο πιο πίσω αν και δεν αποκλείεται να μπορούν να παλέψουν με τις Ferrari και Mercedes. Η Racing Bulls ίσως είναι από τις καλύτερες ομάδες του δεύτερου γκρουπ, μαζί με τη Williams, η Sauber παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης, η Alpine δεν έχει βρει απόδοση και έχει πέσει πολύ πίσω, ενώ η Haas ήταν αναμενόμενο να παραμείνει ουραγός.
Red Bull: «Καλύτερη από πέρυσι»
Ο Max Verstappen έγραφε πολύ σταθερούς χρόνους την 3η ημέρα, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση από την καταπόνηση των ελαστικών. Όπως δήλωσε ο Ολλανδός, την τελευταία ημέρα «αποφασίσαμε να μην επικεντρωθούμε σε καθαρό χρόνο γύρου. Νομίζω ότι ήταν πιο σημαντικό απλά να κάνουμε μεγάλες ακολουθίες γύρων και να κατανοήσουμε λίγο περισσότερο το μονοθέσιο, οπότε επικεντρωθήκαμε σε αυτό το πρόγραμμα και για να είμαι ειλικρινής, νομίζω ότι όλα φαίνονταν αρκετά θετικά. Είμαι αρκετά ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Κάνει ό,τι θέλω. Από αυτή την άποψη, είναι καλύτερο από την RB19».
Η τελευταία δήλωση ενδέχεται να είναι προειδοποιητική για τους αντιπάλους, καθώς όταν το μονοθέσιο ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις του Verstappen, o Ολλανδός μπορεί να αντλήσει το κάτι παραπάνω. Ο Perez δεν είχε τη δυνατότητα να εντυπωσιάσει με τους χρόνους του όπως ο Verstappen. Σύμφωνα με τα δεδομένα της τηλεμετρίας, η Red Bull εξακολουθεί να είναι πολύ ανταγωνιστική στις γρήγορες στροφές, ενώ λόγω των συντηρητικών ρυθμίσεων μονάδας ισχύος, δεν επέδειξε ιδιαίτερα υψηλή τελική ταχύτητα στις ευθείες.
Ferrari: Συγκρατημένη αισιοδοξία
Σύμφωνα με τη γενική αίσθηση στο paddock, η Ferrari έχει σημειώσει σημαντική βελτίωση στην απόδοσή της. To μονοθέσιο φαίνεται πολύ σταθερό στην πίστα, και δείχνει να ακολουθεί τις εντολές των οδηγών του, χωρίς να παρουσιάζει υπσστροφή. Ίσως θα είναι μεγάλη απαίτηση από τη Ferrari να ανταγωνιστεί τη Red Bull στον πρώτο αγώνα, αλλά φαίνεται να είναι η πιο δυνατή αντίπαλός της αυτή τη στιγμή.
O επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur δήλωσε: «Κάναμε ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά πόσο εύκολο είναι το μονοθέσιο στην οδήγηση και τη συνοχή σε μεγάλες ακολουθίες φύρων, οπότε πιστεύω ότι έχουμε σημειώσει πρόοδο. Σε σύγκριση με πέρυσι στο Μπαχρέιν, στην αρχή της σεζόν, βρισκόμαστε σε άλλο πλανήτη.
«Kάναμε ένα τεράστιο βήμα όσον αφορά τη συνοχή και την καταπόνηση των ελαστικών, που όμως ήταν ήδη καλύτερα στο τέλος της σεζόν 2023. Τώρα είναι θέμα συνοχής, αλλά χρειαζόμαστε και καθαρή απόδοση. Να δούμε πού θα βρισκόμαστε στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά νομίζω ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει ένα είδος σύγκλισης των επιδόσεων μεταξύ όλων. Ελπίζω επίσης και με τη Red Bull».
Το γεγονός ότι η SF-24 είναι πιο εύκολη στην οδήγηση, δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και γρήγορη. Για την τελευταία ημέρα, ο Charles Leclerc επέλεξε ένα πιο επιθετικό στήσιμο από αυτό που χρησιμοποίησε τη 2η ημέρα ο Carlos Sainz, με το οποίο αναφέρεται ότι αυξήθηκε η καταπόνηση ελαστικών, αλλά και η απόδοση.
Ο Leclerc δήλωσε: «Νομίζω ότι το πρώτο καλό είναι ότι δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Ό,τι περιμέναμε από αυτό το μονοθέσιο το πήραμε στην πραγματική πίστα. Οπότε, αυτό είναι καλό γιατί μας βοηθάει να εξελίξουμε το αυτοκίνητο στον προσομοιωτή και όλα φαίνονται να έχουν νόημα. Προς το παρόν, έχω την αίσθηση ότι η Red Bull εξακολουθεί να προηγείται αρκετά, αλλά έχουμε μια πολύ ισχυρότερη βάση σε σύγκριση με πέρυσι».
«Θυμάμαι πέρυσι που τελείωσα τις δοκιμές και ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβω προς ποια κατεύθυνση να εξελιχθούμε, επειδή το μονοθέσιο ήταν τόσο ασταθές. Ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβω ποιες ήταν οι κύριες αδυναμίες. Φέτος είναι μια πολύ διαφορετική ιστορία. Ξέρουμε ακριβώς πού πρέπει να βελτιωθούμε, τις κύριες αδυναμίες του μονοθεσίου, και αυτό μας δίνει περισσότερες ελπίδες για την εξέλιξη. Πέρυσι ήταν ίσως το χειρότερο τεστ που είχα ποτέ σε ολόκληρη την καριέρα μου. Φέτος είναι πολύ καλύτερα».
«Νομίζω ότι στο περυσινό μονοθέσιο, βασική αδυναμία ήταν η ευαισθησία στους ανέμους, με τεράστιες διαφορές ισορροπίας από τη μία στροφή στην άλλη και φέτος βρισκόμαστε σε πολύ καλύτερο μέρος. Οπότε, αυτό είναι σίγουρα ένα βήμα προόδου. Το θέλαμε. Εργαστήκαμε πολύ σε αυτό και επιβεβαιωθήκαμε ήδη από την πρώτη μέρα, οπότε αυτό ήταν καλό».
Αυτό που θέλουν οι οδηγοί να βελτιωθεί στην SF-24 είναι η ευελιξία, δηλαδή η απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Υπάρχει δουλειά να γίνει για να βελτιωθεί η απόδοση με χαμηλό φορτίο καυσίμου στον ένα γρήγορο γύρο κατατακτήριων δοκιμών. Φαίνεται ότι η Ferrari ίσως έχει θυσιάσει την ταχύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές για καλύτερο ρυθμό αγώνα.
Mercedes: «Δεν είμαστε εκεί που θέλουμε»
Πολλοί πιστεύουν ότι η Mercedes βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τη Ferrari και ίσως να υπερέχει σε ρυθμό αγώνα, έχοντας εξυγιάνει τα προβλήματα αστάθειας του πίσω άξονα. Η γερμανική ομάδα δεν έκανε προσομοιώσεις από τις οποίες μπορεί να βγει συμπέρασμα, αλλά ο Lewis Hamilton δήλωσε: «Έχουμε σαφώς βελτιωθεί με το φετινό μονοθέσιο και είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Ξέρουμε ότι έχουμε δουλειά να κάνουμε και ότι δεν είμαστε ακόμη εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε. Έχουμε μια σπουδαία πλατφόρμα για να χτίσουμε πάνω σε αυτήν. Νομίζω ότι η Red Bull είναι ξεκάθαρα πολύ μακριά».
Ούτε ο team-mate του Hamilton στη Mercedes, George Russell, έχει αμφιβολία ότι η Red Bull παραμένει μπροστά, αλλά αισθάνεται ότι η Mercedes βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από ό,τι πριν από ένα χρόνο: «Το μονοθέσιο έχει καλή συμπεριφορά και ανταποκρίνεται στην αίσθηση που είχαμε στον προσομοιωτή πριν έρθουμε εδώ. Έχουμε μια πολύ καλή βάση για να χτίσουμε. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει πολύ περισσότερος χρόνος να βρεθεί. Γνωρίζαμε ότι θα συνέβαινε αυτό πριν από τις δοκιμές και η Red Bull δείχνει πολύ δυνατή για άλλη μια φορά».
«Παρ’ όλα αυτά, είμαι σίγουρος ότι είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση από ό,τι ήμασταν πριν από 12 μήνες. Το μονοθέσιο είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Τώρα πρέπει να επικεντρωθούμε στην αξιοποίηση του πακέτου που έχουμε στο έπακρο και μετά να προσθέσουμε περισσότερο αεροδυναμικό φορτία για να προσπαθήσουμε να μειώσουμε αυτή τη διαφορά».
Στην τελευταία ημέρα του τεστ, η Mercedes αποκάλυψε το μεγάλο της όπλο για τη φετινή σεζόν, μία λύση που δεν μπορεί να αντιγράψει κανείς μέχρι το 2025 λόγω των περιορισμών του budget cap. Πρόκειται για ένα σχεδιασμό εμπρός ανάρτησης που επιτρέπει στη γερμανική ομάδα να ρυθμίζει τη γεωμετρία anti-dive του μονοθεσίου, αλλάζοντας το ύψος του πίσω συνδέσμου του επάνω ψαλιδιού με το πλαίσιο. Κανονικά, μία τέτοια αλλαγή θα απαιτούσε τροποποίηση του πλαισίου, αλλά τοποθετώντας ένα κομμάτι που αντικαθίσταται στο σύνδεσμο του ψαλιδιού, η Mercedes έχει δώσει στον εαυτό της μεγαλύτερο εύρος επιλογών για διαφορετικές απαιτήσεις πίστας.
McLaren: Πιο πίσω από το τέλος του 2023
Στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν η McLaren πολλές φορές ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο. Ωστόσο, στις δοκιμές του Μπαχρέιν δε φάνηκε κάτι τέτοιο. H McLaren αντιμετώπισε προβλήματα με την αντλία καυσίμου την Πέμπτη και με το συμπλέκτη την Παρασκευή και έχασε αρκετό χρόνο στην πίστα, συμπληρώνοντας περισσότερους γύρους μόνο από τη Williams. Ωστόσο, σε σχέση με το ξεκίνημα-ψυχρολουσία των δύο προηγούμενων ετών, τα πράγματα ήταν σίγουρα καλύτερα για τη βρετανική ομάδα.
Ο Lando Norris δήλωσε: «Στο τέλος της προηγούμενης σεζόν είχαμε ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο και νομίζω ότι κάναμε κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά νομίζω ότι είμαστε ακόμα πάρα πολύ πίσω από τη Red Bull και πολύ πίσω από τη Ferrari. Φέτος νομίζω ότι ήμασταν σίγουρα πολύ πιο προετοιμασμένοι σε κάθε τομέα».
«Η συνολική εικόνα της ομάδας βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση. Νομίζω ότι ξεκινήσαμε με καλό τρόπο με αυτή τη σεζόν, σε αυτό το τεστ φέτος, για πρώτη φορά. Δε νομίζω ότι το κάναμε αυτό τα τελευταία 3-4 χρόνια. Νομίζω ότι έχουμε έρθει με πολύ περισσότερες γνώσεις και εμπειρία και με ένα πολύ καλύτερο μονοθέσιο για να ξεκινήσουμε τη σεζόν».
O επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε: «Νομίζω ότι κάποια από τα αδύνατα σημεία έχουν βελτιωθεί. Για παράδειγμα, είμαστε πιο ευχαριστημένοι με την πρόσφυση στον πίσω άξονα, η οποία ήταν ένα από τα στοιχεία που θέλαμε να βελτιώσουμε. Συνολικά, το μονοθέσιο έχει περισσότερη πρόσφυση».
«Υπάρχουν κάποιες πτυχές στις οποίες έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε για να βελτιωθούμε, εκτός από το γεγονός ότι η κύρια ευκαιρία βελτίωση της απόδοσης παραμένει η συνολική πρόσφυση. Δεν είναι ότι πρέπει να διορθώσεις χαρακτηριστικά, απλά πρέπει να βάλεις περισσότερη πρόσφυση στο μονοθέσιο, η οποία προέρχεται κυρίως από την αεροδυναμική απόδοση».
«Αλλά έχουμε λίγο περισσότερο χώρο για βελτίωση, από μηχανική άποψη επίσης, και όσον αφορά την αλληλεπίδραση με τα ελαστικά. Έτσι, σε αυτές τις τρεις πτυχές σκοπεύουμε να σημειώσουμε πρόοδο καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Βλέπουμε βαθιά μέσα στην εξέλιξη ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν αρκετές δυνατότητες, τις οποίες δεν εκμεταλλευτήκαμε εγκαίρως για να τις αξιοποιήσουμε για το μονοθέσιο της παρουσίασης».
Για τη συνολική εικόνα του grid, o Stella ανέφερε: «Υπάρχει ένα μονοθέσιο που φαίνεται να έχει βρει πολλή απόδοση. Δυστυχώς, είναι το μονοθέσιο που ήταν ήδη ταχύτερο πέρυσι», είπε ο Ιταλός, αναφερόμενος στη Red Bull. Όσον αφορά τις ομάδες που κυνηγούν την Πρωταθλήτρια, ο Stella σχολίασε: «Θα έλεγα ότι το γκρουπ ήταν ήδη αρκετά κοντά πέρυσι, και μου φαίνεται ακόμα πιο κοντά φέτος».
Το απόγευμα της τελευταίας ημέρας δοκιμών, ο Oscar Piastri ήταν ταχύτερος από το Fernando Alonso με την Aston Martin στον ένα γύρο, σε παρόμοιες συνθήκες, με την ίδια γόμα ελαστικών (C3), αλλά πραγματοποίησε μία προσομοίωση στην οποία οι χρόνοι ανέβαιναν πολύ λόγω καταπόνησης των ελαστικών. Κάποιοι πιστεύουν ότι σε ρυθμό αγώνα η McLaren μπορεί να βρίσκεται πίσω από την Aston Martin, άλλοι την τοποθετούν καθαρά μπροστά της.
Aston Martin: Δύσκολη η περυσινή έκπληξη
Η Aston Martin δείχνει ότι ίσως διατήρησε το χαρακτηριστικό να προστατεύει πολύ καλά τα ελαστικά της σε μεγάλες ακολουθίες γύρων, αν και η προσομοίωση του Fernando Alonso την τελευταία ημέρα απείχε πολύ από ολοκληρωμένη απόσταση αγώνα. Αλλά οι χρόνοι του Ισπανού ήταν πολύ σταθεροί και ανταγωνιστικοί. Αυτό κάνει κάποιους να πιστεύουν ότι μπορεί να ανταγωνιστεί τις Ferrari και Mercedes, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι βρίσκεται πίσω και από τη McLaren.
Ο Alonso δήλωσε: «Φέτος δεν νομίζω ότι θα είμαστε τόσο γρήγοροι όσο πέρυσι, θα έχουμε πολλά περισσότερα μάτια πάνω μας και θα είναι πιο δύσκολο να προκαλέσουμε έκπληξη. Το νέο μονοθέσιο είναι καλύτερο από το περυσινό, αυτό είναι γεγονός. Διορθώσαμε κάποια πράγματα και σημειώσαμε πρόοδο σε άλλους τομείς. Όλα είναι θετικά και έχουμε κάνει καλή δουλειά μέχρι στιγμής. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι η μάχη του midfield βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο».
O Alonso πιστεύει επίσης ότι η Red Bull διατηρεί υγιές προβάδισμα και φέτος και δήλωσε: «Νομίζω ότι ο Max είναι Πρωταθλητής και η Red Bull κυριαρχεί στο άθλημα. Tο concept που παρουσίασαν φέτος είναι επίσης μια έκπληξη. Νομίζω ότι 19 οδηγοί στο paddock σκέφτονται τώρα ότι δε θα κατακτήσουν το Πρωτάθλημα. Αυτό συμβαίνει στο 99% των περιπτώσεων στην καριέρα σου. Είναι ένα σκληρό άθλημα».
Racing Bulls: Η πιο βελτιωμένη;
Σύμφωνα με τις ενδείξεις στις δοκιμές, η RB ίσως είναι η ομάδα που μπορεί να κάνει το μεγαλύτερο άλμα βελτίωσης φέτος σε σχέση με τους αντιπάλους της και ίσως μπορεί να μάχεται για την πρωτοπορία στο δεύτερο γκρουπ ομάδων, πίσω από τις προαναφερθείσες, ενδεχομένως με τη Williams.
O Daniel Ricciardo δήλωσε: «Όσον αφορά την απόδοση, προσπαθούμε να παλέψουμε σε αυτό το γκρουπ του midfield. Νομίζω ότι σίγουρα υπάρχει δουλειά που πρέπει να κάνουμε για να πιάσουμε τους προπορευόμενους, αλλά αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Νομίζω ότι αν θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι θα παλέψουμε για το Q3 και την πρώτη δεκάδα, νομίζω ότι σίγουρα θα πρέπει να βρούμε κάτι ακόμα… Το λέω ρεαλιστικά, δεν το λέω απαισιόδοξα, απλά ρεαλιστικά».
Για τη γενική εικόνα του grid, ο Ricciardo σχολίασε: «Φαίνεται ότι η Red Bull και η Ferrari θα είναι τα ισχυρά φαβορί για να ανέβουν στο βάθρο σε μια εβδομάδα. Αλλά όλα μπορούν να συμβούν. Ξέρω ότι ο κόσμος έχει ενθουσιαστεί πολύ με εμάς, αλλά προσπαθώ να το κατεβάσω λίγο. Νομίζω ότι είμαστε μάλλον εκεί που περιμένουμε να βρισκόμαστε».
«Προφανώς, θέλουμε να γίνουμε πιο δυνατοί όσο περνάει η χρονιά και να καθιερωθούμε στο midfield. Αλλά νομίζω ότι τώρα ελπίζουμε να έχουμε ένα μονοθέσιο ικανό να φτάσει στο Q3 και το την πρώτη δεκάδα, αλλά για να κάνουμε κάτι παραπάνω από αυτό, νομίζω ότι αυτό είναι μάλλον υπερβολικός ενθουσιασμός για εμάς».
Williams: Προσαρμογή
Η FW46 αποτελεί ένα πολύ πιο προηγμένο μονοθέσιο για τη Williams σε σύγκριση με το περυσινό και η ομάδα, πέραν από κάποια προβλήματα που αντιμετώπισε, άργησε να βρει το ιδανικό στήσιμο. Ωστόσο, φαίνεται ότι είναι ικανή να παλέψει με την RB για την επικράτηση στο midfield.
O Alex Albon δήλωσε: «Έχουμε ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο για να αγωνιστούμε. Τις πρώτες δύο ημέρες δυσκολευτήκαμε με το μονοθέσιο, απλά πόσο διαφορετικό είναι. Δυσκολευτήκαμε να βρούμε ισορροπία, αλλά την 3η ημέρα κάναμε μεγάλη πρόοδο ώστε να κάνουμε το μονοθέσιο πιο εύκολο στην οδήγηση. Δεν είναι ακόμα τέλειο και είναι εύκολο να κάνεις λάθη. Αλλά είναι ταχύτερο και αυτό είναι το σημαντικό».
Ο Albon δήλωσε ότι στις δύο πρώτες ημέρες του τεστ «διορθώσαμε ορισμένα από τα θέματα που είχαμε πέρυσι, αλλά συναντήσαμε κάποια πράγματα που δε μας άρεσαν. Υιοθετήσαμε ένα δραστικό στήσιμο την τρίτη ημέρα, προσπαθήσαμε να το αλλάξουμε λίγο και φάνηκε να λειτουργεί καλά».
Sauber: Βήμα βελτίωσης
Η αίσθηση της ομάδας είναι ότι το μονοθέσιο αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο Valtteri Bottas δήλωσε: «Για μένα, οι δύο μεγαλύτερες αλλαγές είναι το αεροδυναμικό φορτίο στις γρήγορες στροφές και η σταθερότητα, που σίγουρα μας έλειπαν τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς και η οπισθέλκουσα. Αμέσως ένιωσα ότι το μονοθέσιο είχε λιγότερη αντίσταση, που ήταν ένα πρόβλημα για εμάς πέρυσι».
«Είμαστε σίγουρα σε καλύτερη θέση. Η σταθερότητα του πίσω μέρους στις γρήγορες στροφές έχει σίγουρα βελτιωθεί, και ήταν μια αρκετά μεγάλη αδυναμία πέρυσι. Μερικές φορές ήμασταν λίγο εγκλωβισμένοι με το στήσιμο εξαιτίας αυτού, οπότε τώρα αισθανόμαστε ότι θα έχουμε περισσότερες επιλογές και μία αρκετά καλή βάση για να δουλέψουμε».
Alpine: Αρνητική έκπληξη
Αν και η Alpine δεν πραγματοποίησε ενδεικτική προσομοίωση αγώνα, οι περισσότερες εκτιμήσεις προβλέπουν ότι βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, πιθανώς πίσω από τη Sauber. O Pierre Gasly παραδέχθηκε: «Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω επικεντρωθεί στους άλλους, επειδή συμβαίνουν τόσα πολλά από την πλευρά μας. Δε νομίζω ότι φαινόμαστε καλά. Αλλά την ίδια στιγμή, έχουμε ακόμα μερικές ημέρες για να καταλάβουμε πραγματικά όλα όσα έχουμε κάνει».
«Γυρίσαμε το μονοθέσιο ανάποδα, κάναμε πολλές δοκιμές. Έτσι, ελπίζουμε ότι κάποιες αναλύσεις και απαντήσεις θα μας φέρουν περισσότερες επιδόσεις. Αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να κάνουμε υπομονή, ακόμη και αν δεν είναι κάτι που μας αρέσει ως οδηγούς. Σαφώς όμως μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να ξεκλειδώσουμε πραγματικά τις επιδόσεις που θέλουμε από αυτό το μονοθέσιο».
«Ο πρώτος αγώνας δε θα είναι εύκολος. Δε θα ξεκινήσουμε από εκεί που θα θέλαμε. Αλλά την ίδια στιγμή, πρέπει να δώσουμε λίγο χρόνο στους εαυτούς μας για να κατανοήσουμε το νέο concept του μονοθεσίου που έχουμε. Το καλό είναι ότι έχουμε εντοπίσει πολύ ξεκάθαρα πού πρέπει να δουλέψουμε ως ομάδα».
«Ήταν πολύ ξεκάθαρο με τον Esteban (Ocon, έτερο οδηγό της ομάδας), είχαμε πολύ παρόμοια σχόλια αμέσως. Το θέμα είναι να αναλύσουμε αν μπορούμε να διορθώσουμε αυτά τα θέματα με το στήσιμο ενόψει της επόμενης εβδομάδας ή αν χρειαζόμαστε μεγαλύτερες αναβαθμίσεις για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα δύο θέματα που μπορούμε ήδη να εντοπίσουμε».
«Τώρα, αν θα μπορέσουμε να το διορθώσουμε με το στήσιμο του μονοθεσίου ή όχι για τους πρώτους αγώνες της σεζόν, ο χρόνος θα δείξει, αλλά σίγουρα θα υπάρξει ένα επιθετικό πλάνο αναβαθμίσεων που θα χρειαστούμε για να καλύψουμε τη διαφορά».
Haas: Αναμενόμενη ουραγός
Η Haas επικεντρώθηκε σχεδόν αποκλειστικά σε μεγάλες ακολουθίες γύρων, για να κατανοήσει τη συμπεριφορά των ελαστικών και να κάνει πρόοδο με την καταπόνησή τους. Ο Kevin Magnussen δήλωσε: «Νομίζω ότι κάποιες χρονιές υπήρχε μη ρεαλιστική αισιοδοξία κατά την έναρξη των σεζόν και αυτό επηρέασε και εμένα. Σίγουρα, ο Ayao (Komatsu, επικεφαλής της ομάδας) είναι πολύ ξεκάθαρος. Δεν πιστεύει ότι έχουμε ξεφύγει ακόμα από την περυσινή θέση, αλλά βλέπει την πορεία της εξέλιξης να φαίνεται πολύ πιο ισχυρή, οπότε είναι πραγματικά αισιόδοξος ότι μπορούμε να πάμε μπροστά μέσα στη φετινή χρονιά».
«Όλος το grid είναι τόσο κοντά και νομίζω ότι πέρυσι πέσαμε σε τοίχο όσον αφορά την εξέλιξη. Δεν μπορούσαμε πραγματικά να σπάσουμε αυτό το φράγμα μέχρι να αλλάξουμε concept, και φέτος φαίνεται πολύ καλύτερα. Οι προσδοκίες είναι χαμηλές για την αρχή, αλλά υψηλές για τη σεζόν στο σύνολό της».
Το πραγματικό πλεονέκτημα της Red Bull φαίνεται στις μεγάλες ακολουθίες γύρων, τις περισσότερες από τις οποίες φαίνεται ότι ο Verstappen πραγματοποίησε ξεκινώντας με φορτίο καυσίμου 85 κιλών, από όσο μπορούσαν να υπολογίσουν οι αντίπαλες ομάδες από τα δεδομένα του GPS, και πολύ συντηρητικές ρυθμίσεις στο υβριδικό σύστημα. Ωστόσο, ο Verstappen πραγματοποίησε stint που θα μπορούσαν να αντιστοιχούν σε προσομοίωση αγώνα, με ταχύτατους χρόνους.
O Charles Leclerc με τη Ferrari έκανε αντίστοιχη προσομοίωση αλλά δεν ολοκλήρωσε το τρίτο stint, οπότε υπάρχει ένα ερωτηματικό για το φορτίο καυσίμου, αν και οι ιταλικές πηγές αναφέρουν ότι είχε ξεκινήσει με φορτίο 100 κιλών καυσίμου. Οι χρόνοι του Μονεγάσκου βρίσκονταν πολύ κοντά σε αυτούς του Verstappen. Για αυτό και υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία στη Ferrari και κάποιοι υποστηρίζουν ότι μπορεί να είναι η πιο δυνατή αντίπαλος της Red Bull.
Λίγο πιο μπερδεμένη είναι η εικόνα για τη Mercedes, που δεν άνοιξε τα χαρτιά της. Κάποιοι θεωρούν ότι σε ρυθμό αγώνα η W15 βρίσκεται ελάχιστα μπροστά από τη Ferrari. Αμφότερες οι ομάδες ήθελαν να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του μονοθεσίου τους και να το κάνουν πιο προβλέψιμο και εύκολο στην οδήγηση και φαίνεται ότι τα κατάφεραν. Ο διευθυντής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, δήλωσε ότι ο ρυθμός αγώνα είναι το δυνατό σημείο της W15, ενώ υπάρχει δουλειά ακόμα να γίνει στον ένα γρήγορο γύρο κατατακτήριων δοκιμών.
Οι McLaren και Aston Martin φαίνεται ότι βρίσκονται λίγο πιο πίσω αν και δεν αποκλείεται να μπορούν να παλέψουν με τις Ferrari και Mercedes. Η Racing Bulls ίσως είναι από τις καλύτερες ομάδες του δεύτερου γκρουπ, μαζί με τη Williams, η Sauber παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης, η Alpine δεν έχει βρει απόδοση και έχει πέσει πολύ πίσω, ενώ η Haas ήταν αναμενόμενο να παραμείνει ουραγός.
Red Bull: «Καλύτερη από πέρυσι»
Ο Max Verstappen έγραφε πολύ σταθερούς χρόνους την 3η ημέρα, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση από την καταπόνηση των ελαστικών. Όπως δήλωσε ο Ολλανδός, την τελευταία ημέρα «αποφασίσαμε να μην επικεντρωθούμε σε καθαρό χρόνο γύρου. Νομίζω ότι ήταν πιο σημαντικό απλά να κάνουμε μεγάλες ακολουθίες γύρων και να κατανοήσουμε λίγο περισσότερο το μονοθέσιο, οπότε επικεντρωθήκαμε σε αυτό το πρόγραμμα και για να είμαι ειλικρινής, νομίζω ότι όλα φαίνονταν αρκετά θετικά. Είμαι αρκετά ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Κάνει ό,τι θέλω. Από αυτή την άποψη, είναι καλύτερο από την RB19».
Η τελευταία δήλωση ενδέχεται να είναι προειδοποιητική για τους αντιπάλους, καθώς όταν το μονοθέσιο ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις του Verstappen, o Ολλανδός μπορεί να αντλήσει το κάτι παραπάνω. Ο Perez δεν είχε τη δυνατότητα να εντυπωσιάσει με τους χρόνους του όπως ο Verstappen. Σύμφωνα με τα δεδομένα της τηλεμετρίας, η Red Bull εξακολουθεί να είναι πολύ ανταγωνιστική στις γρήγορες στροφές, ενώ λόγω των συντηρητικών ρυθμίσεων μονάδας ισχύος, δεν επέδειξε ιδιαίτερα υψηλή τελική ταχύτητα στις ευθείες.
Ferrari: Συγκρατημένη αισιοδοξία
Σύμφωνα με τη γενική αίσθηση στο paddock, η Ferrari έχει σημειώσει σημαντική βελτίωση στην απόδοσή της. To μονοθέσιο φαίνεται πολύ σταθερό στην πίστα, και δείχνει να ακολουθεί τις εντολές των οδηγών του, χωρίς να παρουσιάζει υπσστροφή. Ίσως θα είναι μεγάλη απαίτηση από τη Ferrari να ανταγωνιστεί τη Red Bull στον πρώτο αγώνα, αλλά φαίνεται να είναι η πιο δυνατή αντίπαλός της αυτή τη στιγμή.
O επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur δήλωσε: «Κάναμε ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά πόσο εύκολο είναι το μονοθέσιο στην οδήγηση και τη συνοχή σε μεγάλες ακολουθίες φύρων, οπότε πιστεύω ότι έχουμε σημειώσει πρόοδο. Σε σύγκριση με πέρυσι στο Μπαχρέιν, στην αρχή της σεζόν, βρισκόμαστε σε άλλο πλανήτη.
«Kάναμε ένα τεράστιο βήμα όσον αφορά τη συνοχή και την καταπόνηση των ελαστικών, που όμως ήταν ήδη καλύτερα στο τέλος της σεζόν 2023. Τώρα είναι θέμα συνοχής, αλλά χρειαζόμαστε και καθαρή απόδοση. Να δούμε πού θα βρισκόμαστε στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά νομίζω ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει ένα είδος σύγκλισης των επιδόσεων μεταξύ όλων. Ελπίζω επίσης και με τη Red Bull».
Το γεγονός ότι η SF-24 είναι πιο εύκολη στην οδήγηση, δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και γρήγορη. Για την τελευταία ημέρα, ο Charles Leclerc επέλεξε ένα πιο επιθετικό στήσιμο από αυτό που χρησιμοποίησε τη 2η ημέρα ο Carlos Sainz, με το οποίο αναφέρεται ότι αυξήθηκε η καταπόνηση ελαστικών, αλλά και η απόδοση.
Ο Leclerc δήλωσε: «Νομίζω ότι το πρώτο καλό είναι ότι δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Ό,τι περιμέναμε από αυτό το μονοθέσιο το πήραμε στην πραγματική πίστα. Οπότε, αυτό είναι καλό γιατί μας βοηθάει να εξελίξουμε το αυτοκίνητο στον προσομοιωτή και όλα φαίνονται να έχουν νόημα. Προς το παρόν, έχω την αίσθηση ότι η Red Bull εξακολουθεί να προηγείται αρκετά, αλλά έχουμε μια πολύ ισχυρότερη βάση σε σύγκριση με πέρυσι».
«Θυμάμαι πέρυσι που τελείωσα τις δοκιμές και ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβω προς ποια κατεύθυνση να εξελιχθούμε, επειδή το μονοθέσιο ήταν τόσο ασταθές. Ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβω ποιες ήταν οι κύριες αδυναμίες. Φέτος είναι μια πολύ διαφορετική ιστορία. Ξέρουμε ακριβώς πού πρέπει να βελτιωθούμε, τις κύριες αδυναμίες του μονοθεσίου, και αυτό μας δίνει περισσότερες ελπίδες για την εξέλιξη. Πέρυσι ήταν ίσως το χειρότερο τεστ που είχα ποτέ σε ολόκληρη την καριέρα μου. Φέτος είναι πολύ καλύτερα».
«Νομίζω ότι στο περυσινό μονοθέσιο, βασική αδυναμία ήταν η ευαισθησία στους ανέμους, με τεράστιες διαφορές ισορροπίας από τη μία στροφή στην άλλη και φέτος βρισκόμαστε σε πολύ καλύτερο μέρος. Οπότε, αυτό είναι σίγουρα ένα βήμα προόδου. Το θέλαμε. Εργαστήκαμε πολύ σε αυτό και επιβεβαιωθήκαμε ήδη από την πρώτη μέρα, οπότε αυτό ήταν καλό».
Αυτό που θέλουν οι οδηγοί να βελτιωθεί στην SF-24 είναι η ευελιξία, δηλαδή η απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Υπάρχει δουλειά να γίνει για να βελτιωθεί η απόδοση με χαμηλό φορτίο καυσίμου στον ένα γρήγορο γύρο κατατακτήριων δοκιμών. Φαίνεται ότι η Ferrari ίσως έχει θυσιάσει την ταχύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές για καλύτερο ρυθμό αγώνα.
Mercedes: «Δεν είμαστε εκεί που θέλουμε»
Πολλοί πιστεύουν ότι η Mercedes βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τη Ferrari και ίσως να υπερέχει σε ρυθμό αγώνα, έχοντας εξυγιάνει τα προβλήματα αστάθειας του πίσω άξονα. Η γερμανική ομάδα δεν έκανε προσομοιώσεις από τις οποίες μπορεί να βγει συμπέρασμα, αλλά ο Lewis Hamilton δήλωσε: «Έχουμε σαφώς βελτιωθεί με το φετινό μονοθέσιο και είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Ξέρουμε ότι έχουμε δουλειά να κάνουμε και ότι δεν είμαστε ακόμη εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε. Έχουμε μια σπουδαία πλατφόρμα για να χτίσουμε πάνω σε αυτήν. Νομίζω ότι η Red Bull είναι ξεκάθαρα πολύ μακριά».
Ούτε ο team-mate του Hamilton στη Mercedes, George Russell, έχει αμφιβολία ότι η Red Bull παραμένει μπροστά, αλλά αισθάνεται ότι η Mercedes βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από ό,τι πριν από ένα χρόνο: «Το μονοθέσιο έχει καλή συμπεριφορά και ανταποκρίνεται στην αίσθηση που είχαμε στον προσομοιωτή πριν έρθουμε εδώ. Έχουμε μια πολύ καλή βάση για να χτίσουμε. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει πολύ περισσότερος χρόνος να βρεθεί. Γνωρίζαμε ότι θα συνέβαινε αυτό πριν από τις δοκιμές και η Red Bull δείχνει πολύ δυνατή για άλλη μια φορά».
«Παρ’ όλα αυτά, είμαι σίγουρος ότι είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση από ό,τι ήμασταν πριν από 12 μήνες. Το μονοθέσιο είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Τώρα πρέπει να επικεντρωθούμε στην αξιοποίηση του πακέτου που έχουμε στο έπακρο και μετά να προσθέσουμε περισσότερο αεροδυναμικό φορτία για να προσπαθήσουμε να μειώσουμε αυτή τη διαφορά».
Στην τελευταία ημέρα του τεστ, η Mercedes αποκάλυψε το μεγάλο της όπλο για τη φετινή σεζόν, μία λύση που δεν μπορεί να αντιγράψει κανείς μέχρι το 2025 λόγω των περιορισμών του budget cap. Πρόκειται για ένα σχεδιασμό εμπρός ανάρτησης που επιτρέπει στη γερμανική ομάδα να ρυθμίζει τη γεωμετρία anti-dive του μονοθεσίου, αλλάζοντας το ύψος του πίσω συνδέσμου του επάνω ψαλιδιού με το πλαίσιο. Κανονικά, μία τέτοια αλλαγή θα απαιτούσε τροποποίηση του πλαισίου, αλλά τοποθετώντας ένα κομμάτι που αντικαθίσταται στο σύνδεσμο του ψαλιδιού, η Mercedes έχει δώσει στον εαυτό της μεγαλύτερο εύρος επιλογών για διαφορετικές απαιτήσεις πίστας.
McLaren: Πιο πίσω από το τέλος του 2023
Στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν η McLaren πολλές φορές ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο. Ωστόσο, στις δοκιμές του Μπαχρέιν δε φάνηκε κάτι τέτοιο. H McLaren αντιμετώπισε προβλήματα με την αντλία καυσίμου την Πέμπτη και με το συμπλέκτη την Παρασκευή και έχασε αρκετό χρόνο στην πίστα, συμπληρώνοντας περισσότερους γύρους μόνο από τη Williams. Ωστόσο, σε σχέση με το ξεκίνημα-ψυχρολουσία των δύο προηγούμενων ετών, τα πράγματα ήταν σίγουρα καλύτερα για τη βρετανική ομάδα.
Ο Lando Norris δήλωσε: «Στο τέλος της προηγούμενης σεζόν είχαμε ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο και νομίζω ότι κάναμε κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά νομίζω ότι είμαστε ακόμα πάρα πολύ πίσω από τη Red Bull και πολύ πίσω από τη Ferrari. Φέτος νομίζω ότι ήμασταν σίγουρα πολύ πιο προετοιμασμένοι σε κάθε τομέα».
«Η συνολική εικόνα της ομάδας βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση. Νομίζω ότι ξεκινήσαμε με καλό τρόπο με αυτή τη σεζόν, σε αυτό το τεστ φέτος, για πρώτη φορά. Δε νομίζω ότι το κάναμε αυτό τα τελευταία 3-4 χρόνια. Νομίζω ότι έχουμε έρθει με πολύ περισσότερες γνώσεις και εμπειρία και με ένα πολύ καλύτερο μονοθέσιο για να ξεκινήσουμε τη σεζόν».
O επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε: «Νομίζω ότι κάποια από τα αδύνατα σημεία έχουν βελτιωθεί. Για παράδειγμα, είμαστε πιο ευχαριστημένοι με την πρόσφυση στον πίσω άξονα, η οποία ήταν ένα από τα στοιχεία που θέλαμε να βελτιώσουμε. Συνολικά, το μονοθέσιο έχει περισσότερη πρόσφυση».
«Υπάρχουν κάποιες πτυχές στις οποίες έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε για να βελτιωθούμε, εκτός από το γεγονός ότι η κύρια ευκαιρία βελτίωση της απόδοσης παραμένει η συνολική πρόσφυση. Δεν είναι ότι πρέπει να διορθώσεις χαρακτηριστικά, απλά πρέπει να βάλεις περισσότερη πρόσφυση στο μονοθέσιο, η οποία προέρχεται κυρίως από την αεροδυναμική απόδοση».
«Αλλά έχουμε λίγο περισσότερο χώρο για βελτίωση, από μηχανική άποψη επίσης, και όσον αφορά την αλληλεπίδραση με τα ελαστικά. Έτσι, σε αυτές τις τρεις πτυχές σκοπεύουμε να σημειώσουμε πρόοδο καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Βλέπουμε βαθιά μέσα στην εξέλιξη ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν αρκετές δυνατότητες, τις οποίες δεν εκμεταλλευτήκαμε εγκαίρως για να τις αξιοποιήσουμε για το μονοθέσιο της παρουσίασης».
Για τη συνολική εικόνα του grid, o Stella ανέφερε: «Υπάρχει ένα μονοθέσιο που φαίνεται να έχει βρει πολλή απόδοση. Δυστυχώς, είναι το μονοθέσιο που ήταν ήδη ταχύτερο πέρυσι», είπε ο Ιταλός, αναφερόμενος στη Red Bull. Όσον αφορά τις ομάδες που κυνηγούν την Πρωταθλήτρια, ο Stella σχολίασε: «Θα έλεγα ότι το γκρουπ ήταν ήδη αρκετά κοντά πέρυσι, και μου φαίνεται ακόμα πιο κοντά φέτος».
Το απόγευμα της τελευταίας ημέρας δοκιμών, ο Oscar Piastri ήταν ταχύτερος από το Fernando Alonso με την Aston Martin στον ένα γύρο, σε παρόμοιες συνθήκες, με την ίδια γόμα ελαστικών (C3), αλλά πραγματοποίησε μία προσομοίωση στην οποία οι χρόνοι ανέβαιναν πολύ λόγω καταπόνησης των ελαστικών. Κάποιοι πιστεύουν ότι σε ρυθμό αγώνα η McLaren μπορεί να βρίσκεται πίσω από την Aston Martin, άλλοι την τοποθετούν καθαρά μπροστά της.
Aston Martin: Δύσκολη η περυσινή έκπληξη
Η Aston Martin δείχνει ότι ίσως διατήρησε το χαρακτηριστικό να προστατεύει πολύ καλά τα ελαστικά της σε μεγάλες ακολουθίες γύρων, αν και η προσομοίωση του Fernando Alonso την τελευταία ημέρα απείχε πολύ από ολοκληρωμένη απόσταση αγώνα. Αλλά οι χρόνοι του Ισπανού ήταν πολύ σταθεροί και ανταγωνιστικοί. Αυτό κάνει κάποιους να πιστεύουν ότι μπορεί να ανταγωνιστεί τις Ferrari και Mercedes, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι βρίσκεται πίσω και από τη McLaren.
Ο Alonso δήλωσε: «Φέτος δεν νομίζω ότι θα είμαστε τόσο γρήγοροι όσο πέρυσι, θα έχουμε πολλά περισσότερα μάτια πάνω μας και θα είναι πιο δύσκολο να προκαλέσουμε έκπληξη. Το νέο μονοθέσιο είναι καλύτερο από το περυσινό, αυτό είναι γεγονός. Διορθώσαμε κάποια πράγματα και σημειώσαμε πρόοδο σε άλλους τομείς. Όλα είναι θετικά και έχουμε κάνει καλή δουλειά μέχρι στιγμής. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι η μάχη του midfield βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο».
O Alonso πιστεύει επίσης ότι η Red Bull διατηρεί υγιές προβάδισμα και φέτος και δήλωσε: «Νομίζω ότι ο Max είναι Πρωταθλητής και η Red Bull κυριαρχεί στο άθλημα. Tο concept που παρουσίασαν φέτος είναι επίσης μια έκπληξη. Νομίζω ότι 19 οδηγοί στο paddock σκέφτονται τώρα ότι δε θα κατακτήσουν το Πρωτάθλημα. Αυτό συμβαίνει στο 99% των περιπτώσεων στην καριέρα σου. Είναι ένα σκληρό άθλημα».
Racing Bulls: Η πιο βελτιωμένη;
Σύμφωνα με τις ενδείξεις στις δοκιμές, η RB ίσως είναι η ομάδα που μπορεί να κάνει το μεγαλύτερο άλμα βελτίωσης φέτος σε σχέση με τους αντιπάλους της και ίσως μπορεί να μάχεται για την πρωτοπορία στο δεύτερο γκρουπ ομάδων, πίσω από τις προαναφερθείσες, ενδεχομένως με τη Williams.
O Daniel Ricciardo δήλωσε: «Όσον αφορά την απόδοση, προσπαθούμε να παλέψουμε σε αυτό το γκρουπ του midfield. Νομίζω ότι σίγουρα υπάρχει δουλειά που πρέπει να κάνουμε για να πιάσουμε τους προπορευόμενους, αλλά αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Νομίζω ότι αν θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι θα παλέψουμε για το Q3 και την πρώτη δεκάδα, νομίζω ότι σίγουρα θα πρέπει να βρούμε κάτι ακόμα… Το λέω ρεαλιστικά, δεν το λέω απαισιόδοξα, απλά ρεαλιστικά».
Για τη γενική εικόνα του grid, ο Ricciardo σχολίασε: «Φαίνεται ότι η Red Bull και η Ferrari θα είναι τα ισχυρά φαβορί για να ανέβουν στο βάθρο σε μια εβδομάδα. Αλλά όλα μπορούν να συμβούν. Ξέρω ότι ο κόσμος έχει ενθουσιαστεί πολύ με εμάς, αλλά προσπαθώ να το κατεβάσω λίγο. Νομίζω ότι είμαστε μάλλον εκεί που περιμένουμε να βρισκόμαστε».
«Προφανώς, θέλουμε να γίνουμε πιο δυνατοί όσο περνάει η χρονιά και να καθιερωθούμε στο midfield. Αλλά νομίζω ότι τώρα ελπίζουμε να έχουμε ένα μονοθέσιο ικανό να φτάσει στο Q3 και το την πρώτη δεκάδα, αλλά για να κάνουμε κάτι παραπάνω από αυτό, νομίζω ότι αυτό είναι μάλλον υπερβολικός ενθουσιασμός για εμάς».
Williams: Προσαρμογή
Η FW46 αποτελεί ένα πολύ πιο προηγμένο μονοθέσιο για τη Williams σε σύγκριση με το περυσινό και η ομάδα, πέραν από κάποια προβλήματα που αντιμετώπισε, άργησε να βρει το ιδανικό στήσιμο. Ωστόσο, φαίνεται ότι είναι ικανή να παλέψει με την RB για την επικράτηση στο midfield.
O Alex Albon δήλωσε: «Έχουμε ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο για να αγωνιστούμε. Τις πρώτες δύο ημέρες δυσκολευτήκαμε με το μονοθέσιο, απλά πόσο διαφορετικό είναι. Δυσκολευτήκαμε να βρούμε ισορροπία, αλλά την 3η ημέρα κάναμε μεγάλη πρόοδο ώστε να κάνουμε το μονοθέσιο πιο εύκολο στην οδήγηση. Δεν είναι ακόμα τέλειο και είναι εύκολο να κάνεις λάθη. Αλλά είναι ταχύτερο και αυτό είναι το σημαντικό».
Ο Albon δήλωσε ότι στις δύο πρώτες ημέρες του τεστ «διορθώσαμε ορισμένα από τα θέματα που είχαμε πέρυσι, αλλά συναντήσαμε κάποια πράγματα που δε μας άρεσαν. Υιοθετήσαμε ένα δραστικό στήσιμο την τρίτη ημέρα, προσπαθήσαμε να το αλλάξουμε λίγο και φάνηκε να λειτουργεί καλά».
Sauber: Βήμα βελτίωσης
Η αίσθηση της ομάδας είναι ότι το μονοθέσιο αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο Valtteri Bottas δήλωσε: «Για μένα, οι δύο μεγαλύτερες αλλαγές είναι το αεροδυναμικό φορτίο στις γρήγορες στροφές και η σταθερότητα, που σίγουρα μας έλειπαν τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς και η οπισθέλκουσα. Αμέσως ένιωσα ότι το μονοθέσιο είχε λιγότερη αντίσταση, που ήταν ένα πρόβλημα για εμάς πέρυσι».
«Είμαστε σίγουρα σε καλύτερη θέση. Η σταθερότητα του πίσω μέρους στις γρήγορες στροφές έχει σίγουρα βελτιωθεί, και ήταν μια αρκετά μεγάλη αδυναμία πέρυσι. Μερικές φορές ήμασταν λίγο εγκλωβισμένοι με το στήσιμο εξαιτίας αυτού, οπότε τώρα αισθανόμαστε ότι θα έχουμε περισσότερες επιλογές και μία αρκετά καλή βάση για να δουλέψουμε».
Alpine: Αρνητική έκπληξη
Αν και η Alpine δεν πραγματοποίησε ενδεικτική προσομοίωση αγώνα, οι περισσότερες εκτιμήσεις προβλέπουν ότι βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, πιθανώς πίσω από τη Sauber. O Pierre Gasly παραδέχθηκε: «Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω επικεντρωθεί στους άλλους, επειδή συμβαίνουν τόσα πολλά από την πλευρά μας. Δε νομίζω ότι φαινόμαστε καλά. Αλλά την ίδια στιγμή, έχουμε ακόμα μερικές ημέρες για να καταλάβουμε πραγματικά όλα όσα έχουμε κάνει».
«Γυρίσαμε το μονοθέσιο ανάποδα, κάναμε πολλές δοκιμές. Έτσι, ελπίζουμε ότι κάποιες αναλύσεις και απαντήσεις θα μας φέρουν περισσότερες επιδόσεις. Αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να κάνουμε υπομονή, ακόμη και αν δεν είναι κάτι που μας αρέσει ως οδηγούς. Σαφώς όμως μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να ξεκλειδώσουμε πραγματικά τις επιδόσεις που θέλουμε από αυτό το μονοθέσιο».
«Ο πρώτος αγώνας δε θα είναι εύκολος. Δε θα ξεκινήσουμε από εκεί που θα θέλαμε. Αλλά την ίδια στιγμή, πρέπει να δώσουμε λίγο χρόνο στους εαυτούς μας για να κατανοήσουμε το νέο concept του μονοθεσίου που έχουμε. Το καλό είναι ότι έχουμε εντοπίσει πολύ ξεκάθαρα πού πρέπει να δουλέψουμε ως ομάδα».
«Ήταν πολύ ξεκάθαρο με τον Esteban (Ocon, έτερο οδηγό της ομάδας), είχαμε πολύ παρόμοια σχόλια αμέσως. Το θέμα είναι να αναλύσουμε αν μπορούμε να διορθώσουμε αυτά τα θέματα με το στήσιμο ενόψει της επόμενης εβδομάδας ή αν χρειαζόμαστε μεγαλύτερες αναβαθμίσεις για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα δύο θέματα που μπορούμε ήδη να εντοπίσουμε».
«Τώρα, αν θα μπορέσουμε να το διορθώσουμε με το στήσιμο του μονοθεσίου ή όχι για τους πρώτους αγώνες της σεζόν, ο χρόνος θα δείξει, αλλά σίγουρα θα υπάρξει ένα επιθετικό πλάνο αναβαθμίσεων που θα χρειαστούμε για να καλύψουμε τη διαφορά».
Haas: Αναμενόμενη ουραγός
Η Haas επικεντρώθηκε σχεδόν αποκλειστικά σε μεγάλες ακολουθίες γύρων, για να κατανοήσει τη συμπεριφορά των ελαστικών και να κάνει πρόοδο με την καταπόνησή τους. Ο Kevin Magnussen δήλωσε: «Νομίζω ότι κάποιες χρονιές υπήρχε μη ρεαλιστική αισιοδοξία κατά την έναρξη των σεζόν και αυτό επηρέασε και εμένα. Σίγουρα, ο Ayao (Komatsu, επικεφαλής της ομάδας) είναι πολύ ξεκάθαρος. Δεν πιστεύει ότι έχουμε ξεφύγει ακόμα από την περυσινή θέση, αλλά βλέπει την πορεία της εξέλιξης να φαίνεται πολύ πιο ισχυρή, οπότε είναι πραγματικά αισιόδοξος ότι μπορούμε να πάμε μπροστά μέσα στη φετινή χρονιά».
«Όλος το grid είναι τόσο κοντά και νομίζω ότι πέρυσι πέσαμε σε τοίχο όσον αφορά την εξέλιξη. Δεν μπορούσαμε πραγματικά να σπάσουμε αυτό το φράγμα μέχρι να αλλάξουμε concept, και φέτος φαίνεται πολύ καλύτερα. Οι προσδοκίες είναι χαμηλές για την αρχή, αλλά υψηλές για τη σεζόν στο σύνολό της».