Διαβάστε στο motorone.gr: Το BMW Vision Neue Klasse Χ μας δίνει γεύση από το μέλλον της μάρκας
Η BMW παρουσίασε ένα νέο concept που ονομάζεται Vision Neue Klasse X και πρόκειται να δούμε την έκδοση παραγωγής που θα εισέλθει στην αγορά το 2025. Αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό concept SUV αποτελεί συνέχεια της Vision Neue Klasse, του sedan concept που αποκαλύφθηκε στην περυσινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου και περιγράφει λεπτομερώς το μέλλον της γλώσσας σχεδιασμού της BMW και την τεχνολογική της εστίαση.
Σε αυτό το νέο πρωτότυπο υπάρχουν στοιχεία από τη sedan Vision Neue Klasse, αλλά το εμπρός μέρος διαθέτει μια κλασική κάθετη διάταξη μάσκας νεφρών. Αυτή βρίσκεται στη μέση ενός οριζόντιου τμήματος που εκτείνεται σε όλο το πλάτος και ενσωματώνει τους προβολείς στο εξωτερικό άκρο του, μιμούμενο την παραδοσιακή σχεδίαση προβολέων και μάσκας της BMW που έγινε γνωστή από τις E30, E28 Σειρά 5 και E24 Σειρά 6.
Στο πλάι του Vision Neue Klasse X δεν υπάρχουν προεκτάσεις των θόλων των τροχών για να δημιουργούν αντίθεση με το υπόλοιπο αμάξωμα. Υπάρχουν εξωτερικοί καθρέπτες με κάμερα, αν και αντί για αναδυόμενες χειρολαβές θυρών, η BMW έχει επιλέξει μικρές χειρολαβές τύπου πτερυγίου στη γραμμή των παραθύρων. Η πανοραμική οροφή ενισχύει τη φωτεινότητα του εσωτερικού.
Το πίσω μέρος διαθέτει κεκλιμένη γραμμή οροφής με πίσω κολόνες που έχουν τοποθετηθεί προς τα μέσα για να δίνουν σπορ εμφάνιση. Σε αυτό συμβάλλουν η μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και τα φαρδιά οριζόντια πίσω φώτα. Όπως και εμπρός, το πίσω σήμα βρίσκεται μεταξύ των δύο πίσω φώτων.
Στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο επάνω μέρος του ταμπλό περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες οδήγησης, αλλά μπορεί επίσης να εμφανίζει τον καιρό, την απόδοση του οδηγού, τους χρόνους άφιξης και την αυτονομία. Στο αυτοκίνητο παραγωγής, η BMW αναφέρει ότι αυτή θα συμπληρώνεται από ένα head-up display. Η κεκλιμένη κεντρική οθόνη infotainment έχει ληφθεί από τη sedan Neue Klasse, όπως και μεγάλο μέρος του σχεδιασμού του τιμονιού.
Βασιζόμενο στην πλατφόρμα Neue Klasse, το νέο concept X επωφελείται από μια μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 20% υψηλότερη από τα τρέχοντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BMW. Αυτό, σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική 800V θα επιτρέψει 30% μεγαλύτερη αυτονομία. Με βάση το μέγιστο όριο των 388 χλμ. της σημερινής iX3, θα μπορούσαμε να δούμε μια αυτονομία γύρω στα 475 χλμ. για την έκδοση παραγωγής, αν και το ταμπλό στις επίσημες εικόνες δείχνει ένα μέγιστο όριο 600 χλμ. με 100% φορτισμένη μπαταρία. Δέκα λεπτά φόρτισης θα μπορούν να προσθέσουν επίσης 253 χλμ. αυτονομίας, όπως ισχυρίζεται η BMW.
Αναμένεται ότι η στάνταρ Neue Klasse SUV θα χρησιμοποιεί έναν μόνο κινητήρα στον πίσω άξονα, αν και το τμήμα της BMW M έχει αναφέρει ότι η πλατφόρμα θα μπορούσε να παρέχει μια τετρακίνητη παραλλαγή με τέσσερις κινητήρες, η οποία μπορεί επίσης να υπάρχει σε μια αμιγώς ηλεκτρική BMW M3. Το SUV, ωστόσο, θα καταφθάσει το 2025, όπου θα μπορούσε να τοποθετηθεί δίπλα στη σημερινή iX3 για λίγο καιρό, πριν να την αντικαταστήσει πλήρως.
Σε αυτό το νέο πρωτότυπο υπάρχουν στοιχεία από τη sedan Vision Neue Klasse, αλλά το εμπρός μέρος διαθέτει μια κλασική κάθετη διάταξη μάσκας νεφρών. Αυτή βρίσκεται στη μέση ενός οριζόντιου τμήματος που εκτείνεται σε όλο το πλάτος και ενσωματώνει τους προβολείς στο εξωτερικό άκρο του, μιμούμενο την παραδοσιακή σχεδίαση προβολέων και μάσκας της BMW που έγινε γνωστή από τις E30, E28 Σειρά 5 και E24 Σειρά 6.
Στο πλάι του Vision Neue Klasse X δεν υπάρχουν προεκτάσεις των θόλων των τροχών για να δημιουργούν αντίθεση με το υπόλοιπο αμάξωμα. Υπάρχουν εξωτερικοί καθρέπτες με κάμερα, αν και αντί για αναδυόμενες χειρολαβές θυρών, η BMW έχει επιλέξει μικρές χειρολαβές τύπου πτερυγίου στη γραμμή των παραθύρων. Η πανοραμική οροφή ενισχύει τη φωτεινότητα του εσωτερικού.
Το πίσω μέρος διαθέτει κεκλιμένη γραμμή οροφής με πίσω κολόνες που έχουν τοποθετηθεί προς τα μέσα για να δίνουν σπορ εμφάνιση. Σε αυτό συμβάλλουν η μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και τα φαρδιά οριζόντια πίσω φώτα. Όπως και εμπρός, το πίσω σήμα βρίσκεται μεταξύ των δύο πίσω φώτων.
Στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο επάνω μέρος του ταμπλό περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες οδήγησης, αλλά μπορεί επίσης να εμφανίζει τον καιρό, την απόδοση του οδηγού, τους χρόνους άφιξης και την αυτονομία. Στο αυτοκίνητο παραγωγής, η BMW αναφέρει ότι αυτή θα συμπληρώνεται από ένα head-up display. Η κεκλιμένη κεντρική οθόνη infotainment έχει ληφθεί από τη sedan Neue Klasse, όπως και μεγάλο μέρος του σχεδιασμού του τιμονιού.
Βασιζόμενο στην πλατφόρμα Neue Klasse, το νέο concept X επωφελείται από μια μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 20% υψηλότερη από τα τρέχοντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BMW. Αυτό, σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική 800V θα επιτρέψει 30% μεγαλύτερη αυτονομία. Με βάση το μέγιστο όριο των 388 χλμ. της σημερινής iX3, θα μπορούσαμε να δούμε μια αυτονομία γύρω στα 475 χλμ. για την έκδοση παραγωγής, αν και το ταμπλό στις επίσημες εικόνες δείχνει ένα μέγιστο όριο 600 χλμ. με 100% φορτισμένη μπαταρία. Δέκα λεπτά φόρτισης θα μπορούν να προσθέσουν επίσης 253 χλμ. αυτονομίας, όπως ισχυρίζεται η BMW.
Αναμένεται ότι η στάνταρ Neue Klasse SUV θα χρησιμοποιεί έναν μόνο κινητήρα στον πίσω άξονα, αν και το τμήμα της BMW M έχει αναφέρει ότι η πλατφόρμα θα μπορούσε να παρέχει μια τετρακίνητη παραλλαγή με τέσσερις κινητήρες, η οποία μπορεί επίσης να υπάρχει σε μια αμιγώς ηλεκτρική BMW M3. Το SUV, ωστόσο, θα καταφθάσει το 2025, όπου θα μπορούσε να τοποθετηθεί δίπλα στη σημερινή iX3 για λίγο καιρό, πριν να την αντικαταστήσει πλήρως.