Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid
Suzuki Swift 1.2 GLX: Η ιστορία της Suzuki στα supermini ξεκίνησε το 1984 (SA310) και στην Ευρώπη εμφανίστηκε 4 – 5 χρόνια αργότερα με τέσσερις διαμορφώσεις αμαξώματος (3θυρο & 5θυρο hatchback, 4θυρο sedan και 2θυρο cabrio).
Ποικιλία ονοματολογίας σε κάθε γωνιά του πλανήτη για το μικρό Suzuki (όχι το μικρότερο εκείνη την εποχή) δεν έκανε τον ντόρο που θα του άξιζε, οπότε η στρατηγική των Ιαπώνων άλλαξε και απέκτησε την ενιαία ονομασία Swift με κοινή εικόνα στην παγκόσμια αγορά, μόλις το 2004. Σήμερα, τοποθετείται πάνω από το Ignis, ως δεύτερη εισαγωγική επιλογή, στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας.
Για τη Suzuki λοιπόν, το Swift είναι ένα πειστικό εργαλείο ουσίας, ρεαλισμού και απόδοσης, ένα αυτοκίνητο που θα γοητεύσει τον δραστήριο οδηγικά χρήστη, αλλά και τον φρέσκο οδηγό, ένα αυτοκίνητο προορισμένο για μοντέρνους ανθρώπους, στην πραγματική ζωή.
Διαχρονικά το supermini της Suzuki δεν παρασύρεται στην τάση που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μακραίνουν, αλλά κοιτά να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του, κάτι που το δικαιώνει. Το νεότερο Swift είναι η απόδειξη.
Παραμένει στο κάτω άκρο της κατηγορίας Β’ όσον αφορά τις διαστάσεις και επιμένει σε ένα μέγεθος που το καθιστά εύστοχο και δραστήριο για τα αστικά του καθήκοντα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο ανοιχτός δρόμος και οι εκδρομικές του ανησυχίες δεν θα το βρουν έτοιμο.
Η λαμπρή εμπορική πορεία στην Ελλάδα, με τον τίτλο του αξιόπιστου και value for money αυτοκινήτου πόλης συνοδεύει το Swift στις τρεις προηγούμενες γενιές και αυτό δείχνει μια τάση που δεν χάνει την κεκτημένη ταχύτητα για την νεότερη που ξεκινάει ήδη καριέρα.
Πέρα από τα δεδομένα που αφορούν ιστορικά την φήμη του Swift, κάθε νεότερο που εμφανίζεται για εκπροσώπηση της Suzuki στην δημοφιλή κατηγορία, έχει ως προτεραιότητα την συνολική του προσφορά. Δεν συμβιβάζεται απλά με υπεροχή σε επιλεγμένους τομείς.
Το Swift πέρα από όλα τα άλλα είναι και το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας του που διατίθεται με 4κίνηση (ALL GRIP AUTO), κάτι που του δίνει έξτρα πόντους, τόσο όσον αφορά τη απόσταση από το έδαφος (στα 140 χιλ. από τα 115 χιλ. της μπροσθιοκίνητης έκδοσης), όσο και σε επίπεδο παροχών σε σχέση με τον ανταγωνισμό. To καλό επίπεδο εξοπλισμού από την βασική έκδοση, είναι ένα από τα πολλά του όπλα, ενώ η εξοπλιστική διαβάθμιση παραμένει στη γνώριμη ονομασία (GL, GL+ και GLX) – και εδώ βλέπετε την τρίτη και πιο προικισμένη επιλογή.
Η πρώτη εντύπωση βέβαια είναι αυτή που θα σου δώσει την ευκαιρία να γνωριστείς καλύτερα με το αυτοκίνητο. Γιατί αν δεν σου κάνει το κλικ και δεν σου κεντρίσει το ενδιαφέρον, εν ολίγοις απλά θα το προσπεράσεις και θα πας στο επόμενο.
Παρότι λοιπόν μοιάζει περισσότερο για facelift, καθώς η Suzuki έχει ξεκάθαρα επιλέξει την εξελικτική προσέγγιση στη σχεδίαση του νεότερου, πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Το Swift βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά του από την στιγμή που ξεκίνησε την καριέρα του το 2004, ως global supermini. Ένδειξη της επιτυχημένης του παγκόσμιας πορείας είναι το γεγονός ότι έχει πουληθεί σε 169 χώρες και έχει ξεπεράσει τις 9,1 εκατομμύρια μονάδες έως σήμερα με σχεδόν μοιρασμένες τις πωλήσεις του στις τρεις γενιές που προηγήθηκαν.
Η σχεδιαστική κυβοειδής ταυτότητα παραμένει ως κεντρική ιδέα, όμως οι διαφορές είναι ορατές για να ξεχωρίζουν την νεότερη παρουσία από την προγενέστερη. Το επίκαιρο supermini της Suzuki έχει περισσότερες καμπύλες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το εμπρός μέρος διαθέτει εξωστρέφεια στη κάθετη μάσκα με τη μεγαλύτερη μαύρη γρίλια, νέα φωτιστικά σώματα με υπογραφή σχήματος L και το παραδοσιακό σήμα της Suzuki στη βάση του καπό, αντί για το κέντρο της μάσκας.
Η κομψή νέα εμφάνιση συμπληρώνεται από το καπό που έχει σχήμα οστράκου και την αφαίρεση των προβολέων ομίχλης από τον εμπρός προφυλακτήρα.
Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα νέο σετ πίσω φώτων και έναν πιο ελκυστικό πίσω προφυλακτήρα, ενώ το μεγάλο νέο για το Swift βρίσκεται στις πίσω πόρτες όπου πλέον διαθέτουν ένα κανονικό σετ χειρολαβών, αντί για τις κρυφές στην μαύρη περιοχή ψηλά στην τρίτη κολόνα, όπως μας είχε συνηθίσει έως τώρα.
Στην πράξη διατηρεί τη λογική της αιωρούμενης οροφής όπως και τις διαστάσεις που παραμένουν ίδιες για πλάτος(1,735 χιλ.), ύψος(1,495 χιλ.) και μεταξόνιο(2,450 χιλ.) με μια ελάχιστη αύξηση 15 χιλ. στο μήκος(3,860 χιλ.) – ενώ η τετρακίνητη έκδοση του δίνει ένα επιπλέον ανάστημα 25 χιλ..
Πιο δυναμική είναι η εισβολή των σχεδιαστών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου διαπιστώνεις ότι έχει υποστεί μια πιο σημαντική ανανέωση, με νέα σχεδίαση στο ταμπλό. Ένας νέος πίνακας οργάνων και ένα διαφορετικό τιμόνι περιλαμβάνονται στις ορατές μοντέρνες αλλαγές που χαρακτηρίζονται από εργονομία, ενώ οι διχρωμίες παραμένουν ένα από τα όπλα εξατομίκευσης του Swift στην μοντέρνα ανάγκη για νεανικό τόνο.
Η συναρμολόγηση παραμένει Ιαπωνική όπως και η χώρα προέλευσης – κατασκευής του νέου Swift, ενώ τα υλικά μπορεί να μην έχουν περάσει στην κατηγορία «μαλακά», έχουν ωφεληθεί όμως στα σημεία κυρίως σε επίπεδο αισθητικής, ώστε να πουσάρουν μια γενική εικόνα που χαρακτηρίζεται ποιοτική και φινετσάτη.
Η κεντρική οθόνη αφής των 9” προσφέρει παράθυρο στην ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία καθώς και συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ βρίσκεται στην κορυφή ώστε να είναι πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Κάτω από αυτήν θα βρείτε τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού και στη βάση της κονσόλας αρκετές θύρες φόρτισης USB για να μην αφήσετε συσκευή αφόρτιστη και επιβάτες δυσαρεστημένους.
Με το Suzuki CONNECT μπορεί ο χρήστης να έχει επικοινωνία με το Swift, μέσω του smartphone, για εικόνα της κατάστασής του. Για παράδειγμα μπορεί να εντοπίζει που έχει σταθμεύσει, να δεχτεί ειδοποίηση για ξεχασμένα alarm, αναμμένα φώτα, ακόμα και απροσδόκητη μετακίνηση (κλοπή).
Αναβαθμισμένη είναι και η ομπρέλα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με το adaptive cruise control εκτός από τις υπηρεσίες του να συνεργάζεται με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας και να προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη, ενώ ο διπλός αισθητήρας (DSBS II) αναβαθμίζει το άμεσο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα (πεζό, ζώο, ποδηλάτη). Διαθέσιμο είναι το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, η παρακολούθηση τυφλού σημείου κ.ά..
Ο χώρος αποσκευών στα 265 λίτρα (με ανάκληση καθισμάτων έως 980 λίτρα) μπορεί να μην κάνει πρωταθλητισμό στην κλάση του, όμως η Suzuki έδωσε περισσότερη έμφαση στην χωροταξία που αφορά τους επιβάτες.
Ακόμα και ενήλικας με ύψος 1,80 μ. μπορεί να κάτσει με άνεση πίσω από αντιστοίχου αναστήματος οδηγό η συνοδηγό και όλοι να έχουν επαρκή χώρο τόσο για τα πόδια ή το κεφάλι τους. Συν τοις άλλοις οι πίσω θέσεις απολαμβάνουν ικανότατο άνοιγμα για εύκολη πρόσβαση, ενώ με κλειστές πόρτες το περιβάλλον είναι φωτεινό και ευχάριστο για παραμονή και ταξίδι.
Σταθερό στις αξίες του
Βασισμένο στην φιλοσοφία του χαμηλού βάρους το Swift έχει κάθε λόγο να αφήσει τις εντυπώσεις να σε κερδίσουν, ακόμα και αν δεν σε έχει πείσει η εικόνα και τα δεδομένα του Ιαπωνικού supermini.
Με το βλέμμα στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής βέβαια θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει την απόδοση, όμως οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής έχουν διαφορετική άποψη. Και είναι λογικό όταν το αυτοκίνητο στην πλουσιότερη μπροσθιοκίνητη βερσιόν του, δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά. Ακόμα και η τετρακίνητη έκδοση στην βάση του εξοπλισμού της διατηρεί το βάρος κάτω από το τριψήφιο νούμερο και η πλουσιότερη ανακοινώνεται στα 1.037 κιλά.
Στην πράξη το 12βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα, «γεμίζει» την επιτάχυνση χαμηλά σαν βοήθεια προς τον κινητήρα. Η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων στον νέο τρικύλινδρο κινητήρα, που διατηρεί τα κυβικά εκατοστά του (1.197), προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα κάτι που διαπιστώνεις ακόμα και με τελευταία σχέση στο εξαιρετικό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ακόμα και σε ρυθμό ρελαντί.
Απουσιάζει το σκορτσάρισμα, ενώ οι υδραυλικές βάσεις του κινητήρα έχουν απορροφήσει τους χαρακτηριστικούς «τρικύλινδρους» κραδασμούς. Βελτιωμένος σε όλους τους τομείς, ο νεότερος κινητήρας είναι ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός με θερμοδυναμική απόδοση 40% και είναι πιο οικονομικός και με μειωμένες εκπομπές ρύπων. Το εισπράττεις και ως πληροφορία από το trip computer που έδειξε καταναλώσεις στα 4,5 λτ./100 χλμ. με σύνεση στον ρυθμό εκμεταλλευόμενος ελαστικότητα και ροπή, κάτι που δείχνει και συνέπεια στις δηλώσεις του κατασκευαστή περί οικονομίας.
Μπορεί λοιπόν σχεδόν να ταυτιστείς με την μέση κατανάλωση που ανακοινώνεται, αν είσαι και εσύ στοχοπροσηλωμένος στην οικονομία, χωρίς να σημαίνει ότι θα καταπιέσεις το ρυθμό σου. Αν οδηγείς απελευθερωμένα και καρπώνεσαι την ευστροφία του κινητήρα, η κατανάλωση στρογγυλοκάθεται στην περιοχή 5,7 – 6,2 λτ./100 χλμ., ενώ αν ψάχνεις συχνά επιβεβαίωση στα νούμερα επιδόσεων(165 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ.) θα ανέβεις ένα με ενάμιση λίτρο ψηλότερα στις απαιτήσεις για καύσιμο. Όπως και να ‘χει μπορείς να είσαι σβέλτος και όχι σπάταλος με την βενζίνη που κουβαλάς στο 37άρι ρεζερβουάρ σου.
Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο αφήνει πολύ καλή αίσθηση και σε κούμπωμα, βέβαια για όσους επιμένουν να απέχουν από τις αλλαγές η Suzuki προσφέρει το Swift και με το αυτόματο CVT κιβώτιο.
Στο οδηγικό σκέλος η παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός δίνει έναυσμα για ακόμα καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό σύστημα και το τιμόνι, ενώ η χρήση Teflon στα σημεία στήριξης συμβάλουν στην ακαμψία και στην ποιοτικότερη λειτουργία της ανάρτησης ακουστικά και ουσιαστικά. Στην πράξη κινείται με δραστήρια διάθεση και φροντίζει για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού από τιμόνι και ανάρτηση.
Μπορεί η τελευταία να ακούγεται και να αντιδρά ζωηρά στις ανωμαλίες, όμως εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν και δεν προκαλεί σύγχυση στους τροχούς που παραμένουν συνεπείς στην ανάγνωση του οδοστρώματος. Η συμμετοχική κίνηση της ουράς θα φέρει το χαμόγελο σε όσους ψάχνουν το κάτι παραπάνω οδηγικά και η αποτελεσματική ευελιξία θα διευκολύνει την απόδοση είτε οδηγείς σε δρόμο με στροφές είτε σε αστικό τοπίο.
Το Swift διατηρεί δεσμούς με την ευθύβολη πραγματικότητα, ενώ δείχνει να απολαμβάνει τα υψηλά περιθώρια κρατήματος και πρόσφυσης μέσα στο τόξο της στροφής. Παράλληλα προσφέρει καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και αποδοτικά φρένα που δείχνουν ακούραστα και εύστοχα στην αποστολή τους, κάτι στο οποίο ευθύνεται και το βάρος (έως 950 κιλά).
Ζωηρό, δραστήριο, ευέλικτο στην πόλη, αλλά και δυναμικό στον τρόπο που πατάει και συμπεριφέρεται, το Swift είναι απολαυστικά φιλικό και επικοινωνιακό με τον οδηγό του. Παράλληλα ταξιδεύει ήσυχα και η εκδρομική διάθεση είναι μέσα στο ρεπερτόριο του, με bonus φυσικά την οικονομία.
Υπόθεση Swift
Το ελαφρύ σουπερμίνι της Suzuki, εξακολουθεί να κινείται αέρινα στο δρόμο και προσφέρει παραδοσιακά την ευχάριστη διάθεση στον οδηγό του συνδυασμένη με ζωηρή απόδοση και οικονομία, προνόμιο του νέου τρικύλινδρου κινητήρα που καρπώνεται η 4η γενιά Swift . Δεν έχει λόγους να αισθάνεται έξω από τα νερά του απέναντι στο τεχνολογικό καλάθι των ανταγωνιστών του, όντας πληθωρικά και σύγχρονα προικισμένο και το συναντάς σήμερα στα καλύτερά του. Ακόμα και στην εποχή που οι τιμές σκαρφαλώνουν επικίνδυνα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Ποικιλία ονοματολογίας σε κάθε γωνιά του πλανήτη για το μικρό Suzuki (όχι το μικρότερο εκείνη την εποχή) δεν έκανε τον ντόρο που θα του άξιζε, οπότε η στρατηγική των Ιαπώνων άλλαξε και απέκτησε την ενιαία ονομασία Swift με κοινή εικόνα στην παγκόσμια αγορά, μόλις το 2004. Σήμερα, τοποθετείται πάνω από το Ignis, ως δεύτερη εισαγωγική επιλογή, στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας.
Για τη Suzuki λοιπόν, το Swift είναι ένα πειστικό εργαλείο ουσίας, ρεαλισμού και απόδοσης, ένα αυτοκίνητο που θα γοητεύσει τον δραστήριο οδηγικά χρήστη, αλλά και τον φρέσκο οδηγό, ένα αυτοκίνητο προορισμένο για μοντέρνους ανθρώπους, στην πραγματική ζωή.
Διαχρονικά το supermini της Suzuki δεν παρασύρεται στην τάση που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μακραίνουν, αλλά κοιτά να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του, κάτι που το δικαιώνει. Το νεότερο Swift είναι η απόδειξη.
Παραμένει στο κάτω άκρο της κατηγορίας Β’ όσον αφορά τις διαστάσεις και επιμένει σε ένα μέγεθος που το καθιστά εύστοχο και δραστήριο για τα αστικά του καθήκοντα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο ανοιχτός δρόμος και οι εκδρομικές του ανησυχίες δεν θα το βρουν έτοιμο.
Η λαμπρή εμπορική πορεία στην Ελλάδα, με τον τίτλο του αξιόπιστου και value for money αυτοκινήτου πόλης συνοδεύει το Swift στις τρεις προηγούμενες γενιές και αυτό δείχνει μια τάση που δεν χάνει την κεκτημένη ταχύτητα για την νεότερη που ξεκινάει ήδη καριέρα.
Πέρα από τα δεδομένα που αφορούν ιστορικά την φήμη του Swift, κάθε νεότερο που εμφανίζεται για εκπροσώπηση της Suzuki στην δημοφιλή κατηγορία, έχει ως προτεραιότητα την συνολική του προσφορά. Δεν συμβιβάζεται απλά με υπεροχή σε επιλεγμένους τομείς.
Το Swift πέρα από όλα τα άλλα είναι και το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας του που διατίθεται με 4κίνηση (ALL GRIP AUTO), κάτι που του δίνει έξτρα πόντους, τόσο όσον αφορά τη απόσταση από το έδαφος (στα 140 χιλ. από τα 115 χιλ. της μπροσθιοκίνητης έκδοσης), όσο και σε επίπεδο παροχών σε σχέση με τον ανταγωνισμό. To καλό επίπεδο εξοπλισμού από την βασική έκδοση, είναι ένα από τα πολλά του όπλα, ενώ η εξοπλιστική διαβάθμιση παραμένει στη γνώριμη ονομασία (GL, GL+ και GLX) – και εδώ βλέπετε την τρίτη και πιο προικισμένη επιλογή.
Η πρώτη εντύπωση βέβαια είναι αυτή που θα σου δώσει την ευκαιρία να γνωριστείς καλύτερα με το αυτοκίνητο. Γιατί αν δεν σου κάνει το κλικ και δεν σου κεντρίσει το ενδιαφέρον, εν ολίγοις απλά θα το προσπεράσεις και θα πας στο επόμενο.
Παρότι λοιπόν μοιάζει περισσότερο για facelift, καθώς η Suzuki έχει ξεκάθαρα επιλέξει την εξελικτική προσέγγιση στη σχεδίαση του νεότερου, πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Το Swift βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά του από την στιγμή που ξεκίνησε την καριέρα του το 2004, ως global supermini. Ένδειξη της επιτυχημένης του παγκόσμιας πορείας είναι το γεγονός ότι έχει πουληθεί σε 169 χώρες και έχει ξεπεράσει τις 9,1 εκατομμύρια μονάδες έως σήμερα με σχεδόν μοιρασμένες τις πωλήσεις του στις τρεις γενιές που προηγήθηκαν.
Η σχεδιαστική κυβοειδής ταυτότητα παραμένει ως κεντρική ιδέα, όμως οι διαφορές είναι ορατές για να ξεχωρίζουν την νεότερη παρουσία από την προγενέστερη. Το επίκαιρο supermini της Suzuki έχει περισσότερες καμπύλες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το εμπρός μέρος διαθέτει εξωστρέφεια στη κάθετη μάσκα με τη μεγαλύτερη μαύρη γρίλια, νέα φωτιστικά σώματα με υπογραφή σχήματος L και το παραδοσιακό σήμα της Suzuki στη βάση του καπό, αντί για το κέντρο της μάσκας.
Η κομψή νέα εμφάνιση συμπληρώνεται από το καπό που έχει σχήμα οστράκου και την αφαίρεση των προβολέων ομίχλης από τον εμπρός προφυλακτήρα.
Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα νέο σετ πίσω φώτων και έναν πιο ελκυστικό πίσω προφυλακτήρα, ενώ το μεγάλο νέο για το Swift βρίσκεται στις πίσω πόρτες όπου πλέον διαθέτουν ένα κανονικό σετ χειρολαβών, αντί για τις κρυφές στην μαύρη περιοχή ψηλά στην τρίτη κολόνα, όπως μας είχε συνηθίσει έως τώρα.
Στην πράξη διατηρεί τη λογική της αιωρούμενης οροφής όπως και τις διαστάσεις που παραμένουν ίδιες για πλάτος(1,735 χιλ.), ύψος(1,495 χιλ.) και μεταξόνιο(2,450 χιλ.) με μια ελάχιστη αύξηση 15 χιλ. στο μήκος(3,860 χιλ.) – ενώ η τετρακίνητη έκδοση του δίνει ένα επιπλέον ανάστημα 25 χιλ..
Πιο δυναμική είναι η εισβολή των σχεδιαστών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου διαπιστώνεις ότι έχει υποστεί μια πιο σημαντική ανανέωση, με νέα σχεδίαση στο ταμπλό. Ένας νέος πίνακας οργάνων και ένα διαφορετικό τιμόνι περιλαμβάνονται στις ορατές μοντέρνες αλλαγές που χαρακτηρίζονται από εργονομία, ενώ οι διχρωμίες παραμένουν ένα από τα όπλα εξατομίκευσης του Swift στην μοντέρνα ανάγκη για νεανικό τόνο.
Η συναρμολόγηση παραμένει Ιαπωνική όπως και η χώρα προέλευσης – κατασκευής του νέου Swift, ενώ τα υλικά μπορεί να μην έχουν περάσει στην κατηγορία «μαλακά», έχουν ωφεληθεί όμως στα σημεία κυρίως σε επίπεδο αισθητικής, ώστε να πουσάρουν μια γενική εικόνα που χαρακτηρίζεται ποιοτική και φινετσάτη.
Η κεντρική οθόνη αφής των 9” προσφέρει παράθυρο στην ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία καθώς και συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ βρίσκεται στην κορυφή ώστε να είναι πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Κάτω από αυτήν θα βρείτε τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού και στη βάση της κονσόλας αρκετές θύρες φόρτισης USB για να μην αφήσετε συσκευή αφόρτιστη και επιβάτες δυσαρεστημένους.
Με το Suzuki CONNECT μπορεί ο χρήστης να έχει επικοινωνία με το Swift, μέσω του smartphone, για εικόνα της κατάστασής του. Για παράδειγμα μπορεί να εντοπίζει που έχει σταθμεύσει, να δεχτεί ειδοποίηση για ξεχασμένα alarm, αναμμένα φώτα, ακόμα και απροσδόκητη μετακίνηση (κλοπή).
Αναβαθμισμένη είναι και η ομπρέλα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με το adaptive cruise control εκτός από τις υπηρεσίες του να συνεργάζεται με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας και να προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη, ενώ ο διπλός αισθητήρας (DSBS II) αναβαθμίζει το άμεσο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα (πεζό, ζώο, ποδηλάτη). Διαθέσιμο είναι το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, η παρακολούθηση τυφλού σημείου κ.ά..
Ο χώρος αποσκευών στα 265 λίτρα (με ανάκληση καθισμάτων έως 980 λίτρα) μπορεί να μην κάνει πρωταθλητισμό στην κλάση του, όμως η Suzuki έδωσε περισσότερη έμφαση στην χωροταξία που αφορά τους επιβάτες.
Ακόμα και ενήλικας με ύψος 1,80 μ. μπορεί να κάτσει με άνεση πίσω από αντιστοίχου αναστήματος οδηγό η συνοδηγό και όλοι να έχουν επαρκή χώρο τόσο για τα πόδια ή το κεφάλι τους. Συν τοις άλλοις οι πίσω θέσεις απολαμβάνουν ικανότατο άνοιγμα για εύκολη πρόσβαση, ενώ με κλειστές πόρτες το περιβάλλον είναι φωτεινό και ευχάριστο για παραμονή και ταξίδι.
Σταθερό στις αξίες του
Βασισμένο στην φιλοσοφία του χαμηλού βάρους το Swift έχει κάθε λόγο να αφήσει τις εντυπώσεις να σε κερδίσουν, ακόμα και αν δεν σε έχει πείσει η εικόνα και τα δεδομένα του Ιαπωνικού supermini.
Με το βλέμμα στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής βέβαια θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει την απόδοση, όμως οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής έχουν διαφορετική άποψη. Και είναι λογικό όταν το αυτοκίνητο στην πλουσιότερη μπροσθιοκίνητη βερσιόν του, δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά. Ακόμα και η τετρακίνητη έκδοση στην βάση του εξοπλισμού της διατηρεί το βάρος κάτω από το τριψήφιο νούμερο και η πλουσιότερη ανακοινώνεται στα 1.037 κιλά.
Στην πράξη το 12βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα, «γεμίζει» την επιτάχυνση χαμηλά σαν βοήθεια προς τον κινητήρα. Η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων στον νέο τρικύλινδρο κινητήρα, που διατηρεί τα κυβικά εκατοστά του (1.197), προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα κάτι που διαπιστώνεις ακόμα και με τελευταία σχέση στο εξαιρετικό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ακόμα και σε ρυθμό ρελαντί.
Απουσιάζει το σκορτσάρισμα, ενώ οι υδραυλικές βάσεις του κινητήρα έχουν απορροφήσει τους χαρακτηριστικούς «τρικύλινδρους» κραδασμούς. Βελτιωμένος σε όλους τους τομείς, ο νεότερος κινητήρας είναι ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός με θερμοδυναμική απόδοση 40% και είναι πιο οικονομικός και με μειωμένες εκπομπές ρύπων. Το εισπράττεις και ως πληροφορία από το trip computer που έδειξε καταναλώσεις στα 4,5 λτ./100 χλμ. με σύνεση στον ρυθμό εκμεταλλευόμενος ελαστικότητα και ροπή, κάτι που δείχνει και συνέπεια στις δηλώσεις του κατασκευαστή περί οικονομίας.
Μπορεί λοιπόν σχεδόν να ταυτιστείς με την μέση κατανάλωση που ανακοινώνεται, αν είσαι και εσύ στοχοπροσηλωμένος στην οικονομία, χωρίς να σημαίνει ότι θα καταπιέσεις το ρυθμό σου. Αν οδηγείς απελευθερωμένα και καρπώνεσαι την ευστροφία του κινητήρα, η κατανάλωση στρογγυλοκάθεται στην περιοχή 5,7 – 6,2 λτ./100 χλμ., ενώ αν ψάχνεις συχνά επιβεβαίωση στα νούμερα επιδόσεων(165 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ.) θα ανέβεις ένα με ενάμιση λίτρο ψηλότερα στις απαιτήσεις για καύσιμο. Όπως και να ‘χει μπορείς να είσαι σβέλτος και όχι σπάταλος με την βενζίνη που κουβαλάς στο 37άρι ρεζερβουάρ σου.
Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο αφήνει πολύ καλή αίσθηση και σε κούμπωμα, βέβαια για όσους επιμένουν να απέχουν από τις αλλαγές η Suzuki προσφέρει το Swift και με το αυτόματο CVT κιβώτιο.
Στο οδηγικό σκέλος η παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός δίνει έναυσμα για ακόμα καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό σύστημα και το τιμόνι, ενώ η χρήση Teflon στα σημεία στήριξης συμβάλουν στην ακαμψία και στην ποιοτικότερη λειτουργία της ανάρτησης ακουστικά και ουσιαστικά. Στην πράξη κινείται με δραστήρια διάθεση και φροντίζει για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού από τιμόνι και ανάρτηση.
Μπορεί η τελευταία να ακούγεται και να αντιδρά ζωηρά στις ανωμαλίες, όμως εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν και δεν προκαλεί σύγχυση στους τροχούς που παραμένουν συνεπείς στην ανάγνωση του οδοστρώματος. Η συμμετοχική κίνηση της ουράς θα φέρει το χαμόγελο σε όσους ψάχνουν το κάτι παραπάνω οδηγικά και η αποτελεσματική ευελιξία θα διευκολύνει την απόδοση είτε οδηγείς σε δρόμο με στροφές είτε σε αστικό τοπίο.
Το Swift διατηρεί δεσμούς με την ευθύβολη πραγματικότητα, ενώ δείχνει να απολαμβάνει τα υψηλά περιθώρια κρατήματος και πρόσφυσης μέσα στο τόξο της στροφής. Παράλληλα προσφέρει καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και αποδοτικά φρένα που δείχνουν ακούραστα και εύστοχα στην αποστολή τους, κάτι στο οποίο ευθύνεται και το βάρος (έως 950 κιλά).
Ζωηρό, δραστήριο, ευέλικτο στην πόλη, αλλά και δυναμικό στον τρόπο που πατάει και συμπεριφέρεται, το Swift είναι απολαυστικά φιλικό και επικοινωνιακό με τον οδηγό του. Παράλληλα ταξιδεύει ήσυχα και η εκδρομική διάθεση είναι μέσα στο ρεπερτόριο του, με bonus φυσικά την οικονομία.
Υπόθεση Swift
Το ελαφρύ σουπερμίνι της Suzuki, εξακολουθεί να κινείται αέρινα στο δρόμο και προσφέρει παραδοσιακά την ευχάριστη διάθεση στον οδηγό του συνδυασμένη με ζωηρή απόδοση και οικονομία, προνόμιο του νέου τρικύλινδρου κινητήρα που καρπώνεται η 4η γενιά Swift . Δεν έχει λόγους να αισθάνεται έξω από τα νερά του απέναντι στο τεχνολογικό καλάθι των ανταγωνιστών του, όντας πληθωρικά και σύγχρονα προικισμένο και το συναντάς σήμερα στα καλύτερά του. Ακόμα και στην εποχή που οι τιμές σκαρφαλώνουν επικίνδυνα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ