To Hyundai Inster είναι το νέο προσιτό ηλεκτρικό SUV της εταιρείας
Η Hyundai ετοιμάζει ένα νέο, μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το όνομα αυτού είναι Inster και περιμένουμε να είναι η απάντηση στο Renault Twingο, με παρόμοιο μάλιστα κόστος αγοράς, κοντά στα 20.000 ευρώ.
Είχαμε δει λίγες εβδομάδες πριν ορισμένες teaser φωτογραφίες που δημοσίευσε η κορεάτικη εταιρεία, οι οποίες μας έδιναν μια πρώτη εικόνα για το μικρό SUV.
Όμως τώρα έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα, καθώς η Hyundai δημοσίευσε τόσο επίσημες φωτογραφίες όσο και τις προδιαγραφές του Inster.
Θα βασίζεται στο βενζινοκίνητο Hyundai Casper, ένα μικρό αυτοκίνητο αποκλειστικά για την Κορεάτικη αγορά. Θα είναι διαθέσιμο με δύο χωρητικότητες μπαταρίας, 42 και 49 kWh. Η θεωρητική αυτονομία που λέει η Hyundai είναι έως και 355 χιλιόμετρα, με τις ζάντες των 15 ιντσών και την μεγάλη μπαταρία. Με την μικρότερη μπαταρία η αυτονομία μειώνεται στα 300 χιλιόμετρα.
Εάν ισχύουν τα νούμερα, το Inster θα ανταγωνίζεται το Dacia Spring στην αυτονομία, με το Spring να μιλάει για αυτονομία έως και 310 χιλιόμετρα εντός πόλης (με πιο ρεαλιστικό νούμερο να είναι η μέση αυτονομία των 220 χιλιομέτρων).
Στην έκδοση με την μικρή μπαταρία θα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 97 ίππων, ενώ εάν επιλεγεί η μεγάλη μπαταρία, ο κινητήρας αποκτά 115 ίππους. Και οι δύο επιλογές είναι πιο ισχυρές από αυτή του Dacia Spring, το οποίο έχει ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων.
Οι μπαταρίες του Inster φορτίζουν και σε ταχυφορτιστή, στις 120 kWh, φτάνοντας από το 10 στο 80% σε 30 λεπτά, ενώ με την τεχνολογία V2L (Vehicle to Load) μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν ώστε να τροφοδοτήσουν άλλες συσκευές, ή ακόμα και να φορτίσουν κάποιο άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Εμφανισιακά, το Inster είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Spring, στα 3,8 μέτρα μήκος, 1,6 μέτρα πλάτος και 1,6 μέτρα ύψος. Το σχετικά υψηλό αμάξωμα μπορεί να προσφέρει καλούς χώρους στην καμπίνα, με την Hyundai να κάνει λόγο και για πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 280 λίτρων. Αν μάλιστα, τα πίσω καθίσματα τραβηχτούν πιο μπροστά, αποκτά χωρητικότητα 351 λίτρων, βάζοντάς το στα «λημέρια» αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας.
Οι διαστάσεις αυτές διαφοροποιούν το Inster από όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai. Σχεδιαστικά θυμίζει περισσότερο το Casper από ότι το Ioniq 5 και 6, με εξαίρεση τα κύρια φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED, τα οποία έχουν μορφή pixel. Μπροστά υπάρχουν τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα ημέρας, επίσης τεχνολογίας LED τα οποία είναι αρκετά μεγάλα και γεμίζουν την μάσκα. Η πλαστική επένδυση γύρω από τους θόλους και οι μπάρες οροφής δίνουν μια πιο off-road εμφάνιση στο Inster.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν οι δύο οθόνες 10,25 ιντσών, μία για το infotainment και μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του οδηγού. Το πάτωμα της καμπίνας είναι επίπεδο, ενώ όλα τα καθίσματα μπορούν να διπλωθούν. Τα μπροστινά καθίσματα έχουν δύο ποτηροθήκες ανάμεσά τους, αλλά όχι αποθηκευτικό χώρο.
Μια πρόσθετη παραλλαγή, με την ονομασία Ιnster Cross θα ενταχθεί στην γκάμα στο μέλλον, με ακόμα πιο στιβαρή και off-road σχεδίαση. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Το Hyundai Inster θα κυκλοφορήσει πρώτα στην αγορά της Κορέας, μέσα στο καλοκαίρι του 2024, ενώ θα ακολουθήσει και η αγορά της Ευρώπης εν ευθέτω χρόνω.
Είχαμε δει λίγες εβδομάδες πριν ορισμένες teaser φωτογραφίες που δημοσίευσε η κορεάτικη εταιρεία, οι οποίες μας έδιναν μια πρώτη εικόνα για το μικρό SUV.
Όμως τώρα έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα, καθώς η Hyundai δημοσίευσε τόσο επίσημες φωτογραφίες όσο και τις προδιαγραφές του Inster.
Θα βασίζεται στο βενζινοκίνητο Hyundai Casper, ένα μικρό αυτοκίνητο αποκλειστικά για την Κορεάτικη αγορά. Θα είναι διαθέσιμο με δύο χωρητικότητες μπαταρίας, 42 και 49 kWh. Η θεωρητική αυτονομία που λέει η Hyundai είναι έως και 355 χιλιόμετρα, με τις ζάντες των 15 ιντσών και την μεγάλη μπαταρία. Με την μικρότερη μπαταρία η αυτονομία μειώνεται στα 300 χιλιόμετρα.
Εάν ισχύουν τα νούμερα, το Inster θα ανταγωνίζεται το Dacia Spring στην αυτονομία, με το Spring να μιλάει για αυτονομία έως και 310 χιλιόμετρα εντός πόλης (με πιο ρεαλιστικό νούμερο να είναι η μέση αυτονομία των 220 χιλιομέτρων).
Στην έκδοση με την μικρή μπαταρία θα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 97 ίππων, ενώ εάν επιλεγεί η μεγάλη μπαταρία, ο κινητήρας αποκτά 115 ίππους. Και οι δύο επιλογές είναι πιο ισχυρές από αυτή του Dacia Spring, το οποίο έχει ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων.
Οι μπαταρίες του Inster φορτίζουν και σε ταχυφορτιστή, στις 120 kWh, φτάνοντας από το 10 στο 80% σε 30 λεπτά, ενώ με την τεχνολογία V2L (Vehicle to Load) μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν ώστε να τροφοδοτήσουν άλλες συσκευές, ή ακόμα και να φορτίσουν κάποιο άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Εμφανισιακά, το Inster είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Spring, στα 3,8 μέτρα μήκος, 1,6 μέτρα πλάτος και 1,6 μέτρα ύψος. Το σχετικά υψηλό αμάξωμα μπορεί να προσφέρει καλούς χώρους στην καμπίνα, με την Hyundai να κάνει λόγο και για πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 280 λίτρων. Αν μάλιστα, τα πίσω καθίσματα τραβηχτούν πιο μπροστά, αποκτά χωρητικότητα 351 λίτρων, βάζοντάς το στα «λημέρια» αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας.
Οι διαστάσεις αυτές διαφοροποιούν το Inster από όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai. Σχεδιαστικά θυμίζει περισσότερο το Casper από ότι το Ioniq 5 και 6, με εξαίρεση τα κύρια φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED, τα οποία έχουν μορφή pixel. Μπροστά υπάρχουν τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα ημέρας, επίσης τεχνολογίας LED τα οποία είναι αρκετά μεγάλα και γεμίζουν την μάσκα. Η πλαστική επένδυση γύρω από τους θόλους και οι μπάρες οροφής δίνουν μια πιο off-road εμφάνιση στο Inster.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν οι δύο οθόνες 10,25 ιντσών, μία για το infotainment και μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του οδηγού. Το πάτωμα της καμπίνας είναι επίπεδο, ενώ όλα τα καθίσματα μπορούν να διπλωθούν. Τα μπροστινά καθίσματα έχουν δύο ποτηροθήκες ανάμεσά τους, αλλά όχι αποθηκευτικό χώρο.
Μια πρόσθετη παραλλαγή, με την ονομασία Ιnster Cross θα ενταχθεί στην γκάμα στο μέλλον, με ακόμα πιο στιβαρή και off-road σχεδίαση. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Το Hyundai Inster θα κυκλοφορήσει πρώτα στην αγορά της Κορέας, μέσα στο καλοκαίρι του 2024, ενώ θα ακολουθήσει και η αγορά της Ευρώπης εν ευθέτω χρόνω.