Τα πάντα για το νέο FIAT Grande Panda – Στην Ελλάδα μέσα στο 2024
Η FIAT γιορτάζει φέτος 125 χρόνια ιστορίας και, για να το γιορτάσει, επέλεξε να κάνει αυτό που πάντα έκανε με τον καλύτερο τρόπο: δημιούργησε ένα ευφυές μικρό αυτοκίνητο.
Το νέο Grande Panda, για το οποίο σας είχαμε πει κάποιες πρώτες πληροφορίες πριν ένα μήνα περίπου, αποκαλύφθηκε επίσημα στους Ευρωπαίους δημοσιογράφους την Πέμπτη 11 Ιουλίου, στο Τορίνο.
Το FIAT Grande Panda αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη του 2024, σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Οι τιμές θα ανακοινωθούν νωρίτερα, στα μέσα Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου.
Το τετραγωνισμένο σχήμα του Grande Panda είναι μία μίξη από τις γραμμές του αρχικού μοντέλου (1980) που σχεδίασε ο διάσημος Giorgetto Giugiaro (Italdesign) και της δεύτερης γενιάς του 2003, την οποία σχεδίασε ο Giuliano Biasio του οίκου Bertone.
Βέβαια, το νέο μοντέλο ανεβαίνει κατηγορία, μιας και οι διαστάσεις του (μήκος 3,99 μ.) το κατατάσσουν στα Β-SUV – το δηλώνει άλλωστε και το “Grande” στην ονομασία. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Citroen C3 και Opel Frontera και δίνει έμφαση στην περικοπή του κόστους, εστιάζοντας σε όσα έχουν πραγματικά ουσία σε ένα σύγχρονο, αποδοτικό και άνετο αυτοκίνητο πόλης.
Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε πώς είναι το εσωτερικό του νέου μοντέλου, το οποίο είναι ευρύχωρο και πρακτικό. Σύμφωνα με τη FIAT, μπορεί να μεταφέρει ως και 5 άτομα, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα.
Αισθητικά, κυριαρχεί το μοτίβο του οβάλ, με έμπνευση από την πίστα που υπήρχε στην οροφή του εμβληματικού εργοστασίου Lingotto της FIAT στο Τορίνο.
Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και νεανικός με έντονους χρωματισμούς και συνδυάζει υφασμάτινες και πλαστικές επενδύσεις με συνθετικό μαμπού.
Στο ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες: ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ και η κεντρική οθόνη αφής 10,25’’ για το infotainment. Υπάρχουν επίσης πολλές θήκες με συνολική χωρητικότητα 13 λίτρων.
Η ηλεκτρική έκδοση θα εξοπλίζεται με μπαταρία 44 kWh που υπόσχεται αυτονομία 320 χλμ. περίπου. Την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας που διοχετεύει την ισχύ των 113 ίππων στους εμπρός τροχούς.
Ιδιαίτερης αναφοράς αξίζει το ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης. Υποστηρίζει φόρτιση με έως και 7 kW στο εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) και, καθώς βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, συμβάλλει στον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Χάρη δε στη σπιράλ αρχιτεκτονική του, το καλώδιο μαζεύεται μόνο του κάνοντας την όλη διαδικασία πολύ απλή και εύκολη.
Η υβριδική επιλογή, από την άλλη, θα συνδυάζει τον γνωστό 1.2 Turbo βενζίνης με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η ισχύς θα φτάνει τους 100 ίππους και η ροπή τα 120 Nm, ενώ η μετάδοση θα αποτελείται από μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το πλάνο της FIAT είναι να δημιουργήσει μια ολόκληρη οικογένεια Panda, με τους Ιταλούς να κάνουν λόγο για ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο, μέχρι το 2027. Η γκάμα θα περιλαμβάνει ένα οικογενειακό SUV, ένα fastback και ένα… τροχόσπιτο!
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS
Το νέο Grande Panda, για το οποίο σας είχαμε πει κάποιες πρώτες πληροφορίες πριν ένα μήνα περίπου, αποκαλύφθηκε επίσημα στους Ευρωπαίους δημοσιογράφους την Πέμπτη 11 Ιουλίου, στο Τορίνο.
Το FIAT Grande Panda αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη του 2024, σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Οι τιμές θα ανακοινωθούν νωρίτερα, στα μέσα Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου.
Το τετραγωνισμένο σχήμα του Grande Panda είναι μία μίξη από τις γραμμές του αρχικού μοντέλου (1980) που σχεδίασε ο διάσημος Giorgetto Giugiaro (Italdesign) και της δεύτερης γενιάς του 2003, την οποία σχεδίασε ο Giuliano Biasio του οίκου Bertone.
Βέβαια, το νέο μοντέλο ανεβαίνει κατηγορία, μιας και οι διαστάσεις του (μήκος 3,99 μ.) το κατατάσσουν στα Β-SUV – το δηλώνει άλλωστε και το “Grande” στην ονομασία. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Citroen C3 και Opel Frontera και δίνει έμφαση στην περικοπή του κόστους, εστιάζοντας σε όσα έχουν πραγματικά ουσία σε ένα σύγχρονο, αποδοτικό και άνετο αυτοκίνητο πόλης.
Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε πώς είναι το εσωτερικό του νέου μοντέλου, το οποίο είναι ευρύχωρο και πρακτικό. Σύμφωνα με τη FIAT, μπορεί να μεταφέρει ως και 5 άτομα, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα.
Αισθητικά, κυριαρχεί το μοτίβο του οβάλ, με έμπνευση από την πίστα που υπήρχε στην οροφή του εμβληματικού εργοστασίου Lingotto της FIAT στο Τορίνο.
Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και νεανικός με έντονους χρωματισμούς και συνδυάζει υφασμάτινες και πλαστικές επενδύσεις με συνθετικό μαμπού.
Στο ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες: ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ και η κεντρική οθόνη αφής 10,25’’ για το infotainment. Υπάρχουν επίσης πολλές θήκες με συνολική χωρητικότητα 13 λίτρων.
Η ηλεκτρική έκδοση θα εξοπλίζεται με μπαταρία 44 kWh που υπόσχεται αυτονομία 320 χλμ. περίπου. Την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας που διοχετεύει την ισχύ των 113 ίππων στους εμπρός τροχούς.
Ιδιαίτερης αναφοράς αξίζει το ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης. Υποστηρίζει φόρτιση με έως και 7 kW στο εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) και, καθώς βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, συμβάλλει στον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Χάρη δε στη σπιράλ αρχιτεκτονική του, το καλώδιο μαζεύεται μόνο του κάνοντας την όλη διαδικασία πολύ απλή και εύκολη.
Η υβριδική επιλογή, από την άλλη, θα συνδυάζει τον γνωστό 1.2 Turbo βενζίνης με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η ισχύς θα φτάνει τους 100 ίππους και η ροπή τα 120 Nm, ενώ η μετάδοση θα αποτελείται από μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το πλάνο της FIAT είναι να δημιουργήσει μια ολόκληρη οικογένεια Panda, με τους Ιταλούς να κάνουν λόγο για ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο, μέχρι το 2027. Η γκάμα θα περιλαμβάνει ένα οικογενειακό SUV, ένα fastback και ένα… τροχόσπιτο!
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS