5 supermini που δοκιμάσαμε πρόσφατα
Σε έναν κόσμο που βρίθει από SUV, μικρών και μεγάλων διαστάσεων, η διαχρονικά δημοφιλής κατηγορία των supermini (ή αλλιώς κατηγορία Β) προσφέρει πρακτικότητα αλλά και, ως επί το πλείστον, πιο σπορ αίσθηση πίσω από το τιμόνι.
Τα supermini, παρότι έχουν χάσει την κυριαρχία τους στην αγορά από τα B-SUV, εξακολουθούν να αποτελούν το 25% των νέων ταξινομήσεων, εντός του 2024 (με στοιχεία έως τον Ιούνιο).
Παρακάτω παραθέτουμε 5 από τα supermini που πέρασαν από τα χέρια μας, καθώς και σχετικά links, ώστε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες καθώς και την άποψή μας για αυτά.
Hyundai i20 1.0T 100PS
H Hyundai επιμένει στο μικρότερο άκρο της αγοράς, όπως αποδεικνύεται από το πρόσφατα ανανεωμένο i10, αλλά και λίγο παραπάνω που είναι το θέμα μας το επίσης ανανεωμένο i20. Η τρίτη γενιά του έφτασε το 2020, οπότε η φετινή αναβάθμιση ήρθε ακριβώς στην ώρα της. Οι εξωτερικές βελτιώσεις τονώνουν την εμφάνιση χωρίς να έρχονται με υπερβολή. Μια νέα μάσκα εμπρός και ένα ευμέγεθες σήμα σε νέα θέση (στο πάνω μέρος του προφυλακτήρα) κάνουν την εισαγωγή στις αλλαγές που διαπιστώνεις ότι υπάρχουν εκτεταμένες με νέες πλευρικές εισαγωγές αέρα και ένα χαμηλότερο χείλος στον πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα.
Ένας 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 998 κ.εκ. που αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπή, είναι ικανός να προσφέρει στο i20 τη δραστήρια διάθεση που περιμένεις. Το ελαφρύ αμάξωμα που δεν ξεπερνά τα 1.140 κιλά είναι ένας επίσης συνδυαστικός λόγος των καλών επιδόσεων. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ. και συμβάλλει και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση, ενώ η τελική ταχύτητα των 188 χλμ./ώρα υπεραρκεί για να κάνει το i20 ευχάριστο, ασφαλές και καλοτάξιδο όταν διατηρείς το ταχύμετρο στα 140-150 χλμ./ώρα.
Δείτε περισσότερα για το Hyundai i20 1.0T 100PS
MG3 1.5 Hybrid+
Εμφανισιακά, το ολοκαίνουριο MG3 υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας και μαρτυρά – κυρίως στο εμπρός μέρος – την Ασιατική καταγωγή του, παρότι είναι σχεδιασμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στο εμπρός και το πλαϊνό μέρος θυμίζει το αμιγώς ηλεκτρικό MG4, σε πιο κόμπακτ σχήμα και με περισσότερες καμπύλες, ενώ το πίσω μέρος παραπέμπει περισσότερο στα μεγαλύτερα SUV της μάρκας.
Στον δρόμο κινείται με συγκλονιστική ασφάλεια, βοηθώντας ακόμη και τον άπειρο οδηγό να κινηθεί σβέλτα, στρίβοντας ελαφρά το τιμόνι στις στροφές και μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα (και την ταχύτητα) όταν υπάρχει εμπόδιο μπροστά. Στην πίεση θα αντιδράσει με υποστροφή που ελέγχεται εύκολα, πρώτα από τα ηλεκτρονικά και μετά από τον οδηγό. Παράλληλα, η ανάρτηση επιτρέπει λογικές κλίσεις στο αμάξωμα και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Στα θετικά του αυτοκινήτου και τα δυνατά φρένα.
Δείτε περισσότερα για το MG3 1.5 Hybrid+
Opel Corsa 1.2T 100PS
Ήταν θέμα χρόνου το Corsa να υιοθετήσει τη νέα, εντυπωσιακή μαύρη μάσκα Opel Visor που μαζί με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα κάνουν το εμπρός μέρος σαφώς πιο μοντέρνο και δυναμικό από πριν. Στο πλάι δεν υπάρχουν αλλαγές, ενώ πίσω ξεχωρίζει το νέο λογότυπο CORSA στο πορτμπαγκάζ.
Κάτω από το καπό του δικού μας Corsa συναντάμε τον αποδοτικότατο 1.200άρη Turbo βενζίνης, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει ισχύ 100 ίππων και ροπή 205 Nm. Συνδυάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και, εκμεταλλευόμενος την ευστροφία και την γραμμική λειτουργία, αλλά και το λογικό βάρος των 1.100 κιλών, επιταχύνει με σθένος το Γερμανικό χάτσμπακ από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9’’ και μέχρι την τελική ταχύτητα των 194 χλμ./ώρα!
Δείτε περισσότερα για το Opel Corsa 1.2T 100PS
Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 PS
Το Peugeot 208 είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις μοντέλων που καταφέρνουν και παραμένουν συνεχώς επίκαιρα. Αυτό οφείλεται αφενός στην εξαιρετική αρχική βάση, αλλά και στις σωστά στοχευμένες αναβαθμίσεις που δέχθηκε στην πρόσφατη ανανέωσή του. Η σημαντικότερη από αυτές είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας – για πρώτη φορά – με υβριδικές εκδόσεις που υπόσχονται ακόμη καλύτερη απόδοση και οικονομία. Αισθητικά δεν άλλαξαν πολλά. Δεν υπήρχε λόγος άλλωστε, αφού το γαλλικό σουπερμίνι συνεχίζει να γοητεύει τη ματιά σου όσο λίγα μοντέλα της κατηγορίας – και όχι μόνο.
Μπορεί το 208 να άργησε να μπει στο κλαμπ των υβριδικών σουπερμίνι, το κάνει όμως με ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα Mild Hybrid που – σύμφωνα με την Peugeot – μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για περισσότερο από το 50% του χρόνου αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Ισχυρισμός που, όπως είδαμε στην πράξη, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδυάζει τον πολυβραβευμένο, 3 – κύλινδρο 1.200άρη turbo PureTech βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,432 kWh και 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6 που έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδικά συστήματα κίνησης.
Δείτε περισσότερα για το Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 PS
Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid
Το Swift βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά του από την στιγμή που ξεκίνησε την καριέρα του το 2004, ως global supermini. Η σχεδιαστική κυβοειδής ταυτότητα παραμένει ως κεντρική ιδέα, όμως οι διαφορές είναι ορατές για να ξεχωρίζουν την νεότερη παρουσία από την προγενέστερη. Το επίκαιρο supermini της Suzuki έχει περισσότερες καμπύλες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το εμπρός μέρος διαθέτει εξωστρέφεια στη κάθετη μάσκα με τη μεγαλύτερη μαύρη γρίλια, νέα φωτιστικά σώματα με υπογραφή σχήματος L και το παραδοσιακό σήμα της Suzuki στη βάση του καπό, αντί για το κέντρο της μάσκας.
Με το βλέμμα στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής βέβαια θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει την απόδοση, όμως οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής έχουν διαφορετική άποψη. Στην πράξη το 12βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα, «γεμίζει» την επιτάχυνση χαμηλά σαν βοήθεια προς τον κινητήρα. Η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων στον νέο τρικύλινδρο κινητήρα, που διατηρεί τα κυβικά εκατοστά του (1.197), προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα κάτι που διαπιστώνεις ακόμα και με τελευταία σχέση στο εξαιρετικό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ακόμα και σε ρυθμό ρελαντί.
Δείτε περισσότερα για το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid
Τα supermini, παρότι έχουν χάσει την κυριαρχία τους στην αγορά από τα B-SUV, εξακολουθούν να αποτελούν το 25% των νέων ταξινομήσεων, εντός του 2024 (με στοιχεία έως τον Ιούνιο).
Παρακάτω παραθέτουμε 5 από τα supermini που πέρασαν από τα χέρια μας, καθώς και σχετικά links, ώστε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες καθώς και την άποψή μας για αυτά.
Hyundai i20 1.0T 100PS
H Hyundai επιμένει στο μικρότερο άκρο της αγοράς, όπως αποδεικνύεται από το πρόσφατα ανανεωμένο i10, αλλά και λίγο παραπάνω που είναι το θέμα μας το επίσης ανανεωμένο i20. Η τρίτη γενιά του έφτασε το 2020, οπότε η φετινή αναβάθμιση ήρθε ακριβώς στην ώρα της. Οι εξωτερικές βελτιώσεις τονώνουν την εμφάνιση χωρίς να έρχονται με υπερβολή. Μια νέα μάσκα εμπρός και ένα ευμέγεθες σήμα σε νέα θέση (στο πάνω μέρος του προφυλακτήρα) κάνουν την εισαγωγή στις αλλαγές που διαπιστώνεις ότι υπάρχουν εκτεταμένες με νέες πλευρικές εισαγωγές αέρα και ένα χαμηλότερο χείλος στον πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα.
Ένας 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 998 κ.εκ. που αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπή, είναι ικανός να προσφέρει στο i20 τη δραστήρια διάθεση που περιμένεις. Το ελαφρύ αμάξωμα που δεν ξεπερνά τα 1.140 κιλά είναι ένας επίσης συνδυαστικός λόγος των καλών επιδόσεων. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ. και συμβάλλει και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση, ενώ η τελική ταχύτητα των 188 χλμ./ώρα υπεραρκεί για να κάνει το i20 ευχάριστο, ασφαλές και καλοτάξιδο όταν διατηρείς το ταχύμετρο στα 140-150 χλμ./ώρα.
Δείτε περισσότερα για το Hyundai i20 1.0T 100PS
MG3 1.5 Hybrid+
Εμφανισιακά, το ολοκαίνουριο MG3 υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας και μαρτυρά – κυρίως στο εμπρός μέρος – την Ασιατική καταγωγή του, παρότι είναι σχεδιασμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στο εμπρός και το πλαϊνό μέρος θυμίζει το αμιγώς ηλεκτρικό MG4, σε πιο κόμπακτ σχήμα και με περισσότερες καμπύλες, ενώ το πίσω μέρος παραπέμπει περισσότερο στα μεγαλύτερα SUV της μάρκας.
Στον δρόμο κινείται με συγκλονιστική ασφάλεια, βοηθώντας ακόμη και τον άπειρο οδηγό να κινηθεί σβέλτα, στρίβοντας ελαφρά το τιμόνι στις στροφές και μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα (και την ταχύτητα) όταν υπάρχει εμπόδιο μπροστά. Στην πίεση θα αντιδράσει με υποστροφή που ελέγχεται εύκολα, πρώτα από τα ηλεκτρονικά και μετά από τον οδηγό. Παράλληλα, η ανάρτηση επιτρέπει λογικές κλίσεις στο αμάξωμα και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Στα θετικά του αυτοκινήτου και τα δυνατά φρένα.
Δείτε περισσότερα για το MG3 1.5 Hybrid+
Opel Corsa 1.2T 100PS
Ήταν θέμα χρόνου το Corsa να υιοθετήσει τη νέα, εντυπωσιακή μαύρη μάσκα Opel Visor που μαζί με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα κάνουν το εμπρός μέρος σαφώς πιο μοντέρνο και δυναμικό από πριν. Στο πλάι δεν υπάρχουν αλλαγές, ενώ πίσω ξεχωρίζει το νέο λογότυπο CORSA στο πορτμπαγκάζ.
Κάτω από το καπό του δικού μας Corsa συναντάμε τον αποδοτικότατο 1.200άρη Turbo βενζίνης, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει ισχύ 100 ίππων και ροπή 205 Nm. Συνδυάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και, εκμεταλλευόμενος την ευστροφία και την γραμμική λειτουργία, αλλά και το λογικό βάρος των 1.100 κιλών, επιταχύνει με σθένος το Γερμανικό χάτσμπακ από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9’’ και μέχρι την τελική ταχύτητα των 194 χλμ./ώρα!
Δείτε περισσότερα για το Opel Corsa 1.2T 100PS
Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 PS
Το Peugeot 208 είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις μοντέλων που καταφέρνουν και παραμένουν συνεχώς επίκαιρα. Αυτό οφείλεται αφενός στην εξαιρετική αρχική βάση, αλλά και στις σωστά στοχευμένες αναβαθμίσεις που δέχθηκε στην πρόσφατη ανανέωσή του. Η σημαντικότερη από αυτές είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας – για πρώτη φορά – με υβριδικές εκδόσεις που υπόσχονται ακόμη καλύτερη απόδοση και οικονομία. Αισθητικά δεν άλλαξαν πολλά. Δεν υπήρχε λόγος άλλωστε, αφού το γαλλικό σουπερμίνι συνεχίζει να γοητεύει τη ματιά σου όσο λίγα μοντέλα της κατηγορίας – και όχι μόνο.
Μπορεί το 208 να άργησε να μπει στο κλαμπ των υβριδικών σουπερμίνι, το κάνει όμως με ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα Mild Hybrid που – σύμφωνα με την Peugeot – μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για περισσότερο από το 50% του χρόνου αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Ισχυρισμός που, όπως είδαμε στην πράξη, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδυάζει τον πολυβραβευμένο, 3 – κύλινδρο 1.200άρη turbo PureTech βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,432 kWh και 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6 που έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδικά συστήματα κίνησης.
Δείτε περισσότερα για το Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 PS
Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid
Το Swift βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά του από την στιγμή που ξεκίνησε την καριέρα του το 2004, ως global supermini. Η σχεδιαστική κυβοειδής ταυτότητα παραμένει ως κεντρική ιδέα, όμως οι διαφορές είναι ορατές για να ξεχωρίζουν την νεότερη παρουσία από την προγενέστερη. Το επίκαιρο supermini της Suzuki έχει περισσότερες καμπύλες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το εμπρός μέρος διαθέτει εξωστρέφεια στη κάθετη μάσκα με τη μεγαλύτερη μαύρη γρίλια, νέα φωτιστικά σώματα με υπογραφή σχήματος L και το παραδοσιακό σήμα της Suzuki στη βάση του καπό, αντί για το κέντρο της μάσκας.
Με το βλέμμα στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής βέβαια θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει την απόδοση, όμως οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής έχουν διαφορετική άποψη. Στην πράξη το 12βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα, «γεμίζει» την επιτάχυνση χαμηλά σαν βοήθεια προς τον κινητήρα. Η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων στον νέο τρικύλινδρο κινητήρα, που διατηρεί τα κυβικά εκατοστά του (1.197), προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα κάτι που διαπιστώνεις ακόμα και με τελευταία σχέση στο εξαιρετικό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ακόμα και σε ρυθμό ρελαντί.
Δείτε περισσότερα για το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid