ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Πώς έφτασαν οι Neuville και Hyundai στο θρίαμβο
Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2022, η Hyundai είχε καταφέρει για πρώτη φορά στην πολυετή πορεία της στο WRC να καταλάβει με τα πληρώματά της τις τρεις πρώτες θέσεις. Φέτος, στο πιο σκληρό και δραματικό Ακρόπολις των τελευταίων ετών, η κορεατική ομάδα επανέλαβε το θρίαμβο. Νικητής -και τις δύο φορές- δεν ήταν άλλος από τον Βέλγο Thierry Neuville, με συνοδηγό τον Martijn Wydaeghe. Έχοντας μόλις παρατείνει το συμβόλαιό του με τη Hyundai για το 2025, o 36χρονος Neuville επέκτεινε και τη βαθμολογική διαφορά του στο κυνήγι του φετινού τίτλου.
Παρότι ο Neuville ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, η επικράτησή του στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτέλεσε τη δεύτερη μόλις νίκη του φέτος. Με μόνο τρία ράλλυ να απομένουν για την ολοκλήρωση της χρονιάς, ο Neuville έχει «ξεφύγει» στη βαθμολογία με διαφορά 34 βαθμών από τον έτερο οδηγό της Hyundai, Ott Tanak.
O Neuville ξεκίνησε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις εισερχόμενος στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Παρασκευής πρώτος, «καθαρίζοντας» το δρόμο για τους υπόλοιπους. Παράλληλα, ο κινητήρας του Hyundai i20 N Rally1 λειτουργούσε μόνο με τρεις από τους τέσσερις κυλίνδρους του για μεγάλο μέρος των τριών πρώτων ειδικών διαδρομών.
Τα δύο αυτά γεγονότα είχαν κοστίσει στον Βέλγο αρκετό χρόνο. Εντούτοις, ήδη από το βράδυ της Παρασκευής είχε περάσει στην 3η θέση και μέχρι να ολοκληρωθούν οι πρωινές ειδικές διαδρομές του Σαββάτου είχε βρεθεί επικεφαλής, επωφελούμενος από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι βασικοί του αντίπαλοι. Ο Neuville παρέμεινε προσεκτικός στη συνέχεια, για να στεφθεί νικητής και να σημειώσει τους περισσότερους βαθμούς από οποιονδήποτε άλλο οδηγό.
Τα πράγματα όμως θα μπορούσαν να είναι εντελώς διαφορετικά, καθώς το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ήταν δραματικό από το ξεκίνημα έως την τελευταία του ειδική διαδρομή. Ήδη από το πρωί της Παρασκευής, δύο από τα τρία πληρώματα της Toyota είχαν χάσει κάθε ελπίδα να διεκδικήσουν τη νίκη, με τον Takamoto Katsuta να τραυματίζει το δικό του GR Yaris Rally1 στον Ταρζάν και προβλήματα να ταλανίζουν το αυτοκίνητο του Elfyn Evans. Παράλληλα, ο πολύ γρήγορος Adrien Fourmaux είχε τεθεί εκτός μάχης από νωρίς (4η ειδική διαδρομή από τις 15), έχοντας χτυπήσει ένα βράχο σε ένα άλμα στο δεύτερο πέρασμα από την Άνω Παύλιανη.
Ο μόνος οδηγός που μπορούσε να παλέψει ακόμα για την Toyota ήταν ο Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής Sebastien Ogier, ο οποίος θα συμμετάσχει και στα υπόλοιπα ράλλυ της φετινής σεζόν, στην προσπάθεια της ιαπωνικής ομάδας να διεκδικήσει τον τίτλο οδηγών. Ο Ogier ήταν επικεφαλής της γενικής κατάταξης μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή της Παρασκευής. Στα τελικά της στάδια, το GR Yaris του Γάλλου παρουσίασε το ίδιο πρόβλημα στο turbo που είχε εμφανιστεί και στο αυτοκίνητο του Evans. Αυτό κόστισε στον Ogier δυόμισι λεπτά, και τον έριξε στην 4η θέση.
Ευνοούμενος από τα προβλήματα των δύο εκ των τριών πληρωμάτων της Hyundai το πρωί του Σαββάτου και με πολύ καλό ρυθμό την Κυριακή, ο Ogier είχε ανακάμψει έως τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και ήταν επικεφαλής στους χρόνους της Super Sunday (που απονέμει επιπλέον βαθμούς), έως την τελική Power Stage, το δεύτερο πέρασμα από το Ελευθεροχώρι.
Εκεί, πιέζοντας στο όριο για να ανακτήσει κάποιους βαθμούς, ο Γάλλος τραυμάτισε ένα ελαστικό και κατέληξε να τουμπάρει, με αποτέλεσμα να μη σημειώσει βαθμούς την Κυριακή. Πριν από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, σε έξι συμμετοχές φέτος, ο Ogier είχε τρεις νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις, αλλά κατέληξε 16ος στον ελληνικό αγώνα και ο τίτλος για αυτόν φαίνεται αρκετά δύσκολος πλέον.
Αυτό προώθησε στη 2η θέση τον βετεράνο οδηγό της Hyundai, Dani Sordo. Αυτός ενδέχεται να ήταν ο τελευταίος αγώνας του Ισπανού στο WRC και ανέβηκε για δεύτερη φορά στο βάθρο, στους μόλις τρεις αγώνες που έχει συμμετάσχει φέτος. Ο Sordo είχε βρεθεί επικεφαλής το πρωί του Σαββάτου, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό στους Αγίους Θεόδωρους, που κατέστρεψε και το αμάξωμα του i20 N, του στέρησε οποιαδήποτε ελπίδα για νίκη.
Το θρίαμβο της Hyundai συμπλήρωσε ο Ott Tanak, που τερμάτισε στην 3η θέση και ανέβηκε για 50ή φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός αγώνα του WRC. Ο Εσθονός είχε βρεθεί επικεφαλής το απόγευμα της Παρασκευής, αλλά είχε δύο κλαταρίσματα ελαστικών στο Ρεγγίνι, την εναρκτήρια ειδική διαδρομή του Σαββάτου. Παρά ταύτα, ο Tanak ανέκτησε τη 2η θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, για να περάσει 4 βαθμούς μπροστά από τον Ogier.
Το δράμα συνεχίστηκε και στην κατηγορία του WRC2, όπου ο επικεφαλής, o Φινλανδός Sami Pajari, είχε ένα κλατάρισμα στα τελευταία χιλιόμετρα του αγώνα και έφτασε στον τερματισμό έχοντας σημειώσει ακριβώς τον ίδιο χρόνο -έως το τελευταίο εκατοστό του δευτερολέπτου- με τον Εσθονό Robert Virves σημείωσαν τον ίδιο ακριβώς χρόνο. Ωστόσο, επειδή ο Pajari είχε κερδίσει την πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα, στέφθηκε νικητής στην κατηγορία για τρίτη φορά φέτος με το Toyota GR Yaris Rally2.
Στην κατηγορία Junior WRC, ο 24χρονος Εσθονός Romet Jurgenson κατέκτησε τον τίτλο τερματίζοντας στη 2η θέση, πίσω από τον Ρουμάνο Norbert Maior, ο οποίος είχε συνοδηγό την αδερφή του, Francesca. O Πρωταθλητής Jurgenson θα λάβει ως έπαθλο 5 συμμετοχές στο WRC2 το 2025 με το Ford Fiesta Rally2 της M-Sport.
Μεταξύ Ελλήνων, ταχύτερος ήταν ο Παναγιώτης «Ρουστέμης», έχοντας τερματίσει σε μία εξαιρετική 12η θέση γενικής κατάταξης με το Skoda Fabia RS Rally2. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης είδε την καρό σημαία στην 14η θέση με το Ford Puma Rally1 της M-Sport, ενώ ο Θέμης Χαλκιάς, με Renault Clio Rally3 ήταν 3ος Έλληνας, τερματίζοντας στην 28η θέση γενικής κατάταξης. Νικητής στην κατηγορία RC4 αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης με Peugeot 208 Rally4.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
ΕΔ1 – Άνω Παύλιανη 1: Ο Ogier τίθεται επικεφαλής
ΕΔ2 – Δάφνη 1: Ο Katsuta ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής
ΕΔ3 – Ταρζάν 1: Ο Ogier περνά και πάλι μπροστά
ΕΔ4 – Άνω Παύλιανη 2: Ο Ogier παραμένει κυρίαρχος του αγώνα
ΕΔ5 – Δάφνη 2: Ανατροπή και πάλι με τον Tanak να επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ6 – Ταρζάν 2: Τα Hyundai στις τρεις πρώτες θέσεις με τον Tanak επικεφαλής
ΕΔ7 – Ρεγγίνι: Ο Sordo επικεφαλής, δύο κλαταρίσματα για τον Tanak
ΕΔ8 – Θήβα: Ο Ogier ταχύτερος, ο επικεφαλής Sordo πιέζει
ΕΔ9 – Άγιοι Θεόδωροι 1: Ο Neuville περνά επικεφαλής, κλατάρισμα για τον Sordo
ΕΔ10 – Λουτράκι: Ο Neuville διατηρείται στην πρωτοπορία
ΕΔ11 – Άγιοι Θεόδωροι 2: Ο Neuville πολύ κοντά στο στόχο του
ΕΔ12 – Super Special Stage: Νικητής του Σαββάτου ο Thierry Neuville
ΕΔ13 – Οινοχώρι: Ο Ogier επικράτησε, ο Neuville ελέγχει τον αγώνα
ΕΔ14 – Ελευθεροχώρι 1: Ξανά ταχύτερος ο Ogier
ΕΔ15 – Power Stage: Ο Neuville νικητής με τη Hyundai να πετυχαίνει το «1-2-3»
Παρότι ο Neuville ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, η επικράτησή του στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτέλεσε τη δεύτερη μόλις νίκη του φέτος. Με μόνο τρία ράλλυ να απομένουν για την ολοκλήρωση της χρονιάς, ο Neuville έχει «ξεφύγει» στη βαθμολογία με διαφορά 34 βαθμών από τον έτερο οδηγό της Hyundai, Ott Tanak.
O Neuville ξεκίνησε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις εισερχόμενος στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Παρασκευής πρώτος, «καθαρίζοντας» το δρόμο για τους υπόλοιπους. Παράλληλα, ο κινητήρας του Hyundai i20 N Rally1 λειτουργούσε μόνο με τρεις από τους τέσσερις κυλίνδρους του για μεγάλο μέρος των τριών πρώτων ειδικών διαδρομών.
Τα δύο αυτά γεγονότα είχαν κοστίσει στον Βέλγο αρκετό χρόνο. Εντούτοις, ήδη από το βράδυ της Παρασκευής είχε περάσει στην 3η θέση και μέχρι να ολοκληρωθούν οι πρωινές ειδικές διαδρομές του Σαββάτου είχε βρεθεί επικεφαλής, επωφελούμενος από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι βασικοί του αντίπαλοι. Ο Neuville παρέμεινε προσεκτικός στη συνέχεια, για να στεφθεί νικητής και να σημειώσει τους περισσότερους βαθμούς από οποιονδήποτε άλλο οδηγό.
Τα πράγματα όμως θα μπορούσαν να είναι εντελώς διαφορετικά, καθώς το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ήταν δραματικό από το ξεκίνημα έως την τελευταία του ειδική διαδρομή. Ήδη από το πρωί της Παρασκευής, δύο από τα τρία πληρώματα της Toyota είχαν χάσει κάθε ελπίδα να διεκδικήσουν τη νίκη, με τον Takamoto Katsuta να τραυματίζει το δικό του GR Yaris Rally1 στον Ταρζάν και προβλήματα να ταλανίζουν το αυτοκίνητο του Elfyn Evans. Παράλληλα, ο πολύ γρήγορος Adrien Fourmaux είχε τεθεί εκτός μάχης από νωρίς (4η ειδική διαδρομή από τις 15), έχοντας χτυπήσει ένα βράχο σε ένα άλμα στο δεύτερο πέρασμα από την Άνω Παύλιανη.
Ο μόνος οδηγός που μπορούσε να παλέψει ακόμα για την Toyota ήταν ο Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής Sebastien Ogier, ο οποίος θα συμμετάσχει και στα υπόλοιπα ράλλυ της φετινής σεζόν, στην προσπάθεια της ιαπωνικής ομάδας να διεκδικήσει τον τίτλο οδηγών. Ο Ogier ήταν επικεφαλής της γενικής κατάταξης μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή της Παρασκευής. Στα τελικά της στάδια, το GR Yaris του Γάλλου παρουσίασε το ίδιο πρόβλημα στο turbo που είχε εμφανιστεί και στο αυτοκίνητο του Evans. Αυτό κόστισε στον Ogier δυόμισι λεπτά, και τον έριξε στην 4η θέση.
Ευνοούμενος από τα προβλήματα των δύο εκ των τριών πληρωμάτων της Hyundai το πρωί του Σαββάτου και με πολύ καλό ρυθμό την Κυριακή, ο Ogier είχε ανακάμψει έως τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και ήταν επικεφαλής στους χρόνους της Super Sunday (που απονέμει επιπλέον βαθμούς), έως την τελική Power Stage, το δεύτερο πέρασμα από το Ελευθεροχώρι.
Εκεί, πιέζοντας στο όριο για να ανακτήσει κάποιους βαθμούς, ο Γάλλος τραυμάτισε ένα ελαστικό και κατέληξε να τουμπάρει, με αποτέλεσμα να μη σημειώσει βαθμούς την Κυριακή. Πριν από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, σε έξι συμμετοχές φέτος, ο Ogier είχε τρεις νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις, αλλά κατέληξε 16ος στον ελληνικό αγώνα και ο τίτλος για αυτόν φαίνεται αρκετά δύσκολος πλέον.
Αυτό προώθησε στη 2η θέση τον βετεράνο οδηγό της Hyundai, Dani Sordo. Αυτός ενδέχεται να ήταν ο τελευταίος αγώνας του Ισπανού στο WRC και ανέβηκε για δεύτερη φορά στο βάθρο, στους μόλις τρεις αγώνες που έχει συμμετάσχει φέτος. Ο Sordo είχε βρεθεί επικεφαλής το πρωί του Σαββάτου, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό στους Αγίους Θεόδωρους, που κατέστρεψε και το αμάξωμα του i20 N, του στέρησε οποιαδήποτε ελπίδα για νίκη.
Το θρίαμβο της Hyundai συμπλήρωσε ο Ott Tanak, που τερμάτισε στην 3η θέση και ανέβηκε για 50ή φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός αγώνα του WRC. Ο Εσθονός είχε βρεθεί επικεφαλής το απόγευμα της Παρασκευής, αλλά είχε δύο κλαταρίσματα ελαστικών στο Ρεγγίνι, την εναρκτήρια ειδική διαδρομή του Σαββάτου. Παρά ταύτα, ο Tanak ανέκτησε τη 2η θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, για να περάσει 4 βαθμούς μπροστά από τον Ogier.
Το δράμα συνεχίστηκε και στην κατηγορία του WRC2, όπου ο επικεφαλής, o Φινλανδός Sami Pajari, είχε ένα κλατάρισμα στα τελευταία χιλιόμετρα του αγώνα και έφτασε στον τερματισμό έχοντας σημειώσει ακριβώς τον ίδιο χρόνο -έως το τελευταίο εκατοστό του δευτερολέπτου- με τον Εσθονό Robert Virves σημείωσαν τον ίδιο ακριβώς χρόνο. Ωστόσο, επειδή ο Pajari είχε κερδίσει την πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα, στέφθηκε νικητής στην κατηγορία για τρίτη φορά φέτος με το Toyota GR Yaris Rally2.
Στην κατηγορία Junior WRC, ο 24χρονος Εσθονός Romet Jurgenson κατέκτησε τον τίτλο τερματίζοντας στη 2η θέση, πίσω από τον Ρουμάνο Norbert Maior, ο οποίος είχε συνοδηγό την αδερφή του, Francesca. O Πρωταθλητής Jurgenson θα λάβει ως έπαθλο 5 συμμετοχές στο WRC2 το 2025 με το Ford Fiesta Rally2 της M-Sport.
Μεταξύ Ελλήνων, ταχύτερος ήταν ο Παναγιώτης «Ρουστέμης», έχοντας τερματίσει σε μία εξαιρετική 12η θέση γενικής κατάταξης με το Skoda Fabia RS Rally2. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης είδε την καρό σημαία στην 14η θέση με το Ford Puma Rally1 της M-Sport, ενώ ο Θέμης Χαλκιάς, με Renault Clio Rally3 ήταν 3ος Έλληνας, τερματίζοντας στην 28η θέση γενικής κατάταξης. Νικητής στην κατηγορία RC4 αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης με Peugeot 208 Rally4.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
ΕΔ1 – Άνω Παύλιανη 1: Ο Ogier τίθεται επικεφαλής
ΕΔ2 – Δάφνη 1: Ο Katsuta ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής
ΕΔ3 – Ταρζάν 1: Ο Ogier περνά και πάλι μπροστά
ΕΔ4 – Άνω Παύλιανη 2: Ο Ogier παραμένει κυρίαρχος του αγώνα
ΕΔ5 – Δάφνη 2: Ανατροπή και πάλι με τον Tanak να επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ6 – Ταρζάν 2: Τα Hyundai στις τρεις πρώτες θέσεις με τον Tanak επικεφαλής
ΕΔ7 – Ρεγγίνι: Ο Sordo επικεφαλής, δύο κλαταρίσματα για τον Tanak
ΕΔ8 – Θήβα: Ο Ogier ταχύτερος, ο επικεφαλής Sordo πιέζει
ΕΔ9 – Άγιοι Θεόδωροι 1: Ο Neuville περνά επικεφαλής, κλατάρισμα για τον Sordo
ΕΔ10 – Λουτράκι: Ο Neuville διατηρείται στην πρωτοπορία
ΕΔ11 – Άγιοι Θεόδωροι 2: Ο Neuville πολύ κοντά στο στόχο του
ΕΔ12 – Super Special Stage: Νικητής του Σαββάτου ο Thierry Neuville
ΕΔ13 – Οινοχώρι: Ο Ogier επικράτησε, ο Neuville ελέγχει τον αγώνα
ΕΔ14 – Ελευθεροχώρι 1: Ξανά ταχύτερος ο Ogier
ΕΔ15 – Power Stage: Ο Neuville νικητής με τη Hyundai να πετυχαίνει το «1-2-3»