Για πρώτη φορά από το 2016, που το Μπακού προσχώρησε στο Πρωτάθλημα της Formula 1, το Grand Prix Αζερμπαϊτζάν θα διεξαχθεί Σεπτέμβριο, και αναμένεται να επικρατήσουν υψηλότερες θερμοκρασίες, οι οποίες ίσως επηρεάσουν την απόδοση των ομάδων.

Με τη McLaren να διαθέτει ένα ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας από τα υπόλοιπα μονοθέσια του grid, η βρετανική ομάδα παραμένει υπολογίσιμος αντίπαλος σε οποιαδήποτε χάραξη, παρότι η χάραξη ίσως δεν τονίζει τα προτερήματα της MCL38. Ωστόσο, η McLaren ήταν πολύ δυνατή σε τελική ταχύτητα στις ευθείες της Monza και αναμένεται να είναι ανταγωνιστική στις αργές στροφές του δεύτερου sector του Μπακού.

Αυτό που θα λειτουργήσει υπέρ της McLaren είναι η καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα, τα οποία προστατεύει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Η πίστα δεν είναι απαραίτητα φθοροποιός προς τα Pirelli, αλλά ένα νευρικό πίσω μέρος μπορεί να υπερθερμάνει το πέλμα τους και να τα ταλαιπωρήσει.

Αυτό όμως που θα πρέπει να διευθετήσει καλύτερα η McLaren είναι η λειτουργία στην πίστα και ο τρόπος που προσεγγίζει τους αγώνες. Ωστόσο, από αυτό τον αγώνα, ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, δήλωσε ότι αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα στον Lando Norris. Το θέμα είναι ότι θα πρέπει οι εντολές της McLaren να μην προσπαθούν να διορθώσουν τα λάθη του Βρετανού στον πρώτο γύρο του αγώνα.

Η McLaren αναμένεται σε κάποιον από τους επόμενους αγώνες να φέρει αναβαθμίσεις στο δάπεδο της MCL38, τις οποίες προτίμησε να μην παρουσιάσει στο Zandvoort, μέχρι να διασφαλίσει ότι λειτουργούν κατά το δοκούν. To GP Αζερμπαϊτζάν ενδέχεται να αποτελεί την ευκαιρία της McLaren να περάσει επικεφαλής στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Τα τρία τελευταία χρόνια, ο Charles Leclerc έχει κατακτήσει την pole position στο Μπακού, αλλά η Ferrari δεν έχει κερδίσει ποτέ αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν. Η ιταλική ομάδα επέδειξε πολύ καλή εικόνα στο GP Ιταλίας, όπου ο Charles Leclerc είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει την ίδιο ρυθμό με τις McLaren, εφαρμόζοντας τη στρατηγική ενός pit stop που του έφερε τη νίκη.

Αν και οι συνθήκες θα είναι παρεμφερείς στο Μπακού, γεγονός που αναπτερώνει το ηθικό της Scuderia, θα υπάρχουν κάποιες διαφορές που ίσως αλλάξουν την ισορροπία ανταγωνιστικότητας μεταξύ των ομάδων. Οι πίσω αεροτομές θα είναι πιο μεγάλες από ό,τι στη Monza, και οι θερμοκρασίες χαμηλότερες. Η πρόσφυση θα είναι χαμηλή και ο περιοριστικός παράγοντας αναμένεται να είναι τα πίσω ελαστικά, ενώ στη Monza -παραδόξως- το graining του εμπρός αριστερού ελαστικού εισήλθε στην εξίσωση.

O επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, ανέφερε ότι η σωστή εκτέλεση ολόκληρου του τριημέρου είναι εξίσου σημαντική με την απόδοση του μονοθεσίου. Η Ferrari ήταν απογοητευμένη από την απόδοσή της στις κατατακτήριες δοκιμές στη Monza, και ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί αδυναμία του φετινού της μονοθεσίου. Αλλά η SF-24 αναμένεται να είναι ανταγωνιστική τόσο δεύτερο sector της πίστας, όσο και στις ευθείες.

Ωστόσο, θα είναι σημαντικό για όλες τις ομάδες, και κυρίως αυτές που έχουν μονοθέσια με περιορισμένο πλαίσιο λειτουργίας, όπως οι Red Bull και Mercedes, να έχουν βρει εξαρχής ένα καλό βασικό στήσιμο για να ξεκινήσουν δυνατά το τριήμερο. Οι συνθήκες στην πίστα θα εξελιχθούν ραγδαία και αυτός είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψη.

Ο Sergio Perez είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κατακτήσει τη νίκη πάνω από μία φορά στους δρόμους του Μπακού, πέρυσι και το 2021. Ωστόσο, έπειτα από την κακή εικόνα της Red Bull στη Monza, τα πράγματα ενδέχεται να είναι δύσκολα για την ομάδα και στο GP Αζερμπαϊτζάν. Ωστόσο, η καταπόνηση των ελαστικών κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα και αυτό ίσως βοηθήσει την Πρωταθλήτρια ομάδα. Ωστόσο, αν επικρατεί αρκετή ζέστη, μπορεί να οδηγήσει σε θερμική καταπόνηση.

Το αποδοτικό DRS ίσως την ευνοήσει στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως και η ανάγκη για υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, αν η πίσω αεροτομή δεν είναι… υπερμεγέθης όπως στη Monza. To πιο σημαντικό για τη Red Bull θα είναι να βρει μια καλή ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων (για να βοηθήσει και την καταπόνηση των ελαστικών), αλλά αυτό ενδέχεται να είναι δύσκολο πριν παρουσιαστούν περαιτέρω αναβαθμίσεις, οι οποίες αναμένονται στο GP ΗΠΑ.

Η Mercedes από την πλευρά της, προσπάθησε στην ανάπαυλα που μεσολάβησε από το GP Ιταλίας, να διαπιστώσει αν το αναβαθμισμένο δάπεδο που παρουσίασε (αλλά δεν χρησιμοποίησε) στο GP Βελγίου, έχει κάνει πιο νευρικό τον πίσω άξονα του μονοθεσίου ή όχι. Η διατήρηση των ελαστικών στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας θα είναι κρίσιμη και η Mercedes, ίσως δυσκολευτεί να αναπτύξει θερμοκρασίες στα εμπρός ελαστικά για τις πρώτες στροφές σε έναν γύρο κατατακτήριων δοκιμών.

H Williams ευελπιστεί ότι η χάραξη του Μπακού θα ευνοήσει το μονοθέσιό της και το πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε πρόσφατα, ενώ η Racing Bulls θα προσπαθήσει να αναλύσει περαιτέρω την απόδοση του νέου δαπέδου που παρουσίασε στη Monza και δεν έλαβε καλά σχόλια από τον Yuki Tsunoda.

Ειδήσεις και φήμες
Φαίνεται ότι η McLaren είναι πρόθυμη να δώσει το πράσινο φως στον 19χρονο Βραζιλιάνο Gabriel Bortoleto (που είναι μέλος της ακαδημίας νεαρών οδηγών της βρετανικής ομάδας) να προσχωρήσει στη Sauber/Audi το 2025. O Bortoleto, που κατέκτησε τον τίτλο στη Formula 3 πέρυσι, και εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του στη Formula 2 φέτος, είναι αυτή τη στιγμή το φαβορί για το δεύτερο cockpit της ελβετικής ομάδας.
Παράλληλα, η McLaren ανακοίνωσε επίσημα ότι ο 25χρονος Pato O’Ward, που αγωνίζεται με τα χρώματά της στο IndyCar, θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει το μονοθέσιο F1 της βρετανικής ομάδας στο FP1 του αγώνα της πατρίδας του, το GP Μεξικού.
Έπειτα από την είδηση ότι ο Adrian Newey θα προσχωρήσει στην Aston Martin, η οποία έχει φτιάξει μια dream team τεχνικών, ξεκίνησαν οι εικασίες ότι επόμενος μεταγραφικός στόχος του Lawrence Stroll θα μπορούσε να είναι ο Max Verstappen.
Σύμφωνα με τις φήμες, ο μηχανολόγος αγώνα του Max Verstappen στη Red Bull, o Ιταλός Gianpiero Lambiase, αρνήθηκε την πρόταση της Ferrari να αναλάβει τον ίδιο ρόλο στο πλάι του Lewis Hamilton, όπως και την προσέγγιση της McLaren.
O Esteban Ocon θα συμμετάσχει στο 150ό Grand Prix της καριέρας του στη Formula 1 και ο 100ός του αγώνας με την ομάδα της Renault/Alpine.
Ο 19χρονος Βρετανός Oliver Bearman θα συμμετάσχει στο 2ο Grand Prix της καριέρας του στη Formula 1, αντικαθιστώντας τον τιμωρημένο Kevin Magnussen στη Haas. Ο Bearman έχει ήδη ανακοινωθεί ως ένας εκ των δύο οδηγών της αμερικανικής ομάδας για το 2025.