Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο CUPRA Terramar
CUPRA Terramar: Ένα ολοκαίνουργιο σπορ C-SUV για την CUPRA, ένας λόγος για μια ακόμα πετυχημένη παρουσία στον κόσμο των μικρομεσαίων SUV.
Η ονομασία Terramar προκύπτει από την σύμπτυξη των λέξεων γης(terra) και θάλασσας(mar), ένας μεσογειακός συνδυασμός που παραπέμπει και στο χιλιοειπωμένο ταπεραμέντο που συνοδεύει τις ισπανικές κατασκευές τόσο της SEAT, πολύ περισσότερο της CUPRA από τότε που προέκυψε ως ανεξάρτητη μάρκα.
Το όνομα Terramar παραπέμπει επίσης στην ιστορική πίστα Autodromo de Sitges-Terramar που βρίσκεται κοντά στην φυσική έδρα της φίρμας στο Martorell της Βαρκελώνης. Μια από τις ιστορικότερες πίστες της Ευρώπης και η παλαιότερη της Ισπανίας που έχει κλείσει εκατονταετία και τώρα έχει μουσειακή χρήση, για εκδηλώσεις και events, όπως για παράδειγμα η παρουσίαση του νέου σπορ C-SUV της CUPRA. Στα πλαίσια της οποίας πήραμε μια γεύση από το έντονο κυκλικό οβάλ της διαδρομής συνοδηγώντας με οδηγούς της εταιρείας.
Για την ιστορία η CUPRA έχει ενεργό ρόλο στους αγώνες ηλεκτρικών SUV EXTREME E και στην ηλεκτρική Formula E και αν θέλουμε μια μίνι αναδρομή περί SEAT και CUPRA, να πούμε ότι η δεύτερη προέρχεται από την ένωση δυο συνδετικών (CUP και Racing) ως απόσταγμα της παρουσίας των Ισπανών στους αγώνες αυτοκίνητου, που ενσωματώθηκε στην γκάμα σαν σπορ ταυτότητα στα γρήγορα SEAT παραγωγής. Παρόλα αυτά η διορατικοί Ισπανοί έκριναν ότι υπάρχει χώρος για να πάνε ακόμα ψηλότερα της κατασκευές τους μέσω της δραστήριας δημιουργικότητας και το 2018 ανεξαρτητοποίησε ως αυτόνομη μάρκα την CUPRA.
Στόχος της αυτόνομης CUPRA, να προσφέρει την ξεχωριστή ταυτότητα των σπορ κατασκευών της συνδυάζοντας την premium προσφορά και φινέτσα με εκλεκτές τεχνολογικές και όχι μόνο επιλογές από τον όμιλο που ανήκει (Volkswagen). Μέχρι στιγμής η Ισπανική εταιρεία αποδεικνύεται μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με παραδόσεις που ξεπερνούν τα 650.000 αυτοκίνητα από την έναρξη της δραστηριότητάς της, ενώ επεκτείνεται ως παρουσία σε όλο τον κόσμο με περισσότερα από 800 καταστήματα CUPRA παγκοσμίως.
Το φρέσκο κουλούρι λοιπόν στην γκάμα της CUPRA, σηματοδοτεί τις σπορ αξιώσεις του νέου μεσαίου SUV το οποίο θα αναλάβει να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως η Alfa Romeo Tonale και το VW Tiguan.
CUPRA Terramar: Οδηγοκεντρικό & οικογενειακό
Οι επίσημες συστάσεις, δια στόματος του επικεφαλής σχεδιασμού της CUPRA, Jorge Diaz κάνουν λόγο για ένα SUV με το DNA της εταιρείας και οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, ο οποίος αποτυπώνεται και στον τρόπο διαμόρφωσης του cockpit. Πριν όμως μιλήσουμε για το εσωτερικό, η εικόνα είναι με το μέρος της δυναμικής έτσι όπως η CUPRA συνηθίζει να τοποθετείται σχεδιαστικά.
Το CUPRA Terramar σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Βαρκελώνη και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στο Györ της Ουγγαρίας, ενώ για το λανσάρισμα μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής (America’s Cup Limited Edition), με αφορμή την χορηγία της εταιρείας στην τοπ ιστιοπλοϊκή υπόθεση σε επίπεδο αγώνων, θα κατασκευαστεί σε περίπου 1.300 οχήματα, τα οποία θα διαθέτουν μοναδικά στοιχεία σχεδιασμού και στυλ που υποστηρίζουν τη συνεργασία των δυο πλευρών.
Με μήκος αμαξώματος 4,52 μέτρα, το Τerramar υιοθετεί την φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα η οποία είναι πρωτότυπη, αλλά πιο ώριμη και όχι απαραίτητα εκκεντρική. Οι σπορ καταβολές φαίνονται στα επιθετικά εμπρός φωτιστικά σώματα, στην μεγάλη μπροστινή μάσκα που επιτρέπει την καλύτερη ψύξη του κινητήρα, το coupe προφίλ και το φαρδύ στήσιμο.
Θυμίζει ρύγχος καρχαρία, με τη χαρακτηριστική μάσκα και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κέντρο, να δίνει ταυτότητα, το χαρακτηριστικά μπρονζέ λογότυπο είναι ενσωματωμένο στο καπό, οι τριγωνικοί matrix LED Ultra προβολείς ξεχωρίζουν με το τριγωνικό φωτεινό μοτίβο, ενώ το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο κέντρο των πίσω φώτων, κάνει την δημιουργική λεπτομέρεια.
Οι αθλητικές αναλογίες και ο σπορ χαρακτήρας το διαχωρίζουν από τα κλασσικά SUV της πιάτσας, με την 5η πόρτα να αναγράφει CUPRA και η ταυτότητα του μοντέλου να φανερώνεται με διακριτικότητα στο πλάι των φωτιστικών σωμάτων. Φυσικά πατάει σε μεγάλους τροχούς ελαφρού κράματος με ρεπερτόριο σχεδιασμού σε διάμετρο 18”, 19” και 20”, ενώ στη χρωματική παλέτα βρίσκουμε 9 χρωματισμούς συμπεριλαμβανομένων και δυο ματ αποχρώσεων. Εν ολίγοις, η δυναμική μυώδης οπτική συναντά την σπορ φινέτσα και όλα αυτά μεταφράζονται σε συνολική κομψότητα με όποια ματιά και αν το βλέπεις.
Στα ενδότερα η σπορ φιλοσοφία, τα προσεγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η γενναιόδωρη προσφορά είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη. Εδώ μάλιστα συναντάμε ακόμα περισσότερο βιώσιμα υλικά που μειώνουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Ο εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και o backlit φωτισμός των πάνελ των θυρών εμπρός και πίσω συνθέτουν ένα μοναδικό θέαμα.
Ο CUPRA χαρακτήρας γίνεται φανερός με την οδηγοκεντρική σχεδίαση που αγκαλιάζει το περιβάλλον του οδηγού, αλλά και στη λεπτομέρεια, στο επιθετικό και μοντέρνο ντιζάιν στους αεραγωγούς, την κονσόλα και το τιμόνι με τα χαρακτηριστικά paddles και τα κυκλικά μπουτόν στον πυρήνα του – στάνταρ για τις εκδόσεις DSG.
Με συνέπεια στην digital πληροφόρηση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του στάνταρ τον ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών(προαιρετικά και Head Up Display), αλλά και μια νέα, μεγαλύτερη, έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών για πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία.
Φυσικά οι τελευταίες ενημερώσεις ανεβάζουν το επίπεδο προσφερόμενης τεχνολογίας τόσο για χρήση infotainment όσο και στο επίπεδο της υποβοήθησης του οδηγού με την πλούσια ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων, ενώ στα CUPRA δεδομένα είναι και το προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Sennheiser Mobility.
Χωροταξικά η εικόνα είναι επιπέδου Volkswagen Tiguan, αν αυτό μπορεί να δώσει μια τάξη μεγέθους, ενώ η πρακτικότητα ωφελείται χάρη στη δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων – προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κατά 15 εκ.. Κάτι που αυξάνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 540 έως 642 λίτρα.
CUPRA χαρακτήρας
Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo η οποία υποστηρίζει τα μεσαία μοντέλα του ομίλου VW, όπως τα Tiguan και Kodiaq, αλλά και το μελλοντικό Q3 που θα προκύψει μελλοντικά. Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από 5 επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (ήπια υβριδικό σύστημα), καθώς και τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid).
Ο βασικός βενζινοκινητήρας ΤSI αποδίδει 150 ίππους, ενώ το κορυφαίο eHybrid σύστημα παράγει 272 ίππους, με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG να είναι στάνταρ παροχή, ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα.
Η CUPRA κάνει λόγο για ένα SUV με δυναμική συμπεριφορά, κάτι που δεν φαίνεται ούτε παράλογο, ούτε απέχει από την πραγματικότητα, όπως μας απέδειξε στις διαδρομές πέριξ της Βαρκελώνης. Χάρη στη στάνταρ σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, των αναβαθμίσεων στα φρένα (εξαπίστονες μπροστινές δαγκάνες Akebono), αλλά και στο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε σκοπό και κάθε οδηγικό γούστο.
Οδηγικά εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες από πηδάλια, ανάρτηση, πλαίσιο και φρένα.
Η νέα plug-in εκδοχή της εταιρίας, με τον 1,5 TSI, έρχεται αναβαθμισμένη και στο υβριδικό της σύστημα με μεγαλύτερη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh (συνδυαστικής απόδοσης 204 ή 272 ίππων) υποστηρίζει ταχυφόρτιση 50 kW, επιτρέπει πλήρη φόρτιση στο μισάωρο και απογειώνει την ηλεκτρική της αυτονομία παραπάνω από τα 100 χλμ.. Ο οδηγικός χαρακτήρας του CUPRA Terramar μπορεί να διαμορφωθεί χάρη στα διαφορετικά προφίλ οδήγησης.
Πρόκειται για τα Comfort, Performance, CUPRA (για τις εκδόσεις VZ), Offroad (για τις τετρακίνητες εκδόσεις) και Individual, τα οποία του χαρίζουν ένα εύρος δυνατοτήτων που εκφράζει τον κάθε οδηγό. Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί στη λειτουργία Sport σε όλες τις παραλλαγές του μοντέλου, ενώ στην περίπτωση των εκδόσεων VZ (2.0 TSI 265PS & eHybrid 272PS), μπορεί ακόμη και να απενεργοποιηθεί (ESC Off). Στα προγράμματα Performance και CUPRA, η ηχητική προσομοίωση του 5κύλινδρου TFSI, αποκτά ενδιαφέρον.
Με το CUPRA Terramar VZ e-Hybrid των 272 ίππων για όσο κινούμασταν πέριξ της Βαρκελώνης μπορεί να μην επιβεβαιώσαμε την ηλεκτρική αυτονομία πήραμε όμως μια γερή γεύση των αναβαθμισμένων δεδομένων του. Παράλληλα οι ζωηρές επιταχύνσεις δεν απογείωσαν ποτέ τις καταναλώσεις που δεν ξέφυγαν ποτέ από το υβριδικό τους καθήκον να μην ξεφεύγουν στην καθημερινότητα πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ..
Στην ουσία θα εκμεταλλευτείς τις δυναμικές επιδόσεις και την ευκολία που προσφέρει το DSG κιβώτιο για να κινηθείς ταχύτατα, θα νιώθεις πάντα ασφαλής με την αποτελεσματικότητα πλαισίου – ανάρτησης και θα διαχειρίζεσαι με την ίδια ευκολία επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις χάρις την υπογραφή των έξτρα φρένων της Brembo, που αξίζουν την επένδυση.
Cupra Terramar 1 (10)
Οι τιμές για το CUPRA Terramar δεν έχουν ακόμα διαμορφωθεί, άλλωστε το αυτοκίνητο θα είναι στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, όπου και θα ανανεώσουμε το ραντεβού μαζί του.
Η ονομασία Terramar προκύπτει από την σύμπτυξη των λέξεων γης(terra) και θάλασσας(mar), ένας μεσογειακός συνδυασμός που παραπέμπει και στο χιλιοειπωμένο ταπεραμέντο που συνοδεύει τις ισπανικές κατασκευές τόσο της SEAT, πολύ περισσότερο της CUPRA από τότε που προέκυψε ως ανεξάρτητη μάρκα.
Το όνομα Terramar παραπέμπει επίσης στην ιστορική πίστα Autodromo de Sitges-Terramar που βρίσκεται κοντά στην φυσική έδρα της φίρμας στο Martorell της Βαρκελώνης. Μια από τις ιστορικότερες πίστες της Ευρώπης και η παλαιότερη της Ισπανίας που έχει κλείσει εκατονταετία και τώρα έχει μουσειακή χρήση, για εκδηλώσεις και events, όπως για παράδειγμα η παρουσίαση του νέου σπορ C-SUV της CUPRA. Στα πλαίσια της οποίας πήραμε μια γεύση από το έντονο κυκλικό οβάλ της διαδρομής συνοδηγώντας με οδηγούς της εταιρείας.
Για την ιστορία η CUPRA έχει ενεργό ρόλο στους αγώνες ηλεκτρικών SUV EXTREME E και στην ηλεκτρική Formula E και αν θέλουμε μια μίνι αναδρομή περί SEAT και CUPRA, να πούμε ότι η δεύτερη προέρχεται από την ένωση δυο συνδετικών (CUP και Racing) ως απόσταγμα της παρουσίας των Ισπανών στους αγώνες αυτοκίνητου, που ενσωματώθηκε στην γκάμα σαν σπορ ταυτότητα στα γρήγορα SEAT παραγωγής. Παρόλα αυτά η διορατικοί Ισπανοί έκριναν ότι υπάρχει χώρος για να πάνε ακόμα ψηλότερα της κατασκευές τους μέσω της δραστήριας δημιουργικότητας και το 2018 ανεξαρτητοποίησε ως αυτόνομη μάρκα την CUPRA.
Στόχος της αυτόνομης CUPRA, να προσφέρει την ξεχωριστή ταυτότητα των σπορ κατασκευών της συνδυάζοντας την premium προσφορά και φινέτσα με εκλεκτές τεχνολογικές και όχι μόνο επιλογές από τον όμιλο που ανήκει (Volkswagen). Μέχρι στιγμής η Ισπανική εταιρεία αποδεικνύεται μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με παραδόσεις που ξεπερνούν τα 650.000 αυτοκίνητα από την έναρξη της δραστηριότητάς της, ενώ επεκτείνεται ως παρουσία σε όλο τον κόσμο με περισσότερα από 800 καταστήματα CUPRA παγκοσμίως.
Το φρέσκο κουλούρι λοιπόν στην γκάμα της CUPRA, σηματοδοτεί τις σπορ αξιώσεις του νέου μεσαίου SUV το οποίο θα αναλάβει να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως η Alfa Romeo Tonale και το VW Tiguan.
CUPRA Terramar: Οδηγοκεντρικό & οικογενειακό
Οι επίσημες συστάσεις, δια στόματος του επικεφαλής σχεδιασμού της CUPRA, Jorge Diaz κάνουν λόγο για ένα SUV με το DNA της εταιρείας και οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, ο οποίος αποτυπώνεται και στον τρόπο διαμόρφωσης του cockpit. Πριν όμως μιλήσουμε για το εσωτερικό, η εικόνα είναι με το μέρος της δυναμικής έτσι όπως η CUPRA συνηθίζει να τοποθετείται σχεδιαστικά.
Το CUPRA Terramar σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Βαρκελώνη και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στο Györ της Ουγγαρίας, ενώ για το λανσάρισμα μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής (America’s Cup Limited Edition), με αφορμή την χορηγία της εταιρείας στην τοπ ιστιοπλοϊκή υπόθεση σε επίπεδο αγώνων, θα κατασκευαστεί σε περίπου 1.300 οχήματα, τα οποία θα διαθέτουν μοναδικά στοιχεία σχεδιασμού και στυλ που υποστηρίζουν τη συνεργασία των δυο πλευρών.
Με μήκος αμαξώματος 4,52 μέτρα, το Τerramar υιοθετεί την φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα η οποία είναι πρωτότυπη, αλλά πιο ώριμη και όχι απαραίτητα εκκεντρική. Οι σπορ καταβολές φαίνονται στα επιθετικά εμπρός φωτιστικά σώματα, στην μεγάλη μπροστινή μάσκα που επιτρέπει την καλύτερη ψύξη του κινητήρα, το coupe προφίλ και το φαρδύ στήσιμο.
Θυμίζει ρύγχος καρχαρία, με τη χαρακτηριστική μάσκα και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κέντρο, να δίνει ταυτότητα, το χαρακτηριστικά μπρονζέ λογότυπο είναι ενσωματωμένο στο καπό, οι τριγωνικοί matrix LED Ultra προβολείς ξεχωρίζουν με το τριγωνικό φωτεινό μοτίβο, ενώ το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο κέντρο των πίσω φώτων, κάνει την δημιουργική λεπτομέρεια.
Οι αθλητικές αναλογίες και ο σπορ χαρακτήρας το διαχωρίζουν από τα κλασσικά SUV της πιάτσας, με την 5η πόρτα να αναγράφει CUPRA και η ταυτότητα του μοντέλου να φανερώνεται με διακριτικότητα στο πλάι των φωτιστικών σωμάτων. Φυσικά πατάει σε μεγάλους τροχούς ελαφρού κράματος με ρεπερτόριο σχεδιασμού σε διάμετρο 18”, 19” και 20”, ενώ στη χρωματική παλέτα βρίσκουμε 9 χρωματισμούς συμπεριλαμβανομένων και δυο ματ αποχρώσεων. Εν ολίγοις, η δυναμική μυώδης οπτική συναντά την σπορ φινέτσα και όλα αυτά μεταφράζονται σε συνολική κομψότητα με όποια ματιά και αν το βλέπεις.
Στα ενδότερα η σπορ φιλοσοφία, τα προσεγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η γενναιόδωρη προσφορά είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη. Εδώ μάλιστα συναντάμε ακόμα περισσότερο βιώσιμα υλικά που μειώνουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Ο εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και o backlit φωτισμός των πάνελ των θυρών εμπρός και πίσω συνθέτουν ένα μοναδικό θέαμα.
Ο CUPRA χαρακτήρας γίνεται φανερός με την οδηγοκεντρική σχεδίαση που αγκαλιάζει το περιβάλλον του οδηγού, αλλά και στη λεπτομέρεια, στο επιθετικό και μοντέρνο ντιζάιν στους αεραγωγούς, την κονσόλα και το τιμόνι με τα χαρακτηριστικά paddles και τα κυκλικά μπουτόν στον πυρήνα του – στάνταρ για τις εκδόσεις DSG.
Με συνέπεια στην digital πληροφόρηση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του στάνταρ τον ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών(προαιρετικά και Head Up Display), αλλά και μια νέα, μεγαλύτερη, έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών για πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία.
Φυσικά οι τελευταίες ενημερώσεις ανεβάζουν το επίπεδο προσφερόμενης τεχνολογίας τόσο για χρήση infotainment όσο και στο επίπεδο της υποβοήθησης του οδηγού με την πλούσια ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων, ενώ στα CUPRA δεδομένα είναι και το προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Sennheiser Mobility.
Χωροταξικά η εικόνα είναι επιπέδου Volkswagen Tiguan, αν αυτό μπορεί να δώσει μια τάξη μεγέθους, ενώ η πρακτικότητα ωφελείται χάρη στη δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων – προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κατά 15 εκ.. Κάτι που αυξάνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 540 έως 642 λίτρα.
CUPRA χαρακτήρας
Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo η οποία υποστηρίζει τα μεσαία μοντέλα του ομίλου VW, όπως τα Tiguan και Kodiaq, αλλά και το μελλοντικό Q3 που θα προκύψει μελλοντικά. Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από 5 επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (ήπια υβριδικό σύστημα), καθώς και τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid).
Ο βασικός βενζινοκινητήρας ΤSI αποδίδει 150 ίππους, ενώ το κορυφαίο eHybrid σύστημα παράγει 272 ίππους, με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG να είναι στάνταρ παροχή, ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα.
Η CUPRA κάνει λόγο για ένα SUV με δυναμική συμπεριφορά, κάτι που δεν φαίνεται ούτε παράλογο, ούτε απέχει από την πραγματικότητα, όπως μας απέδειξε στις διαδρομές πέριξ της Βαρκελώνης. Χάρη στη στάνταρ σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, των αναβαθμίσεων στα φρένα (εξαπίστονες μπροστινές δαγκάνες Akebono), αλλά και στο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε σκοπό και κάθε οδηγικό γούστο.
Οδηγικά εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες από πηδάλια, ανάρτηση, πλαίσιο και φρένα.
Η νέα plug-in εκδοχή της εταιρίας, με τον 1,5 TSI, έρχεται αναβαθμισμένη και στο υβριδικό της σύστημα με μεγαλύτερη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh (συνδυαστικής απόδοσης 204 ή 272 ίππων) υποστηρίζει ταχυφόρτιση 50 kW, επιτρέπει πλήρη φόρτιση στο μισάωρο και απογειώνει την ηλεκτρική της αυτονομία παραπάνω από τα 100 χλμ.. Ο οδηγικός χαρακτήρας του CUPRA Terramar μπορεί να διαμορφωθεί χάρη στα διαφορετικά προφίλ οδήγησης.
Πρόκειται για τα Comfort, Performance, CUPRA (για τις εκδόσεις VZ), Offroad (για τις τετρακίνητες εκδόσεις) και Individual, τα οποία του χαρίζουν ένα εύρος δυνατοτήτων που εκφράζει τον κάθε οδηγό. Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί στη λειτουργία Sport σε όλες τις παραλλαγές του μοντέλου, ενώ στην περίπτωση των εκδόσεων VZ (2.0 TSI 265PS & eHybrid 272PS), μπορεί ακόμη και να απενεργοποιηθεί (ESC Off). Στα προγράμματα Performance και CUPRA, η ηχητική προσομοίωση του 5κύλινδρου TFSI, αποκτά ενδιαφέρον.
Με το CUPRA Terramar VZ e-Hybrid των 272 ίππων για όσο κινούμασταν πέριξ της Βαρκελώνης μπορεί να μην επιβεβαιώσαμε την ηλεκτρική αυτονομία πήραμε όμως μια γερή γεύση των αναβαθμισμένων δεδομένων του. Παράλληλα οι ζωηρές επιταχύνσεις δεν απογείωσαν ποτέ τις καταναλώσεις που δεν ξέφυγαν ποτέ από το υβριδικό τους καθήκον να μην ξεφεύγουν στην καθημερινότητα πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ..
Στην ουσία θα εκμεταλλευτείς τις δυναμικές επιδόσεις και την ευκολία που προσφέρει το DSG κιβώτιο για να κινηθείς ταχύτατα, θα νιώθεις πάντα ασφαλής με την αποτελεσματικότητα πλαισίου – ανάρτησης και θα διαχειρίζεσαι με την ίδια ευκολία επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις χάρις την υπογραφή των έξτρα φρένων της Brembo, που αξίζουν την επένδυση.
Cupra Terramar 1 (10)
Οι τιμές για το CUPRA Terramar δεν έχουν ακόμα διαμορφωθεί, άλλωστε το αυτοκίνητο θα είναι στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, όπου και θα ανανεώσουμε το ραντεβού μαζί του.