Η επιλογή της MINI να δραστηριοποιηθεί στην ευρύτερη κατηγορία των crossovers αμφισβητήθηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στη σύγχρονη ιστορία της βρετανικής φίρμας. Φυσικά, η πορεία τόσο του Countryman όσο και των οχημάτων ελευθέρου χρόνου συνολικότερα διέψευσε όσους προέβλεπαν στις αρχές της δεκαετίας που διανύουμε την παταγώδη αποτυχία του εγχειρήματος.
 

Το Countryman όχι μόνο κατάφερε να εδραιώσει τη θέση του σε μια κατηγορία που χρόνο με τον χρόνο αποκτούσε περισσότερους και αναμφίβολα ικανότερους εκπροσώπους, αλλά και να πείσει πως δικαίως αποτέλεσε μέλος της περήφανης οικογένειας των ΜΙΝΙ.  

Στην εποχή της ωριμότητας  

Επτά χρόνια μετά, η δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου έρχεται να επεκτείνει το όποιο προβάδισμα απολάμβανε η αμέσως προηγούμενη.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων δημιουργεί τις απαραίτητες διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, αποτελώντας ταυτόχρονα μια σαφή ένδειξη των προθέσεων της βρετανικής φίρμας.   Με μήκος που αγγίζει τα 4,3 μέτρα, το νέο Countryman αποτελεί το μεγαλύτερο MINI που παράχθηκε από το 1959 μέχρι σήμερα.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως το βρετανικό crossover σταματά να φλερτάρει με τον τίτλο του αστικού, ή αν προτιμάτε του… βοηθητικού.   Κρίνοντας, λοιπόν, από τους αισθητά μεγαλύτερους χώρους που προσφέρει ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών και το άλμα ποιότητας που παρατηρείται σε όλες ανεξαιρέτως τις επιφάνειές του, μπορείς με σιγουριά να δηλώσεις πως το θέαμα πλέον συνδυάζεται με την ουσία.  

Σε χωροταξικό επίπεδο, τα 450 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών συνιστούν μια εξαιρετική επίδοση, ωστόσο την πραγματική διαφορά κάνει η συρόμενη -κατά 13 εκατοστά- πίσω σειρά καθισμάτων, η οποία σου χαρίζει τη δυνατότητα με μία κίνηση να μεταβάλλεις τις ισορροπίες στο εσωτερικό.
 

Από το τελευταίο, πάντως, δεν λείπουν εκείνα τα σχεδιαστικά στοιχεία που αναλαμβάνουν με επιτυχία να διαφοροποιήσουν το Countryman από οποιαδήποτε άλλη πρόταση του ανταγωνισμού.

Το κεντρικά τοποθετημένο κυκλικό όργανο είναι ένα καλό παράδειγμα, όχι όμως και το μοναδικό, καθώς χαμηλότερα βρίσκονται οι αεροπορικού τύπου διακόπτες, σημείο αναφοράς για κάθε σύγχρονο ΜΙΝΙ.  

Προτεραιότητα η άσφαλτος

Δεδομένης της απουσίας τετρακίνησης -στην έκδοση Cooper με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων δεν προσφέρεται ούτε ως επιλογή-, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος συνιστά το μοναδικό χαρακτηριστικό που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την παρουσία του αυτοκινήτου στο χώμα.  

Ωστόσο, από τα πρώτα μέτρα στο αριστερό του κάθισμα γίνεται σαφές πως το νέο Countryman δεν δημιουργήθηκε για να πρωταγωνιστήσει μακριά από την άσφαλτο. Οι ρυθμίσεις των ανεξάρτητων αναρτήσεων, σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, διαμορφώνουν μια απολύτως οδηγοκεντρική πρόταση.   Εξαιρετικά αποτελεσματική στο εθνικό δίκτυο, όπου η ποιότητα του οδοστρώματος δεν θα θέσει υπό αμφισβήτηση την άνεση των επιβατών.

Απολαυστική στο επαρχιακό, καθώς η αμεσότητα και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης παραπέμπουν σε πιο «ειδικές» κατασκευές. Γνώριμο από την παρουσία του σε προτάσεις της MINI, αλλά και της BMW, το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.499 κ.εκ. αναλαμβάνει με τη συμβολή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του πλαισίου.  

Οι 136 ίπποι και τα 220 Nm αρκούν ώστε να χαρίσουν στο Countryman των 1.365 κιλών την απαραίτητη ζωντάνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το αυξημένο, συγκριτικά, βάρος της βρετανικής πρότασης δεν γίνεται αντιληπτό.  

Απόρροια των… βαρών που καλείται να σηκώσει ο τρικύλινδρος κινητήρας αποτελεί και η μεγαλύτερη του αναμενομένου κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας πολύ δύσκολα θα υποχωρήσει κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ.    

DATA

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ.

Ισχύς: 136 ίπποι/4.400 σ.α.λ.

Ροπή: 220 Nm/1.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Κατανάλωση: 6,0 λίτρα/100 χλμ.

0-100 χλμ./ώρα: 9,6 δευτερόλεπτα

Service: Κάθε 30.000 χλμ. ή 24 μήνες

Ρύποι: 130 γραμμ./χλμ.

Μέγιστη ταχύτητα: 202 χλμ./ώρα

Διαστάσεις (MxΠxY): 4,30 x 1,82 x 1,56

Χώρος αποσκευών: 450 λίτρα

Βάρος: 1.365 κιλά

Τέλη κυκλοφορίας: € 144

Τιμή πώλησης: € 26.970