Στο συλλογικό αυτοκινητιστικό ασυνείδητο η τσεχική φίρμα είναι πλέον συνυφασμένη με τις τεχνολογικές εξελίξεις του VW Group, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι ο γερμανικός όμιλος απέκτησε την Skoda πριν μόλις 26 χρόνια, δίνοντάς της την σύγχρονη εικόνα που γνωρίζουμε σήμερα ως μιας value for money αξιόπιστης φίρμας.

Η κοινή τους ιστορία ξεκινά το 1991 μετά τις διαδοχικές αλλαγές που επέφερε στην ευρωπαϊκή επικράτεια η πτώση του Τείχους του Βερολίνου η οποία διαμόρφωσε το πρόσωπο της τότε Τσεχοσλοβακίας αλλά και της μετέπειτα Ευρώπης.

Ανεξαρτήτως ιστορικών συγκυριών η αλήθεια είναι ότι υπό τη στέγη του γερμανικού ομίλου η Skoda απογειώθηκε, με κομβικό σημείο την άφιξη της Octavia Typ 1U το 1996 η οποία σηματοδότησε την απαρχή για την σημερινή επιτυχία των Τσέχων.

Σήμερα είκοσι έξι χρόνια αργότερα από την εμπλοκή των Γερμανών, η Skoda γιορτάζει 15 εκατομμύρια μονάδων παραγωγής αλλά και των αντίστοιχων πωλήσεων.

Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι το πιο δημοφιλές μοντέλο της Skoda από το 1991 είναι η Octavia με 5.618.597 μονάδες, ακολουθεί η Fabia με 4.004.569 μονάδες και το Superb με 1.026.055 μονάδες.

Σε ό,τι αφορά το… πολύ πρόσφατο παρελθόν του 2016, η Skoda διέθεσε 1.126.500 οχήματα ένα μέγεθος το οποίο φιλοδοξεί να αυξήσει γεωμετρικά τα επόμενα χρόνια με την συνδρομή και των ηλεκτρικών της σχεδίων και την επιθετική της πολιτική στα SUV όπως δήλωσε ο επικεφαλής της φίρμας Bernhard Maier με αφορμή το ορόσημο.