Πέντε χρόνια χωρίς τον Michael Jackson!
Τα 5+1 videο clip του βασιλιά της ποπ!
Στις 25 Ιουνίου του 2009, ο βασιλιάς της ποπ πέρασε στην αιωνιότητα. Το περιοδικό Rolling Stone δημοσιεύει τα επικά βίντεο της θρυλικής καριέρας του και αποκαλύπτει τις backstage ιστορίες που αναδεικνύουν την δημιουργική μεγαλοφυία και την ανθρώπινη πλευρά του μεγαλύτερου σταρ όλων των εποχών.
«Remember The Time» (1992)
«Aς κάνουμε ό,τι χρειάζεται για το κάνουμε όσο πιο cool γίνεται. Ας πάρουμε τον Eddie Murphy. Ας πάρουμε τον Magic Johnson», φέρεται να είπε ο βασιλιάς της ποπ για το video clip του «Remember The Time». Ο σκηνοθέτης John Singleton θυμάται με συγκίνηση τον Μichael να λέει: «Τον Magic πρέπει να τον βάλουμε σε αυτό το βίντεο». Ο λόγος που επέμενε ήταν γιατί μόλις είχε γίνει γνωστό ότι ο Johnson ήταν φορέας του AIDS. «Στο γύρισμα ο Jackson ήταν άτακτος. Ήθελε να έχει μία συνολική οπτική του clip. Προσπαθούσε πάντα να ανεβάσει τον πήχυ ψηλότερα», θυμάται ο σκηνοθέτης.
«Τhey Don't Care About Us» (1996)
Ο Jackson κάλεσε τρεις φορές τον σκηνοθέτη Spike Lee για να σκηνοθετήσει το συγκεκριμένο video clip. O Lee έκλεισε δύο φορές το τηλέφωνο στον βασιλιά της ποπ, γιατί δεν πίστευε ότι ο Michael βρισκόταν στην άλλη άκρη της γραμμής Ο σκηνοθέτης θυμάται: «Του είπα "Mike, ας πάμε στη Βραζιλία να το κάνουμε", και μου απάντησε "Ας το κάνουμε, Spike". Και είναι υπέροχο να δουλεύεις με ανθρώπους που έχουν τέτοιες ιδέες». Οι δυο τους ταξίδεψαν στο Salvador da Bahia και στο Rio de Janeiro, στη φαβέλα Dona Marta, που τότε ήταν κέντρο διακίνησης ναρκωτικών. Μετά το γύρισμα ξεκίνησε μία προσπάθεια να αλλάξει η εικόνα της Dona Marta. Πλέον δεν υπάρχουν στην περιοχή έμποροι ναρκωτικών, γεγονός που οφείλεται στον βασιλιά της ποπ.
«Say Say Say» (1983)
Το πρώτο και μοναδικό βίντεο του βασιλιά της ποπ με τον Paul McCartney. «O Paul ήταν τρομερά ανασφαλής για την εμφάνισή του όσον αφορά το χορό δίπλα στον Michael», δήλωσε ο σκηνοθέτης του clip, Bob Giraldi. Kαι προσέθεσε: «Και ποιος δεν θα ήταν, γνωρίζοντας ότι πρόκειται να ανέβει στη σκηνή και να χορέψει δίπλα Michael Jackson; Σε όλα μου τα χρόνια της καριέρας μου σε ταινίες και διαφημίσεις, έχω συνεργαστεί με μερικές από τις χειρότερες ντίβες και σούπερ σταρ όλων των εποχών... Ο Paul και ο Michael δεν ήταν έτσι».
«Black or White» (1991)
Λιοντάρια, άλογα, χορευτές ντυμένοι Ζουλού, Ινδιάνοι και ο Macaulay Culkin, ο πρωταγωνιστής του «Μόνος στο Σπίτι», επιστρατεύτηκαν για το video clip «Βlack or White». Ο σκηνοθέτης του video, John Landis, θεώρησε τα αιτήματα του Jackson από την παραγωγή υπερβολικά. «"Γιατί θέλεις να τα κάνεις όλα αυτά;", τον είχα ρωτήσει, με εκείνον να μου απαντά "Ίσως στο τέλος να πάρεις μία ιδέα"», δήλωσε ο Landis. Tα γυρίσματα διήρκεσαν ένα μήνα και το video clip κόστισε 100.000 δολάρια. Η επιτυχία του video αποζημίωσε την παραγωγή και επιβεβαίωσε τον βασιλιά της ποπ.
«Scream» (1995)
Το ακριβότερο video clip όλων των εποχών κόστισε 7 εκατ. δολάρια φέρει την υπογραφή του Mark Romanek. Ο Michael Jackson και η αδερφή του, Janet, εμφανίζονται σε ένα διαστημόπλοιο, το οποίο χρειάστηκε να κατασκευαστεί από την αρχή! «Επειδή δεν μπορούσαμε να πάμε σε ένα διαστημόπλοιο, έπρεπε να το... χτίσουμε», λέει ο σκηνοθέτης Romanek. Εκείνο που έχει χαραχτεί στην μνήμη του είναι η σχέση αγάπης που είχαν τα δύο αδέρφια. «Είχαν μία βαθιά αγάπη μεταξύ τους και ήταν πραγματικά ενθουσιασμένοι που θα εμφανίζονταν μαζί στην κάμερα... Έμεινα έκπληκτος από το πόσο φυσιολογικός και προσιτός ήταν ο Michael. Ήταν πολύ χαριτωμένος και έδειχνε αληθινό ενδιαφέρον σε ό,τι και αν του έλεγα!», λέει Mark Romanek.
«Bad» (1987)
Ο Martin Scorsese θυμάται τη συνεργασία του με τον Jackson, όταν ανέλαβε το 1987 να σκηνοθετήσει το video clip «Βad». Ο Αμερικανός σκηνοθέτης κάνει λόγο για έναν... ήσυχο άνθρωπο, που δεν έφερε καμία αντίσταση και που ήξερε πολύ καλά τι ήθελε ως προς τη χορογραφία. Στην πρώτη τους συνάντηση ο Μichael τον είχε ρωτήσει αν ήξερε τον Μιχαήλ ’γγελο. «Του είπα "ναι" και τότε αρχίσαμε να μιλάμε για τον μεγάλο καλλιτέχνη. Μόλις είχε ανακαλύψει τους πίνακές του και τα γλυπτά του», λέει ο Scorsese. «Ήταν πολύ γλυκός. Και συμπεριφερόταν σε όλους το ίδιο. Δεν είχε σημασία ποιος ήταν, αν ήταν η οικογένειά μου ή κάποιος από το συνεργείο. Τη μόνη φορά που έφερε αντίρρηση σε κάτι, ήταν για μία σκηνή στην οποία έσπρωχναν έναν ηλικιωμένο άντρα. Δεν ήθελε να πάθει κανείς κάτι κακό. Δεν ξέραμε αν γράφτηκε η σκηνή και ζήτησα να το ξανακάνω. Τότε με παρακάλεσε να μην το κάνουμε δεύτερη φορά. Μου είπε: "Σε παρακαλώ, δεν θέλω να είναι τόσο βίαιο", και έτσι δεν το ξανακάναμε», λέει ο σκηνοθέτης.