Σε στάση αναμονής είναι ο κλάδος της κρουαζιέρας, καθώς την Τετάρτη 10 Ιουνίου η διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, για τα πρωτόκολλα. 


«Περιμένουμε απαντήσεις από το υπουργείο για το homeporting και το intransit (σ.σ.: κυρίως από Ιταλία και Τουρκία, που είναι στο κόκκινο επιδημιολογικά)», λέει σε επικοινωνία του με τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες. 

κοντες_παραπολιτικα_σ_2

«Ειδικά για την κρουαζιέρα, τα αρμόδια υπουργεία θα αποφασίσουν πιο λεπτομερείς κανόνες, προσαρμοσμένους στα ευρωπαϊκά στάνταρ. Φυσικά, δεν μπορεί να ισχύσουν οι οδηγίες που είδαμε στην ακτοπλοΐα, π.χ. ένας επιβάτης ανά καμπίνα», παρατηρεί, προβλέποντας εφαρμογή random tests και ελέγχων προέλευσης.


Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας η απόφαση για νέα κοινά μέτρα που θα εφαρμόσει η κάθε εταιρεία ώστε να ανοίξουν τα θαλάσσια σύνορα έχει ληφθεί. Ωστόσο, άλυτο παραμένει το ζήτημα του αγκυροβολίου. 

Σε ορισμένα κρουαζιερόπλοια με 600 άτομα πλήρωμα δεν επιτρέπεται να αγκυροβολήσουν, να μπουν δηλαδή σε καθεστώς καταφυγίου, παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες δεσμεύονται να πληρώσουν για τα τεστ.

 Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπαίνουν μόνο κάθε 15 ημέρες, να παίρνουν τρόφιμα και να φεύγουν, ταξιδεύοντας με χαμηλή ταχύτητα σε ανοιχτή θάλασσα, κάνοντας το λεγόμενο drifting. Το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς σε Καλαμάτα, Λαύριο και Κρήτη η κατάσταση είναι πιο χαλαρή. 


Η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), πάντως, ζητά χαλάρωση των μέτρων και τα τελευταία εικοσιτετράωρα εργάζεται εντατικά, ώστε να ανακοινωθούν τα νέα μέτρα (door to door approach) με τα ειδικά πρωτόκολλα. 

«Είναι προτεραιότητα να αφήσουν τα πλοία να μπουν στον Πειραιά ή έστω στο αγκυροβόλι», λέει στα «Π» η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας.

Maria_Deligianni_CLIA



«Ως CLIA ζητάμε από την Ελλάδα να αναλάβει ρόλο πρωταρχικό και -εκτός από το υπουργείο Ναυτιλίας- το έχουμε επικοινωνήσει με το υπουργείο Τουρισμού, καθώς η κρουαζιέρα συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία 957 εκατ. ευρώ», προσθέτει, πιστεύοντας ακράδαντα πως υπάρχει μεγάλη προοπτική ανάπτυξης. 


«Η CLIA δεν βλέπει καταστροφή το 2021. Τίποτα δεν έχει προεξοφληθεί. Απεναντίας, τα στοιχεία που έχουμε δείχνουν πως η κρουαζιέρα παραμένει θελκτική!», βεβαιώνει.

Στην Ευρώπη η μεγαλύτερη αγορά σε «χώρες δεξαμενής» (source market) είναι η Γερμανία. Ακολουθούν Αγγλία, Ιταλία και Ισπανία, ενώ σε επίπεδο προορισμού (destination market) πρώτη είναι η Ιταλία και ακολουθούν Ισπανία και Ελλάδα. Οσο για την ελληνική αγορά, εξαρτάται κυρίως από τις ΗΠΑ, με 5 εκατομμύρια επιβάτες.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦ/ΔΑ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020