Στην επίσημη παρουσίαση, με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, της προτάσεως της Γαλλίας για το πρόγραμμα προσκτήσεως τεσσάρων φρεγατών για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού, προέβη σήμερα η γαλλική πλευρά στην πρεσβεία της χώρας τους στην Αθήνα, παρόντος το πρέσβη και του αντιπροέδρου της κατασκευάστριας εταιρείας των φρεγατών της γαλλικής προτάσεως Belh@rra, της Naval Group.

Συμφώνως με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά έχουμε, τελείως περιληπτικώς τα εξής:

· Η γαλλική πρόταση αφορά την αγορά 4 καινούργιων φρεγατών FDI, τύπου Belh@rra.

· H πρώτη εξ αυτών θα ναυπηγηθεί στη Γαλλία και θα παραδοθεί το 2025, χάρη στην επιτάχυνση του προγράμματος FDI για το Γαλλικό Ναυτικό.

· Οι τρεις υπόλοιπες θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα σε όποιο ναυπηγείο υποδείξει η ελληνική πλευρά στους Γάλλους.

· Οι παραδόσεις των τριών αυτών ελληνικής κατασκευής φρεγατών θα γίνου τα έτη 2027, 2028 και 2029.

· Ενδιαμέσως, θα παραχωρηθούν δωρεάν στο Πολεμικό Ναυτικό δύο εν ενεργεία φρεγάτες του γαλλικού Ναυτικού, διαθέσιμες από το 2022 έως το διάστημα 2025-2026.

FDI_Grece_en_mer

· Πρόκειται για την αντιαεροπορική φρεγάτα “Jean Bart”, η οποία θα παραδοθεί στο έλληνικό ΠΝ το 2025 και την ανθυποβρυχιακή φρεγάτα “Latouche-Treville”, η οποία θα παραδοθεί το 2026. Προτείνουν τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ-200ΗΝ του ελληνικού ΠΝ («ΥΔΡΑ», «ΣΠΕΤΣΑΙ», «ΨΑΡΑ», «ΣΑΛΑΜΙΣ») από τη γαλλική εταιρεία Thales σε ελληνικά ναυπηγεία.

· Μακρόχρονη συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία για τη δημιουργία βιώσιμων οικονομικών οφελών και θέσεων εργασίας

French_frigate_Jean_Bart__D615__in_April_2014

 
Αξίζει να επισημανθεί ότι τα δύο σκάφη που μας προσφέρουν οι Γάλλοι,
ως «ενδιάμεση λύση», τα “Jean Bart” και “Latouche-Treville”, είναι μεν αμφότερα πλήρως επιχειρησιακά, αλλά είναι ήδη ηλικίας 30 ετών με ό,τι αυτό σημαίνει για ένα πλοίο αυτής της ηλικίας, ασχέτως βεβαίως του ότι θα τα έχουμε για σύντομο χρονικό διάστημα.

French_destroyer_Latouche-Treville__D646_


Πιο συγκεκριμένα, στη φρεγάτα “Jean Bart” τοποθετήθηκε η τρόπιδα το 1986, καθελκύστηκε το 1988 και εντάχθηκε επιχειρησιακώς στο γαλλικό στόλο το 1991. Αντίστοιχα στη “Latouche-Treville” η τρόπιδα τοποθετήθηκε το 1984, καθελκύστηκε το 1988 και εντάχθηκε επιχειρησιακώς στο γαλλικό στόλο το 1990.