Δήμος Αθηναίων: Εγκρίθηκε το σχέδιο διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων της Πανεπιστημίου – Τρεις λωρίδες για αυτοκίνητα και μία για ΜΜΜ
Κατά πλειοψηφία ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, στη συνεδρίαση της Δευτέρας, την αρχιτεκτονική μελέτη για τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Πανεπιστημίου.
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Βασίλης Αξιώτης, προβλέπεται υπερδιπλασιασμός των δένδρων με τη φύτευση ακόμη 87 πλατάνων, τοποθέτηση πλακών όδευσης τυφλών στα πεζοδρόμια, κατασκευή 16 φιλικών, «έξυπνων» διαβάσεων στους κάθετους άξονές της, ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ώστε να έχουν μικτή χρήση για πεζούς και ποδηλάτες κ.ά..
Σε ό,τι αφορά τις λωρίδες, η Πανεπιστημίου θα έχει τρεις για τα ΙΧ και μία αποκλειστικά για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Από την παράταξη «Ανοιχτή Πόλη», η δημοτική σύμβουλος Δέσποινα Αλεβυζάκη, έκανε λόγο για «ράβε-ξήλωνε» και έλλειψη διαβούλευσης.Απαντώντας, ο κ. Αξιώτης επισήμανε ότι ήταν μακρά η διαβούλευση, με τη συμμετοχή δεκάδων φορέων, ενώ η μελέτη έχει εγκριθεί απ΄όλες τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Κατά της πρότασης ψήφισαν οι παρατάξεις «Ανοιχτή Πόλη», «Αθήνα είσαι εσύ», «Λαϊκή Συσπείρωση», «Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας» και «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή».
Διάψευση δημοσιεύματος για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και διοδίων
Σημειώνεται πως τη Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου, ο Δήμος Αθηναίων διέψευσε με ανακοίνωσή του, δημοσίευμα εφημερίδας το οποίο έκανε λόγο για σχέδιο πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και για διόδια στις εισόδους της πόλης.
«Ούτε διόδια, ούτε πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, ούτε Rethink Athens ξανά» δεν προβλέπεται, αναφέρεται σε ανακοίνωση του δήμου αναφορικά με το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» με τίτλο «Μεγαλεπήβολα σχέδια από Κώστα Μπακογιάννη για μια Αθήνα ανυπόφορη πόλη».
«Το σημερινό (χθεσινό) πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών, μόνο απογοήτευση και έκπληξη προκαλεί για την επιμονή της σε μια ανέξοδη αντιπολίτευση εις βάρος της οικολογίας, της προόδου, της επιστήμης αλλά και της λογικής» υπογραμμίζει στην ανακοίνωση και το χαρακτηρίζει «βαθιά συντηρητικό και οπισθοδρομικό στην πράξη».
Επίσης σημειώνει ότι «κωφεύει στα κελεύσματα της επιστήμης, η οποία επισημαίνει τους κινδύνους της κλιματικής κρίσης και αρνείται την πρόοδο που συντελείται σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα και θέλει τις πόλεις να σχεδιάζονται γύρω από τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο, με μακρόπνοο όραμα που ξεπερνά τις θητείες των δημοτικών αρχών».
«Είναι φανερό ότι η αριστερά της οικολογίας και της προόδου έχει δώσει τη θέση της στην αναχρονιστική και οπισθοδρομική λογική του «ναι αυτοί, όχι εμείς», χάνοντας έτσι την ιδεολογική μάχη με τον εαυτό της. Και είναι κρίμα, διότι η κοινωνία μάς χρειάζεται ενωμένους σε ένα τόσο μεγάλο θέμα.
Με υπευθυνότητα σάς προτείνουμε να βρείτε άλλα θέματα για να μας εγκαλείτε -η βιωσιμότητα των πόλεων είναι πολύ σοβαρό θέμα για τα μικροπολιτικά σας παιχνίδια» τονίζεται επίσης στη σχετική ανακοίνωση του δήμου.
Ακόμη, στην ανακοίνωση της, η Δημοτική Αρχή Μπακογιάννη υπογραμμίζει ότι «το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών δεν είναι δική μας εφεύρεση» αλλά «θεσμική υποχρέωση όλων των Δήμων με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και συνιστά προσαρμογή στα ευρωπαϊκά πρότυπα».
Πρόκειται προσθέτει για «ένα στρατηγικό όραμα και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα».
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Βασίλης Αξιώτης, προβλέπεται υπερδιπλασιασμός των δένδρων με τη φύτευση ακόμη 87 πλατάνων, τοποθέτηση πλακών όδευσης τυφλών στα πεζοδρόμια, κατασκευή 16 φιλικών, «έξυπνων» διαβάσεων στους κάθετους άξονές της, ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ώστε να έχουν μικτή χρήση για πεζούς και ποδηλάτες κ.ά..
Σε ό,τι αφορά τις λωρίδες, η Πανεπιστημίου θα έχει τρεις για τα ΙΧ και μία αποκλειστικά για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Από την παράταξη «Ανοιχτή Πόλη», η δημοτική σύμβουλος Δέσποινα Αλεβυζάκη, έκανε λόγο για «ράβε-ξήλωνε» και έλλειψη διαβούλευσης.Απαντώντας, ο κ. Αξιώτης επισήμανε ότι ήταν μακρά η διαβούλευση, με τη συμμετοχή δεκάδων φορέων, ενώ η μελέτη έχει εγκριθεί απ΄όλες τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Κατά της πρότασης ψήφισαν οι παρατάξεις «Ανοιχτή Πόλη», «Αθήνα είσαι εσύ», «Λαϊκή Συσπείρωση», «Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας» και «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή».
Διάψευση δημοσιεύματος για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και διοδίων
Σημειώνεται πως τη Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου, ο Δήμος Αθηναίων διέψευσε με ανακοίνωσή του, δημοσίευμα εφημερίδας το οποίο έκανε λόγο για σχέδιο πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και για διόδια στις εισόδους της πόλης.
«Ούτε διόδια, ούτε πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, ούτε Rethink Athens ξανά» δεν προβλέπεται, αναφέρεται σε ανακοίνωση του δήμου αναφορικά με το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» με τίτλο «Μεγαλεπήβολα σχέδια από Κώστα Μπακογιάννη για μια Αθήνα ανυπόφορη πόλη».
«Το σημερινό (χθεσινό) πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών, μόνο απογοήτευση και έκπληξη προκαλεί για την επιμονή της σε μια ανέξοδη αντιπολίτευση εις βάρος της οικολογίας, της προόδου, της επιστήμης αλλά και της λογικής» υπογραμμίζει στην ανακοίνωση και το χαρακτηρίζει «βαθιά συντηρητικό και οπισθοδρομικό στην πράξη».
Επίσης σημειώνει ότι «κωφεύει στα κελεύσματα της επιστήμης, η οποία επισημαίνει τους κινδύνους της κλιματικής κρίσης και αρνείται την πρόοδο που συντελείται σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα και θέλει τις πόλεις να σχεδιάζονται γύρω από τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο, με μακρόπνοο όραμα που ξεπερνά τις θητείες των δημοτικών αρχών».
«Είναι φανερό ότι η αριστερά της οικολογίας και της προόδου έχει δώσει τη θέση της στην αναχρονιστική και οπισθοδρομική λογική του «ναι αυτοί, όχι εμείς», χάνοντας έτσι την ιδεολογική μάχη με τον εαυτό της. Και είναι κρίμα, διότι η κοινωνία μάς χρειάζεται ενωμένους σε ένα τόσο μεγάλο θέμα.
Με υπευθυνότητα σάς προτείνουμε να βρείτε άλλα θέματα για να μας εγκαλείτε -η βιωσιμότητα των πόλεων είναι πολύ σοβαρό θέμα για τα μικροπολιτικά σας παιχνίδια» τονίζεται επίσης στη σχετική ανακοίνωση του δήμου.
Ακόμη, στην ανακοίνωση της, η Δημοτική Αρχή Μπακογιάννη υπογραμμίζει ότι «το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών δεν είναι δική μας εφεύρεση» αλλά «θεσμική υποχρέωση όλων των Δήμων με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και συνιστά προσαρμογή στα ευρωπαϊκά πρότυπα».
Πρόκειται προσθέτει για «ένα στρατηγικό όραμα και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα».