Το πέπλο του πένθους έχει πέσει πάνω από την Ελλάδα λόγω της σύγκρουσης των δύο τρένων που σημειώθηκε στα Τέμπη και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Παράλληλα νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως σχετικά με το τι συνέβη το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας.

Την ίδια ώρα, ο 59χρονος σταθμάρχης που προφυλακίστηκε, βρίσκεται στις φυλακές της Λάρισας με ακόμα 3 ηλικιωμένους ανθρώπους. Προαυλίζεται κανονικά και τον έχουν βάλει με «ήπιους» κρατούμενους, υπό τον φόβο επεισοδίων μεταξύ αυτού και άλλων κρατουμένων. Πληροφορίες αναφέρουν πως βρίσκεται σε κακή ψυχολογική κατάσταση.

Από τη στιγμή που έχει γίνει η σύγκρουση και τα τηλέφωνα πέφτουν «βροχή», ο σταθμάρχης δεν παραδέχεται ότι έχει στείλει το τρένο στην άνοδο.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», το τρένο θα μπορούσε να μπει στον αυτόματο πιλότο, ωστόσο ο σταθμάρχης προτίμησε να το κάνει χειροκίνητα.

Ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, επί 17 λεπτά, επειδή δεν έβγαζε άκρη με τον σταθμάρχη, έπαιρνε τηλέφωνα συναδέλφους του μηχανοδηγούς, που μπορεί να ήταν στην εμπορική αμαξοστοιχία, για να τους ρωτήσει σε ποιο ρεύμα κινούνταν.

Έρχονται άλλες 3 προσαγωγές και συλλήψεις

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη Λάρισα αναμένονται άλλες 3 συλλήψεις και προσαγωγές ατόμων που «πρωταγωνίστησαν» στην τραγωδία και είχαν σημαντικό ρόλο.

Κατά πληροφορίες, αντιμέτωπα με τη Δικαιοσύνη αναμένεται να βρεθούν και άλλα στελέχη του ΟΣΕ, καθώς είναι θέμα χρόνου πλέον η άσκηση νέων ποινικών διώξεων, πέραν αυτής που έχει ασκηθεί στην περίπτωση του προφυλακισμένου σταθμάρχη Λάρισας για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών.

Ο επόπτης φαίνεται πως είναι το άτομο το οποίο εκπαίδευσε τον 59χρονο σταθμάρχη και τον έβαλε σε αυτή την καίρια θέση. Πληροφορίες αναφέρουν πως ο επόπτης είχε φύγει από το σπίτι του στον Βόλο και τις τελευταίες μέρες βρισκόταν στην Αθήνα για να ετοιμάσει την εκπροσώπησή του.

Για κατάθεση αναμένεται να κληθεί και ο σταθμάρχης που έλειπε το διάστημα 22:00-23:00 από το σταθμαρχείο, μαζί με τον 59χρονο δεύτερο σταθμάρχη, αλλά και άλλο ένα άτομο.

Τα στοιχεία στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει βιβλίο που αναφέρει την ώρα παράδοσης και παραλαβής. Σε αυτό το βιβλίο, βάσει των όσων ισχυρίζεται ο σταθμάρχης, οι ώρες διορθώθηκαν με μπλάνκο.

Πάντως, σημείο-κλειδί για την περαιτέρω απόδοση των ευθυνών συνιστά η έκδοση των πορισμάτων των δύο δικαστικών πραγματογνωμόνων, οι οποίοι έχουν οριστεί από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, Απόστολο Τζαμαλή. Σημειώνεται πως την Τετάρτη το απόγευμα οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες μετείχαν σε σύσκεψη προκειμένου να ενημερώσουν προφορικά τους δικαστικούς λειτουργούς που έχουν επιληφθεί της υπόθεσης στη Λάρισα. Καθώς εκτιμάται, τα πορίσματα των δύο εμπειρογνωμόνων θα ξεκλειδώσουν την πορεία των δικαστικών ερευνών, αφού αναμένεται να ενσωματώσουν στοιχεία για τα αίτια και το χρονικό της τραγωδίας, υποδεικνύοντας παράλληλα τους πραγματικούς υπαίτιους του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Παράλληλα, με τα πορίσματα, συνέχεια -ακόμη και σήμερα- αναμένεται να δοθεί στις διώξεις όσων υπηρεσιακών φέρεται να εμπλέκονται στην πολύκροτη υπόθεση, με τις έρευνες να επικεντρώνονται στην περίπτωση του επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος είχε την ευθύνη του ορισμού των βαρδιών για τους σταθμάρχες στο Σταθμαρχείο της Λάρισας. Κοντά στον επιθεωρητή, ερευνάται ακόμη ο ρόλος του απογευματινού σταθμάρχη, ο οποίος αν και θα είχε υπηρεσία μέχρι τις έντεκα το βράδυ, εντούτοις αποχώρησε νωρίτερα από το πόστο του.

Τα λάθη-προάγγελοι

Όπως μετέδωσε την Τετάρτη το Open, ο σταθμάρχης Λάρισας αδυνατούσε να κατανοήσει το σήμα που του έστειλε ο σταθμάρχης από το Παλαιοφάρσαλο, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 ξεκίνησε από τη μονή γραμμή καθόδου. Η αδυναμία κατανόησης ώθησε τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου να αναζητήσει στο τηλέφωνο τον συνάδελφό του από τη Λάρισα, ιδιαίτερα έμπειρο, ο οποίος ήταν εκείνη την ημέρα στην απογευματινή βάρδια. Τότε, εκείνος του είπε πως είχε φύγει νωρίτερα από το Σταθμαρχείο Λάρισας, με τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, φανερά ανήσυχο, να τον ρωτά γιατί δεν παρέτεινε την παραμονή του στο σταθμαρχείο μέχρι την άφιξη της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62.

Ανησυχία στον προαστιακό

Επιπλέον, ένα βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, λίγα λεπτά πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, δείχνει την οπισθοπορεία που κάνει ο προαστιακός, αλλά και τις συνομιλίες του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη, με τον πρώτο να έχει αντιληφθεί τις λάθος κατευθύνσεις που του έδινε το Σταθμαρχείο. Ειδικότερα, το βίντεο του Mega είναι τραβηγμένο από κάμερα ασφαλείας του προαστιακού προς Λάρισα, αυτό δηλαδή το τρένο που έφυγε λίγα λεπτά πριν περάσει το μοιραίο Intercity62. Στο βίντεο ακούγεται ο μηχανοδηγός του προαστιακού να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη της Λάρισας γιατί του έχει δώσει εντολή το τρένο να κάνει οπισθοπορεία.

Συνεχίζοντας να μη λαμβάνει απάντηση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ξαναρωτά: «Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον παριστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας;». Σε αυτό το σημείο, και σύμφωνα με το βίντεο του Mega, ο 59χρονος σταθμάρχης ακούγεται να απαντά: «Φλασάρισε ένα κλειδί». Τότε ο μηχανοδηγός του προαστιακού απαντά «καλώς, ευχαριστώ πολύ» και συνεχίζει την πορεία του.

Ο αυτόπτης μάρτυρας

Την ίδια ώρα, τους ισχυρισμούς του σταθμάρχη Λάρισας καταρρίπτει και ο φύλακας της κοντινότερης διάβασης στο επίμαχο κλειδί, ο οποίος είναι ο τελευταίος άνθρωπος που μίλησε με τους μηχανοδηγούς του μοιραίου Intercity 62. Όπως είπε στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, είναι απολύτως βέβαιος ότι το τρένο είχε πάρει λάθος πορεία και σίγουρα όχι πορεία ανόδου, όπως διατείνεται ο σταθμάρχης Λάρισας, αλλά αντίθετα είχε δει το τρένο να κινείται στην κάθοδο, έχοντας μπει στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία που ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη.
*Με πληροφορίες από protothema.gr