«Ο σιδηρόδρομος πρέπει να επαναλειτουργήσει», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών, Σωτήρης Ραυτόπουλος.

Μάλιστα, είπε πως πρέπει να ανοίξουν περισσότεροι σταθμοί.

Σημείωσε, δε, πως η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα.

Ανέφερε, μάλιστα, ότι υπάρχουν και άλλοι άπειροι σταθμάρχες και πρέπει να εκπαιδεύονται σωστά, ενώ σημείωσε πως δεν γίνεται κανείς σταθμάρχης με μπλοκάκι.


Οι δηλώσεις του

Με αφορμή τη συνάντηση των σιδηροδρομικών με τον κ. Γεραπετρίτη, είπε: «Απ’ ότι έμαθα δεν καταλήξανε πουθενά, έχουνε κλείσει ξανά ραντεβού την εβδομάδα που μας έρχεται. Το θέμα που έβαλε ο κ. Γεραπετρίτης ήταν το πώς θα γίνει η επανεκκίνηση των δρομολογίων και η άποψή μου είναι ότι πρέπει να γίνει, δεν μπορεί να σταματήσει το τρένο. Τα τρένα πρέπει να ξαναλειτουργήσουν δεν μπορεί να σταματήσει ο σιδηρόδρομος γιατί έγινε ένα τραγικότατο δυστύχημα». 

Ερωτηθείς ποιες είναι οι προϋποθέσεις που θέτει για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, απάντησε: «Πρώτη προϋπόθεση είναι να γίνει επαρκής επάνδρωση των σταθμών, να υπάρχουν δηλαδή οι αρμόδιοι υπάλληλοι στους σταθμούς. Δεύτερον από τη στιγμή που δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της τηλεδιοίκησης κα της φωτοσήμανσης σε μια μερα ενώ γίνεται χειροκίνητα η κυκλοφορία πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι σταθμοί σε λειτουργία ώστε να μπορεί να επικοινωνούν οι σταθμοί και να δίνουν τις κατευθύνσεις».

Ερωτηθείς αν είναι υπέρ της άποψης να προσληφτούν άμεσα συνταξιούχοι σταθμάρχες ώστε να λειτουργήσουν οι σταθμοί, σημείωσε: «Συμφωνώ να ζητήσουν από συναδέλφους που πρόσφατα φύγαν από τη δουλειά και είναι μάχιμοι να επιστρέψουν στη δουλειά μέχρι να γίνουν οι προσλήψεις. Είναι μια λύση και αυτή γιατί δεν γίνεται σταθμάρχης κανείς από τη μια μέρα στην άλλη. Θέλει θεωρητική εκπαίδευση, θέλει πρακτική εκπαίδευση, θέλει να πάει δίπλα σε έναν έμπειρο σταθμάρχη».

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι η μείωση της ταχύτητας των τρένων θα προστατεύσει από πιθανά ατυχήματα, είπε: «Το τραγικό ατύχημα που έγινε δεν οφειλόταν στην ταχύτητα, εδώ αφορά ένα τραγικό λάθος που δεν υπήρχαν οι δικλείδες οι ασφαλιστικές να το αποφύγουν. Αν υπήρχαν δεν θα είχε γίνει».

ΔΗΜ: Ποιο είναι το αίτιο τόσων εκτροχιασμών τα τελευταία χρόνια;

Σ.ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ: Γιατί όταν ένα τρένο μπαίνει στην παρακαμπτήριο δηλαδή αντί να πάει στην κύρια γραμμή μπαίνει σε άλλη γραμμή για να περάσει το άλλο, εκεί πρέπει να πάει με μικρή ταχύτητα. Δηλαδή υπάρχει θέμα ταχύτητας όταν γίνεται αυτό όχι στην ευθεία, αυτό αντιμετωπίζεται δεν μπορείς να βάλεις σε όλη τη γραμμή μικρή ταχύτητα.

Αναφορικά με την κατάσταση που επικρατούσε στο Σταθμαρχείο της Λάρισας το μοιραίο βράδυ, ανέφερε: «Αυτά αν όντως γίνανε είναι καταδικαστέα».

ΔΗΜ: Για το συνάδελφό σας που έσβησε με blanco...

Σ.ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ: Τον καταδικάζουμε με όλη τη δύναμη μας και πρέπει να υποστεί τις συνέπειες και τις υπηρεσιακές και τις πειθαρχικές και από την μεριά της δικαιοσύνης. Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό αυτό σε καμία περίπτωση. Μην προσπαθούμε να βρούμε ανθρώπους που θα στηρίξουν μια τέτοια λογική, δεν υπάρχουν. Οι συνάδελφοί μας εν ενεργεία είχαν επανειλημμένα επισημάνει τα προβλήματα της κυκλοφορίας και με εξώδικα και με ανακοινώσεις.

Σ.ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό που θα μπορούσε να αποφύγει το ατύχημα και το ανθρώπινο λάθος και να είχε γίνει το λάθος αυτό, ήταν μόνο τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι υπάρχουν και άλλοι άπειροι σταθμάρχες εν ενεργεία, είπε: «Υπάρχουν τέτοιοι συνάδελφοι και πρέπει να εκπαιδευτούνε σωστά. Υπάρχουν και άλλοι που δεν είναι έμπειροι, μπορεί να είναι τα παιδιά που έχουνε πάρει αστέρια αλλά αν δεν έχεις εμπειρία είναι ένα θέμα. Και επίσης δεν μπορεί να γίνει σταθμάρχης με μπλοκάκι πρέπει να το καταλάβει αυτό και ο υπουργός και η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΣΕ και οι πάντες. Να γίνουν διορισμοί με τον πιο γρήγορο δυνατό τρόπο αξιοκρατικοί και να εκπαιδευτούνε σωστά».

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα πρέπει να γίνει αξιολόγηση των σταθμαρχών, απάντησε: «Να γίνει αξιολόγηση αλλά πέρα από την αξιολόγηση χρειάζεται εκπαίδευση. Στα χρόνια μου όταν πήγαινε ένας σταθμάρχης σε ένα σταθμό ήταν βοηθός σταθμάρχη δίπλα στον έμπειρο και μάθαινε, αυτό σημαίνει εκπαίδευση».