Όπως αποκαλύπτει ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ», Βασίλης Λαμπρόπουλος, στο MEGA, δικλίδες ασφαλείας που υπήρχαν μέχρι το 2019 και έπειτα καταργήθηκαν, θα μπορούσαν ενδεχομένως να έχουν αποτρέπει τη σιδηροδρομική τραγωδία.

Οι δικλίδες ασφαλείας που καταργήθηκαν

Όπως αποκαλύπτει, μέχρι το 2019 σε όλα τα επιβατικά τρένα υπήρχε ένας επιθεωρητής ο οποίος, εκτός των άλλων, μπορούσε να ελέγχει και τους μηχανοδηγούς σε ό,τι αφορά την κίνηση των συρμών.

Αυτός μπορούσε να τραβήξει τον μοχλό της πέδησης σε περίπτωση που το έκρινε αναγκαίο, ωστόσο οι ευθύνες του περιορίστηκαν από το 2019 σε θέματα επιβατών και εισιτηρίων.

Επιπλέον, στο κέντρο του ΟΣΕ, μέχρι το 2020, υπήρχε μια 24ωρη βάρδια μηχανοδηγών, οι οποίοι μπορούσαν να επικοινωνούν με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών για οποιοδήποτε θέμα προκύψει.

Πλέον, στο κέντρο συντονισμού υπάρχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα GPS, το οποίο δείχνει κατά προσέγγιση τις θέσεις των τρένων και όχι τις γραμμές που αυτά κινούνται.

Μόνο οι μηχανοδηγοί από ψυχομετρικά τεστ

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπόχρεοι ψυχομετρικών τεστ πριν προσληφθούν στον Οργανισμό είναι μηχανοδηγοί των αμαξοστοιχιών και όχι οι σταθμάρχες.