Με υπόμνημα 80 σελίδων απολογείται σήμερα στον ειδικό εφέτη ανακριτή της Λάρισας για την τραγωδία των Τεμπών ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος τη μοιραία νύχτα μόλις αντιλήφθηκε ότι «κάτι κακό θα συνέβαινε στη Λάρισα», πήρε το αυτοκίνητό του, οδήγησε στα «τυφλά» έως το σημείο της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών και κατόπιν επέστρεψε στην έδρα του, στον Βόλο, όπου πήγε στο νοσοκομείο και έλαβε αναρρωτική άδεια ενός μηνός.

Στην πρώτη επίσημη δήλωσή του στις 9 Μαρτίου, διά του δικηγόρου του Γ. Γλύκα, ισχυρίστηκε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Την 28η/02/2023 ευρισκόμουν καθ‘'όλη τη διάρκεια της ημέρας ένεκα υπηρεσιακών αναγκών στον σταθμό του Βόλου. Το  χρονικό διάστημα από την ώρα 23:40 έως και 23:55 ενημερώνομαι το πρώτον ότι οι αμαξοστοιχίες 62 και 80563 δεν απαντούν! Τονίζεται στο σημείο αυτό ότι, υπό κανονικό δρομολόγιο –χωρίς καθυστέρηση–, η αμαξοστοιχία 62 θα αναχωρούσε από τον σταθμό Λάρισας 22:11, όπου κατά το διάστημα 22:00-23:00 υπήρχαν βάσει προγράμματος 3 σταθμάρχες.

Αφού προέβην σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, κάλεσα τους αρμόδιους σταθμάρχες ως όφειλα να πράξω. Την 23:55 επιβεβαιώνεται ότι οι άνω αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν. Περί την ώρα 00:10 αναχωρώ πλέον μετά του γραμματέως για το σημείο της σύγκρουσης. Όταν φθάσαμε στο σημείο και αφού αντιλήφθηκα τι έχει λάβει χώρα, στη συνέχεια ενημέρωσα τον κ. διευθυντή, αναφέροντας επακριβώς το μέγεθος της καταστροφής».

Ο διευθυντής κυκλοφορίας

Πλείστες όσες φορές η πλευρά του επιθεωρητή έχει μετατοπίσει τις ευθύνες και προς τους νεκρούς μηχανοδηγούς των δύο τρένων και προς τον διευθυντή κυκλοφορίας του Οργανισμού Κωνσταντίνου Χρυσάγη, ο οποίος έπεσε θύμα τροχαίου το μεσημέρι της Κυριακής, όταν στην προσπάθειά του να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα, βγήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, συγκρούστηκε μετωπικά με δύο οχήματα και έχασε τη ζωή του.

Όπως λένε στα parapolitika.gr συνάδελφοί του, ο 66χρονος Χρυσάγης ήταν υπόδειγμα στελέχους του Δημοσίου, μηχανικός και ο μόνος που γνώριζε πλήρως τη λειτουργία του δικτύου, αφού ήλεγχε και το δεύτερο μέρος της εκπαίδευσης των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών που μάθαιναν στα τρένα και στους σταθμούς τα όσα είχαν θεωρητικώς διδαχθεί κατά την πρώτη φάση της επιμόρφωσής τους από την ομάδα της επίσης έμπειρης επικεφαλής της διεύθυνσης εκπαίδευσης και κατάρτισης Β. Στυλιαρά.

Στις 4 Μαρτίου η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανακοινώνει αιφνιδιαστικό έλεγχο στον ΟΣΕ ώστε να «ακτινογραφήσει» ενδεχόμενες ευθύνες προσώπων της υπαλληλικής ιεραρχίας και όχι μόνον. Η πρώτη πολύωρη συνέντευξη που λαμβάνει το επιστημονικό κλιμάκιο της Αρχής είναι φυσικά από τον Χρυσάγη, ως καθ' ύλην αρμόδιο και τακτικό συνομιλητή τους, και η δεύτερη από τη διευθύντρια προσωπικού του ΟΣΕ, Δ. Κολλιοπούλου. Εκείνος αναλύει την κατάσταση αναφερόμενος α) στα προβλήματα του δικτύου με το σύστημα τηλεδιοίκησης, χωρίς να χαριστεί ούτε στη ΡΑΣ, αφού ακόμη και τώρα δεν έχει ενεργοποιήσει το ευρω-σύστημα εποπτείας των τρένων GSMR και β) στις… οχλήσεις που πολύ συχνά δεχόταν από πολιτικούς και παράγοντες της Αυτοδιοίκησης. Παρότι πάνω στις επισημάνσεις του στηρίζονται το σύνολο των πορισμάτων των  εμπειρογνωμόνων, εν τούτοις δεν κλήθηκε ποτέ ούτε από την τακτική ανακρίτρια Λάρισας ούτε από τον ειδικό εφέτη που τη διαδέχθηκε.

Μέχρι σήμερα έχει προφυλακιστεί μόνο ο Β. Σαμαράς, ενώ οι συγκατηγορούμενοί του σταθμάρχες αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.