Αίσθηση προκάλεσε η ενέργεια της Hellenic Train να επιστρέψει τα χρήματα στους λογαριασμούς όσων επιβατών είχαν εκδώσει εισιτήριο ηλεκτρονικά για το επιβατικό τρένο που συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη στις 28/2. Για το συγκεκριμένο γεγονός τοποθετήθηκαν με δηλώσεις τους στα parapolitika.gr δικηγόροι επιβατών που βρέθηκαν στη μοιραία αμαξοστοιχία και τραυματίστηκαν κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.

Γεώργιος Μπαρτζώκης: «Σε καμία περίπτωση δεν σταματούν να ισχύουν οι αξιώσεις όλων των ανθρώπων»

O δικηγόρος Γιώργος Μπαρτζώκης, ο οποίος αντιπροσωπεύει επιβάτες που βρέθηκαν στη μοιραία αμαξοστοιχία ανέφερε ότι η συγκεκριμένη ενέργεια από την Hellenic Train εξυπακούεται αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να στερήσει τις αποζημιώσεις που δικαιούνται τα θύματα και δεν έχουν καταβληθεί ακόμα. «Πληροφορηθήκαμε ότι η Hellenic Train επιστρέφει τα χρήματα των εισιτηρίων στους επιβάτες και εδώ γεννάται ένα θέμα. Η καταβολή του χρηματικού ποσού για τα εισιτήρια εξυπακούεται και δεν συζητιέται καθόλου, καθώς οι άνθρωποι μπήκαν σε ένα τρένο και δεν φτάσανε ποτέ», ανέφερε αρχικά ο δικηγόρος. Και συνέχισε: «Θα πρέπει να επισημανθεί όμως ότι σε καμία περίπτωση δεν σταματούν να ισχύουν οι αξιώσεις όλων των ανθρώπων που βρισκόντουσαν μέσα στο μοιραίο τρένο εναντίον και της Hellenic Train αλλά και του ΟΣΕ. Τα δικαιώματα των συγγενών που έχασαν τους ανθρώπους τους, των τραυματιών και των απλών επιβατών συνεχίζουν να υπάρχουν».

Αθανάσιος Καρατσιώλης: «Πληρώνουν 30 ευρώ εισιτήριο και δεν καταβάλλουν τις αποζημιώσεις»

Από τη μεριά του ο δικηγόρος Αθανάσιος Καρατσιώλης, ο οποίος αντιπροσωπεύει επίσης τραυματίες επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας, έκανε λόγο για εμπαιγμό εκ μέρους της εταιρείας, καθώς, όπως ανέφερε, επιστρέφει τα χρήματα του εισιτηρίου αλλά δεν δίνει τις αποζημιώσεις στα θύματα. Συγκεκριμένα ο κ. Καρατσιώλης ανέφερε: «Πληρώνουν 30 ευρώ εισιτήριο και δεν καταβάλλουν τις κανονικές αποζημιώσεις. Από την πρώτη στιγμή έκανα όλες τις ενέργειες που απαιτούνται, έστειλα όλα τα δικαιολογητικά και ακόμα είμαστε στη διαδικασία της καταβολής. Κανονικά αυτή η διαδικασία θα έπρεπε σύμφωνα με τη νομοθεσία να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε δύο εβδομάδες».

Στη συνέχεια ο νομικός έκανε λόγο για εσκεμμένη κωλυσιεργία από μεριάς της εταιρείας, καθώς, όπως ανέφερε, μέσα στα δικαιολογητικά που ζητήθηκαν από τα θύματα δεν συμπεριλαμβανόταν το IBAN. «Πριν από 5 ημέρες μου έστειλαν μήνυμα προκειμένου να τους αποστείλω τα IBAN των πελατών μου και μέχρι σήμερα τα χρήματα δεν έχουν καταβληθεί», είπε στο τέλος.

Σημειώνεται ότι η Hellenic Train με ανακοίνωσή της στις 15 Μαρτίου ενημέρωσε ότι στις οικογένειες των θυμάτων πρόκειται να καταβληθούν (ως προκαταβολή) 42.000 ευρώ, ενώ στους τραυματίες επιβάτες του μοιραίου τρένου που δεν νοσηλεύτηκαν θα δοθεί προκαταβολή 5.000 και 10.000 ευρώ σε όσους χρειάστηκε να νοσηλευτούν σε κάποιο νοσοκομείο.