Σε απίστευτα υψίπεδα, στο πλαίσιο της ακρίβειας, έχει φτάσει η τιμή του φρέσκου ελληνικού γάλακτος, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Star, στο οποίο τονίζεται ότι οι Έλληνες το πληρώνουν κατά... 128,6% παραπάνω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, αναφέρεται ότι το λίτρο στοιχίζει στους μεταποιητές μισό ευρώ από τους παραγωγούς, δηλαδή από 0,46 έως 0,52 λεπτά, αλλά του... αλλάζουν τον αδόξαστο, αφού υπάρχει περίπτωση που το λίτρο κάνει 2,78 ευρώ! Τον τελευταίο μήνα, δε, η αύξηση, κατά 2%, είναι ακατανόητη. 

Επιπλέον, η συνολική ακρίβεια δεν επηρεάζει όλες τις χώρες με τον ίδιο τρόπο, αφού στο Βέλγιο το λίτρο γάλα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, κοστίζει 1,09 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα. κατά μέσο όρο, 1,7 ευρώ

«Το κόστος του γάλακτος είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με πέρυσι. Το ελληνικό το γάλα δεν επαρκεί. Έχουμε κατά μέσο όρο 4% λιγότερο ελληνικό γάλα από ότι είχαμε πέρυσι. Βλέπουμε παραδόξως στους ισολογισμούς των γαλακτοβιομηχανιών να υπάρχουν τεράστια κέρδη, όπως και τα κέρδη είναι στα σούπερ μάρκετ», δήλωσε χαρακτηριστικά κτηνοτρόφος από τη Σίνδο.

Ακρίβεια: Αρχίζει από 5,5 ευρώ το ντόπιο χοιρινό

Η Ελλάδα καλύπτει το 40% των αναγκών της από χοιρινό κρέας από τους Έλληνες παραγωγούς, ενώ το υπόλοιπο 60% καλύπτεται από εισαγωγές από την Ευρώπη.

Το χοιρινό κρέας φεύγει από την κτηνοτροφική μονάδα με 3,8 ευρώ το κιλό και στον καταναλωτή η τιμή του ξεκινά από τα 5,5 ευρώ. Οι τιμές «πετάνε» στο μοσχάρι και το αρνί.

Ακρίβεια: Μείωση από 5 έως 25% σε συνολικά 600 κωδικούς προϊόντων

Δαμόκλειος Σπάθη απειλεί τις πολυεθνικές εταιρείες, ως εκ τούτου προχώρησαν σε μειώσεις, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Star. Οι πολυεθνικές εταιρείες που ήρθαν αντιμέτωπες με πρόστιμα, ήδη ξεκίνησαν μικρές μειώσεις τιμών στα προϊόντα τους, ενώ προς το τέλος της εβδομάδας έρχονται και άλλες «καμπάνες» για ακόμα τρεις πολυεθνικές.

Συγκεκριμένα, σε συνολικά 600 κωδικούς προϊόντων μειώθηκε η τιμή πάνω από 5%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η μείωση φτάνει ακόμα και το 25%.

Μάλιστα, ο αριθμός των προϊόντων αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ μέχρι τα μέσα του μήνα, καθώς μεγάλη εταιρεία σούπερ μάρκετ ανακοίνωσε μόνιμες μειώσεις σε τουλάχιστον 330 ετικέτες.

Παράλληλα, μέσα στις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται ο κοστολογικός έλεγχος σε δύο μεγάλες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην αγορά, στον τομέα ειδών υγιεινής και καθαρισμού, ενώ άλλες δύο είναι σε εποπτεία.