Σειρά ερωτήματα προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αναφορές στο πλοίο το οποίο χρησιμοποιούνταν ως χθες για την απάντληση καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση που εξέδωσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σημειώνει ότι υπάρχει άρνηση των αρμοδίων Αρχών προκειμένου να δώσει λύσεις, και υπογραμμίζει «όσα ακούγονται και γράφονται τις τελευταίες ημέρες, έχουν ξεπεράσει τη λογική, αλλά και οποιοδήποτε σενάριο επιστημονικής φαντασίας».

Όπως υποστηρίζει: «Είχαμε κατ' επανάληψη ενημερώσει τις Αρχές ότι το Δ/Ξ «ΛΑΣΣΑΙΑ» είχε πιστοποιητικό αξιοπλοίας έως την 19/9/2017 και ζητήσαμε να εκφορτώσει το φορτίο πετρελαίου που είχε αντλήσει από το ναυάγιο στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ έως την ανωτέρω ημερομηνία. Για λόγους άγνωστους σε εμάς, αυτό δεν έγινε, με συνέπεια το ανωτέρω πλοίο να βρίσκεται από χθες το βράδυ έμφορτο, στα ανοιχτά και ανασφάλιστο, λόγω της αναξιοπλοίας του, με ό,τι κινδύνους μπορεί αυτό να ελλοχεύει. Έχουμε καταθέσει προτάσεις για την εκφόρτωση του ανωτέρω φορτίου, χωρίς να διακινδυνεύεται η δημόσια υγεία και το περιβάλλον, αλλά πέφτουν στο κενό. Για τις συνέπειες αυτής της κατάστασης, δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο θέατρο του παραλόγου που ζούμε, προστέθηκαν από εχθές το βράδυ και άλλα παράλογα.

Συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του Δ/Ξ «ΛΑΣΣΑΙΑ» με κατηγορίες που έως αυτήν την ώρα που γράφεται η παρούσα ανακοίνωση, αγνοούμε. Από πληροφορίες και μόνο, και με κάθε επιφύλαξη, μαθαίνουμε ότι οι κατηγορίες θα αφορούν παραβάσεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας».  

Η εταιρεία σημειώνει ακόμη ότι «με βαθύτατη λύπη παρατηρούμε και εμείς, θεατές μιας φαρσοκωμωδίας, που ίσως εξελιχθεί σε τραγωδία, την άρνηση των αρμοδίων αρχών να δώσουν λύσεις άμεσες και καθοριστικές για την επίλυση των προβλημάτων, συνεπεία του ναυαγίου του Δ/Ξ "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ". Επειδή όσα ακούγονται και γράφονται τις τελευταίες ημέρες έχουν ξεπεράσει τη λογική, αλλά και οποιοδήποτε σενάριο επιστημονικής φαντασίας, οφείλουμε να ενημερώσουμε για τα εξής;  

1) Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε., πλοιοκτήτρια του Δ/Ξ "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ", όφειλε αμέσως μετά τη βύθιση του πλοίου της να αναθέσει το έργο του καθαρισμού περιβάλλοντος εξαιτίας των συνεπειών της μόλυνσης, σε εταιρεία που ασχολείται με τέτοιου είδους έργα. Η ανάθεση, σε μια από τις καλύτερες εταιρείες στον χώρο της, έγινε μέσα σε 4 ώρες από τη βύθιση του πλοίου, και μάλιστα «λάβαμε τα εύσημα» από τις αρμόδιες Αρχές για την ταχύτητα με την οποία ανταποκριθήκαμε.  

2) Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. οφείλει να συνδράμει με όλους τους τρόπους στην διεξαγωγή των ερευνών, δικαστικών και άλλων, περι των αιτιών του ναυαγίου, όπως και θα πράξει.  

3) Όταν μας ζητήθηκε να εμπλακούν περισσότερα μέσα και ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να αντιμετωπισθεί γρηγορότερα «το ταξίδι της πετρελαιοκηλίδας», το ζητήσαμε κι εμείς από την πλευρά μας από την ανάδοχο εταιρεία, η οποία ανταποκρίθηκε.  

4) Πέραν των ανωτέρω, η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. δεν φέρει καμία άλλη ευθύνη για την τυχόν εξάπλωση της ρύπανσης, για την οποία δεν προκύπτει ακόμη σαφώς και με αποδεικτικά στοιχεία ότι οφείλεται στο Δ/Ξ "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ".   

5) Οι πολιτικές ευθύνες, αν υπάρχουν, ας αναζητηθούν αρμοδίως και πάντως πέρα από τις δικές μας, που θα κριθούν απο τη δικαιοσύνη».    

Στη συνέχεια θέτει ερωτήματα: «Αναρωτιώμαστε, έπρεπε να περάσει μια εβδομάδα από το ναυάγιο, για να δεσμευτεί ο κ. υπουργός ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο η εξάπλωση της ρύπανσης να μην οφείλεται στο Δ/Ξ "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ", αλλά σε άλλο πλοίο; Αναρωτιώμαστε, έπρεπε ο κ. υφυπουργός να προτρέψει δημοσίως σε συνέντευξη Τύπου την Κυριακή 17/9/2017 όλους τους πολίτες και επιχειρηματίες που επλήγησαν από τη ρύπανση, να στραφούν κατά της εταιρείας μας και της ασφαλιστικής εταιρείας; Γνωρίζει δηλ. ο κ. υφυπουργός εκ των προτέρων τα αποτελέσματα των πορισμάτων, της πραγματογνωμοσύνης που διεξάγουν διαφορετικοί επιθεωρητές, των ερευνών που είναι σε εξέλιξη από διάφορες Αρχές;

Προσπαθούν κάποιοι να προκαταβάλλουν τις δικαστικές Αρχές και βιάζονται να διοχετεύσουν πληροφορίες; Ποιος λογικός άνθρωπος δεν θα αναρωτηθεί πώς είναι δυνατόν το πλοίο που έφτασε στον χώρο του ναυαγίου για να βοηθήσει στην άντληση του πετρελαίου, δηλαδή να βοηθήσει να περιοριστεί η ρύπανση όσο το δυνατό γρηγορότερα, να εμπλακεί σε λαθρεμπόριο την ώρα της άντλησης; Σημειωτέο ότι η διαδικασία της άντλησης/ φόρτωσης του πετρελαίου από το ναυάγιο και το μικρό ταξίδι του "ΛΑΣΣΑΙΑ", διάρκειας μίας ώρας, από το ναυάγιο έως την εγκατάσταση των ΕΛΠΕ, έγινε με την παρουσία και επίβλεψη του Λιμενικού Σώματος. Δεν είδαν τίποτα;».  

Επιπροσθέτως η πλοιοκτήτρια εταιρεία τονίζει ότι «προκύπτει εκ των ανωτέρω ότι οι ειδήμονες που έφτιαξαν σενάρια περί λαθρεμπορίας και τα διοχέτευσαν στον Τύπο τις προηγούμενες ημέρες αφενός μεν γνώριζαν πολύ καλά τους τρόπους που διεξάγεται το λαθρεμπόριο, διότι ήταν πολύ αναλυτικοί και γλαφυροί στην περιγραφή τους, αφετέρου δε, είναι ολοφάνερο ότι είναι υποκινούμενοι και εκτελούν εντολές που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν την εταιρεία μας και τον εκπρόσωπο αυτής Θεόδωρο Κουντούρη να παραβαίνει κατ' εξακολούθηση τις διατάξεις του τελωνειακού κώδικα.

Το τραγικό είναι ότι φαίνεται πως οι Αρχές λαμβάνουν υπόψη τους τα σενάρια και όχι τα έγγραφα, και μάλιστα δημόσια, από τα οποία προκύπτει επακριβώς ποσο φορτίο φορτώθηκε, με ποιες διαδικασίες, πού θα παραδιδόταν κ.λπ. Σιωπούμε αρκετές μέρες τώρα, προκειμένου να αφήσουμε όλους όσους εργάζονται για τη διελεύκανση αυτής της υπόθεσης να πράξουν το έργο τους αβίαστα και δίχως την παραμικρή επιρροή από εμάς. Επειδή όμως, όπως φαίνεται, όλοι βιάζονται να μας λιθοβολήσουν, δεν μπορούμε να σιωπούμε άλλο. Θα πράξουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου να διασφαλίσουμε πρώτον ότι η αλήθεια θα έρθει στο φως και ότι όποιος ευθύνεται για την υπόθεση αυτή και τις προεκτάσεις της θα λογοδοτήσει ενώπιον της δικαιοσύνης».