Tι κι αν ξεκίνησε θύελλα αντιδράσεων µε το «Ζάρι» της; Σε µόλις ένα µήνα από την κυκλοφορία του το τραγούδι της Μαρίνας Σάττι έγινε διπλά πλατινένιο σε ψηφιακές πωλήσεις στην Ελλάδα. Το «Ζάρι», που κυκλοφορεί στις ψηφιακές και streaming πλατφόρµες, έχει σχεδόν αγγίξει τα 7.000.000 streams στο Spotify, λαµβάνοντας διπλά πλατινένια απονοµή, ενώ οι προβολές του official video ξεπερνούν µέχρι στιγµής τις 11 εκατοµµύρια - αριθµός ρεκόρ για ελληνική συµµετοχή στην ιστορία του θεσµού.

Η Μαρίνα Σάττι πρόκειται να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον 68ο ∆ιαγωνισµό Τραγουδιού της Eurovision, που θα διεξαχθεί στο Μάλµε της Σουηδίας στις 9 Μαΐου και θα εµφανιστεί στην 4η θέση στον β' ηµιτελικό. Το «Ζάρι» παντρεύει σύγχρονα, παραδοσιακά και έθνικ στοιχεία, µε τους στίχους να µιλούν για την αγάπη, αλλά και για τα ρίσκα που πρέπει να παίρνουµε κάποιες φορές, σαν µια ζαριά που ρίχνουµε και δεν ξέρουµε τι θα µας φέρει. Η Μαρίνα µεγάλωσε στο Ηράκλειο και σε ηλικία 18 ετών µετακόµισε στην Αθήνα για σπουδές.

Τα παιδικά της χρόνια ήταν γεµάτα από πολιτιστικά ερεθίσµατα που επηρέασαν τη µετέπειτα µουσική της εξέλιξη και τον πολυπολιτισµικό χαρακτήρα της καλλιτεχνικής της πορείας. Εχει εµφανιστεί από το Μέγαρο Μουσικής και τη Λυρική Σκηνή µέχρι σε πανηγύρια στην Κρήτη, ενώ στη µουσική της «παντρεύει» επιτυχηµένα pop και ethnic µε mainstream, όπως µπορεί µε την ίδια άνεση να είναι και λυρική και urban και παραδοσιακή.

Ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο

Πτυχιούχος κλασικού πιάνου, ανώτερων θεωρητικών στη µουσική, διπλωµατούχος κλασικού τραγουδιού και υποκριτικής, αλλά και υπότροφος του διεθνούς φήµης Berklee College of Music, όπου σπούδασε ενορχήστρωση, παραγωγή και jazz µουσική δίπλα στους Danilo Perez και Jamie Haddad ανάµεσα σε άλλους, η Μαρίνα Σάττι ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο που συνδυάζει τις διαφορετικές µουσικές παραδόσεις µε τις οποίες µεγάλωσε, όπως την ελληνική, την αραβική, αλλά και τη βαλκανική.

Η Σάττι έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη European Jazz Orchestra (EBU) µε έργα του Peter Herbolzheimer, έχει τραγουδήσει στο John F. Kennedy Center, στην Ουάσινγκτον, µε το World Jazz Nonet, και έχει συµµετάσχει στο a cappella φωνητικό σχήµα The Singing Tribe σε συνεργασία µε τον Bobby McFerrin. Είναι µια δηµιουργός και performer που είναι δύσκολο να καταταχθεί καλλιτεχνικά. Στις εµφανίσεις της αλλά και στο πλατύ της χαµόγελο φρένο έβαλε ο θάνατος του πατέρα της στις αρχές του Απριλίου, που έφυγε από τη ζωή έπειτα από σοβαρό πρόβληµα υγείας που αντιµετώπιζε.

Αν και είχε ήδη προγραµµατιστεί η συνέντευξη Τύπου και κάποιες εµφανίσεις για την προώθηση της ελληνικής συµµετοχής, η νεαρή τραγουδίστρια αναγκάστηκε να κάνει µια παύση στα επαγγελµατικά της καθήκοντα. Η Μαρίνα Σάττι αποφάσισε να µείνει για λίγο εκτός από τα social media µέχρι το απόγευµα της περασµένης ∆ευτέρας, που δηµοσίευσε ένα story στον λογαριασµό της στο Instagram, µε µια φωτογραφία των δυο τους. Πρόκειται για µια παλιά κοινή τους φωτογραφία, όπου είναι αρκετά µικρή στους ώµους του πατέρα της. Η ίδια είναι έτοιµη για τη µεγάλη επιστροφή αφού αύριο ∆ευτέρα θα δοθεί η συνέντευξη Τύπου όπου και θα κάνει την πρώτη εµφάνιση µετά τον θάνατο του πατέρα της.

«Το καλύτερο»

Ενας από τους µεγαλύτερους φαν της Μαρίνας Σάττι είναι ο Ισπανός Youtuber Lavadom, ο οποίος δεν κρύβει τον ενθουσιασµό του για το τραγούδι της. Ο Ισπανός χρήστης των social media από την πρώτη φορά που άκουσε το «Ζάρι» άρχισε να φωνάζει, να χειροκροτεί και να χορεύει δηλώνοντας ότι πρόκειται για το καλύτερο τραγούδι της Eurovision, ενώ δεν έλειπαν και τα κολακευτικά σχόλια για την ίδια τη Μαρίνα Σάττι. Πρόσφατα µάλιστα κυκλοφόρησε και µια διαφορετική live unplugged έκδοση του τραγουδιού µέσα από το κανάλι της Eurovision στο YouTube. Η νέα εκδοχή για το «Ζάρι» έγινε στο πλαίσιο του Eurovision... A Little Bit More, στο οποίο καλλιτέχνες ερµηνεύουν live τις συµµετοχές τους, γνωστές διασκευές, ακόµη και remix. O Lavadom, αφού αρχικά έγινε viral µε τις αντιδράσεις του σε όλα τα τραγούδια της Μαρίνας και αφού ήρθε στην Ελλάδα και εµφανίστηκε και στην εκποµπή της Ναταλίας Γερµανού, ανέβηκε αργότερα στον βράχο της Ακρόπολης και έδωσε ρεσιτάλ µε τις αντιδράσεις του, αποθεώνοντας την Ελληνίδα τραγουδίστρια. 

Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή της Κυριακής