Πώς η Νίκας του Θεοδωρόπουλου κέρδισε την πανδημία
Την ολική επαναφορά της στην εγχώρια αγορά αλλαντικών επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας, συμφερόντων του επιχειρηματία Σπύρου Θεοδωρόπουλου της Chipita, τα οποία επηρεάστηκαν θετικά από την πανδημία και την αναγκαστική στροφή των καταναλωτών στην οικιακή κατανάλωση λόγω των lockdown.
Όμως παρά την σημαντική αύξηση των πωλήσεων της -σε αυτό βοήθησε και η αργή επιστροφή στην κανονικότητα της Creta Farms- η αλλαντοβιομηχανία Νίκας συνεχίζει να παρουσιάζει ζημίες.
Νίκας: Τα οικονομικά στοιχεία
Συγκεκριμένα η αγορά αλλαντικών χαρακτηρίστηκε από αύξηση κατά 5,8% όσον αφορά στους όγκους πωλήσεων και αύξηση κατά 11,3% όσον αφορά στις αξίες. Η αλλαντοβιομηχανία Νικάς αύξησε τις πωλήσεις της κατά 11,71%, και τα μερίδια στην συνολική αγορά αλλαντικών από 20,3% σε 21,4% σε όγκο πωλήσεων και από 19,1% σε 20,7% σε αξίες, διατηρώντας ηγετική θέση σε πολλές επιμέρους κατηγορίες προϊόντων.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 57,77 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 11,7%. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας και στην ωρίμανση του δικτύου διανομής.
Η πτώση του τζίρου στο επαγγελματικό κανάλι που παρατηρήθηκε κυρίως από το δεύτερο τρίμηνο του 2020 λόγω του πλήγματος που δέχτηκαν τα καταστήματα εστίασης και ο ελληνικός τουρισμός, δεν είχε ουσιώδη επίδραση στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας καθώς το επαγγελματικό κανάλι αποτελεί το μικρότερο μέρος της συνολικής δραστηριότητας. Κάτι που ενδέχεται να της προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο μέλλον.
Τα συνολικά μικτά κέρδη του ομίλου σημείωσαν αύξηση κατά 28,59%, και ξεπέρασαν τα 13,869 εκατ. ευρώ.
Νίκας: Συνεχίζει να παρουσιάζει ζημίες
Οι αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών λόγω της πανδημίας (αύξηση στις επισκέψεις για αγορά τροφίμων και κατακόρυφη άνοδος στην κατανάλωση φαγητού και ποτού στο σπίτι) επηρέασε την σύνθεση των πωλήσεων και επακόλουθα το μικτό περιθώριο κέρδους.
Όσον αφορά στο κόστος των πρώτων υλών, οι τιμές τους στις διεθνείς αγορές (ιδιαίτερα όσον αφορά στη γαλοπούλα και μέρη του χοιρινού) παρουσίασαν σχετική εξομάλυνση κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 ανακόπτοντας την ανοδική πορεία που είχε ξεκινήσει από το 2019 όταν στο τέλος του έτους είχαν φθάσει σε ιστορικά υψηλά.
Το συνολικό EBITDA του ομίλου, διαμορφώθηκε σε κέρδη 3,002 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 2,125 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντική βελτίωση σημείωσαν τα συνολικά αποτελέσματα προ φόρων (EBT), ωστόσο παρέμειναν ζημιογόνα στα 809 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 3,027 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.
Σημαντική ήταν και η αύξηση τέλος στα έξοδα διάθεσης τα οποία ανήλθαν σε 9,84 εκατ. ευρώ, έναντι 9,12 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα έξοδα διοίκησης ανήλθαν σε 3,8 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 3,65 εκατ. ευρώ το 2019 αυξημένα κατά 4,25%.
Όμως παρά την σημαντική αύξηση των πωλήσεων της -σε αυτό βοήθησε και η αργή επιστροφή στην κανονικότητα της Creta Farms- η αλλαντοβιομηχανία Νίκας συνεχίζει να παρουσιάζει ζημίες.
Νίκας: Τα οικονομικά στοιχεία
Συγκεκριμένα η αγορά αλλαντικών χαρακτηρίστηκε από αύξηση κατά 5,8% όσον αφορά στους όγκους πωλήσεων και αύξηση κατά 11,3% όσον αφορά στις αξίες. Η αλλαντοβιομηχανία Νικάς αύξησε τις πωλήσεις της κατά 11,71%, και τα μερίδια στην συνολική αγορά αλλαντικών από 20,3% σε 21,4% σε όγκο πωλήσεων και από 19,1% σε 20,7% σε αξίες, διατηρώντας ηγετική θέση σε πολλές επιμέρους κατηγορίες προϊόντων.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 57,77 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 11,7%. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας και στην ωρίμανση του δικτύου διανομής.
Η πτώση του τζίρου στο επαγγελματικό κανάλι που παρατηρήθηκε κυρίως από το δεύτερο τρίμηνο του 2020 λόγω του πλήγματος που δέχτηκαν τα καταστήματα εστίασης και ο ελληνικός τουρισμός, δεν είχε ουσιώδη επίδραση στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας καθώς το επαγγελματικό κανάλι αποτελεί το μικρότερο μέρος της συνολικής δραστηριότητας. Κάτι που ενδέχεται να της προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο μέλλον.
Τα συνολικά μικτά κέρδη του ομίλου σημείωσαν αύξηση κατά 28,59%, και ξεπέρασαν τα 13,869 εκατ. ευρώ.
Νίκας: Συνεχίζει να παρουσιάζει ζημίες
Οι αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών λόγω της πανδημίας (αύξηση στις επισκέψεις για αγορά τροφίμων και κατακόρυφη άνοδος στην κατανάλωση φαγητού και ποτού στο σπίτι) επηρέασε την σύνθεση των πωλήσεων και επακόλουθα το μικτό περιθώριο κέρδους.
Όσον αφορά στο κόστος των πρώτων υλών, οι τιμές τους στις διεθνείς αγορές (ιδιαίτερα όσον αφορά στη γαλοπούλα και μέρη του χοιρινού) παρουσίασαν σχετική εξομάλυνση κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 ανακόπτοντας την ανοδική πορεία που είχε ξεκινήσει από το 2019 όταν στο τέλος του έτους είχαν φθάσει σε ιστορικά υψηλά.
Το συνολικό EBITDA του ομίλου, διαμορφώθηκε σε κέρδη 3,002 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 2,125 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντική βελτίωση σημείωσαν τα συνολικά αποτελέσματα προ φόρων (EBT), ωστόσο παρέμειναν ζημιογόνα στα 809 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 3,027 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.
Σημαντική ήταν και η αύξηση τέλος στα έξοδα διάθεσης τα οποία ανήλθαν σε 9,84 εκατ. ευρώ, έναντι 9,12 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα έξοδα διοίκησης ανήλθαν σε 3,8 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 3,65 εκατ. ευρώ το 2019 αυξημένα κατά 4,25%.