Ο γρίφος με τις καταθέσεις και τα λαβράκια του υπ. Οικονομικών
Η εικόνα από την αγορά σε γενικές γραμμές ικανοποιεί το οικονομικό επιτελείο, καθώς αφενός οι επιχειρήσεις τζιράρουν αφετέρου τα φορολογικά έσοδα- κυρίως ΦΠΑ- ρέουν στα κρατικά ταμεία με αυξητικούς ρυθμούς. Υπάρχει, όμως, ένα «αλλά» που προβληματίζει. Ως γνωστόν, στο υπουργείο Οικονομικών ποντάρουν πολύ στο τεράστιο stock καταθέσεων, που δημιουργήθηκε από την περσινή Άνοιξη ως σήμερα, αφού εκτιμάται ότι μεγάλο μέρος αυτής της αποταμίευσης των 27,5 δισ. ευρώ θα πέσει στην αγορά. Το Μάιο, η αύξηση των καταθέσεων «φρέναρε» σε μόλις 359 εκατ. ευρώ έναντι 3,1 δισ. τον Απρίλιο κι αυτό δημιούργησε την αίσθηση ότι το χρήμα άρχισε να… κυκλοφορεί. Τα στοιχεία του Ιουνίου δείχνουν, όμως, ότι τα νέφη της αβεβαιότητας δεν θα διαλυθούν εύκολα, καθώς οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα αυγάτισαν κατά 1,6 δισ. ευρώ….
Ανησυχία για τα δάνεια
Αντίστοιχο προβληματισμό- αν όχι δυσφορία- προκαλούν στο υπουργείο Οικονομικών τα στοιχεία από τις ροές νέων δανείων, καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις των τραπεζών, οι νέες χορηγήσεις είναι μάλλον… συμβολικές. Τα νέα δάνεια προς επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά μόλις 399 εκ ευρώ τον Ιούνιο και το ερώτημα είναι αν οι ροές από το Ταμείο Ανάκαμψης, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την EBRD θα αλλάξουν τα δεδομένα. Να μη συζητήσουμε, δε, για τα επιτόκια των νέων επιχειρηματικών δανείων, γιατί θα πικραθούμε.
Τι (δεν) γνωρίζουν οι μικρομεσαίοι
Πολύ ενδιαφέρουσα η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας για τις μικρομεσαίες και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, καθώς δείχνει ότι την ώρα που κάποιοι ξιφουλκούν για την απουσία ειδικής πρόνοιας για τις μικρομεσαίες και καταγγέλλουν θεούς και δαίμονες για το ότι το χρήμα θα πάει στους… «μεγάλους», οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν έχουν φροντίσει να ενημερωθούν από πρώτο χέρι για τις ευκαιρίες που δίνει το Ταμείο! Συγκεκριμένα, μόλις το 14% των μικρομεσαίων δηλώνει πλήρη γνώση των επιμέρους δράσεων του Ελληνικού Σχεδίου Ανάπτυξης, ενώ το 1/3 δηλώνει ότι δε γνωρίζει τη χρήση του (με το λοιπό 50% να δηλώνει κάποιου βαθμού γνώση). Σημειώνεται ότι ο βαθμός εξοικείωσης με το Ταμείο Ανάκαμψης είναι χαμηλότερος στις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, με σχεδόν 40% να δηλώνει ότι δε γνωρίζει τη χρήση του!
Ψάχνουν και βρίσκουν…λαβράκια
Κρατήστε αυτό. Μαθαίνουμε ότι όσο σκαλίζουν στο υπουργείο Οικονομικών τα στοιχεία που έχουν υποβάλει εδώ κι ένα χρόνο επιχειρήσεις – επαγγελματίες, για να πάρουν χρήμα από τα χρηματοδοτικά «εργαλεία», τόσο βρίσκουν… «ωραίες» περιπτώσεις, για τις οποίες θα γίνουν τα δέοντα. Κοινώς θα κλάψουνε μανούλες, αφού όπως λέει και η σοφή παροιμία «ο ψεύτης και ο κλέφτης, τον πρώτο χρόνο χαίρονται»…
Συνωστισμός στα delivery
Χαμηλά παραμένουν στην Ελλάδα τα ποσοστά ικανοποίησης των πολιτών από τις υπηρεσίες παράδοσης προϊόντων που αγοράζουν από το ψηφιακό κανάλι. Η δυσαρέσκεια των καταναλωτών λειτουργεί ως τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.
Πολύ ικανοποιημένο δηλώνει -σύμφωνα με έρευνα του ELTRUN για τον ΣΕΛΠΕ- το 55%, ένας στους τρεις απαντά ότι είναι λίγο ικανοποιημένος, ενώ το 18% ανήκει στους δυσαρεστημένους από τις υπηρεσίες παράδοσης. Τα χαμηλά ποσοστά ικανοποίησης κρατούν ανοιχτή την πόρτα της ελληνικής αγοράς για νέους παίκτες στον κλάδο του online food delivery, με τους νεοεισερχόμενους στον συγκεκριμένο κλάδο να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Μόλις προχθες η Rocket, νέος παίκτης στην αγορά του online food delivery, ανακοίνωσε την έναρξη δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά. Μετά το λανσάρισμά της σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία, η Rocket υπόσχεται εξαιρετική εξυπηρέτηση και ασυναγώνιστα προνόμια τόσο στους καταναλωτές όσο και στα συνεργαζόμενα καταστήματα εστίασης στην ελληνική πρωτεύουσα.
Προφανώς κάθε επενδυτική πρωτοβουλία είναι ευπρόσδεκτη, ωστόσο, όπως σχολίαζαν στη στήλη συνομιλητές του powergame.gr, μένει να αποδειχθεί αν η αγορά αντέξει όλο αυτό το κύμα των νεοεισερχόμενων στο κομμάτι του delivery. Ή αν προϊόντος του χρόνου, το τοπίο ξεκαθαρίσει και στον χώρο μείνουν τελικά πολύ λιγότερες πλατφόρμες από τις -τουλάχιστον- 15, που έχουν σήμερα παρουσία με σχετικές δραστηριότητες.
500 ημέρες είναι πολλές;
Ούτε λίγο ούτε πολύ 500 ημέρες περίμενε για να σαλπάρει ξανά πλοίο της Norwegian Cruise Line, μία από τις ισχυρές εταιρείες του κλάδου της κρουαζιέρας με παρουσία στις θάλασσες σχεδόν όλου του κόσμου. Την επιστροφή της την επέλεξε να την κάνει από τον Πειραιά αυτές τις μέρες και με προορισμούς μόνο στα ελληνικά νησιά. Μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού οι διαδρομές της είναι σχεδόν πλήρεις ενώ διαθέσιμες καμπίνες (μόνο οι πιο ακριβές) υπάρχουν ξανά από αρχές Σεπτεμβρίου.
Εμβολιασμός και εργασία
Η μεγαλύτερη πολυεθνική γαλακτοβιομηχανία στην Ελλάδα φέρεται μέσω εσωτερικού email που έστειλε στους εργαζόμενους τους να τους καλεί να εμβολιαστούν κατά του Covid19 έως το τέλος του καλοκαιριού αλλιώς θα προχωρήσει σε αναστολή της σύμβασης εργασίας. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ειδικά οι βιομηχανίες τροφίμων έχουν ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα από την πανδημία καθώς σε αρκετές περιπτώσεις καλούνται να περιορίσουν ή να διακόψουν την παραγωγή τους με αποτέλεσμα τα προϊόντα τους να εμφανίζονται ελλείψεις ή τα προϊόντα τους να εξαφανίζονται για λίγο από την αγορά. Πάντως όταν η πληροφορία για την γαλακτοβιομηχανία διέρρευσε στα social media, οι περισσότεροι επικρότησαν την διοίκηση για την απόφαση της.
Ανησυχία για τα δάνεια
Αντίστοιχο προβληματισμό- αν όχι δυσφορία- προκαλούν στο υπουργείο Οικονομικών τα στοιχεία από τις ροές νέων δανείων, καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις των τραπεζών, οι νέες χορηγήσεις είναι μάλλον… συμβολικές. Τα νέα δάνεια προς επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά μόλις 399 εκ ευρώ τον Ιούνιο και το ερώτημα είναι αν οι ροές από το Ταμείο Ανάκαμψης, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την EBRD θα αλλάξουν τα δεδομένα. Να μη συζητήσουμε, δε, για τα επιτόκια των νέων επιχειρηματικών δανείων, γιατί θα πικραθούμε.
Τι (δεν) γνωρίζουν οι μικρομεσαίοι
Πολύ ενδιαφέρουσα η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας για τις μικρομεσαίες και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, καθώς δείχνει ότι την ώρα που κάποιοι ξιφουλκούν για την απουσία ειδικής πρόνοιας για τις μικρομεσαίες και καταγγέλλουν θεούς και δαίμονες για το ότι το χρήμα θα πάει στους… «μεγάλους», οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν έχουν φροντίσει να ενημερωθούν από πρώτο χέρι για τις ευκαιρίες που δίνει το Ταμείο! Συγκεκριμένα, μόλις το 14% των μικρομεσαίων δηλώνει πλήρη γνώση των επιμέρους δράσεων του Ελληνικού Σχεδίου Ανάπτυξης, ενώ το 1/3 δηλώνει ότι δε γνωρίζει τη χρήση του (με το λοιπό 50% να δηλώνει κάποιου βαθμού γνώση). Σημειώνεται ότι ο βαθμός εξοικείωσης με το Ταμείο Ανάκαμψης είναι χαμηλότερος στις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, με σχεδόν 40% να δηλώνει ότι δε γνωρίζει τη χρήση του!
Ψάχνουν και βρίσκουν…λαβράκια
Κρατήστε αυτό. Μαθαίνουμε ότι όσο σκαλίζουν στο υπουργείο Οικονομικών τα στοιχεία που έχουν υποβάλει εδώ κι ένα χρόνο επιχειρήσεις – επαγγελματίες, για να πάρουν χρήμα από τα χρηματοδοτικά «εργαλεία», τόσο βρίσκουν… «ωραίες» περιπτώσεις, για τις οποίες θα γίνουν τα δέοντα. Κοινώς θα κλάψουνε μανούλες, αφού όπως λέει και η σοφή παροιμία «ο ψεύτης και ο κλέφτης, τον πρώτο χρόνο χαίρονται»…
Συνωστισμός στα delivery
Χαμηλά παραμένουν στην Ελλάδα τα ποσοστά ικανοποίησης των πολιτών από τις υπηρεσίες παράδοσης προϊόντων που αγοράζουν από το ψηφιακό κανάλι. Η δυσαρέσκεια των καταναλωτών λειτουργεί ως τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.
Πολύ ικανοποιημένο δηλώνει -σύμφωνα με έρευνα του ELTRUN για τον ΣΕΛΠΕ- το 55%, ένας στους τρεις απαντά ότι είναι λίγο ικανοποιημένος, ενώ το 18% ανήκει στους δυσαρεστημένους από τις υπηρεσίες παράδοσης. Τα χαμηλά ποσοστά ικανοποίησης κρατούν ανοιχτή την πόρτα της ελληνικής αγοράς για νέους παίκτες στον κλάδο του online food delivery, με τους νεοεισερχόμενους στον συγκεκριμένο κλάδο να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Μόλις προχθες η Rocket, νέος παίκτης στην αγορά του online food delivery, ανακοίνωσε την έναρξη δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά. Μετά το λανσάρισμά της σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία, η Rocket υπόσχεται εξαιρετική εξυπηρέτηση και ασυναγώνιστα προνόμια τόσο στους καταναλωτές όσο και στα συνεργαζόμενα καταστήματα εστίασης στην ελληνική πρωτεύουσα.
Προφανώς κάθε επενδυτική πρωτοβουλία είναι ευπρόσδεκτη, ωστόσο, όπως σχολίαζαν στη στήλη συνομιλητές του powergame.gr, μένει να αποδειχθεί αν η αγορά αντέξει όλο αυτό το κύμα των νεοεισερχόμενων στο κομμάτι του delivery. Ή αν προϊόντος του χρόνου, το τοπίο ξεκαθαρίσει και στον χώρο μείνουν τελικά πολύ λιγότερες πλατφόρμες από τις -τουλάχιστον- 15, που έχουν σήμερα παρουσία με σχετικές δραστηριότητες.
500 ημέρες είναι πολλές;
Ούτε λίγο ούτε πολύ 500 ημέρες περίμενε για να σαλπάρει ξανά πλοίο της Norwegian Cruise Line, μία από τις ισχυρές εταιρείες του κλάδου της κρουαζιέρας με παρουσία στις θάλασσες σχεδόν όλου του κόσμου. Την επιστροφή της την επέλεξε να την κάνει από τον Πειραιά αυτές τις μέρες και με προορισμούς μόνο στα ελληνικά νησιά. Μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού οι διαδρομές της είναι σχεδόν πλήρεις ενώ διαθέσιμες καμπίνες (μόνο οι πιο ακριβές) υπάρχουν ξανά από αρχές Σεπτεμβρίου.
Εμβολιασμός και εργασία
Η μεγαλύτερη πολυεθνική γαλακτοβιομηχανία στην Ελλάδα φέρεται μέσω εσωτερικού email που έστειλε στους εργαζόμενους τους να τους καλεί να εμβολιαστούν κατά του Covid19 έως το τέλος του καλοκαιριού αλλιώς θα προχωρήσει σε αναστολή της σύμβασης εργασίας. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ειδικά οι βιομηχανίες τροφίμων έχουν ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα από την πανδημία καθώς σε αρκετές περιπτώσεις καλούνται να περιορίσουν ή να διακόψουν την παραγωγή τους με αποτέλεσμα τα προϊόντα τους να εμφανίζονται ελλείψεις ή τα προϊόντα τους να εξαφανίζονται για λίγο από την αγορά. Πάντως όταν η πληροφορία για την γαλακτοβιομηχανία διέρρευσε στα social media, οι περισσότεροι επικρότησαν την διοίκηση για την απόφαση της.