Σε χρυσοφόρα ευκαιρία γυρίζει την κρίση της πανδημίας COVID-19 η Πρέβεζα, φρενάροντας την εσωστρέφεια όλων των προηγούμενων ετών που της στέρησαν την αξιοποίηση της κρυφής της δύναμης ως ένα πολυδιάστατο τουριστικό brand.


Ηδη, το 2020, τη χρονιά της σκληρότερης ανατροπής παγκοσμίως, η Πρέβεζα έπειτα από την καμπάνια του δήμου «Πρέβεζα 2020: η Ασφάλεια της Ελευθερίας», έλαβε διπλή διεθνή αναγνώριση από το EBD (European Best Destinations) πρωτοστατώντας στα διεθνή ΜΜΕ (Forbes, Daily Mirror, κ.α.) ως ο πέμπτος ασφαλέστερος υγειονομικά προορισμός σε όλη την Ευρώπη με το Μονολίθι να κηρύσσεται η νούμερο ένα ασφαλής παραλία πανευρωπαϊκά.


Σήμερα, τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» στέκονται στο πιο δύσκολο στοίχημα του Δήμου Πρέβεζας που αφορά στην ανάπτυξη του Λιμένα και την αναβάθμιση της μαρίνας που πήρε πρόσφατα την άδεια λειτουργίας.


Πρόκειται για ένα λιμάνι με τριπλή ιδιότητα: τουριστική, εμπορική και αλιευτική. Συνεπώς, ο στόχος είναι η μεγάλη τόνωση του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και τα έσοδα της τοπικής οικονομίας, στην οποία ήδη αποφέρει περίπου ένα ποσοστό μεγέθους 30%.

«Το λιμάνι της Πρέβεζας έχει τεράστια προοπτική. Από τον Απρίλιο έως και τον Νοέμβριο σχεδόν 5.000 ιστιοπλοϊκά σκάφη, τουριστικά και ιδιωτικά περνούν από εδώ για περιήγηση σε Ιόνιο και Αμβρακικό, ενώ η μαρίνα, μία από τις πιο σύγχρονες που έχει η χώρα, εξυπηρετεί περίπου 165 σκάφη. Στόχος είναι να γίνει μια δεύτερη μαρίνα κοντά στο ιστορικό κέντρο της πόλης και να αυξηθούν οι θέσεις των σκαφών», λέει ο Νίκος Γεωργάκος, Δήμαρχος Πρέβεζας και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου στα «Π» περιγράφοντας την επικαιροποίηση του master plan για τη μεγάλη ανάπτυξη του Λιμένα Πρέβεζας.

νικος_γεωργακος
Ο Νίκος Γεωργάκος, Δήμαρχος Πρέβεζας και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου

 

Θέλουμε η Πρέβεζα να ενταχθεί ως σταθμός υδροπλάνων


Μετά την ολοκλήρωση του έργου της Fraport στο αεροδρόμιο του Ακτίου, ο Ν. Γεωργάκος παρατηρεί μια ανοδική ζήτηση για θέσεις σκαφών.

«Οταν πριν από δύο χρόνια ανέλαβα τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου με την έναρξη της νέας Δημοτικής Αρχής, ήταν τέσσερις, πέντε εταιρείες που αναζητούσαν χώρο για τα ιστιοπλοϊκά τους. Φέτος, δεχόμαστε αιτήματα από δεκαέξι εταιρείες!», αποκαλύπτει εξηγώντας πως αυτό ώθησε τον ίδιο και τους συνεργάτες του να πάρουν την απόφαση της ανάπτυξης του λιμανιού και της νέας μαρίνας.


«Ένα άλλο στοιχείο που επικαιροποιείται αυτό το διάστημα είναι η μελέτη για υδατοδρόμιο καθώς θέλουμε η Πρέβεζα να ενταχθεί ως σταθμός υδροπλάνων στο δίκτυο με τα Ιόνια νησιά». Οσο για το εμπορικό κομμάτι ο κ. Γεωργάκος αναφέρει ότι περίπου εικοσιπέντε πλοία δένουν στην Πρέβεζα.

πρεβ2

Επόμενος βασικός στόχος για τον Λιμένα Πρέβεζας είναι η κρουαζιέρα. Ηδη, προχωρά το στάδιο της ενημέρωσης μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, με στόχο να επισκεφτούν την περιοχή οι αρμόδιοι εκπρόσωποι ώστε να εξεταστούν περαιτέρω λεπτομέρειες, καθώς η κάθε εταιρεία τηρεί τη δική της πολιτική.

Οσο για το τι ποσοστό εκτιμάται ότι θα αποφέρει η κρουαζιέρα στον τουρισμό της πρέβεζας είναι δύσκολο να απαντηθεί τη δεδομένη χρονική στιγμή καθώς είναι σε εξέλιξη ένας προγραμματισμός ετών, όπως λέει ο κ. Γεωργάκος.

«Θα έλεγα πως αποτελεί ένα γενικότερο στοίχημα της περιοχής καθώς πρόκειται για ένα φυσικό και ασφαλές λιμάνι αλλά και επειδή η κρουαζιέρα μπορεί να συμβάλλει στην τοπική οικονομία και την αύξηση επισκεψιμότητας στους πολιτιστικούς χώρους. Είμαστε σε έναν τόπο που έχει να αναδείξει μνημεία τεράστιας πολιτιστικής και ιστορικής σημασίας σε συνδυασμό με τη φυσική ομορφιά των παραλιών αλλά και της τοπικής αγοράς στην γραφική πόλη», τόνισε ο κ. Γεωργάκος αναφερόμενος στον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης, της Κασσώπης - γνωστή και ως Μάτσου Πίτσου της Ελλάδας αλλά και το ιστορικό Ζάλογγο.

πρεβ4δημ
Copyright Δήμος Πρέβεζας

Θέλουμε να ανοίξουμε την κρουαζιέρα και ευελπιστούμε να το πετύχουμε το 2022

 
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργάκο, το λιμάνι της Πρέβεζας θα μπορεί να δέχεται μικρά κρουαζιερόπλοια εναρμονισμένα με το φυσικό προφίλ της περιοχής και όχι υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια πολυτελείας.

«Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν αναμένουμε να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό επισκεπτών υψηλού εισοδήματος καθώς επίσης και του επισκέπτη με υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Ομως σε καμία περίπτωση, δεν θα αφήσουμε η συνολική ανάπτυξη της περιοχής να αλλοιώσει το προφίλ της Πρέβεζας. Θέλουμε να ανοίξουμε την κρουαζιέρα και ευελπιστούμε να το πετύχουμε το 2022. Όμως θέλει πολύ μεγάλη προσπάθεια», ξεκαθαρίζει ο Δήμαρχος.


Στα σχέδια είναι και η τόνωση του τουριστικού yachting. «Μία από τις προβλήτες του λιμανιού θα είναι και για mega-yacht ενώ αναμένουμε και περισσότερες θέσεις yacht μέσα στην μαρίνα».

L3ΠΡ
Τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» βρέθηκαν στην Πρέβεζα και επισκέφθηκαν το Νίκο Γεωργάκο στο Δημαρχείο

Στην τελευταία συνάντηση που είχε ο Νίκος Γεωργάκος με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη τέθηκε ο στόχος να κατατεθεί το τελικό σχέδιο τον Σεπτέμβριο, αφού έχει γίνει όλη η διαβούλευση του master plan για να βγουν μελέτες και χρηματοδοτήσεις, ειτε στο θαλάσσιο κομμάτι, είτε στο χερσαίο.

Οσο για τον προϋπολογισμό που θα βγει από τις μελέτες, ο κ. Γεωργάκος εκτίμησε ότι αναμένεται να κυμανθεί περίπου στα 2 εκατ. ευρώ.


Αποστολή στην Πρέβεζα
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ