Motor Oil: Έως το τέλος του 2022 η απόκτηση του τομέα ΑΠΕ της Ελλάκτωρ
Στόχος της διοίκησης είναι η ολοκλήρωση της εξαγοράς του 75% του τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) της Ελλάκτωρ μέχρι τα τέλη του έτους είπε ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της Motor Oil στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως πολλά θα εξαρτηθούν από τη νομική οδό που θα επιλεγεί για την απόσχιση του κλάδου ΑΠΕ από την Ελλάκτωρ. Ο ίδιος απέφυγε κάθε σχόλιο σε ερώτηση αναλυτή για το αν ο όμιλος σχεδιάζει ξεχωριστή εισαγωγή του τομέα ΑΠΕ στο χρηματιστήριο.
Σημειώνεται πως μετά τη συμφωνία για την απόκτηση της πρώην ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος (που είχε απορροφηθεί από την Ελλάκτωρ) η Motor Oil διαθέτει εν λειτουργία χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ που αγγίζει τα 800 MW και υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιο περί τα 2,3 GW. Χθες ο κ. Τζαννετάκης είπε πως σταδιακά θα επιλέγονται και θα αναπτύσσονται τα πιο ώριμα τμήματα αυτού του χαρτοφυλακίου.
Η θυγατρική MORE, που ενσωματώνει τις μη πετρελαϊκές δραστηριότητες του ομίλου μεταξύ των οποίων και τις ΑΠΕ, είχε στο πρώτο τρίμηνο λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 15 εκατ. ευρώ από μόλις ένα εκατ. στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ άλλα 8 εκατ. EBITDA αντιστοιχούν στον όμιλο από τη συμμετοχή του κατά 35% στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής «Korinthos Power».
Για τις υπόλοιπες επενδύσεις, πέραν του πετρελαϊκού τομέα, όπως ο πλωτός τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στους Αγίους Θεοδώρους, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil εξήγησε πως η Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) θα ληφθεί προς το τέλος του χρόνου και πως η επένδυση, αν προχωρήσει, δεν θα επιβαρύνει σημαντικά το δανεισμό του ομίλου.
Για τη νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο που κατασκευάζει η κοινή εταιρεία Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή, τόνισε πως οι δύο μέτοχοι έχουν καταβάλλει από 50 εκατ. ευρώ και η υπόλοιπη χρηματοδότηση προέρχεται από τραπεζικά δάνεια σε επίπεδο έργου (project finance).
Σε σχέση με τη σημαντική επένδυση που προωθεί ο όμιλος για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών σε δημόσιους χώρους, σήμερα διαθέτει 142 σημεία με στόχο να φτάσουν τα 500 μέχρι το τέλος του έτους και τα 1.000 μέχρι το τέλος του 2023. Ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε και στην πρόσφατη συμφωνία με την αλυσίδα σουπερμάρκετ Μετρό (My Market) για την ανάπτυξη εκατοντάδων φορτιστών.
Ο κ. Τζαννετάκης είπε πως η κερδοφορία του ομίλου βρέθηκε στο πρώτο τρίμηνο σε ιστορικά υψηλά επίπεδα με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 318 εκατ. από 129 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2021 και τα καθαρά κέρδη στα 197 εκατ. από 65 εκατ. ευρώ. Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα βρίσκονται και τα περιθώρια διύλισης.
Σε σχέση με τα καύσιμα κίνησης η αγορά, σε επίπεδο όγκου, αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς κατά 16% σε σύγκριση με το περυσινό τρίμηνο και βρίσκεται λίγο χαμηλότερα (μόλις 5%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 πριν την πανδημία. Στα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα ο όμιλος κατέγραψε αύξηση 13% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2021. Η συνολική αγορά έφτασε στο πρώτο τρίμηνο τα 2,68 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι 2,33 εκατ. μετρικών τόνων στο περυσινό τρίμηνο. Αυξητικά σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021 κινήθηκαν και οι περισσότερες επιμέρους αγορές όπως το υγραέριο (LPG), η βενζίνη, το diesel κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης.
Σημειώνεται πως μετά τη συμφωνία για την απόκτηση της πρώην ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος (που είχε απορροφηθεί από την Ελλάκτωρ) η Motor Oil διαθέτει εν λειτουργία χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ που αγγίζει τα 800 MW και υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιο περί τα 2,3 GW. Χθες ο κ. Τζαννετάκης είπε πως σταδιακά θα επιλέγονται και θα αναπτύσσονται τα πιο ώριμα τμήματα αυτού του χαρτοφυλακίου.
Η θυγατρική MORE, που ενσωματώνει τις μη πετρελαϊκές δραστηριότητες του ομίλου μεταξύ των οποίων και τις ΑΠΕ, είχε στο πρώτο τρίμηνο λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 15 εκατ. ευρώ από μόλις ένα εκατ. στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ άλλα 8 εκατ. EBITDA αντιστοιχούν στον όμιλο από τη συμμετοχή του κατά 35% στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής «Korinthos Power».
Για τις υπόλοιπες επενδύσεις, πέραν του πετρελαϊκού τομέα, όπως ο πλωτός τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στους Αγίους Θεοδώρους, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil εξήγησε πως η Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) θα ληφθεί προς το τέλος του χρόνου και πως η επένδυση, αν προχωρήσει, δεν θα επιβαρύνει σημαντικά το δανεισμό του ομίλου.
Για τη νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο που κατασκευάζει η κοινή εταιρεία Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή, τόνισε πως οι δύο μέτοχοι έχουν καταβάλλει από 50 εκατ. ευρώ και η υπόλοιπη χρηματοδότηση προέρχεται από τραπεζικά δάνεια σε επίπεδο έργου (project finance).
Σε σχέση με τη σημαντική επένδυση που προωθεί ο όμιλος για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών σε δημόσιους χώρους, σήμερα διαθέτει 142 σημεία με στόχο να φτάσουν τα 500 μέχρι το τέλος του έτους και τα 1.000 μέχρι το τέλος του 2023. Ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε και στην πρόσφατη συμφωνία με την αλυσίδα σουπερμάρκετ Μετρό (My Market) για την ανάπτυξη εκατοντάδων φορτιστών.
Ο κ. Τζαννετάκης είπε πως η κερδοφορία του ομίλου βρέθηκε στο πρώτο τρίμηνο σε ιστορικά υψηλά επίπεδα με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 318 εκατ. από 129 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2021 και τα καθαρά κέρδη στα 197 εκατ. από 65 εκατ. ευρώ. Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα βρίσκονται και τα περιθώρια διύλισης.
Σε σχέση με τα καύσιμα κίνησης η αγορά, σε επίπεδο όγκου, αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς κατά 16% σε σύγκριση με το περυσινό τρίμηνο και βρίσκεται λίγο χαμηλότερα (μόλις 5%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 πριν την πανδημία. Στα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα ο όμιλος κατέγραψε αύξηση 13% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2021. Η συνολική αγορά έφτασε στο πρώτο τρίμηνο τα 2,68 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι 2,33 εκατ. μετρικών τόνων στο περυσινό τρίμηνο. Αυξητικά σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021 κινήθηκαν και οι περισσότερες επιμέρους αγορές όπως το υγραέριο (LPG), η βενζίνη, το diesel κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης.