Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Διαθέσιμη από 27 Ιουνίου σε 121.000 εργαζόμενους
Το νέο «όπλο» του υπουργείου για την καταπολέμηση της μαύρης και της υποδηλωμένης εργασίας και την πάταξη της παραβατικότητας στους χώρους δουλειάς.
Από τις 27 Ιουνίου θα είναι διαθέσιμη σε 121.000 εργαζόμενους η περιβόητη «ψηφιακή κάρτα εργασίας». Το νέο «όπλο» του υπουργείου για την καταπολέμηση της μαύρης και της υποδηλωμένης εργασίας και την πάταξη της παραβατικότητας στους χώρους δουλειάς.
«Η ψηφιακή κάρτα διασφαλίζει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των εργαζόμενων, ενώ δημιουργεί το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους για την Επιθεώρηση Εργασίας» δήλωσε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της Ψηφιακής κάρτας, η οποία μπαίνει για τα καλά στη ζωή των εργαζόμενων -σε πρώτη φάση σε όσους εργάζονται σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ- από 1ης Ιουλίου.
Από την ερχόμενη Παρασκευή περισσότεροι εργαζόμενοι των δύο κλάδων, όταν προσέρχονται στην εργασία τους θα πρέπει να σκανάρουν την εφαρμογή myergani.
Η εφαρμογή Myergani Mobileapp αναβαθμίστηκε για να είναι έτοιμη από 1ης Ιουλίου, ενώ έτοιμη είναι και η αντίστοιχη εφαρμογή για τους εργοδότες Ergani CardScanner.
Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν σύστημα ωρομέτρησης θα συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν.
Αναφερόμενος στις αντιδράσεις των τραπεζών απέναντι στο νέο σύστημα, τόνισε πως το πρώτο δίμηνο δεν θα υπάρξουν κυρώσεις μέχρι να «τρέξει» κανονικά η μεταρρύθμιση και ξεκαθάρισε πως η εφαρμογή της θα γίνει κανονικά.
Σύμφωνα με την Γ. Γραμματέα του υπουργείου Άννα Στρατινάκη, από τις 27 Ιουνίου μπορούν να «βλέπουν» την κάρτα εργασίας εργαζόμενοι, εργοδότες και λογιστές και να τεστάρουν την χρήση της.
Η αυτοματοποιημένη ΑΠΔ και η αναβαθμισμένη λειτουργία του ΣΕΠΕ (ως ανεξάρτητη αρχή) θα βοηθήσουν στην πλήρη εφαρμογή της κάρτας εργασίας.
Σε ό,τι αφορά στις ειδικότητες που θα μπουν στο νέο σύστημα καταγραφής του χρόνου εργασίας, η κα Στρατινάκη ξεκαθάρισε πως αφορά σε όλους τους εργαζόμενους που προσέρχονται στον χώρο εργασίας τους στην έναρξη ή στη λήξη του ωραρίου τους, ενώ δεν αφορά όσους εργάζονται με τηλεργασία.
Ο εκπρόσωπος του αναδόχου του έργου, Μπάμπης Σάμιος, ανέφερε πως η καταγραφή του χρόνου εργασίας γίνεται σε 4 απλά βήματα, μέσω του κινητού τηλεφώνου. Ωστόσο υπάρχει και η δυνατότητα να εκτυπωθεί η κάρτα εργασίας, για εργαζόμενους που δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία.
«Η ψηφιακή κάρτα διασφαλίζει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των εργαζόμενων, ενώ δημιουργεί το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους για την Επιθεώρηση Εργασίας» δήλωσε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της Ψηφιακής κάρτας, η οποία μπαίνει για τα καλά στη ζωή των εργαζόμενων -σε πρώτη φάση σε όσους εργάζονται σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ- από 1ης Ιουλίου.
Από την ερχόμενη Παρασκευή περισσότεροι εργαζόμενοι των δύο κλάδων, όταν προσέρχονται στην εργασία τους θα πρέπει να σκανάρουν την εφαρμογή myergani.
Η εφαρμογή Myergani Mobileapp αναβαθμίστηκε για να είναι έτοιμη από 1ης Ιουλίου, ενώ έτοιμη είναι και η αντίστοιχη εφαρμογή για τους εργοδότες Ergani CardScanner.
Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν σύστημα ωρομέτρησης θα συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν.
Που θα προχωρήσει σε δεύτερη φάση
«H εφαρμογή της κάρτας θα προχωρήσει σε δεύτερη φάση στις εταιρείες security, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στην βιομηχανία. Πρόθεσή μας είναι από το καλοκαίρι του 2023 να επεκταθεί στον τουρισμό και στην εστίαση και να καλύψει όλες τις επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές, σε όλο το φάσμα της οικονομίας» τόνισε ο υπουργός.Αναφερόμενος στις αντιδράσεις των τραπεζών απέναντι στο νέο σύστημα, τόνισε πως το πρώτο δίμηνο δεν θα υπάρξουν κυρώσεις μέχρι να «τρέξει» κανονικά η μεταρρύθμιση και ξεκαθάρισε πως η εφαρμογή της θα γίνει κανονικά.
Σύμφωνα με την Γ. Γραμματέα του υπουργείου Άννα Στρατινάκη, από τις 27 Ιουνίου μπορούν να «βλέπουν» την κάρτα εργασίας εργαζόμενοι, εργοδότες και λογιστές και να τεστάρουν την χρήση της.
Η αυτοματοποιημένη ΑΠΔ και η αναβαθμισμένη λειτουργία του ΣΕΠΕ (ως ανεξάρτητη αρχή) θα βοηθήσουν στην πλήρη εφαρμογή της κάρτας εργασίας.
Σε ό,τι αφορά στις ειδικότητες που θα μπουν στο νέο σύστημα καταγραφής του χρόνου εργασίας, η κα Στρατινάκη ξεκαθάρισε πως αφορά σε όλους τους εργαζόμενους που προσέρχονται στον χώρο εργασίας τους στην έναρξη ή στη λήξη του ωραρίου τους, ενώ δεν αφορά όσους εργάζονται με τηλεργασία.
Ο εκπρόσωπος του αναδόχου του έργου, Μπάμπης Σάμιος, ανέφερε πως η καταγραφή του χρόνου εργασίας γίνεται σε 4 απλά βήματα, μέσω του κινητού τηλεφώνου. Ωστόσο υπάρχει και η δυνατότητα να εκτυπωθεί η κάρτα εργασίας, για εργαζόμενους που δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία.