Σημαντικές αλλαγές έρχονται στο τοπίο διανομής ασφαλειών στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη 5ετία, λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς αναμένεται ότι 30% της αγοράς θα ανήκει στα άμεσα (direct) κανάλια και τις πλατφόρμες σύγκρισης, το άλλο 30% θα ισχύει για τα τραπεζικά δίκτυα και μόνο το 40% θα αφορά πλέον φυσικά δίκτυα. Αυτό επισημαίνει στο powergame.gr ο Αλέξης Πανταζής, συνιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της Hellas Direct.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα σε μία αγορά που εξελίσσεται συνεχώς, οι ασφαλιστικές εταιρείες που θα κυριαρχήσουν την επόμενη ημέρα θα είναι όσες θα προσφέρουν ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων σε διαφορετικά κοινά και μέσω διαφορετικών καναλιών διανομής, αξιοποιώντας παράλληλα την τεχνολογία. Η Hellas Direct, η οποία βασίζει το επιχειρηματικό της μοντέλο στη διαδικτυακή πώληση των υπηρεσιών της, σήμερα βρίσκεται στην πρώτη 8άδα των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα και κατέχει μερίδιο 4%.

Η τεχνολογία, ωστόσο, που αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη για τη παρουσία της Hellas Direct στην ασφαλιστική αγορά, φαίνεται πια ότι δεν αποτελεί ατού. «Δεν στεκόμαστε στην τεχνολογία με την οποία ξεκινήσαμε την Hellas Direct, το ατού μας είναι πως δεν σταματάμε να την εξελίσσουμε. Αυτό που ήταν καινοτομία πριν από 10 χρόνια τώρα είναι σχεδόν δεδομένο», τονίζει ο κ. Πανταζής.

Ο τρόπος λοιπόν που προσπαθεί να ξεχωρίσει η Hellas Direct, σύμφωνα με τον συνιδρυτή και εκτελεστικό διευθυντή της, είναι ότι «η εταιρεία επενδύει και σε πράγματα που ο ασφαλισμένος δεν βλέπει, αλλά είναι αυτά που της επιτρέπουν να είναι άμεση, ανταγωνιστική και αποτελεσματική. Γι’ αυτόν τον λόγο ακριβώς επικεντρώνεται σε υποδομές και ιδιόκτητα συστήματα εκτίμησης κινδύνου, για να τιμολογεί πιο δίκαια, να προσφέρει χαμηλές τιμές όλο τον χρόνο αλλά και για να μπορεί να επεξεργαστεί μια ζημιά όχι μέσα σε μέρες, αλλά σε ώρες ή και λεπτά».

«Κάποιος θα προτιμήσει την Hellas Direct αρχικά για την ευκολία ή το καλό προϊόν της, που διατίθεται σε καλή τιμή. Και θα μας ξαναπροτιμήσει για την εξαιρετική εξυπηρέτηση, για το άμεσο “κλείσιμο” της ζημιάς του, για τη γρήγορη μετάβασή του σε συνεργείο, αν χρειάζεται, για την χωρίς εμπόδια τελική του αποζημίωση. Το renewal rate μας, το ποσοστό δηλαδή των ασφαλισμένων που ανανεώνουν την ασφάλισή τους στην Hellas Direct, είναι από τα υψηλότερα στην αγορά», προσθέτει.

Για την επιτάχυνση της τεχνολογικής μετάβασης στον κλάδο της ασφάλισης αλλά και την εξέλιξη του οικοσυστήματος των startups στην Ελλάδα, ο κ. Πανταζής απαντά πως η τελευταία 10ετία έφερε ριζικές αλλαγές στην ελληνική startup αγορά, η οποία τα επόμενα χρόνια μπορεί να τριπλασιαστεί και να αποτελέσει πόλο έλξης για το λεγόμενο brain regain, ενώ προσθέτει το εξής: «Εμείς έχουμε συγκεντρώσει 56 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα και για την επίτευξη των στόχων μας δεν χρειαζόμαστε επιπλέον κεφάλαια. Είμαστε όμως πάντα σε επιφυλακή για πολύτιμους στρατηγικούς εταίρους».

Σε ό,τι αφορά το ψηφιακό τμήμα της αγοράς, ο ίδιος τονίζει: « To digital έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Πιστεύουμε πως θα συνεχίσει σε υψηλούς ρυθμούς και αναμένουμε σημαντική αλλαγή στο τοπίο διανομής ασφαλειών στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη 5ετία. Συγκεκριμένα, βλέπουμε το 30% της αγοράς να ανήκει στα direct κανάλια και τις πλατφόρμες σύγκρισης, περίπου ίδιο ποσοστό στα τραπεζικά δίκτυα και 40% στα φυσικά δίκτυα -από το 70% στο οποίο βρίσκονται σήμερα. Δεν θα είναι κάτι πρωτοφανές, το είδαμε να συμβαίνει σε άλλες μεσογειακές αγορές. Ασφαλώς πάντα θα υπάρχει χώρος στην ελληνική αγορά για ικανούς ασφαλιστικούς πράκτορες, ειδικά για όσους έχουν αγκαλιάσει την τεχνολογία και την καινοτομία και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά περίπλοκα ασφαλιστικά προϊόντα».

Οι νέες υπηρεσίες
Σχετικά με το wallet+, που αποτελεί την πρώτη πλατφόρμα χρηματοδότησης όλων των εξόδων του αυτοκινήτου σε δόσεις και δίνει τη δυνατότητα σε κάθε οδηγό να καλύψει όλες τις ανάγκες του οχήματός του, ο κ. Πανταζής αναφέρει το εξής: «Το wallet+ είναι ορόσημο στο όραμά μας για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων κινητικότητας και χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς αξιοποιούμε την τεχνολογία για να παρέχουμε κάτι που δεν υπάρχει εκεί έξω, προσφέροντας ταυτόχρονα λύση στον οδηγό που βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα υπαρκτό πρόβλημα, όπως τα προγραμματισμένα έξοδα του οχήματός του ή και τα έκτακτα».

Ακόμη, προσθέτει: «Η πλατφόρμα wallet+ είναι ένας online “κόμβος”, που φέρνει κοντά τον οδηγό, που θέλει να καλύψει κάποια ανάγκη του οχήματός του, με το συνεργείο της επιλογής του -αν χρειάζεται- και με την τράπεζα που θα χρηματοδοτήσει το σέρβις ή την επισκευή ή την αλλαγή ελαστικών κ.λπ. Αυτή τη στιγμή παρέχεται σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα και την tbi bank, αλλά άμεσα θα προστεθούν κι άλλοι συνεργάτες, παρέχοντας στους οδηγούς ακόμα μεγαλύτερη γκάμα επιλογών χρηματοδότησης, είτε πρόκειται για δάνειο είτε για υπηρεσία BNPL (Buy Now Pay Later). Επίσης, είναι διαθέσιμο σε όλους, είτε είναι ασφαλισμένοι στην Hellas Direct είτε κάπου αλλού».

Μέσα σε έναν κόσμο πληρωμών που εξελίσσεται συνεχώς, η Hellas Direct έχει ανακοινώσει ακόμη μία σειρά συνεργασιών με fintech εταιρείες. «Η πιο πρόσφατη συνεργασία μας στην κατεύθυνση που αναφέρετε είναι με την tbi Bank, που βρίσκεται μεταξύ των ηγετών στο inclusive banking και την αγορά του BNPL. Και σχεδιάζουμε να εντάξουμε κι άλλες τράπεζες στο wallet+, ο επόμενος συνεργάτης θα ανακοινωθεί πολύ σύντομα», όπως επισημαίνει ο κ. Πανταζής.

Η διεθνής επέκταση
Όσον αφορά την επέκταση της Hellas Direct στο εξωτερικό και συγκεκριμένα το άνοιγμά της στη Ρουμανία, ο ίδιος υποστηρίζει: «Η επέκτασή μας στη Ρουμανία ήταν το πρώτο βήμα στο άνοιγμά μας προς την αναδυόμενη Ευρώπη, τα σχέδιά μας περιλαμβάνουν τώρα την Τσεχία, τη Σλοβακία και την Κροατία. Πρόκειται για χώρες που βρίσκονται στο τυφλό σημείο των παγκόσμιων αγορών, έχουν χαρακτηριστικά παρόμοια με την Ελλάδα και αποτελούν για μας μεγάλη ευκαιρία για disruption. Στόχος μας είναι η Hellas Direct να έχει γίνει ισχυρή περιφερειακή δύναμη μέσα στα επόμενα 3 με 5 χρόνια».

Τέλος, για το πώς μπορεί να μεγαλώσει το μερίδιο της Hellas Direct στην ασφαλιστική αγορά κόντρα σε ισχυρούς διεθνείς ομίλους, ο κ. Πανταζής υποστηρίζει ότι «η πορεία της εταιρείας είναι μόνο ανοδική, από την πρώτη μέρα μας έως και σήμερα», ενώ διαρκώς αναπτύσσει και ενισχύει με πολύ δυνατά ονόματα τη λίστα των επενδυτών της.

«Θεωρούμε πως οι ασφαλιστικές εταιρείες που θα κυριαρχήσουν την επόμενη ημέρα θα είναι όσες καταφέρουν να γίνουν distribution agnostic (σ.σ.: δηλαδή θα χρησιμοποιούν κάθε κανάλι διανομής). Εκείνες δηλαδή που θα προσφέρουν ευρεία γκάμα καινοτόμων, white-labelled προϊόντων σε διαφορετικά κοινά και μέσω διαφορετικών καναλιών διανομής, αξιοποιώντας παράλληλα τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις προηγμένες δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων και την άψογη εμπειρία στις διαδικασίες αποζημίωσης. Και αυτή είναι η δική μας στρατηγική».